P0108
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 25 sty 2019 04:29 am
- Lokalizacja: Francja
- Samochód: Chrysler 300c 3.5 awd touring + Chrysler 300m 3.5
P0108
Witam wszystkich.Mam problem, podłączyłem pod interfejs mojego Chrysler 300M i wyskoczył mi błąd P0108, w czasie jazdy gdy zatrzymuje się to silnik mi gasnie, nieraz obroty falują, także światła falują i na kontrolkach widać jak światło faluje, proszę o radę, co trzeba zrobić, naprawić lub wymienić, z góry dziękuję za radę, odpowiedź. Pozdrawiam wszystkich.
Richard
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Re: P0108
Mapsensor nie daje prawidłowych odczytów
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 25 sty 2019 04:29 am
- Lokalizacja: Francja
- Samochód: Chrysler 300c 3.5 awd touring + Chrysler 300m 3.5
Re: P0108
Ale jest jakiś problem z moją emką, dojeżdżam do skrzyżowania to nieraz mi gasnie, lub falują obroty, gdy odpalam silnik to na kontrolkach widać miganie, jaśniej i ciemniej, sprawdzałem na różnych interfejsach diagnostycznych i pokazuje ten kod P0108 oraz kontrolka pali check
Richard
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Re: P0108
P0108 to problem z mapsensorem.
jak masz mieć prawidłowy skład mieszaniny paliwowo-powietrznej skoro jeden z elementów sterujących procesem ustalania czasu wtrysków jest od czapy.
A jak masz sterowanie procesem ustalania czasu wtrysku zjechane, to i mieszanka jest uboga lub bogata i w efekcie palić się nie chce.
Kontrolka MIL świeci właśnie z tego powodu, skaner pokazuje co jest uwalone, z racji uwalenia silnik nie pracuje.
Co mam jeszcze napisać?
OK
SPRAWDŹ MAPSENSOR
jak masz mieć prawidłowy skład mieszaniny paliwowo-powietrznej skoro jeden z elementów sterujących procesem ustalania czasu wtrysków jest od czapy.
A jak masz sterowanie procesem ustalania czasu wtrysku zjechane, to i mieszanka jest uboga lub bogata i w efekcie palić się nie chce.
Kontrolka MIL świeci właśnie z tego powodu, skaner pokazuje co jest uwalone, z racji uwalenia silnik nie pracuje.
Co mam jeszcze napisać?
OK
SPRAWDŹ MAPSENSOR
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
-
- Posty: 271
- Rejestracja: 29 mar 2018 05:49 pm
- Lokalizacja: Siedlce
- Samochód: Chrysler Pacifica
- Postawił flaszek: 2
- Dostał flaszek: 8
Re: P0108
Tutaj po prostu trzeba kupić i wymienić map sensor. To mini pudełeczko jest nienaprawialne.
poniżej nawet filmik gdzie on jest
https://www.700r4transmissionhq.com/p01 ... sler-300m/
poniżej nawet filmik gdzie on jest
https://www.700r4transmissionhq.com/p01 ... sler-300m/
Chrysler Pacifica 4,0 AWD,2007 r
LPG Stag 300 ISA II
LPG Stag 300 ISA II
- głodźillaryki
- Posty: 1072
- Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
- Lokalizacja: Ryki
- Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 18
Re: P0108
Najpierw sprawdza się czy komputer silnika ma sygnał z map... wystarczy elm i patrzymy czy odczyt się zmienia gdy jest zgaszony,uruchomiony silnik i przy zwiększaniu obrotów, a także jakie to wartości. W ten sposób eliminujemy sam czujnik i np zwarcie w instalacji.
Oczywiscie poza czujnikiem będzie taki efekt jak opisujesz w przypadku dużej nieszczelności w podćisnieniu.
Oczywiscie poza czujnikiem będzie taki efekt jak opisujesz w przypadku dużej nieszczelności w podćisnieniu.
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)
- kampus77777
- Posty: 6
- Rejestracja: 10 sie 2020 10:02 pm
- Lokalizacja: Bytom
- Samochód: Chrysler Pacifica 4.0 2008 Limited (FWD, LPG)
Re: P0108
Sprawdź czy to nie zapchany/stopiony katalizator.
Wysłane z mojego JSN-L21 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego JSN-L21 przy użyciu Tapatalka