Skrzynia 6 biegowa - działanie, parametry, naprawy
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
Skrzynia 6 biegowa - działanie, parametry, naprawy
Ci co mają 6 biegową skrzynię to może pomogą.
#1
Jakie macie obroty ba biegu jałowym wiem ze dokładnie będzie ciężko stwierdzić ale może jakoś w proporcji na wskaźnik obrotomierza.
#2
jak dajecie na luzie gazu to jest opóźnienie z powrotem na wolne obroty ?
#3
kto był w aso na przyuczeniu 6 ?
#4
kto miał zmieniany soft w 6 z jakiego na jaki
#5 wchodzenie i schodzenie z obrotów jest opóźnione ?
#1
Jakie macie obroty ba biegu jałowym wiem ze dokładnie będzie ciężko stwierdzić ale może jakoś w proporcji na wskaźnik obrotomierza.
#2
jak dajecie na luzie gazu to jest opóźnienie z powrotem na wolne obroty ?
#3
kto był w aso na przyuczeniu 6 ?
#4
kto miał zmieniany soft w 6 z jakiego na jaki
#5 wchodzenie i schodzenie z obrotów jest opóźnione ?
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970 01:00 am przez zyga, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: skrzynia 6 biegowa ogólnie
zyga pisze:Ci co mają 6 biegową skrzynię to może pomogą.
#1
Jakie macie obroty ba biegu jałowym wiem ze dokładnie będzie ciężko stwierdzić ale może jakoś w proporcji na wskaźnik obrotomierza.
Z tego co pamiętam ok 700 obr/min
#2
jak dajecie na luzie gazu to jest opóźnienie z powrotem na wolne obroty ?
Tak
#3
kto był w aso na przyuczeniu 6 ?
#4
kto miał zmieniany soft w 6 z jakiego na jaki
#5 wchodzenie i schodzenie z obrotów jest opóźnione ?
Na pozycji P i N czuć opóźnienie zarówno w górę obrotomierza jak i w dół
ja u siebie zauważyłem, że jeśli przez jakiś czas pojadę bardzo agresywnie - "non stop but i w podłogę" to wrzucanie kolejnych biegów jak i zrzucanie do niższego jest zdecydowaie szybsze niż jak przy jeździe "staruszka". Skrzynia się dość szybko adoptuje do takiej jazdy (szybkiej), zaś zdecydowanie wolniej powraca do tej - nazwę to ekonomicznej -... więcej muszę przejechac kilometrów by znowu zaadoptowała się do momentu, kiedy przy wdepnięciu pedału gazu po ułamku sek. oborny przestanął wskakiwać na 4 tyś i więcej, za czym idzie bardzo duże spalanie.
Wprawdzie nie o to pytałeś, ale może takie też informacje przydadzą się.
Wprawdzie nie o to pytałeś, ale może takie też informacje przydadzą się.
XmaX
Witam,
dziś byłem w ASO na Bielanach Wrocławskich-InterCar, trochę się mądrowali, że to konwerter i takie tam. W końcu w czasie jazdy testowej przekonałem mechanika, żeby wgrał flesha i zrobił quick learna, bo co dziwne komputer serwisowy nie pokazał im nic, no i w końcu zrobili jak ich prosiłem. Słuchajcie auto jakby na nowo się narodziło, wszystko inaczej chodzi i jaka dynamika. Skrzynka już nie rwie i nie szarpie, zmienia biegi w górę trochę później niż poprzednio, przez to mam większe obroty i samochód zrobił się bardziej żwawy.
Private_mail dzięki za podpowiedź, mnie kosztowało to 366pln, a przy okazji wydębiłem pin do samochodu za darmochę od mechaniora.
Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki.
Wojtek
dziś byłem w ASO na Bielanach Wrocławskich-InterCar, trochę się mądrowali, że to konwerter i takie tam. W końcu w czasie jazdy testowej przekonałem mechanika, żeby wgrał flesha i zrobił quick learna, bo co dziwne komputer serwisowy nie pokazał im nic, no i w końcu zrobili jak ich prosiłem. Słuchajcie auto jakby na nowo się narodziło, wszystko inaczej chodzi i jaka dynamika. Skrzynka już nie rwie i nie szarpie, zmienia biegi w górę trochę później niż poprzednio, przez to mam większe obroty i samochód zrobił się bardziej żwawy.
