Okazało się, że ten odpowietrznik jest u mnie całkiem przerdzewiały
i najwidoczniej przez to zatkany - co prawdopodobnie było przyczyną
pocenia się mechanizmu różnicowego. Warto zatem najpierw sprawdzić
czy ten odpowietrznik jest sprawny (czyli czy ruchoma jest jego gn. część).
Dojście do niego jest dość niewygodne podobnie jak jego wyłuskanie
z otworu różnicy, choć jest on tam umieszczony tylko na wcisk,
od góry (żółte kółko na zdj. poniżej - widok od str. prawej).
Przy okazji wymiana oleju (Mopar 75W90, ok. 0,6l) i oczyszczenie magnesu
dln. korka spustowego. Stary olej był w niezłym stanie, a na korku mało paprochów.
1l tego oleju to ok. 150zł (ASO), dużo, ale szkoda na wymianie oszczędzać, tym bardziej,
że nigdy nie wiadomo co przy obstukiwaniu odpowietrznika spadło od oleju.
Sam odpowietrznik (nr K048 096 86 AA ) to koszt poniżej 15 zł
Przy okazji potwierdziło się, że sprzęgło połączone z tą różnicą
nie ma tu ani takiego odpowietrznika, ani korka spustowego
(i wlewowego) do ew. wymiany oleju (czyli elementów
zaznaczonych na czerwono na rysunku).
Odpowietrznik i olej tln. mechanizmu różnicowego 4.0 AWD
- pach
- Posty: 1570
- Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
- Lokalizacja: KS m.KR
- Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
- Postawił flaszek: 10
- Dostał flaszek: 11
Odpowietrznik i olej tln. mechanizmu różnicowego 4.0 AWD
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970 01:00 am przez pach, łącznie zmieniany 2 razy.
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR
Race fast, safe caR
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Jacku, jest to cena marketingowo zaporowa. Na rynku znajdziesz szerokie spektrum olejów o tych parametrach w cenach od dwudziestu kilku PLN za litr do kilkudziesięciu.pach pisze:1l tego oleju to ok. 150zł (ASO)
Jeśli ktoś zechce skomentować, że z uporem godnym lepszej sprawy bronię oleju silnikowego lub do ASB zalecanych przez producenta a tutaj mówię odwrotnie to z góry odpowiem.
Silnik powinien mieć olej o parametrach zalecanych przez producenta - opisuje je odpowiednia norma i certyfikat API.
Skrzynia wymaga ATF i tu bezwzględnie +4.
W mechanizmach różnicowych nie ma specjalnego wymogu więc niech działa rynek. Kto chce oszczędzać niech sobie leje tanioszkę, kto ceni auto wybierze pewnie znaną markę.
A ja do Durango zakupiłem takie coś co leją do radzieckich czołgów T-54. Jeśli w takich warunkach i przy takich obciążeniach się sprawdza to w aucie osobowym tym bardziej.
Kto chce może sobie zobaczyć:
XADO ATOMIC 75W90
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
- lutek34
- Posty: 1317
- Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
- Lokalizacja: Krosno
- Samochód:
- Dostał flaszek: 7
ten rysunek to rozwiązanie z Pacy przedliftowej ;-)pach pisze:Przy okazji potwierdziło się, że sprzęgło połączone z tą różnicą
nie ma ani takiego odpowietrznika, ani korka spustowego
(i wlewowego) do ew. wymiany oleju (czyli elementów
zaznaczonych na czerwono na rysunku).
Też bym nie zapłacił tyle PLNów za litr oleju przekładniowego, ja do Subaryny zalałem Motula http://www.petrostar.pl/?q=MOTUL+MOTYL+GEAR+75W90M. pisze:pach napisał/a:
1l tego oleju to ok. 150zł (ASO)
Jacku, jest to cena marketingowo zaporowa. Na rynku znajdziesz szerokie spektrum olejów o tych parametrach w cenach od dwudziestu kilku PLN za litr do kilkudziesięciu.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 25 kwie 2016 09:09 am
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Pacifica 2007, 4.0 AWD
Re: Odpowietrznik i olej tln. mechanizmu różnicowego 4.0 AWD
jak "wyłuskałeś" odpowietrznik i jak zamontowałeś nowy - rozumiem że masz 2007-2008 AWD?
czy da się spuścic ATF ze sprzegła?
i ew. jak nalać nowy?
