całkowicie zablokowana skrzynia biegów
całkowicie zablokowana skrzynia biegów
Witam.
Koledzy proszę o pomoc.
Wczoraj nic się nie zapowiadało, normalnie przyjechałem z pracy postawiłem autko do garażu i po około 4 godzinach wsiadam odpalam i nie można przerzucić z P na R. Elektromagnes na dźwigni puszcza dźwignia idzie lekko w dół i koniec nie można dociągnąć do R. W garażu posadzka jest równa jak stół, także nie jest to spowodowane pozostawieniem samochodu na jakimś wzniesieniu. Ostatnio zauważyłem że przy zmianie z 5 biegu na 6 zaczęło szarpać. Nie mam bagnetu do pomiaru oleju, czytałem wątki na forum i zrobiłem tak na szybko z metrówki bagnet i nie wiem czy dobrze zmierzyłem ale przy wyłączonym silniku poziom oleju w skrzyni około 7 cm a przy włączonym 3 może 4 cm.
Moje pytanie brzmi czy przy niskim poziomie oleju skrzynia może tak się zachowywać jak opisałem wyżej?
Drugie moje pytanie jaki olej mogę tak na szybko dolać, w skrzyni jest olej orginalny, czy można dokupić jakiś z dostępnych w sklepie który odpowiada parametrom ATF +4, czy trzeba zamówić MOPAR, czy oleje się nie pogryzą?
Koledzy proszę o pomoc.
Wczoraj nic się nie zapowiadało, normalnie przyjechałem z pracy postawiłem autko do garażu i po około 4 godzinach wsiadam odpalam i nie można przerzucić z P na R. Elektromagnes na dźwigni puszcza dźwignia idzie lekko w dół i koniec nie można dociągnąć do R. W garażu posadzka jest równa jak stół, także nie jest to spowodowane pozostawieniem samochodu na jakimś wzniesieniu. Ostatnio zauważyłem że przy zmianie z 5 biegu na 6 zaczęło szarpać. Nie mam bagnetu do pomiaru oleju, czytałem wątki na forum i zrobiłem tak na szybko z metrówki bagnet i nie wiem czy dobrze zmierzyłem ale przy wyłączonym silniku poziom oleju w skrzyni około 7 cm a przy włączonym 3 może 4 cm.
Moje pytanie brzmi czy przy niskim poziomie oleju skrzynia może tak się zachowywać jak opisałem wyżej?
Drugie moje pytanie jaki olej mogę tak na szybko dolać, w skrzyni jest olej orginalny, czy można dokupić jakiś z dostępnych w sklepie który odpowiada parametrom ATF +4, czy trzeba zamówić MOPAR, czy oleje się nie pogryzą?
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
zobacz na skrzynię od góry jak jest akumulator jest wajcha która zmienia biegi
na niej jest linka może po prostu linka Ci strzeliła
na forum jest pokazany bagnet serwisowy z zaznaczonymi wielkościami, jak masz jakąś chińską miarkę, którą można przyciąć nożyczkami to w kilka chwil zrobisz sobie sam bagnet serwisowy, sprawdź tylko zanim go włożysz czy nie pęknie
co do oleju to był bym ostrożny z mieszaniem co innego zmiana oleju na inny a co innego mieszanie
[ Dodano: Wto Lip 10, 2012 09:12 ]
http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.p ... ght=bagnet
na niej jest linka może po prostu linka Ci strzeliła
na forum jest pokazany bagnet serwisowy z zaznaczonymi wielkościami, jak masz jakąś chińską miarkę, którą można przyciąć nożyczkami to w kilka chwil zrobisz sobie sam bagnet serwisowy, sprawdź tylko zanim go włożysz czy nie pęknie
co do oleju to był bym ostrożny z mieszaniem co innego zmiana oleju na inny a co innego mieszanie
[ Dodano: Wto Lip 10, 2012 09:12 ]
http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.p ... ght=bagnet
OK. Naradzie Dziękuję.
Olej zamówiłem jutro będę miał.
Po południu sprawdzę tą linkę i dam znać.
[ Dodano: Wto Lip 10, 2012 12:46 ]
Nie doczytałem do końca Twojego posta.
