Witam
Czy ktoś możne podać jak połączyć przewody. Wsuwki wyciągnięte z gniazdka. Kolory od strony auta brązowo czerwony, czarno biały, niebieski, niebiesko żółty. Od sondy biały, niebieski i dwa czarne.
Wyrwana wtyczka tylnej sondy lambda
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Re: Wyrwana wtyczka tylnej sondy lambda
Możliwe że ktoś z grona wie coś na ten temat ale w zależności od marki, modelu, typu i rocznika auta może to być całe spektrum konfiguracji.
Poza tym skoro masz różne kolory przewodów po obu stronach złącza, wnoszę, że jest to sonda inna niż producencka (OEM) a zatem każdy producent części alternatywnych może mieć swój system kolorowania przewodów - bo wszak możliwa jest sytuacja gdy określona sonda konkretnego typu posiada parametry właściwe dla "n" typów bądź zgoła marek pojazdów.
W przyszłości będzie prościej jeśli uzupełnisz profil
Poza tym skoro masz różne kolory przewodów po obu stronach złącza, wnoszę, że jest to sonda inna niż producencka (OEM) a zatem każdy producent części alternatywnych może mieć swój system kolorowania przewodów - bo wszak możliwa jest sytuacja gdy określona sonda konkretnego typu posiada parametry właściwe dla "n" typów bądź zgoła marek pojazdów.
W przyszłości będzie prościej jeśli uzupełnisz profil
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 22 lis 2016 05:35 pm
- Lokalizacja: Dębno
- Samochód: Pacyfica 3.5 Pb/LPG 2005r
- Dostał flaszek: 1
Re: Wyrwana wtyczka tylnej sondy lambda
Pacyfica 3.5 2005 rok. Sonda wygląda na dedykowaną tzn.ma pasującą wtyczkę.
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Re: Wyrwana wtyczka tylnej sondy lambda
Może pomoże:
BTW
Masz stare (nie dziwne) i brudne (też nie dziwne) przewody i ciut kiepsko (tak sądzę) odczytałeś kolorki - patrz rozwinięcie skrótów kolorów
PIN-y 1 i 2 to grzałka więc masz między nimi rezystancję - moim zdaniem dość istotną - a jeżeli grzałka upalona to rezystancja będzie taka jak przy obwodzie otwartym czyli kosmos.
PIN-y 3 i 4 to obwód pomiarowy - tutaj miernik na niewiele się zda
Czarny przewód (wyłącznie lub z jakimś paskiem) to zwykle przewód masowy i takiego przewodu nie oczekuj raczej w obwodach sterujących lub sygnałowych (jak dotychczas spotykałem czerń tylko w obwodach 12V) - choć mogę się mylić.
Obstawiam, że masz sondę inną niż MOPAR. Może to być np. renomowany i uznawany za wysokiej jakości producent części alternatywnych BOSCH, DENSO czy cokolwiek innego również z półek niższych. I nie jest dziwne, że wtyczka pasuje. Jeśli producent sondy twierdzi (co nie zawsze jest prawdą z sondami w Pacifice) że pasuje, to wtyczka będzie OK. Ta sama wtyczka może pasować do 1000 innych aut - co nie oznacza, że jej parametry i charakterystyka pracy będą odpowiednie.
Z doświadczeń kolegów w Pacach zawsze sondy dostarczane przez MOPAR działają bez pudła; tzw. zamienniki to już niekoniecznie, żeby nie powiedzieć, że zwykle nie działają jak powinny (niezależnie od marki producenta sondy)
FYI
Sprawiłeś mi niekłamaną przyjemność uzupełniając profil zgodnie z sugestią i w sposób niemal perfekcyjny. Stąd też wyrazy uznania i szacunku w postaci flaszeczki forumowej.
BTW
Masz stare (nie dziwne) i brudne (też nie dziwne) przewody i ciut kiepsko (tak sądzę) odczytałeś kolorki - patrz rozwinięcie skrótów kolorów
PIN-y 1 i 2 to grzałka więc masz między nimi rezystancję - moim zdaniem dość istotną - a jeżeli grzałka upalona to rezystancja będzie taka jak przy obwodzie otwartym czyli kosmos.
PIN-y 3 i 4 to obwód pomiarowy - tutaj miernik na niewiele się zda
Czarny przewód (wyłącznie lub z jakimś paskiem) to zwykle przewód masowy i takiego przewodu nie oczekuj raczej w obwodach sterujących lub sygnałowych (jak dotychczas spotykałem czerń tylko w obwodach 12V) - choć mogę się mylić.
Obstawiam, że masz sondę inną niż MOPAR. Może to być np. renomowany i uznawany za wysokiej jakości producent części alternatywnych BOSCH, DENSO czy cokolwiek innego również z półek niższych. I nie jest dziwne, że wtyczka pasuje. Jeśli producent sondy twierdzi (co nie zawsze jest prawdą z sondami w Pacifice) że pasuje, to wtyczka będzie OK. Ta sama wtyczka może pasować do 1000 innych aut - co nie oznacza, że jej parametry i charakterystyka pracy będą odpowiednie.
Z doświadczeń kolegów w Pacach zawsze sondy dostarczane przez MOPAR działają bez pudła; tzw. zamienniki to już niekoniecznie, żeby nie powiedzieć, że zwykle nie działają jak powinny (niezależnie od marki producenta sondy)
FYI
Sprawiłeś mi niekłamaną przyjemność uzupełniając profil zgodnie z sugestią i w sposób niemal perfekcyjny. Stąd też wyrazy uznania i szacunku w postaci flaszeczki forumowej.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 22 lis 2016 05:35 pm
- Lokalizacja: Dębno
- Samochód: Pacyfica 3.5 Pb/LPG 2005r
- Dostał flaszek: 1
Re: Wyrwana wtyczka tylnej sondy lambda
Oczywiście pomogło.
Ostatnio moja smoczyca robi za auto awaryjne i raczej głownie odpoczywa, jednak nie lobię błędów na blacie.
Więc flaszka dla Ciebie.
Ostatnio moja smoczyca robi za auto awaryjne i raczej głownie odpoczywa, jednak nie lobię błędów na blacie.
Więc flaszka dla Ciebie.