całkowicie zablokowana skrzynia biegów

milerek
Posty: 16
Rejestracja: 24 lut 2010 10:18 pm
Lokalizacja:
Samochód:

całkowicie zablokowana skrzynia biegów

Post autor: milerek » 10 lip 2012 09:03 am

Witam.
Koledzy proszę o pomoc.
Wczoraj nic się nie zapowiadało, normalnie przyjechałem z pracy postawiłem autko do garażu i po około 4 godzinach wsiadam odpalam i nie można przerzucić z P na R. Elektromagnes na dźwigni puszcza dźwignia idzie lekko w dół i koniec nie można dociągnąć do R. W garażu posadzka jest równa jak stół, także nie jest to spowodowane pozostawieniem samochodu na jakimś wzniesieniu. Ostatnio zauważyłem że przy zmianie z 5 biegu na 6 zaczęło szarpać. Nie mam bagnetu do pomiaru oleju, czytałem wątki na forum i zrobiłem tak na szybko z metrówki bagnet i nie wiem czy dobrze zmierzyłem ale przy wyłączonym silniku poziom oleju w skrzyni około 7 cm a przy włączonym 3 może 4 cm.
Moje pytanie brzmi czy przy niskim poziomie oleju skrzynia może tak się zachowywać jak opisałem wyżej?
Drugie moje pytanie jaki olej mogę tak na szybko dolać, w skrzyni jest olej orginalny, czy można dokupić jakiś z dostępnych w sklepie który odpowiada parametrom ATF +4, czy trzeba zamówić MOPAR, czy oleje się nie pogryzą?

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 10 lip 2012 09:08 am

zobacz na skrzynię od góry jak jest akumulator jest wajcha która zmienia biegi
na niej jest linka może po prostu linka Ci strzeliła

na forum jest pokazany bagnet serwisowy z zaznaczonymi wielkościami, jak masz jakąś chińską miarkę, którą można przyciąć nożyczkami to w kilka chwil zrobisz sobie sam bagnet serwisowy, sprawdź tylko zanim go włożysz czy nie pęknie

co do oleju to był bym ostrożny z mieszaniem co innego zmiana oleju na inny a co innego mieszanie

[ Dodano: Wto Lip 10, 2012 09:12 ]
http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.p ... ght=bagnet
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

milerek
Posty: 16
Rejestracja: 24 lut 2010 10:18 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: milerek » 10 lip 2012 09:22 am

Nie mogę teraz tego sprawdzić, ale czy jak linka by strzeliła to dzwignia nie latała by luźno?

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 10 lip 2012 10:06 am

możiwe ale mogło też coś zablokować tą wajchę
na odległość to sobie możemy tylko pogdybać

[ Dodano: Wto Lip 10, 2012 10:18 ]
zobacz czy na zgaszonym silnku można zmieniać biegi
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

milerek
Posty: 16
Rejestracja: 24 lut 2010 10:18 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: milerek » 10 lip 2012 10:19 am

OK. Naradzie Dziękuję.
Olej zamówiłem jutro będę miał.
Po południu sprawdzę tą linkę i dam znać.

[ Dodano: Wto Lip 10, 2012 12:46 ]
Nie doczytałem do końca Twojego posta.
Na zgaszonym silniku też nie można zmienić biegu.

[ Dodano: Sro Lip 11, 2012 07:50 ]
Usterka usunięta. Zdjąłem linkę ze skrzyni i wodzik normalnie przełączał, czyli skrzynia okazało się że jest OK. Rozebrałem mechanizm w którym jest lewarek zmiany biegów i okazało się żę na blokadzie tej od stacyjki urwał się zaczep na którym siedziała sprężynka która ma za zadanie odciągnąć blokadę w momencie przekręcenia kluczyka w stacyjce. Zaczep dorobiłem sprężynkę założyłem i jest OK.
ZYGA wielkie dzięki za pomoc.

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 11 lip 2012 12:47 pm

no to fajnie, że trybi :)

jak by co to z drugiej strony tej linki jest taki pizdrak :

Obrazek
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

Mattis
Posty: 7
Rejestracja: 11 kwie 2011 06:50 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Mattis » 21 sie 2012 03:40 pm

Witaj! Mam dokładnie ten sam problem ze zmianą biegów, co Ty. Prawdopodobnie mi również ułamał się zaczep sprężynki odblokowującej dźwignię. Na razie "blokadę zdejmuję" ręcznie, tj. palcem naciskam różową blokadę stacyjki i dopiero wrzucam bieg.
Podpowiedz proszę, na ile skomplikowana jest to naprawa i ile czasu trzeba jej poświęcić? W tej chwili mam juz wszystko "wybebeszone". Muszę tylko wyjąć TĘ kasetę. Jeden wieczór starczy na naprawę? W jaki sposób naprawiłeś zaczep?

boczek140
Posty: 231
Rejestracja: 03 paź 2010 02:15 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: boczek140 » 06 cze 2014 09:46 am

Witam koledzy ... I mi się wczoraj w nocy przytrafił podobny problem .. nie mogłem wrzucić biegu z P na R, przy wciskaniu hamulca słychać było tylko klikanie przy drążku zmiany biegów. Rozebrałem obudowę i okazało się że luźna jest lewa linka (za ze spręzyną) mam teraz pytanie ... gdzie ta lina idzie czy do hamulca czy może do stacyjki?? Przy lewarku są dwie linki lewa ze sprężyną i prawa czarna, u mnie lużna jest właśnie lewa, bo prawa najprawdopodobniej idzie do skrzyni.

