dziwny odglos
dziwny odglos
witam.mam pytanko.otoz nieuzywalem auta 2 dni i postanowilem go dzis przepalic i odsniezyc.gdy go odpalilem uslyszalem dziwny dzwiek,cos jak klepanie zaworow.po wyl i ponownym starcie klepanie ustalo.jakis czas temu tez tak sie stalo ale niegasilem go i po ok5min samo ustalo.tak ma byc?olej w normie. (mielem identyczny problem w bmw ktore mialem wczesniej,tylko tam mnie to niemartwilo poniewaz autko bylo pelnoletnie i przejechane fiu fiu i jeszcze troche)
-
- Posty: 55
- Rejestracja: 03 sty 2009 08:28 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
autko mam od 3tyg,olej tez niedawno zalany,na swiezym jest zrobione ok 5-6tys km.olej jest zalany Mobil1 10W40 polsyntetyk.przebieg auta to 84tys,raczej autentyczny sadzac po carfax i po poznaniu poprzedniej walascicielki
aha,przypominam ze jezeli odrazu zgasze i odpale ponownie to juz jest ok.nie jest to jakis glosny klekot ale troszke slychac,jestem wyczulony poniewaz dopiero sie wjezdzam w autko,wiec uszy mam jak slon
aha,przypominam ze jezeli odrazu zgasze i odpale ponownie to juz jest ok.nie jest to jakis glosny klekot ale troszke slychac,jestem wyczulony poniewaz dopiero sie wjezdzam w autko,wiec uszy mam jak slon
Masz gęsty olej i w dodatku półsyntetyk.Zanim pompka dopompuje do zaworów to minie więcej czasu w porównaniu z syntetykiem.Ale za to nie powinien ci pobierać oleju na gazie bo jest większe uszczelnienie no i większe ciśnienie smarowania.Tylko?Czy nie narazisz auta na zatarcie na panewkach wału?Producent silnika zaleca syntetyk 5W30
[ Dodano: Nie Sty 31, 2010 11:28 ]
Owszem może być 10W ale30 a nie 40.Olej 10W30 powinno stosować się temperatur otoczenia od -18 a natomiast 5W30 od-30'C Tak że przy obecnych temperaturach 10W40 jest zagęsty,Moim zdaniem 10W40 może być zalany latem a nie na zimę do naszych aut.
[ Dodano: Nie Sty 31, 2010 11:28 ]
Owszem może być 10W ale30 a nie 40.Olej 10W30 powinno stosować się temperatur otoczenia od -18 a natomiast 5W30 od-30'C Tak że przy obecnych temperaturach 10W40 jest zagęsty,Moim zdaniem 10W40 może być zalany latem a nie na zimę do naszych aut.
Powiem tyle pierwsza cyfra przed W oznacza gęstość oleju dla niskich temp a druga gęstość oleju dla wysokich temp. więc olej 10W40 oznacza tylko tyle że to 10 jest zgodne z zaleceniami oleju dla naszego silnika a 40 że olej będzie zachowywał dobre własności smarne w wyższej temp. niż olej zalecany przez producenta silnika
Jeżeli chcesz aby olej miał lepsze własności smarne przy mrozach to weź 0W50 ale UWAGA
wypłucze ci nagary gorzej będzie kasował luzy na panewkach swożniach itd objawem tego będzie głośniejsza praca silnika. Więc uważam że dla silnika w Paci po jakimś tam przebiegu olej który wlałeś 10W40 jest jak najbardziej odpowiedni.
Gniazd zaworowych ci nie wywali to uszkodzenie może wystąpić jak zrobisz np 30000 km bez skasowanych luzów zaworowych w tym wypadku ci to nie grozi
Co do oleju rekomendowanego przez producenta to ma być 10W30 MOPAR masz zresztą napis na korku wlewu oleju do silnika stoi jak byk 10W30
Jeżeli chcesz aby olej miał lepsze własności smarne przy mrozach to weź 0W50 ale UWAGA
wypłucze ci nagary gorzej będzie kasował luzy na panewkach swożniach itd objawem tego będzie głośniejsza praca silnika. Więc uważam że dla silnika w Paci po jakimś tam przebiegu olej który wlałeś 10W40 jest jak najbardziej odpowiedni.
