Zbyt szybko wbija 1 bieg i inne problemy
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 16 paź 2016 04:06 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
Zbyt szybko wbija 1 bieg i inne problemy
witam. jestem w trasie w Anglii. rozpędzony powiedzmy do 50 puszczam nogę z gazu dojezdzajac do skrzyżowania . bieg 1 sam wskakuje zbyt szybko- szarpie . do tego tak jak by nie chciał załapać tej jedynki tak delikatnie szarpie i słychać jak się męczy.
druga sprawa to przyspieszając powoli czasami - nie zawsze . obroty silnika pójdą mi np.z 2 do 3 tys. a bieg jest rozłaczony ... efekt jak bym na sekundę wdusił sprzęgło w manulu . prosze o podpowiedź. auto mam pół roku . wymieniane : poduszka silnika z przodu . STAN oleju jest ponad stan . nie wiem czy pomoże coś gdy zmienię filer i olej w skrzynce czy to coś poważniejszego? bardzo proszę o odpowiedź. dzięki.
druga sprawa to przyspieszając powoli czasami - nie zawsze . obroty silnika pójdą mi np.z 2 do 3 tys. a bieg jest rozłaczony ... efekt jak bym na sekundę wdusił sprzęgło w manulu . prosze o podpowiedź. auto mam pół roku . wymieniane : poduszka silnika z przodu . STAN oleju jest ponad stan . nie wiem czy pomoże coś gdy zmienię filer i olej w skrzynce czy to coś poważniejszego? bardzo proszę o odpowiedź. dzięki.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970 01:00 am przez gregor198888, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 16 paź 2016 04:06 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
Stan oleju sprawdzałem na rogrzanym silniku i właczonym , było ponad stan , skrzynia jest sucha , wątpie by było go mało ? nie wiem czy moge tak jezdzic ? czy lepiej nie pchac sie takim do polski ... ogolnie na wysokich biegach nic sie nie dzieje .
Czy uwazacie ze powinienem dolac trochę oleju z 100-200ml i zobaczyc czy cos sie zmieni ?
Czy uwazacie ze powinienem dolac trochę oleju z 100-200ml i zobaczyc czy cos sie zmieni ?
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
gregor198888,
Jak masz ponad stan to po co jeszcze więcej dolewać???
Za mało oleju w ASB to zdecydowanie źle.
Jak ktoś przedobrzy i zaleje za dużo (bo lepiej mieć więcej niż mniej) to wbrew pozorom też źle. Za dużo oleju to ów olej pieni się i miast oleju mamy mieszaninę oleju z powietrzem czyli pianę.
Wystarczy wyobrazić sobie jak smaruje olej a jak piana, jak przenosi ciśnienie olej a jak olej napowietrzony.
Nie mam pojęcia co znaczy określenie "za dużo". W każdej temperaturze ASB stan oleju ma swoje widełki MIN - MAX. Jest zatem określona tolerancja - gdyby jej nie było to ktoś mógłby zalać ASB aż by się przelewało - tak na bogato - ale jeździć by się nie dało - mimo że niby lepiej niż dobrze.
Jak jest za dużo to można spróbować odessać choćby dużą strzykawką podłączoną do odpowiednio długiego wężyka wetkniętego do dna przez rurkę pomiarową?
Jak masz ponad stan to po co jeszcze więcej dolewać???
Za mało oleju w ASB to zdecydowanie źle.
Jak ktoś przedobrzy i zaleje za dużo (bo lepiej mieć więcej niż mniej) to wbrew pozorom też źle. Za dużo oleju to ów olej pieni się i miast oleju mamy mieszaninę oleju z powietrzem czyli pianę.
Wystarczy wyobrazić sobie jak smaruje olej a jak piana, jak przenosi ciśnienie olej a jak olej napowietrzony.
Nie mam pojęcia co znaczy określenie "za dużo". W każdej temperaturze ASB stan oleju ma swoje widełki MIN - MAX. Jest zatem określona tolerancja - gdyby jej nie było to ktoś mógłby zalać ASB aż by się przelewało - tak na bogato - ale jeździć by się nie dało - mimo że niby lepiej niż dobrze.
Jak jest za dużo to można spróbować odessać choćby dużą strzykawką podłączoną do odpowiednio długiego wężyka wetkniętego do dna przez rurkę pomiarową?
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 16 paź 2016 04:06 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Nikt rozsądny na odległość nie odpowie.gregor198888 pisze:czy warto odessac? skoro pół roku jeżdżę i nic się nie działo...
