Wentylator chłodnicy - nie włącza się :(

satalax
Posty: 83
Rejestracja: 26 sie 2013 11:28 am
Lokalizacja:
Samochód:

Wentylator chłodnicy - nie włącza się :(

Post autor: satalax » 26 sie 2014 06:07 pm

Witam,

Dzisiaj na obwodnicy Trójmiasta usłyszałem delikatny hałas spod pokrywy silnika po lewej stronie. Zjechałem na najbliżej stacji benzynowej żeby zbadać sprawę. Okazało się, że korek od płynu chłodniczego wyleciał razem z gwintem plastikowym. Prawie cały płyn chłodniczy wyleciał. W tej chwili muszę zamówić nowy zbiornik z korkiem oraz znaleźć przyczynę usterki. Wiem na pewno, że z jakiegoś powodu nie startują mi wentylatory chłodnicy. Wystartowały dopiero jak włączyłem klimatyzację (widocznie to jest inny obwód). Czy ktoś spotkał się z takim problemem i czy może mi coś poradzić? Szukam w tej chwili jakiegoś dobrego elektryka w Gdańsku oraz ewentualnie schemat elektryczny tego układu... Zbiornik na szczęście na allegro można kupić ale co dalej?
Live Long And Prosper

verbea
Posty: 1353
Rejestracja: 03 mar 2012 07:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: verbea » 26 sie 2014 08:46 pm

Pozytywna informacja według mnie to to że włączyły się po włączeniu klimy - to wyklucza uszkodzenie skrzynki bezpieczników. Stawiałbym 99% na regulator pracy wentylatorów (jeża) Przy dolnej belce jest takie coś z "kolcami" to jest odpowiedzialne za wentylatory.
P.S chodzi mi o coś takiego
http://allegro.pl/przekaznik-wentylator ... 45980.html

satalax
Posty: 83
Rejestracja: 26 sie 2013 11:28 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: satalax » 26 sie 2014 10:17 pm

Dzięki za odpowiedź. Sprawdziłem na szybko na necie gdzie znajduje się ten przekaźnik i chciałbym to potwierdzić.

Obrazek

Czy to tutaj :) pomiędzy chłodnicą a grillem? Niby schemat jest od silnika 3.8L...
Live Long And Prosper

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 26 sie 2014 10:33 pm

satalax pisze:Czy to tutaj :) pomiędzy chłodnicą a grillem? Niby schemat jest od silnika 3.8L...
Tak to ten jeż wszystkie Packi maja w tym miejscu jest on przynitowany do wzmocnienia zderzaka przedniego.
pozdrawiam. tedi

Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl

satalax
Posty: 83
Rejestracja: 26 sie 2013 11:28 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: satalax » 26 sie 2014 11:01 pm

Powiedźcie jeszcze jak się do niego najszybciej dostać.
Live Long And Prosper

Awatar użytkownika
pach
Posty: 1570
Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
Lokalizacja: KS m.KR
Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 11

Post autor: pach » 26 sie 2014 11:01 pm

Do tego rysunku znalazłem w serw. taki opis
i schemat kostki podłączeń:
Załączniki
PAC_radiator-fan-realy-pin-out_a.png
PAC_radiator-fan-realy-description_a.png
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 26 sie 2014 11:27 pm

satalax pisze:Powiedźcie jeszcze jak się do niego najszybciej dostać.
Najlepiej zderzak zdemontować i masz go jak na stole.
pozdrawiam. tedi

Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl

Awatar użytkownika
pach
Posty: 1570
Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
Lokalizacja: KS m.KR
Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 11

Post autor: pach » 26 sie 2014 11:52 pm

tedi pisze:Najlepiej zderzak zdemontować i masz go jak na stole.
Co tez, stoi napisane w p. 3 (Removal) w powyższym opisie ;)
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR

satalax
Posty: 83
Rejestracja: 26 sie 2013 11:28 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: satalax » 27 sie 2014 12:30 am