Private_mail dzięki za podpowiedź, mnie kosztowało to 366pln, a przy okazji wydębiłem pin do samochodu za darmochę od mechaniora.
Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki.
Wojtek
Lubię te kanapy na kółkach :). Coraz bardziej....
- Jędrek
- Posty: 1009
- Rejestracja: 11 lip 2015 04:21 pm
- Lokalizacja: Dęblin
- Samochód: Pacifica 4,0 z 2008r.
- Postawił flaszek: 2
- Dostał flaszek: 5
Taki opis znalazłem w necie :
62TE jest to 6-biegowy wariant przekładni 41TE wprowadzony w 2007 roku w modelu Chrysler Sebring i łączony razem z silnikiem 3.5L EGJ V6. Stosowany też z jednostką 4.0L w Pacifica oraz w minivanach pochodzących z platformy RT (najnowsza piąta generacja minivanów Chryslera zaprezentowana w 2007 roku na wystawie w Detroit jako model 2008, oparta na nowej platformie ? RT). Oferowana z nowym silnikiem 4.0L V6 oraz z 3.8L lub dieslowskim 2,8L CRD.
Charakteryzuje się bardzo niskim przełożeniem pierwszego biegu (4.127), dla zapewnienia dobrego startu. Pomiędzy pierwszym, a drugim biegiem (2.842) jest znaczna różnica przełożenia, a pozostałe biegi są dość blisko siebie (3 bieg - 2.284; 4 bieg - 1.452; 4+ - 1.570). Piąty bieg ma przełożenie 1:1, a nadbieg (podobnie jak w 41TE - 0.690). Dzięki temu skrzynia charakteryzuje się bardzo dobrym przyśpieszeniem, a przy spokojnej jeździe na dłuższych trasach nie wysila silnika. Wspomniany bieg 4+ ("fourth prime") jest kontynuacją tradycji z ciężarówek Dodge i Jeepów posiadający specjalny bieg do "kickdown". Kiedy kierowca przyśpiesza, skrzynia używa standardowego czwartego biegu, ale kiedy kierowca wciśnie mocno gaz, skrzynia użyje biegu 4+ dla płynniejszego przyśpieszenia dostarczając nadal dużo mocy bez konieczności redukowania na 3 bieg. Zastosowano system zmiennego ciśnienia instalacji (VLP). Polega to na dostosowaniu wewnętrznego ciśnienia, aby zmniejszyć straty mocy od pompy i systemu hydraulicznego. Przekładania jest wyposażona w samo przystosowujący się elektroniczny układ sterowania (TCM) i dodatkowo w układ AutoStick. Konwerter momentu obrotowego sprzęgła jest sterowany elektronicznie.
Autostick
Autostick jest półautomatyczną skrzynią biegów stosowaną w Volkswagenie, a zaprojektowaną przez Chryslera. Oferuje ręczną możliwość zmiany biegów jak i pracę automatyczną. Podobny system został zaprojektowany przez Porsche i nazwany Tiptronic. Te systemy sterowania przekładnią są też nazywane "Manu-Matic".
Dodge Intrepid ES oraz Eagle Vision TSi były pierwszymi samochodami rynku północno amerykańskim, wyposażone opcjonalnie w systemem Autostick, a później od roku 1997 jako standardowe wyposażenie w Plymouth Prowler, a w 1999 roku w Chryslerze 300M. Dużo obecnie produkowanych modeli Chryslera jest oferowanych z tym systemem, wliczając w to 300, 300C, Chargera, Challengera, Sebringa, PT Cruisera, Crossfire, Pacifica, Chrysler Town & Country, Dodge Avenger, i Dodge Grand Caravan.