Pozdrawiam
Robert
czy da się spuścic ATF ze sprzegła?
i ew. jak nalać nowy?
Pozdrawiam
Robert
Robert Stefaniak
Chrysler Pacifica 2007 4.0 AWD TOURING, bez gazu...bo ten jest dobry do kuchenek i zapalniczek.
Jeśli nie robisz w życiu tego, co kochasz tracisz czas…
Chrysler Pacifica 2007 4.0 AWD TOURING, bez gazu...bo ten jest dobry do kuchenek i zapalniczek.
Jeśli nie robisz w życiu tego, co kochasz tracisz czas…
- pach
- Posty: 1570
- Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
- Lokalizacja: KS m.KR
- Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
- Postawił flaszek: 10
- Dostał flaszek: 11
Re: Odpowietrznik i olej tln. mechanizmu różnicowego 4.0 AWD
Odpowietrznik jest umieszczony "na wcisk". Trzeba go było (oszczędnie) podlać olejem penetrującym
i z wyczuciem ruszać szczypcami na boki, a i w końcu wyszedł (wcześniej łatwo zszedł kapturek
z cienkiej blachy, który osłania to odpowietrzenie).
Tak, mam 2007 AWD - jak w profilu
I jak pisałem w 1. poście w po-lifcie:
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR
Race fast, safe caR
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 25 kwie 2016 09:09 am
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Pacifica 2007, 4.0 AWD
Re: Odpowietrznik i olej tln. mechanizmu różnicowego 4.0 AWD
Dzięki za podpowiedź. W weekend majowy jadę na podnośnik i zabieram się za wymianę. Potwierdzam 75W90 bez dodatku do LSD bo pacyfa nie ma LSD. Potwierdzałem w kilku ASO i na bazie dokumentów z Chryslera/Mopara.
Rob
Rob
Robert Stefaniak
Chrysler Pacifica 2007 4.0 AWD TOURING, bez gazu...bo ten jest dobry do kuchenek i zapalniczek.
Jeśli nie robisz w życiu tego, co kochasz tracisz czas…
Chrysler Pacifica 2007 4.0 AWD TOURING, bez gazu...bo ten jest dobry do kuchenek i zapalniczek.
Jeśli nie robisz w życiu tego, co kochasz tracisz czas…
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Re: Odpowietrznik i olej tln. mechanizmu różnicowego 4.0 AWD
Jak sprawdzałem cena oleju z ;logo MOPAR powalała. Bylo coś około PLN 150 nie pamiętam netto czy brutto.
Są odpowiedniki innych producentów. Mnie w www.petrostar.pl namówili na olej z marką XADO. Nie mam powodów narzekać, a parametry deklarowane przez producenta są więcej niż obiecujące. Zainteresowanych odsyłam do wujka google gdzie można sobie posprawdzać i poczytać.
Są odpowiedniki innych producentów. Mnie w www.petrostar.pl namówili na olej z marką XADO. Nie mam powodów narzekać, a parametry deklarowane przez producenta są więcej niż obiecujące. Zainteresowanych odsyłam do wujka google gdzie można sobie posprawdzać i poczytać.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
-
- Posty: 490
- Rejestracja: 03 lip 2017 09:52 am
- Lokalizacja: Kraków
- Samochód: Pacifica 4.0 AWD 2008 SS LPG Prins 2
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 21
Re: Odpowietrznik i olej tln. mechanizmu różnicowego 4.0 AWD
Tylny most nie wymaga zbyt wiele, ale warto wlać syntetyk
Ja zalałem MOTUL GEAR 300 75W90
Ja zalałem MOTUL GEAR 300 75W90
Piotr