Panowie dziękuje za odpowiedzi. Dam znać jak będę znał przyczyne usterki. Oby to był tylko ten przekaźnik...
Live Long And Prosper

Awatar użytkownika
pach
Posty: 1570
Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
Lokalizacja: KS m.KR
Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 11

Post autor: pach » 27 sie 2014 12:21 pm

Wstawiam jeszcze dla skompletowania tematu - dwa zdjecia (z all)
tego przekaźnika / czujnika wentylatorów chłodnicy
w cenie ok. 340 zl (Mopar) i 250 zł (chyba zamiennik) + przesyłka
http://allegro.pl/chrysler-pacifica-pac ... 28854.html
http://allegro.pl/przekaznik-wentylator ... 45980.html

Przy okazji:
są one opisywane jako wersja do 2007
- czy zatem od 2007 r. były inne?
Załączniki
Radiator-fan-relay-1-2.jpg
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR

satalax
Posty: 83
Rejestracja: 26 sie 2013 11:28 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: satalax » 27 sie 2014 01:47 pm

Hmm ja zamówiłem z wtyczką 6 pinową. Oryginalny mopar

Rezystor Mopar

To w końcu jaką wtyczkę ma ten rezystor? 4 czy 6 pinową?
Live Long And Prosper

mpspycha
Posty: 2534
Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
Lokalizacja: Poznań-okolica
Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
Postawił flaszek: 14
Dostał flaszek: 16

Post autor: mpspycha » 27 sie 2014 02:20 pm

satalax pisze:Hmm ja zamówiłem z wtyczką 6 pinową. Oryginalny mopar
zamówiłeś rezystor wentylatora dmuchawy wewnętrznej (nagrzewnicy)

dotychczasowe wpisy dotyczyły rezystora wentylatorów chłodnicy montowanego między zderzakiem a chłodnicą (ten jest 4-ro pinowy) takiego jak kolega pach pokazywał w linku

http://allegro.pl/przekaznik-wentylator ... 45980.html
pozdrawiam Piotr

http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty

Awatar użytkownika
pach
Posty: 1570
Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
Lokalizacja: KS m.KR
Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 11

Post autor: pach » 27 sie 2014 02:39 pm

satalax pisze:Hmm ja zamówiłem z wtyczką 6 pinową. Oryginalny mopar...
To o czym mówisz (+link) to:
"rezystor wentylatora nawiewu/nagrzewnicy wnętrza
(montowany do wentylatora pod deską rozdzielczą)
"

Więc chyba NIE o to chodzi, przynajmnie o tym
tu dotychczas pisaliśmy ;)
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR

satalax
Posty: 83
Rejestracja: 26 sie 2013 11:28 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: satalax » 27 sie 2014 02:49 pm

O w morde! Dziekuje za spostrzegawczosc
Live Long And Prosper

satalax
Posty: 83
Rejestracja: 26 sie 2013 11:28 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: satalax » 27 sie 2014 02:58 pm

Panowie a zadam glupie pytanie... Gdzie dokladnie jest bezpiecznik od tych wentylatorow?
Live Long And Prosper

Awatar użytkownika
pach
Posty: 1570
Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
Lokalizacja: KS m.KR
Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 11

Post autor: pach » 27 sie 2014 06:02 pm

W skrzynce bezpieczników (IPM) pod maską
nr 13 zielony, 40 A
A przy okazji - schemat całości:
Załączniki
PAC_Fun-realy-fuse-motors.jpg
PAC_Fun-realy-fuse-IPM_fig.jpg
PAC_Fun-realy-fuse-IPM-view.jpg
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR

satalax
Posty: 83
Rejestracja: 26 sie 2013 11:28 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: satalax » 27 sie 2014 08:42 pm

Drodzy forumowicze,

Po waszych radach wymieniłem felerny przekaźnik na nowy mopar. We fiacie kosztował mnie 350zł, facet dał mi 12% zniżki i wyszło ostatecznie 307zł za oryginał mopar w nierozpakowanym pudełku.