Zalety systemu
? Możliwość ręcznej zmiany biegów
? Możliwość ruszenia z 2 lub 3 biegu przy śliskiej nawierzchni aby poprawić przyczepność i uniknąć poślizgu kół przednich
? Pozwala na lepszy downshifting podczas zjeżdżania w dół ze stromych wzniesień w celu utrzymania stałej prędkości
? Lepsza możliwość wykorzystania osiągów silnika w czasie przyśpieszania
Komponenty oraz praca systemu
W pierwszych pojazdach Chryslera, system Autostick, miał zaprojektowane różne odmiany TCM, oraz układy zmiany biegów oraz pomiaru przełożenia. Układ pomiaru przełożenia sprawdzał który bieg jest wybrany i informował o tym kierowcę. Sterowanie pracą układu odbywa się poprzez wciśnięcie dźwigni w odpowiednim kierunku, która może zostać pchnięta w prawo (wrzucenie wyższego biegu) albo w lewo (zredukowanie biegu). Kiedy kierowca włącza dźwignię w którymś z tych kierunków układ sterujący wysyła sygnał do TCM, aby zmienić bieg na wyższy lub zredukować w zależności od decyzji kierowcy. Jeżeli użytkownik nie zmienia biegów w czasie jazdy w trybie Autostick, skrzynia automatycznie zmieni bieg na wyższy gdy obroty silnika dochodzą do maksymalnych obrotów, aby zapobiec uszkodzenia silnika lub skrzyni. Podczas zatrzymania, system automatycznie włącza pierwszy bieg. W razie uszkodzenia systemu przekładnia zostanie samoczynnie przełączona w pełny tryb automatyczny.
Może kogoś to zainteresuje ?
62TE jest to 6-biegowy wariant przekładni 41TE wprowadzony w 2007 roku w modelu Chrysler Sebring i łączony razem z silnikiem 3.5L EGJ V6. Stosowany też z jednostką 4.0L w Pacifica oraz w minivanach pochodzących z platformy RT (najnowsza piąta generacja minivanów Chryslera zaprezentowana w 2007 roku na wystawie w Detroit jako model 2008, oparta na nowej platformie ? RT). Oferowana z nowym silnikiem 4.0L V6 oraz z 3.8L lub dieslowskim 2,8L CRD.
Charakteryzuje się bardzo niskim przełożeniem pierwszego biegu (4.127), dla zapewnienia dobrego startu. Pomiędzy pierwszym, a drugim biegiem (2.842) jest znaczna różnica przełożenia, a pozostałe biegi są dość blisko siebie (3 bieg - 2.284; 4 bieg - 1.452; 4+ - 1.570). Piąty bieg ma przełożenie 1:1, a nadbieg (podobnie jak w 41TE - 0.690). Dzięki temu skrzynia charakteryzuje się bardzo dobrym przyśpieszeniem, a przy spokojnej jeździe na dłuższych trasach nie wysila silnika. Wspomniany bieg 4+ ("fourth prime") jest kontynuacją tradycji z ciężarówek Dodge i Jeepów posiadający specjalny bieg do "kickdown". Kiedy kierowca przyśpiesza, skrzynia używa standardowego czwartego biegu, ale kiedy kierowca wciśnie mocno gaz, skrzynia użyje biegu 4+ dla płynniejszego przyśpieszenia dostarczając nadal dużo mocy bez konieczności redukowania na 3 bieg. Zastosowano system zmiennego ciśnienia instalacji (VLP). Polega to na dostosowaniu wewnętrznego ciśnienia, aby zmniejszyć straty mocy od pompy i systemu hydraulicznego. Przekładania jest wyposażona w samo przystosowujący się elektroniczny układ sterowania (TCM) i dodatkowo w układ AutoStick. Konwerter momentu obrotowego sprzęgła jest sterowany elektronicznie.
Autostick
Autostick jest półautomatyczną skrzynią biegów stosowaną w Volkswagenie, a zaprojektowaną przez Chryslera. Oferuje ręczną możliwość zmiany biegów jak i pracę automatyczną. Podobny system został zaprojektowany przez Porsche i nazwany Tiptronic. Te systemy sterowania przekładnią są też nazywane "Manu-Matic".
Dodge Intrepid ES oraz Eagle Vision TSi były pierwszymi samochodami rynku północno amerykańskim, wyposażone opcjonalnie w systemem Autostick, a później od roku 1997 jako standardowe wyposażenie w Plymouth Prowler, a w 1999 roku w Chryslerze 300M. Dużo obecnie produkowanych modeli Chryslera jest oferowanych z tym systemem, wliczając w to 300, 300C, Chargera, Challengera, Sebringa, PT Cruisera, Crossfire, Pacifica, Chrysler Town & Country, Dodge Avenger, i Dodge Grand Caravan.
