Zbyt szybko wbija 1 bieg i inne problemy

gregor198888
Posty: 45
Rejestracja: 16 paź 2016 04:06 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Zbyt szybko wbija 1 bieg i inne problemy

Post autor: gregor198888 » 16 paź 2016 04:25 pm

witam. jestem w trasie w Anglii. rozpędzony powiedzmy do 50 puszczam nogę z gazu dojezdzajac do skrzyżowania . bieg 1 sam wskakuje zbyt szybko- szarpie . do tego tak jak by nie chciał załapać tej jedynki tak delikatnie szarpie i słychać jak się męczy.
druga sprawa to przyspieszając powoli czasami - nie zawsze . obroty silnika pójdą mi np.z 2 do 3 tys. a bieg jest rozłaczony ... efekt jak bym na sekundę wdusił sprzęgło w manulu . prosze o podpowiedź. auto mam pół roku . wymieniane : poduszka silnika z przodu . STAN oleju jest ponad stan . nie wiem czy pomoże coś gdy zmienię filer i olej w skrzynce czy to coś poważniejszego? bardzo proszę o odpowiedź. dzięki.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970 01:00 am przez gregor198888, łącznie zmieniany 1 raz.

macias920
Posty: 250
Rejestracja: 16 lip 2013 05:16 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: macias920 » 16 paź 2016 05:06 pm

Na szybko ti ciężko coś zdiagnozować jak masz dobrego elektryka z kompem to adaptacja skrzyni na początek.
Pacyfica piękne auto!

labrador
Posty: 19
Rejestracja: 05 kwie 2015 01:43 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: labrador » 16 paź 2016 06:52 pm

sprawdź stan oleju na działającym silniku ,po rozgrzaniu skrzyni.Wnioskuję po twoim poscie ,ze sprawdzałeś na wyłączonym silniku,wtedy prawie zawsze jest ponad stan.

gregor198888
Posty: 45
Rejestracja: 16 paź 2016 04:06 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: gregor198888 » 16 paź 2016 07:28 pm

Stan oleju sprawdzałem na rogrzanym silniku i właczonym , było ponad stan , skrzynia jest sucha , wątpie by było go mało ? nie wiem czy moge tak jezdzic ? czy lepiej nie pchac sie takim do polski ... ogolnie na wysokich biegach nic sie nie dzieje .
Czy uwazacie ze powinienem dolac trochę oleju z 100-200ml i zobaczyc czy cos sie zmieni ?

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 16 paź 2016 07:43 pm

gregor198888,
Jak masz ponad stan to po co jeszcze więcej dolewać???
Za mało oleju w ASB to zdecydowanie źle.
Jak ktoś przedobrzy i zaleje za dużo (bo lepiej mieć więcej niż mniej) to wbrew pozorom też źle. Za dużo oleju to ów olej pieni się i miast oleju mamy mieszaninę oleju z powietrzem czyli pianę.
Wystarczy wyobrazić sobie jak smaruje olej a jak piana, jak przenosi ciśnienie olej a jak olej napowietrzony.
Nie mam pojęcia co znaczy określenie "za dużo". W każdej temperaturze ASB stan oleju ma swoje widełki MIN - MAX. Jest zatem określona tolerancja - gdyby jej nie było to ktoś mógłby zalać ASB aż by się przelewało - tak na bogato - ale jeździć by się nie dało - mimo że niby lepiej niż dobrze.

Jak jest za dużo to można spróbować odessać choćby dużą strzykawką podłączoną do odpowiednio długiego wężyka wetkniętego do dna przez rurkę pomiarową?
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

gregor198888
Posty: 45
Rejestracja: 16 paź 2016 04:06 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: gregor198888 » 16 paź 2016 08:15 pm

tylko pytanie czy warto odessac? skoro pół roku jeżdżę i nic się nie działo... tylko teraz i jeszcze 2tys.km do domu :/

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 16 paź 2016 10:05 pm

gregor198888 pisze:czy warto odessac? skoro pół roku jeżdżę i nic się nie działo...
Nikt rozsądny na odległość nie odpowie.
Nikt poza Tobą nie wie czy w określonej temperaturze 5 milimetrów ponad MAX czy 50 milimetrów no i przy jakiej temperaturze.
To że przez jakiś czas prawdopodobnie przy czymś nie OK ASB działała nie oznacza, że w pewnym momencie nie mogła powiedzieć DOSYĆ. Ot taka złośliwość przedmiotów martwych - dodatkowo w najmniej sprzyjających okolicznościach.

A tak na logikę - jeśli masz za dużo oleju w stosunku do normy, to zejście do wartości z pola tolerancji z pewnością nie zaszkodzi a pomóc może - jeśli przyczyną dysfunkcji jest poziom oleju. Jeśli przyczyna jest inna to przynajmniej ograniczysz bezkosztowo pole poszukiwań. Tyle, że wymaga troszkę czasu, upaprania rąk i zorganizowania sprzętu, co na obczyźnie prawdopodobnie w warunkach polowych i przy niskich temperaturach niekoniecznie byłoby miłym spędzeniem czasu.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

gregor198888
Posty: 45
Rejestracja: 16 paź 2016 04:06 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: gregor198888 » 17 paź 2016 06:18 am

tak wiec dziś padło całkiem. ruszając z miejsca za każdym razem z 1-2 wskakuje z szarpnieciem i to koniec biegow . gdy przełącze na ręczne i rozpedze do 4 tys. obrotów po czym puszcze gaz by trochę opadły. moge wrzucić 3 i 4 ( choć też nie wchodzi obrazu) wygląda mi to na sprzęgło?? bardzo proszę o pomoc , jak się nazywa to sprzęgło lub może to coś innego ?