Teraz coś dodam od siebie dla osób które będą miały podobne objawy. U mnie nie działały oba wentylatory i nie pokazywało mi w komputerze błędu P480. Rozłączyłem przekaźnik i sprawdziłem czy po rozłączeniu pojawi się błąd. Potwierdzam, że błąd P480 sie pojawił...
Znów podłączyłem stary przekaźnik i bląd zniknął - (P done) a mimo to wentylatory nie włączały się i problem pozostał. Myślę, że jest to ważna uwaga bo według komputera wszystko było w porządku.

Ostatecznie po podłączeniu nowego przekaźnika wentylatory ruszyły po około 20sec od włączenia silnika.

Teraz polecą flaszki za pomoc :) Jeszcze raz dziękuje! Kocham to forum :D
Live Long And Prosper

Awatar użytkownika
pach
Posty: 1570
Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
Lokalizacja: KS m.KR
Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 11

Post autor: pach » 27 sie 2014 08:57 pm

Satysfakcja z naprawy (także u kogoś) - bezcenna. :D

Dobrze, że napisałeś o tym błędzie co się NIE wykazuje.
Swoją drogą, dziwne, bo to niebezpieczne uszkodzenie,
a sygnał tego regulatora (i wiatraków) jest podpięty pod PTCM.
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR

satalax
Posty: 83
Rejestracja: 26 sie 2013 11:28 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: satalax » 28 sie 2014 04:40 pm

Z jakiegoś powodu wentylatory znów nie działają... Wszystko przypomina sytuacje sprzed wymianą felernego przekaźnika. Bezpiecznik nie jest przepalony. Wygląda to, że padł nowy przekaźnik. Teraz boję się podłączyc trzecią sztukę... (Może gdzieś mam spięcie, tylko czemu nie wywala bezpiecznika?) Autem nawet nie jeździłem... Stał na parkingu przez całą noc.
Live Long And Prosper

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 28 sie 2014 04:54 pm

A solnik zagrzałeś do temperatury przy której powinny się one włączyć ?
pozdrawiam. tedi

Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl

satalax
Posty: 83
Rejestracja: 26 sie 2013 11:28 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: satalax » 28 sie 2014 05:06 pm

Tak. Czekalem dobre 10min az silnik sie rozgrzeje. Wczoraj zaraz po podlaczeniu nowego przekaznika nie minelo 30sec jak wlaczyly sie wentylatory. Nie wiem co moglo przez noc na parkingu sie wydarzyc ze znow nie dzialaja...
Live Long And Prosper

Awatar użytkownika
pach
Posty: 1570
Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
Lokalizacja: KS m.KR
Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 11

Post autor: pach » 28 sie 2014 05:55 pm

A to dopiero :( :( :(

Mówiąc o "przekaźniku" masz na myśli ten regulator temperatury - "jeż"
Radiator Fun Relay (a NIE ten przekaźnik elektryczny w skrzynce bezpieczników) ?

Bo wg. (przytoczonego poprzednio tu) opisu z serwisów ki
ten RFR jest sterowany z PCM na podstawie sygnałów:
a) temperatury płynu chłodzącego silnika
b) ciśnienia w układzie klimy
c) temperatury otoczenia
d) prędkości auta
e) temperatury oleju w ukł. przeniesienia napędu

Zatem któryś (lub któreś) z tych sygnałów mogą nie dochodzić,
np. przez uszkodzenie odnośnego czujnika. Najbardziej jest chyba tu
podejrzany czujnik temp. silnika lub/i temp. zewnętrznej.
W nast. kolejności typowałbym (b) i (e). Choć dziwne, że te
błędy się nie wykazują. Tak czy inaczej może się wtedy ostatecznie
okaże że to nie RFR jest padnięty, tylko któryś z tych czujników.