Gniazd zaworowych ci nie wywali to uszkodzenie może wystąpić jak zrobisz np 30000 km bez skasowanych luzów zaworowych w tym wypadku ci to nie grozi
Co do oleju rekomendowanego przez producenta to ma być 10W30 MOPAR masz zresztą napis na korku wlewu oleju do silnika stoi jak byk 10W30
Witam i pozdrawiam
zobacz na rolkę na alternatorze wydaje bardzo specyficzne dźwięki
jak to będzie to to można ją nasmarować
Witaj Zyga! Napisz jak można nasmarować tą rolkę ?!?
Po ścągnieciu paska klinowego już wiem że to nie rozrząd. Mechanik powiedział że nie wie za bardzo która to rolka. Zacznę od rolki na alternatorze. Będę probować sam.
Z góry dzięki za info
jak to będzie to to można ją nasmarować
Witaj Zyga! Napisz jak można nasmarować tą rolkę ?!?
Po ścągnieciu paska klinowego już wiem że to nie rozrząd. Mechanik powiedział że nie wie za bardzo która to rolka. Zacznę od rolki na alternatorze. Będę probować sam.
Z góry dzięki za info
LeonBar..
Kolego zacznij lepiej od rolek pozostałych koszt niewielki bo tylko za łożyska natomiast ta rolka na alternatorze - są dwa rodzaje albo całą będziesz musiał wymienić albo samo łożysko jak znajdę gdzieś foto które otrzymałem od Zygi to ci prześlę, natomiast zacznij od wymiany łożysk w dwóch pozostałych rolkach nr łożyska jak będziesz chciał to Ci prześlę ale wieczorem chyba że Zyga mnie ubiegnie a prawdopodobieństwo jest duże .Leon Bar pisze:Po ścągnieciu paska klinowego już wiem że to nie rozrząd. Mechanik powiedział że nie wie za bardzo która to rolka. Zacznę od rolki na alternatorze. Będę probować sam.Z góry dzięki za info
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
od przodu ma plastikowy dekielekWitaj Zyga! Napisz jak można nasmarować tą rolkę ?!?
ściągasz ten dekielek i myjesz ją a później w szczelinę wciskasz samar
co do pozostałych rolek to jak pisał Widlak
co do łożysk to C3 oznacza luz łożyskowy
przed kupnem zobacz jakie masz dokładnie łożyska w tych rolkach
bo z tego co pamiętam to są dwie wielkości i w któryś tam wchodzą po 2 sztuki na rolkę nie pamiętam dokładnie
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 21 cze 2010 09:50 am
- Lokalizacja:
- Samochód:
Witam. Od kilku dni temperatura otoczenia spada w moim mieście do ok 0 C. Dwa dni temu odpalam swoją Packę ok 7.00 przy właśnie takiej temperaturze i słyszę dziwny pojedyńczy dzwięk niby skrzyp niby stuk. Tylko jeden raz przez 0,5 s i potem ok - ok to znaczy głośno ale jak to na zimnym silniku. Olej wymieniałem 6 miesięcy temu i przejechałem 8000 - olej NESTE10w40 półsyntetyk. W skrzyni biegów też w tym samym czasie. Rozrząd robiłem i przejechałem dopiero 6000 km (przebieg w chwili obecnej 123000). Nie mam pojęcia jaka jest przyczyna tego dzwięku ale jest dość niepokojący i czy jest to zbieg okoliczności ze spadkiem temperatury czy po prostu dzieje się coś z mechaniką.
Proszę o sugestie Szanownych kolegów.
Pozdrawiam Daro
Proszę o sugestie Szanownych kolegów.
Pozdrawiam Daro