dexus
Posty: 412
Rejestracja: 08 sty 2015 02:00 pm
Lokalizacja: Czchów
Samochód: 300C 5,7 HEMI LPG
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 2

Post autor: dexus » 17 paź 2016 07:43 am

gregor198888 pisze:jak się nazywa to sprzęgło lub może to coś innego ?
Jest to konwerter. Ale czy to będzie on? Objawy konwertera to raczej szarpanie przy niskich obrotach.
Sumienie nie powstrzymuje od grzechów, przeszkadza tylko cieszyć się nimi.

gregor198888
Posty: 45
Rejestracja: 16 paź 2016 04:06 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: gregor198888 » 17 paź 2016 11:52 am

więc co może być innego ? Czy w takiej awarii jak wyżej może to być wina np. tylko filtra i oleju?

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 17 paź 2016 03:09 pm

gregor198888,
Kluczykowanie powinno działać w twoim aucie - warto odczytać kody błędów - bardzo prawdopodobne że coś pokaże a to określi możliwą przyczyną i kierunek postępowania
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

gregor198888
Posty: 45
Rejestracja: 16 paź 2016 04:06 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: gregor198888 » 17 paź 2016 03:47 pm

postaram się kogoś znaleźć z kompem. ale rozmawiałem z fachowcem z Polski od skrzyni automatycznych z okolic zielonej góry. mówił że to elektrozawory skrzyni ? może ma ktoś pojęcie i może się wypowiedzieć w tym temacie ... ogólnie czy mogę tak wrócić 1800km ? włączając ręcznie bieg ? czy może się zepsuć całkiem? nie wiem jak na ebay znaleźć te elektrozawory? pomoże ktoś z jakimś numerem części może?

gregor198888
Posty: 45
Rejestracja: 16 paź 2016 04:06 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: gregor198888 » 17 paź 2016 05:26 pm

właśnie zauważyłem kolejna objawe. licznik do 30 na godzinę około nie chodzi a później wskakuje na prędkość i faluje . chyba gdzieś czytałem o tym na Forum... już szukam

przemy_slav
Posty: 449
Rejestracja: 14 maja 2014 12:46 pm
Lokalizacja: Pruszków
Samochód: 2007 Pacifica 4.0 FWD LPG, 2008 Sebring 2.4
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 6

Post autor: przemy_slav » 17 paź 2016 05:49 pm

Sprawdź czy masz wszystko ok z masą. A najlepiej dołóż dodatkową, jeśli masz możliwość. Ślepy strzał ale już nie jednemu przez złą masę Packa krwi napsuła ;)
Moja Pacifica http://forum.chryslerforum.pl/viewtopic.php?f=123&t=4808

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 17 paź 2016 06:41 pm

Ostatnio zmieniony 18 paź 2016 06:33 am przez zyga, łącznie zmieniany 1 raz.
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 17 paź 2016 08:45 pm

gregor198888, wszystkie objawy wskazują na uwalony czujnik prędkości wyjściowej. Sprawdź wtyczkę czy dobrze kontaktuje, może też go wykręcić i sprawdzić co się do niego przykleiło.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

gregor198888
Posty: 45
Rejestracja: 16 paź 2016 04:06 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: gregor198888 » 17 paź 2016 08:47 pm

kupiłem komplet zawór i czujniki ... teraz pozostało czekać . :-( oby to wystarczyło.

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 18 paź 2016 06:36 am

gregor198888,
tych zaworów to nie otwieraj z pudełka zacznij od czujnika, jak pisze lutek34, to może je oddasz, bo chyba szybciej kupujesz niż diagnozujesz
gregor198888 pisze:kupiłem komplet zawór i czujniki ... teraz pozostało czekać . :-( oby to wystarczyło.
sam zakup nie wystarczy :) jeszcze trzeba wymienić :)
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

gregor198888
Posty: 45
Rejestracja: 16 paź 2016 04:06 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: gregor198888 » 18 paź 2016 08:56 am

spokojnie , jestem w takiej sytuacji że nie mam czasu czekać i zamawiać po kolei. jak będzie tylko czujnik to będę miał na zapas .

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 18 paź 2016 11:34 am

git
trzymam kciuki
do tych zaworow potrzebna jest uszczelka upewnij sie czy bedziesz miał ja w kpl.
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

gregor198888
Posty: 45
Rejestracja: 16 paź 2016 04:06 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: gregor198888 » 27 paź 2016 02:23 pm

mam komplet. naturalnie najpierw wymienię same czujniki... ale mam pytanie czy ta uszczelke dać mam na silikon czerwony pod elektrozawory? czy sama uszczelka ma być tylko ????

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 27 paź 2016 09:02 pm

Nie, nie dajesz żadnego silikonu na nową uszczelkę.

https://www.youtube.com/watch?v=P3pju-e0x48
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

ODPOWIEDZ

Wróć do „.: SKRZYNIA :.”