Nie miałem z tym, sam, praktycznie do czynienia i piszę
na podstawie dostępnych mi materiałów , może
ktoś z Kolegów to jeszcze zweryfikuje.
Załączniki
Sterowanie-RFR-przez-PCM.jpg
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR

Awatar użytkownika
widlak
Posty: 1408
Rejestracja: 11 lis 2008 04:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Mazda CX9

Post autor: widlak » 28 sie 2014 06:51 pm

satalax, ile pokazywał wskaźnik temperatury, wskazówka na którym polu była ? to że poprzedniego dnia się załączył po 30 sek. to mogła spowodować skrzynia biegów a raczej sygnał z niej lub o ile była klima załączona to ona tak jest w tych autkach że czasami ni stąd ni zowąd wentyle się załączają zaraz po odpaleniu a dnia następnego nic te 10 minut to na moje oko to się nawet drugi obieg nie otworzy znaczy termostat nie puścił płynu na drugi obieg.
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.

satalax
Posty: 83
Rejestracja: 26 sie 2013 11:28 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: satalax » 28 sie 2014 07:10 pm

Panowie, dodam coś jeszcze... Poprzedniego dnia kiedy zajechałem na stacje benzynową wywaliło mi korek od zbiornika wyrównawczego płynu chłodniczego (płyn się zagotował) a mimo to temp. silnika była w normie - pośrodku. Czy to nie dziwne?

Co do wskazówki temp silnika dzisiaj była prawie na połowie i nadal nie włączały się wentylatory. Po włączeniu klimy zawsze się załączają.

pach,

pisząc przekaźnik mam na myśli tego jeża który mocujesz na belce aluminiowej zderzaka pomiędzy chłodnicą a grillem.
Live Long And Prosper

Awatar użytkownika
pach
Posty: 1570
Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
Lokalizacja: KS m.KR
Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 11

Post autor: pach » 28 sie 2014 07:18 pm

satalax pisze: Po włączeniu klimy zawsze się załączają.
No to, wygląda, że przynajmniej awarię czujnika (b) ciśnienia w układzie klimy
- można wykluczyć. I może jeż RFR, jest sprawny, tylko nie dostaje
własnie sygnału z czujnika temp. silnika?
Ostatnio zmieniony 28 sie 2014 07:25 pm przez pach, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR

Awatar użytkownika
widlak
Posty: 1408
Rejestracja: 11 lis 2008 04:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Mazda CX9

Post autor: widlak » 28 sie 2014 07:21 pm

satalax, a powiedz chłodnica od układu chłodzenia była gorąca ? i czy równo gorąca ?
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.

satalax
Posty: 83
Rejestracja: 26 sie 2013 11:28 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: satalax » 28 sie 2014 07:23 pm

Czy mówimy o takim czujniku?

http://usaolkusz.istore.pl/pl/czujnik-t ... -tx98.html

Jeśli to ten to jutro go zamówię, proszę tylko o podpowiedź jak się do niego dostać
Live Long And Prosper

satalax
Posty: 83
Rejestracja: 26 sie 2013 11:28 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: satalax » 28 sie 2014 07:27 pm

widlak pisze:satalax, a powiedz chłodnica od układu chłodzenia była gorąca ? i czy równo gorąca ?
To jest dobre pytanie... Jak tylko sprawdzę odpowiem.
Live Long And Prosper

Awatar użytkownika
widlak
Posty: 1408
Rejestracja: 11 lis 2008 04:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Mazda CX9

Post autor: widlak » 28 sie 2014 07:29 pm

satalax, bo jak termostat nie puszcza (się zacion) to wentyle się nie włączą bo co niby mają chłodzić jak chłodnica zimna a gotował się będzie.
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.

verbea
Posty: 1353
Rejestracja: 03 mar 2012 07:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: verbea » 28 sie 2014 09:37 pm