Na zgaszonym silniku też nie można zmienić biegu.
[ Dodano: Sro Lip 11, 2012 07:50 ]
Usterka usunięta. Zdjąłem linkę ze skrzyni i wodzik normalnie przełączał, czyli skrzynia okazało się że jest OK. Rozebrałem mechanizm w którym jest lewarek zmiany biegów i okazało się żę na blokadzie tej od stacyjki urwał się zaczep na którym siedziała sprężynka która ma za zadanie odciągnąć blokadę w momencie przekręcenia kluczyka w stacyjce. Zaczep dorobiłem sprężynkę założyłem i jest OK.
ZYGA wielkie dzięki za pomoc.
Olej zamówiłem jutro będę miał.
Po południu sprawdzę tą linkę i dam znać.
[ Dodano: Wto Lip 10, 2012 12:46 ]
Nie doczytałem do końca Twojego posta.
Na zgaszonym silniku też nie można zmienić biegu.
[ Dodano: Sro Lip 11, 2012 07:50 ]
Usterka usunięta. Zdjąłem linkę ze skrzyni i wodzik normalnie przełączał, czyli skrzynia okazało się że jest OK. Rozebrałem mechanizm w którym jest lewarek zmiany biegów i okazało się żę na blokadzie tej od stacyjki urwał się zaczep na którym siedziała sprężynka która ma za zadanie odciągnąć blokadę w momencie przekręcenia kluczyka w stacyjce. Zaczep dorobiłem sprężynkę założyłem i jest OK.
ZYGA wielkie dzięki za pomoc.
Witaj! Mam dokładnie ten sam problem ze zmianą biegów, co Ty. Prawdopodobnie mi również ułamał się zaczep sprężynki odblokowującej dźwignię. Na razie "blokadę zdejmuję" ręcznie, tj. palcem naciskam różową blokadę stacyjki i dopiero wrzucam bieg.
Podpowiedz proszę, na ile skomplikowana jest to naprawa i ile czasu trzeba jej poświęcić? W tej chwili mam juz wszystko "wybebeszone". Muszę tylko wyjąć TĘ kasetę. Jeden wieczór starczy na naprawę? W jaki sposób naprawiłeś zaczep?
Podpowiedz proszę, na ile skomplikowana jest to naprawa i ile czasu trzeba jej poświęcić? W tej chwili mam juz wszystko "wybebeszone". Muszę tylko wyjąć TĘ kasetę. Jeden wieczór starczy na naprawę? W jaki sposób naprawiłeś zaczep?
Witam koledzy ... I mi się wczoraj w nocy przytrafił podobny problem .. nie mogłem wrzucić biegu z P na R, przy wciskaniu hamulca słychać było tylko klikanie przy drążku zmiany biegów. Rozebrałem obudowę i okazało się że luźna jest lewa linka (za ze spręzyną) mam teraz pytanie ... gdzie ta lina idzie czy do hamulca czy może do stacyjki?? Przy lewarku są dwie linki lewa ze sprężyną i prawa czarna, u mnie lużna jest właśnie lewa, bo prawa najprawdopodobniej idzie do skrzyni.
Na marginesie jakby ktoś miał ten problem w przyszłości to poniżej rada jak sobie z nim szybko poradzić żeby tylko dojechać do domu.
- odkręcamy gruchę od lewarka
- zdejmujemy czarną obudowę w koło lewarka (jest na spinkach)
- odkręcamy obudowę z miejscem na kubki ( jest przykręcona na 6 śrub, dobrz mieć śrubokręt +)
- z lewej strony jest biała linka ze sprężyną, śledzimy paluchem gdzie idzie do lewarka
- wciskamy paluchem zapadkę od linki (przy lewarku) i skrzynia odblokowana
można teraz wrzucić normalnie bieg.
Na marginesie jakby ktoś miał ten problem w przyszłości to poniżej rada jak sobie z nim szybko poradzić żeby tylko dojechać do domu.