Zalety systemu
? Możliwość ręcznej zmiany biegów
? Możliwość ruszenia z 2 lub 3 biegu przy śliskiej nawierzchni aby poprawić przyczepność i uniknąć poślizgu kół przednich
? Pozwala na lepszy downshifting podczas zjeżdżania w dół ze stromych wzniesień w celu utrzymania stałej prędkości
? Lepsza możliwość wykorzystania osiągów silnika w czasie przyśpieszania
Komponenty oraz praca systemu
W pierwszych pojazdach Chryslera, system Autostick, miał zaprojektowane różne odmiany TCM, oraz układy zmiany biegów oraz pomiaru przełożenia. Układ pomiaru przełożenia sprawdzał który bieg jest wybrany i informował o tym kierowcę. Sterowanie pracą układu odbywa się poprzez wciśnięcie dźwigni w odpowiednim kierunku, która może zostać pchnięta w prawo (wrzucenie wyższego biegu) albo w lewo (zredukowanie biegu). Kiedy kierowca włącza dźwignię w którymś z tych kierunków układ sterujący wysyła sygnał do TCM, aby zmienić bieg na wyższy lub zredukować w zależności od decyzji kierowcy. Jeżeli użytkownik nie zmienia biegów w czasie jazdy w trybie Autostick, skrzynia automatycznie zmieni bieg na wyższy gdy obroty silnika dochodzą do maksymalnych obrotów, aby zapobiec uszkodzenia silnika lub skrzyni. Podczas zatrzymania, system automatycznie włącza pierwszy bieg. W razie uszkodzenia systemu przekładnia zostanie samoczynnie przełączona w pełny tryb automatyczny.
Może kogoś to zainteresuje ?
Paca 4,0l SS z 2008r Pb + Lpg .
-
- Posty: 89
- Rejestracja: 22 mar 2015 08:26 am
- Lokalizacja: podlasie
- Samochód: Paca 2007 touring/lpg
- Dostał flaszek: 1
Co masz na myśli najsłabszy element - 6 bieg? U mnie Na zimnym silniku - skrzyni wrzuca 6 bez lock up. Jak złapie temp wtedy od razu 6 z lock upem. No i poszarpuje przy 5 i 6 - obstawiam konwerter albo fabryczny od nowego, albo już zużyty. W tej skrzyni u mnie przy ok 80-85 wskakuje 6 i jest to prędkość nie bardzo do naszych warunków. Na ekspresowce ok ale na normalnych drogach to zmiany z 6 na 6 bez lock up i 5 z lock up co chwile. Wiec zostawiam na auto sticku na 5 i tyle.
- lutek34
- Posty: 1317
- Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
- Lokalizacja: Krosno
- Samochód:
- Dostał flaszek: 7
u mnie jest tak: spokojne przyśpieszanie 1-2-3-4-5-5lock up-6-6lockup, z tym że przy zmianie z 5lock up na 6 jest sekundowe zapięcie lock upu.morgal1 pisze:Jak złapie temp wtedy od razu 6 z lock upem.
Dynamiczne przyśpieszanie 1-2-3-4-5-5lock up-6lock up. Lock up na 6 utrzymuje się do min 85km/h.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
- lutek34
- Posty: 1317
- Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
- Lokalizacja: Krosno
- Samochód:
- Dostał flaszek: 7
morgal1, lock up żeby się zapinał to skrzynia musi być lekko rozgrzana, u mnie to 5-6km jazdy i już czuję że lock up się zapina.
Znajdź kogoś ze skanerem i zrób quick learn i reset pressure lines, wtedy zobaczysz czy coś się zmieni w pracy skrzyni.
Znajdź kogoś ze skanerem i zrób quick learn i reset pressure lines, wtedy zobaczysz czy coś się zmieni w pracy skrzyni.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 18 gru 2015 10:54 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
-
- Posty: 76
- Rejestracja: 29 gru 2014 06:28 pm
- Lokalizacja: Skierniewice
- Samochód: Chrysler Pacyfica Limited AWD 4.0
podłączam się do pytania. Potrzebuję wiarygodny serwis do skrzyni bo wczoraj jeden Pan z serwisu zaproponował by wymieniać pokoleji różne elementy i sprawdzać czy to to...
krótko co jest i co zrobiłem:
jest sarpanie (drżenie auta)na niskich obrotach 4,5,6 bieg przy jednostajnej jeździe lub powolnym przyspieszaniu, po dodaniu lub odpuszczeniu gazu znika
co zrobione:
doprowadzenie instalacji Lpg do stanu idealnego, sprawdzenie silnika i instalacji paliwowej- wszystko w stanie idealnym, okazało się że w skrzyni brakowało 2,2 litra oleju nie wiem jakim cudem tego nie umiem wytłumaczyć choć mam podejrzenie ale za rękę nie złapałem :-(, wgranie softu i quick lern, błędów w skrzyni nie ma.