Widlak ma racje. Wyjmij termostat zagotuj wodę w czajniku, przelej do szklanki i włóż termostat. Będziesz miał pewność czy się otwiera bo sądząc z opisu to wyglądałoby ze jest zamknięty. Chyba że chłodnica rozgrzewa się to nie będziesz musiał przeprowadzać czynności. jak będziesz obserwował uważnie czujnik temperatury to w momencie otwarcia termostatu wskazówka powinna trochę opaść

satalax
Posty: 83
Rejestracja: 26 sie 2013 11:28 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: satalax » 28 sie 2014 09:44 pm

Generalnie mam wątpliwości czy termostat działa prawidołowo. Juz raz sprawdzałem chłodnice (może nie dość długo) i była zimna. Jutro włącze silnik i niech troszke popracuje. Wtedy się upewnie na 100%. Druga sprawa to ewentualna wymiana, proszę o jakieś rady bo nawet jeśli to nie termostat to kosztuje on grosze i chętnie go wymienie sam. Oglądałem filmik na youtube odnośnie wymiany termostatu:

https://www.youtube.com/watch?v=glb49BpPbZc

Czy rzeczywiście trzeba tą obudowe silnika odkrecić żeby dostać się do termostatu, czy wystarczy te dwie śruby od obudowy termostatu odkręcić?

Obrazek
Live Long And Prosper

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 28 sie 2014 09:50 pm

satalax pisze:wystarczy te dwie śruby od obudowy termostatu odkręcić?
Dokładnie tak tylko pamiętaj o nowej uszczelce.

Kolejna sprawa jeśli czujnik ma dwa piny wystarczy użyć spinacz biurowy w wtyczce zrobić zworkę. Tym sposobem oszukasz system i powinny ruszyć śmigła pomyśli że jest na ful zagrzany.
A termostat swoja droga może być zawieszony lecz on nie wpływa bezpośrednio na to czy wiatraki ruszą. Czujnik jest zamontowany w silniku i temperatura chłodnic nic nie ma do ich uruchomienia. Chłodnica może być zimna a powinny chłodzić zimna chłodnicę. Z tym że już silnika nie wychłodzą jeśli termostat będzie zawieszony.
pozdrawiam. tedi

Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl

satalax
Posty: 83
Rejestracja: 26 sie 2013 11:28 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: satalax » 28 sie 2014 09:59 pm

tedi pisze: Kolejna sprawa jeśli czujnik ma dwa piny wystarczy użyć spinacz biurowy w wtyczce zrobić zworkę. Tym sposobem oszukasz system i powinny ruszyć śmigła pomyśli że jest na ful zagrzany.
Poproszę o info gdzie ten czujnik się znajduje, niestety nie mam książki serwisowej do tego auta żeby samemu poszukać.
Live Long And Prosper

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 28 sie 2014 10:03 pm

satalax pisze:Poproszę o info gdzie ten czujnik
Tak na szybko dokładnej lokalizacji ci nie podam mogę jutro dokładnie ci zrobić fotkę w takim sztruclu co mi zalega pod firmą. Ale na pewno jest w głowicy silnika i to może nawet w bliskim sąsiedztwie termostatu. Dawno w Pacy już nie dłubałem i pewności gdzie on jest nie mam
Ostatnio zmieniony 28 sie 2014 10:30 pm przez tedi, łącznie zmieniany 1 raz.
pozdrawiam. tedi

Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl

Awatar użytkownika
widlak
Posty: 1408
Rejestracja: 11 lis 2008 04:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Mazda CX9