Na marginesie jakby ktoś miał ten problem w przyszłości to poniżej rada jak sobie z nim szybko poradzić żeby tylko dojechać do domu.
- odkręcamy gruchę od lewarka
- zdejmujemy czarną obudowę w koło lewarka (jest na spinkach)
- odkręcamy obudowę z miejscem na kubki ( jest przykręcona na 6 śrub, dobrz mieć śrubokręt +)
- z lewej strony jest biała linka ze sprężyną, śledzimy paluchem gdzie idzie do lewarka
- wciskamy paluchem zapadkę od linki (przy lewarku) i skrzynia odblokowana
można teraz wrzucić normalnie bieg.

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 06 cze 2014 09:58 am

Boczek140,
Skrzynia w wersji poliftowej ma "awaryjne" odblokowywanie lewarka. Po zdjęciu chromowanej maskownicy widać mały cyngwajs w kolorze jeśli dobrze pamiętam różowo-fioletowym. Jego naciśnięcie nawet bez prądu i hamulca zwalnia blokadę lewarka zmiany biegów.
Wykorzystanie cyngwajsa zalecane jest w sytuacjach awaryjnych i nie powinno być traktowane jako panaceum na długi okres eksploatacji auta. Ustalenie przyczyny i jej (skuteczne i trwałe) wyeliminowanie powinno nastąpić przy pierwszej nadarzającej się okazji.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

boczek140
Posty: 231
Rejestracja: 03 paź 2010 02:15 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: boczek140 » 06 cze 2014 10:01 am

maur pisze:Boczek140,
Skrzynia w wersji poliftowej ma "awaryjne" odblokowywanie lewarka. Po zdjęciu chromowanej maskownicy widać mały cyngwajs w kolorze jeśli dobrze pamiętam różowo-fioletowym. Jego naciśnięcie nawet bez prądu i hamulca zwalnia blokadę lewarka zmiany biegów.
Wykorzystanie cyngwajsa zalecane jest w sytuacjach awaryjnych i nie powinno być traktowane jako panaceum na długi okres eksploatacji auta. Ustalenie przyczyny i jej (skuteczne i trwałe) wyeliminowanie powinno nastąpić przy pierwszej nadarzającej się okazji.
Witam

Dzięki za info .. nawet o tym nie wiedziałem, no poradziłem sobie w inny sposób opisany wyżej. Tak czy inaczej mam pytanie do czego idzie lewa linka która jest ze sprężynką bo najprawdopodobniej ona jest uszkodzona ( jest luźna).

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 06 cze 2014 10:26 am

Boczek140,
Na rysunku masz ją oznaczoną symbolem 4. I wedle opisu "CABLE, Brake interlock" powinna prowadzić do tego elektromagnesu co go słyszysz jak naciskasz pedał hamulca.
Załączniki
linka.jpg
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

boczek140
Posty: 231
Rejestracja: 03 paź 2010 02:15 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: boczek140 » 06 cze 2014 11:38 am

maur pisze:Boczek140,
Na rysunku masz ją oznaczoną symbolem 4. I wedle opisu "CABLE, Brake interlock" powinna prowadzić do tego elektromagnesu co go słyszysz jak naciskasz pedał hamulca.
Ok i o to mi chodziło właśnie... dzięki, muszę w takim razie sprawdzić tą linkę przy pedale hamulca.

boczek140
Posty: 231
Rejestracja: 03 paź 2010 02:15 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: boczek140 » 08 cze 2014 08:33 pm

Sprawa rozwiązana wyjąłem cały mechanizm lewarka od skrzyni (tą czarną skrzynkę przymocowaną 4 śrubami 10 i dwoma linkami) okazało się że linka jest ok. Po rozebraniu skrzynki od lewarka okazało się że na dni leży mała sprężynka która odblokowuje tą zapatkę od lewej linki (od stacyjki) "dzyndzel" który trzymał sprężynkę się po prostu złamał. wywierciłem dziurkę przełożyłem sprężynkę i już jest ok.

P.S. MAUR

ta linka jak nazwa wskazuje "CABLE, Brake interlock" wcale nie idzie do hamulca tylko do stacyjki :)

Pozdro

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 08 cze 2014 10:18 pm

Boczek140,
A ja zawsze myślałem że BRAKE to hamulec....
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

boczek140
Posty: 231
Rejestracja: 03 paź 2010 02:15 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: boczek140 » 09 cze 2014 08:09 am

maur pisze:Boczek140,
A ja zawsze myślałem że BRAKE to hamulec....
Też tak myślałem :) ... ale widocznie słowniki się mylą :) ... prześledziłem przebieg tej linki i ku mojemu zdziwieniu idzie do stacyjki.

mpspycha
Posty: 2534
Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
Lokalizacja: Poznań-okolica
Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
Postawił flaszek: 14
Dostał flaszek: 16

Post autor: mpspycha » 09 cze 2014 09:33 am

maur pisze:myślałem że BRAKE to hamulec....
to ewidentnie hamulec- hamuje zapędy do wyjęcia kluczyka w czasie jazdy :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
pozdrawiam Piotr

http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty

Piotr_Czurczak
Posty: 51
Rejestracja: 16 sie 2010 08:51 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Piotr_Czurczak » 05 wrz 2016 11:33 am

Witam

Mam ten sam problem co koledzy. Prosze o info jak sciagnać to ramke koło drążka by nie uszkodzić musze skorzystac z serwisowego przycisku by dojechać do serwisu.
Pozdrawiam
Piotr

ODPOWIEDZ

Wróć do „.: SKRZYNIA :.”