krótko co jest i co zrobiłem:
jest sarpanie (drżenie auta)na niskich obrotach 4,5,6 bieg przy jednostajnej jeździe lub powolnym przyspieszaniu, po dodaniu lub odpuszczeniu gazu znika
co zrobione:
doprowadzenie instalacji Lpg do stanu idealnego, sprawdzenie silnika i instalacji paliwowej- wszystko w stanie idealnym, okazało się że w skrzyni brakowało 2,2 litra oleju nie wiem jakim cudem tego nie umiem wytłumaczyć choć mam podejrzenie ale za rękę nie złapałem :-(, wgranie softu i quick lern, błędów w skrzyni nie ma.
-
- Posty: 76
- Rejestracja: 29 gru 2014 06:28 pm
- Lokalizacja: Skierniewice
- Samochód: Chrysler Pacyfica Limited AWD 4.0
to jest bardzo dużo i oznacza że na zimnym oleju skrzynia pracowała bez oleju. Ostatni raz poziom oleju sprawdzałem we wrześniu 2015 i stan był prawidłowy. Dlaczego powstał taki ubytek... nie wiem.west26 pisze:A czy brak oliwy nie uszkodził czasami skrzyni ? 2,2 litra to jest już dosyć sporo.
To że skrzynia doznała uszkodzenia to wiem napewno... pocieszające jedyne jest to że od początku jak się pojawiło szarpanie to nie zwiększa się na sile jest cały czas takie samo, biegi zmieniają się płynnie i bez szarpnięć.
Tak na benzynie jest to samo.dexus pisze:Jeśli na benzynie jest to samo
Po zgłębieniu tematu też obstawiam konwerter. Natomiast mam już dość mechaników typu "a pan kupi zawór sterowania lock up i jak będzie dalej szarpać to szukamy dalej" I 250 i 150 i 200 lub "nie wiem co to jest ale wyciągamy skrzynie i zaczynamy od 3000 tyś na dzień dobry".
Taką metodą szukania w ciemno to sobie sam mogę wyjąć skrzynię i sam wszystko sobie wymienić i ją zamontować. Uda się albo nie...(Oczywiście piszę to z pewną ironią...)
Dlatego szukam uczciwy warsztat który nie zdziera kasy tylko dlatego że to automat i nie wymienia wszystkich części tylko zużyte. Nie muszę jechać samochodem. Mogę zawieść tylko samą skrzynię.
Sorry... mam dziś słabszy dzień po wczorajszej wizycie i kolejnym już warsztacie...
West
"Plus olej i filtr . Tak dla jasności "
Tak wiem:-)
- lutek34
- Posty: 1317
- Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
- Lokalizacja: Krosno
- Samochód:
- Dostał flaszek: 7
sebbla, ostatnie pytanie, stan oleju w asb był sprawdzany według metody opisanej na forum? Jaki poziom, przy jakiej temperaturze i pracującym silniku był przed dodaniem tego 2.2l?
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
-
- Posty: 76
- Rejestracja: 29 gru 2014 06:28 pm
- Lokalizacja: Skierniewice
- Samochód: Chrysler Pacyfica Limited AWD 4.0
Magik u którego byłem podobno miarką serwisową (zresztą na taką wyglądała) sprawdzał. Na bagnecie był niecały 1 cm na rozgrzanym silniku. Mówił że jest 80 st/C. Po dolaniu plastikowy bagnecik był pokryty olejem do poziomu hot max to na moje oko jakieś 5-6 cm.
Zadzwoniłem tam do Proboszewic, koleś teraz nie ma terminów i mam we wrześniu dzwonić ale powiedział że jak oleju ubywa i szarpie to konwerter i uszczelnienie na forwardzie.
Zadzwoniłem tam do Proboszewic, koleś teraz nie ma terminów i mam we wrześniu dzwonić ale powiedział że jak oleju ubywa i szarpie to konwerter i uszczelnienie na forwardzie.
- lutek34
- Posty: 1317
- Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
- Lokalizacja: Krosno
- Samochód:
- Dostał flaszek: 7
żeby olej ubył ze skrzyni to musi być wyciek na zewnątrz. Jak byleś pod samochodem to skrzynia, przewody chłodzenia lub okolice chłodnicy mokre od ATFu?sebbla pisze:powiedział że jak oleju ubywa
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816