Post autor: widlak » 28 sie 2014 10:16 pm

tedi pisze: Czujnik jest zamontowany w silniku i temperatura chłodnic nic nie ma do ich uruchomienia. Chłodnica może być zimna a powinny chłodzić zimna chłodnicę. Z tym że już silnika nie wychłodzą jeśli termostat będzie zawieszony.
Jak zwykle racja te hamerykańskie samochody nie wiem jak teraz w europejczykach teraz ale kiedyś były montowane również w chłodnicy z silnika szedł sygnał do EKU a z chłodnicy na wiatraki
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 28 sie 2014 10:32 pm

widlak pisze: Jak zwykle racja te hamerykańskie samochody nie wiem jak teraz w europejczykach
Pawełku świat idzie do przodu :mrgreen: w europejczykach jest teraz dokładnie tak samo a czasem bardziej skomplikowane.
pozdrawiam. tedi

Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl

Awatar użytkownika
pach
Posty: 1570
Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
Lokalizacja: KS m.KR
Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 11

Post autor: pach » 28 sie 2014 10:46 pm

satalax pisze:Poproszę o info gdzie ten czujnik się znajduje, niestety nie mam książki serwisowej do tego auta żeby samemu poszukać.
Voila - fragment tego opisu do silnika 3.5, a ponadto:
położenie wskaźnika temp. w zal. od went./obciążenia/AC/temp.zewn/
Załączniki
Temp-gauge-indic.jpg
Engine-cool-temp-sensor--thermostat.jpg
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR

Awatar użytkownika
widlak
Posty: 1408
Rejestracja: 11 lis 2008 04:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Mazda CX9

Post autor: widlak » 28 sie 2014 10:53 pm

tedi, mały OF to jest tak jak za długo jedną furą się jeździ i to na dodatek bezproblemowo tfuuuu na psa urok :)
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.

satalax
Posty: 83
Rejestracja: 26 sie 2013 11:28 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: satalax » 28 sie 2014 11:38 pm

Piękne info pach, dzięki!

Termostat na 90% sam wymienie, natomiast boje się zabierać za czujnik jeśli to w nim tkwi problem. Jesteście w stanie mi powiedzieć jaki jest możliwy koszt wymiany takiego czujnika + ewentualnie termostatu? Interesuje mnie sam koszt robocizny.
Live Long And Prosper

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 28 sie 2014 11:48 pm

satalax pisze:powiedzieć jaki jest możliwy koszt wymiany takiego czujnika + ewentualnie termostatu? Interesuje mnie sam koszt robocizny.
Czujnik wymienia się prościej wykręcasz i wkręcasz nowy jak świecę zapłonową w komarku :P
Natomiast jeśli pytasz o cenę nie wiem jak w Mieście Neptuna.
W stolicy Wielkopolski a dokładnie w mojej firmie koszt jednej roboczo godziny liczony jest 50 złotych i nie sądzę by mechanik robił to dłużej.
Warunek silnik wystudzony bo nie pozwolę by sobie narażał poparzeniem rąk.
pozdrawiam. tedi

Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl

satalax
Posty: 83
Rejestracja: 26 sie 2013 11:28 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: satalax » 29 sie 2014 02:18 pm

Panowie dzisiaj sprawdzilem temp chlodnicy. Po 30min ciagle byla zimna. Zbiornik wyrownawczy byl goracy. O dziwo po tych 30min ruszyly wentylatory :D Tak wiec wydaje sie ze problem z nimi mam z glowy a jedynie zostal do wymiany termostat. W sumie jestem zadowolony z takiego obrotu sprawy.
Live Long And Prosper

Awatar użytkownika
pach
Posty: 1570
Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
Lokalizacja: KS m.KR
Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 11

Post autor: pach » 29 sie 2014 03:23 pm

To nie będę (drugi raz) gratulował,
żeby nie zapeszyć i tylko życzę
(dalszej już) bezawaryjności :D
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR

Kawaliero
Posty: 22
Rejestracja: 26 maja 2016 09:42 am
Lokalizacja: Bolesławiec
Samochód: Pacifica 4.0 AWD