- odkręcamy gruchę od lewarka
- zdejmujemy czarną obudowę w koło lewarka (jest na spinkach)
- odkręcamy obudowę z miejscem na kubki ( jest przykręcona na 6 śrub, dobrz mieć śrubokręt +)
- z lewej strony jest biała linka ze sprężyną, śledzimy paluchem gdzie idzie do lewarka
- wciskamy paluchem zapadkę od linki (przy lewarku) i skrzynia odblokowana
można teraz wrzucić normalnie bieg.
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Boczek140,
Skrzynia w wersji poliftowej ma "awaryjne" odblokowywanie lewarka. Po zdjęciu chromowanej maskownicy widać mały cyngwajs w kolorze jeśli dobrze pamiętam różowo-fioletowym. Jego naciśnięcie nawet bez prądu i hamulca zwalnia blokadę lewarka zmiany biegów.
Wykorzystanie cyngwajsa zalecane jest w sytuacjach awaryjnych i nie powinno być traktowane jako panaceum na długi okres eksploatacji auta. Ustalenie przyczyny i jej (skuteczne i trwałe) wyeliminowanie powinno nastąpić przy pierwszej nadarzającej się okazji.
Skrzynia w wersji poliftowej ma "awaryjne" odblokowywanie lewarka. Po zdjęciu chromowanej maskownicy widać mały cyngwajs w kolorze jeśli dobrze pamiętam różowo-fioletowym. Jego naciśnięcie nawet bez prądu i hamulca zwalnia blokadę lewarka zmiany biegów.
Wykorzystanie cyngwajsa zalecane jest w sytuacjach awaryjnych i nie powinno być traktowane jako panaceum na długi okres eksploatacji auta. Ustalenie przyczyny i jej (skuteczne i trwałe) wyeliminowanie powinno nastąpić przy pierwszej nadarzającej się okazji.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
Witammaur pisze:Boczek140,
Skrzynia w wersji poliftowej ma "awaryjne" odblokowywanie lewarka. Po zdjęciu chromowanej maskownicy widać mały cyngwajs w kolorze jeśli dobrze pamiętam różowo-fioletowym. Jego naciśnięcie nawet bez prądu i hamulca zwalnia blokadę lewarka zmiany biegów.
Wykorzystanie cyngwajsa zalecane jest w sytuacjach awaryjnych i nie powinno być traktowane jako panaceum na długi okres eksploatacji auta. Ustalenie przyczyny i jej (skuteczne i trwałe) wyeliminowanie powinno nastąpić przy pierwszej nadarzającej się okazji.
Dzięki za info .. nawet o tym nie wiedziałem, no poradziłem sobie w inny sposób opisany wyżej. Tak czy inaczej mam pytanie do czego idzie lewa linka która jest ze sprężynką bo najprawdopodobniej ona jest uszkodzona ( jest luźna).
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Boczek140,
Na rysunku masz ją oznaczoną symbolem 4. I wedle opisu "CABLE, Brake interlock" powinna prowadzić do tego elektromagnesu co go słyszysz jak naciskasz pedał hamulca.
Na rysunku masz ją oznaczoną symbolem 4. I wedle opisu "CABLE, Brake interlock" powinna prowadzić do tego elektromagnesu co go słyszysz jak naciskasz pedał hamulca.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
Sprawa rozwiązana wyjąłem cały mechanizm lewarka od skrzyni (tą czarną skrzynkę przymocowaną 4 śrubami 10 i dwoma linkami) okazało się że linka jest ok. Po rozebraniu skrzynki od lewarka okazało się że na dni leży mała sprężynka która odblokowuje tą zapatkę od lewej linki (od stacyjki) "dzyndzel" który trzymał sprężynkę się po prostu złamał. wywierciłem dziurkę przełożyłem sprężynkę i już jest ok.
P.S. MAUR
ta linka jak nazwa wskazuje "CABLE, Brake interlock" wcale nie idzie do hamulca tylko do stacyjki
Pozdro
P.S. MAUR
ta linka jak nazwa wskazuje "CABLE, Brake interlock" wcale nie idzie do hamulca tylko do stacyjki
Pozdro
-
- Posty: 51
- Rejestracja: 16 sie 2010 08:51 pm
- Lokalizacja:
- Samochód: