Maglownica
Maglownica
Czy w naszych autkach w maglownicy jest mozliwość kasowania luzów czy było to mozliwe tylko w starszych pojazdach?. Obawiam się że zaczyna się robić jakiś luz na niej bo słychaś lekkie stukanie w srodku obudowy maglownicy. Czy to możliwe żeby tak szybko padała, auto ma dopiero około 130000 przebiegu.A może ktoś wie ile kosztuje nowa w ASO?
http://www.jowisz-auto.pl/ Tu zrobisz to za ok 600zł.To kolegi zakład.Ale zakładam że to nie maglownica chyba że juz cieknie .Sprawdz dokładnie ,z tego co wiem to najwięcej maglownic robi w oplach vectrach C .
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
jak ma być luz ?
przecież jest listwa zębata i ślimak a obieg hydrauliczny wspomaga tylko okręcanie ślimakiem, raczej nie ma opcji że luz się kasuje po uruchomieniu silnika wtedy jak nie kręci kierownicą to obieg i tak jest otwarty
sprawdź może najpierw czy nie masz luzu na jabłkach drążków kierowniczych a dopiero później zacznij się zastanawiać nad maglownicą
jest gdzieś na forum o wątek o kasowaniu luzu między ślimakiem a listwą przy pomocy śruby w obudowie maglownicy ale nie mogę tego znaleźć
przecież jest listwa zębata i ślimak a obieg hydrauliczny wspomaga tylko okręcanie ślimakiem, raczej nie ma opcji że luz się kasuje po uruchomieniu silnika wtedy jak nie kręci kierownicą to obieg i tak jest otwarty
sprawdź może najpierw czy nie masz luzu na jabłkach drążków kierowniczych a dopiero później zacznij się zastanawiać nad maglownicą
jest gdzieś na forum o wątek o kasowaniu luzu między ślimakiem a listwą przy pomocy śruby w obudowie maglownicy ale nie mogę tego znaleźć
Tak na marginesie luz miedzy zębny musi być .Jest taka książka jak Poradnik Mechanika ,tam można poczytać ) .Obecnie konstruktorzy odeszli od tego rozwiązania na rzecz zębatki (a ściślej – zębnika) zamocowanej na osi kolumny kierownicy oraz listwy zębatej pracującej poprzecznie w stosunku do kolumny kierownicy. Potocznie takie rozwiązanie nazywa się „maglownicą” z racji podobieństwa do magla z czasów naszych prababć. Co ciekawe – listwa zębata może mieć zmienne przełożenie, tzn. zęby na jej końcach są ułożone gęściej niż w środku, dzięki czemu jazda na wprost charakteryzuje się większą precyzją kierowania. Opory ruchu zębatki współpracującej z listwą zębatą są małe, a luzy niewielkie. Należy jednak pamiętać, że nie można całkowicie wyeliminować luzów. Wpływają one bezpośrednio na opory ruchu, a ponadto w układzie kierowniczym pozbawionym luzu każdy, nawet niewielki ruch kierownicy przenosiłby się na koła powodując ich skręt. Kierowca miałby więc kłopoty ze swobodnym utrzymaniem ruchu po prostej.Maksymalny luz w przekładni kierowniczej to 10 stopni. W praktyce oznacza to luz na tzw. trzy palce – koło kierownicy powinno się obrócić właśnie o trzy palce bez widocznego skręcenia kół.
W układzie kierowniczym znajduje się ponadto wspomaganie, zwykle hydrauliczne, ułatwiające kierowcy mocniejsze skręcenie kół. Jest to szczególnie ważne w samochodach z przednim napędem, których kierowanie bez wspomagania jest praktycznie niemożliwe (za wyjątkiem niewielkich, miejskich autek). W zależności od kierunku ruchu listwy zębatej uruchamiane są odpowiednie tłoczki, które wspomagają jej przesuwanie.
Ostatnio coraz popularniejsze staje się wspomaganie elektryczne, w którym pompa hydrauliczna została zastąpiona silnikiem elektrycznym. Takie rozwiązanie jest najpopularniejsze w małych autach miejskich. Miłej lektury )
W układzie kierowniczym znajduje się ponadto wspomaganie, zwykle hydrauliczne, ułatwiające kierowcy mocniejsze skręcenie kół. Jest to szczególnie ważne w samochodach z przednim napędem, których kierowanie bez wspomagania jest praktycznie niemożliwe (za wyjątkiem niewielkich, miejskich autek). W zależności od kierunku ruchu listwy zębatej uruchamiane są odpowiednie tłoczki, które wspomagają jej przesuwanie.
Ostatnio coraz popularniejsze staje się wspomaganie elektryczne, w którym pompa hydrauliczna została zastąpiona silnikiem elektrycznym. Takie rozwiązanie jest najpopularniejsze w małych autach miejskich. Miłej lektury )
Głównie chodzi o to że te lekkie stukanie wydobywa się ze środka maglownicy z obudowy. Przy wyłączonym silniku większe a przy włączonym troszkę mniejsze. Trzymając ręką maglownicę w jej połowie czuć uderzenie w obudowę przy ruchach kierownicy. Muszę chyba jeszcze raz zajrzeć pod auto albo podjechać do ASO. Wydaje mi się że maglownica powinna w normalnej sprawności działać cicho i bez stukania, a u mnie słychać stuk i puk.
- Szymon
- Posty: 201
- Rejestracja: 23 lip 2016 08:31 pm
- Lokalizacja: Reszel
- Samochód: Pacifica 2007 4.0L + Stag 300-6 QMAX PLUS
- Postawił flaszek: 1
A czy ktoś z Was tu robił?
http://chrysler-pacifica-naprawa.maglow ... ferta.html
mam stuki z maglownicy, sucha, delikatne luzy.
Mój przebieg 181 000 km.
http://chrysler-pacifica-naprawa.maglow ... ferta.html
mam stuki z maglownicy, sucha, delikatne luzy.
Mój przebieg 181 000 km.