Post autor: Kawaliero » 31 maja 2016 08:10 pm

Witam jestem świeży na tym forum ale do rzeczy w mojej Pacyfce też sie wentylatory nie uruchamiają wymieniłem jeża i dalej nic jak jade to temperatura dobra ale jak stane gdzies i chodzi jak sie zagrzeje to zapala sie czerwona lampka ze sie przegrzewa a wentylatory nic nawet nie drgna od klimy też tylko jeszcze zworki nie robiłem na kostce od czujnika temperatury ?bezpiecznik cały termostat puszcza na duży obieg a ja zgłupiałem

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 31 maja 2016 11:15 pm

Kawaliero,
Może banał ale sprawdź konektory na podłączeniu wiązki do wentylatorów. Bywało że nie kontaktowały.
Druga rzecz też porządkowa - zdejmiesz kostkę (jedną wystarczy) możesz sprawdzić czy na gorącym silniku pokaże się napięcie. Jeśli ie to schemat w rękę i sprawdzanie napięcia na kolejnych węzłach idąc w stronę akumulatora.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Kawaliero
Posty: 22
Rejestracja: 26 maja 2016 09:42 am
Lokalizacja: Bolesławiec
Samochód: Pacifica 4.0 AWD

Post autor: Kawaliero » 01 cze 2016 09:00 am

A jest możliwość wystartować na krótko wentylatory? bo próbowałem zworkę robić na kostce od czujnika i nic tylko skoczyła temperatura na wskaźniku na desce na maxa. a moze mój 2 jeż tez jest padniety? jak go sprawdzic ?

Kawaliero
Posty: 22
Rejestracja: 26 maja 2016 09:42 am
Lokalizacja: Bolesławiec
Samochód: Pacifica 4.0 AWD

Post autor: Kawaliero » 01 cze 2016 09:02 am

A ewentualnie które czujniki wymienic bo koło jeza jest jakis tak jakby od temperatury otoczenia taki plastikowy i nie wiem gdzie jest od temperatury silnika? jakis jeszcze?

Kawaliero
Posty: 22
Rejestracja: 26 maja 2016 09:42 am
Lokalizacja: Bolesławiec
Samochód: Pacifica 4.0 AWD

Post autor: Kawaliero » 01 cze 2016 07:33 pm

u mnie chyba prąd nie dochodzi do wentylatorów ale nie wiem gdzie podrodze sie zgubił skoro czujnik temperatury jest dobry a jeże tez mam 2 moze wentylatory spalone? bo bezpiecznik dobry i przekaźnik też ten nr 32 w skrzynce bezpieczników.Help macie jakiegos speca od pacifik w okolicy Bolesławca dolnośląskie

Awatar użytkownika
Jędrek
Posty: 1009
Rejestracja: 11 lip 2015 04:21 pm
Lokalizacja: Dęblin
Samochód: Pacifica 4,0 z 2008r.
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 5

Post autor: Jędrek » 01 cze 2016 07:38 pm

Kawaliero pisze:moze wentylatory spalone?
A próbowałeś je podłączyc na "krótko" i sprawdzić czy działają ? Ja tak bym przede wszystkim tak zrobił .
Paca 4,0l SS z 2008r Pb + Lpg .

macias920
Posty: 250
Rejestracja: 16 lip 2013 05:16 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: macias920 » 01 cze 2016 08:10 pm

Mam dobrego elektryka w Jeleniej Górze jak chcesz podam namiary.
Pacyfica piękne auto!

Kawaliero
Posty: 22
Rejestracja: 26 maja 2016 09:42 am
Lokalizacja: Bolesławiec
Samochód: Pacifica 4.0 AWD

Post autor: Kawaliero » 01 cze 2016 08:43 pm

Jak je na krótko załączyc ? Pasjonat podaj numer telefonu do Jeleniej

ODPOWIEDZ

Wróć do „.: UKŁAD ELEKTRYCZNY :.”