Nikt poza Tobą nie wie czy w określonej temperaturze 5 milimetrów ponad MAX czy 50 milimetrów no i przy jakiej temperaturze.
To że przez jakiś czas prawdopodobnie przy czymś nie OK ASB działała nie oznacza, że w pewnym momencie nie mogła powiedzieć DOSYĆ. Ot taka złośliwość przedmiotów martwych - dodatkowo w najmniej sprzyjających okolicznościach.
A tak na logikę - jeśli masz za dużo oleju w stosunku do normy, to zejście do wartości z pola tolerancji z pewnością nie zaszkodzi a pomóc może - jeśli przyczyną dysfunkcji jest poziom oleju. Jeśli przyczyna jest inna to przynajmniej ograniczysz bezkosztowo pole poszukiwań. Tyle, że wymaga troszkę czasu, upaprania rąk i zorganizowania sprzętu, co na obczyźnie prawdopodobnie w warunkach polowych i przy niskich temperaturach niekoniecznie byłoby miłym spędzeniem czasu.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 16 paź 2016 04:06 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
tak wiec dziś padło całkiem. ruszając z miejsca za każdym razem z 1-2 wskakuje z szarpnieciem i to koniec biegow . gdy przełącze na ręczne i rozpedze do 4 tys. obrotów po czym puszcze gaz by trochę opadły. moge wrzucić 3 i 4 ( choć też nie wchodzi obrazu) wygląda mi to na sprzęgło?? bardzo proszę o pomoc , jak się nazywa to sprzęgło lub może to coś innego ?
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 16 paź 2016 04:06 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
gregor198888,
Kluczykowanie powinno działać w twoim aucie - warto odczytać kody błędów - bardzo prawdopodobne że coś pokaże a to określi możliwą przyczyną i kierunek postępowania
Kluczykowanie powinno działać w twoim aucie - warto odczytać kody błędów - bardzo prawdopodobne że coś pokaże a to określi możliwą przyczyną i kierunek postępowania
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 16 paź 2016 04:06 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
postaram się kogoś znaleźć z kompem. ale rozmawiałem z fachowcem z Polski od skrzyni automatycznych z okolic zielonej góry. mówił że to elektrozawory skrzyni ? może ma ktoś pojęcie i może się wypowiedzieć w tym temacie ... ogólnie czy mogę tak wrócić 1800km ? włączając ręcznie bieg ? czy może się zepsuć całkiem? nie wiem jak na ebay znaleźć te elektrozawory? pomoże ktoś z jakimś numerem części może?
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 16 paź 2016 04:06 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
-
- Posty: 449
- Rejestracja: 14 maja 2014 12:46 pm
- Lokalizacja: Pruszków
- Samochód: 2007 Pacifica 4.0 FWD LPG, 2008 Sebring 2.4
- Postawił flaszek: 2
- Dostał flaszek: 6
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
http://www.midparts.com.pl/mobile/pl/p/ ... MOPAR/1900
http://www.midparts.com.pl/mobile/pl/p/ ... UTPUT/1554
http://www.midparts.com.pl/mobile/pl/p/ ... NPUT-/1553
http://www.midparts.com.pl/mobile/pl/p/ ... -00-ON/992
http://www.midparts.com.pl/mobile/pl/p/ ... UTPUT/1554
http://www.midparts.com.pl/mobile/pl/p/ ... NPUT-/1553
http://www.midparts.com.pl/mobile/pl/p/ ... -00-ON/992
Ostatnio zmieniony 18 paź 2016 06:33 am przez zyga, łącznie zmieniany 1 raz.
- lutek34
- Posty: 1317
- Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
- Lokalizacja: Krosno
- Samochód:
- Dostał flaszek: 7
gregor198888, wszystkie objawy wskazują na uwalony czujnik prędkości wyjściowej. Sprawdź wtyczkę czy dobrze kontaktuje, może też go wykręcić i sprawdzić co się do niego przykleiło.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 16 paź 2016 04:06 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
gregor198888,
tych zaworów to nie otwieraj z pudełka zacznij od czujnika, jak pisze lutek34, to może je oddasz, bo chyba szybciej kupujesz niż diagnozujesz
tych zaworów to nie otwieraj z pudełka zacznij od czujnika, jak pisze lutek34, to może je oddasz, bo chyba szybciej kupujesz niż diagnozujesz
sam zakup nie wystarczy jeszcze trzeba wymienićgregor198888 pisze:kupiłem komplet zawór i czujniki ... teraz pozostało czekać . :-( oby to wystarczyło.
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 16 paź 2016 04:06 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 16 paź 2016 04:06 pm
- Lokalizacja:
- Samochód: