Wentylator chłodnicy - nie włącza się :(
Wentylator chłodnicy - nie włącza się :(
Witam,
Dzisiaj na obwodnicy Trójmiasta usłyszałem delikatny hałas spod pokrywy silnika po lewej stronie. Zjechałem na najbliżej stacji benzynowej żeby zbadać sprawę. Okazało się, że korek od płynu chłodniczego wyleciał razem z gwintem plastikowym. Prawie cały płyn chłodniczy wyleciał. W tej chwili muszę zamówić nowy zbiornik z korkiem oraz znaleźć przyczynę usterki. Wiem na pewno, że z jakiegoś powodu nie startują mi wentylatory chłodnicy. Wystartowały dopiero jak włączyłem klimatyzację (widocznie to jest inny obwód). Czy ktoś spotkał się z takim problemem i czy może mi coś poradzić? Szukam w tej chwili jakiegoś dobrego elektryka w Gdańsku oraz ewentualnie schemat elektryczny tego układu... Zbiornik na szczęście na allegro można kupić ale co dalej?
Dzisiaj na obwodnicy Trójmiasta usłyszałem delikatny hałas spod pokrywy silnika po lewej stronie. Zjechałem na najbliżej stacji benzynowej żeby zbadać sprawę. Okazało się, że korek od płynu chłodniczego wyleciał razem z gwintem plastikowym. Prawie cały płyn chłodniczy wyleciał. W tej chwili muszę zamówić nowy zbiornik z korkiem oraz znaleźć przyczynę usterki. Wiem na pewno, że z jakiegoś powodu nie startują mi wentylatory chłodnicy. Wystartowały dopiero jak włączyłem klimatyzację (widocznie to jest inny obwód). Czy ktoś spotkał się z takim problemem i czy może mi coś poradzić? Szukam w tej chwili jakiegoś dobrego elektryka w Gdańsku oraz ewentualnie schemat elektryczny tego układu... Zbiornik na szczęście na allegro można kupić ale co dalej?
Live Long And Prosper
Pozytywna informacja według mnie to to że włączyły się po włączeniu klimy - to wyklucza uszkodzenie skrzynki bezpieczników. Stawiałbym 99% na regulator pracy wentylatorów (jeża) Przy dolnej belce jest takie coś z "kolcami" to jest odpowiedzialne za wentylatory.
P.S chodzi mi o coś takiego
http://allegro.pl/przekaznik-wentylator ... 45980.html
P.S chodzi mi o coś takiego
http://allegro.pl/przekaznik-wentylator ... 45980.html
- tedi
- Posty: 2951
- Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
- Lokalizacja: .
- Samochód:
- Postawił flaszek: 7
- Dostał flaszek: 4
Tak to ten jeż wszystkie Packi maja w tym miejscu jest on przynitowany do wzmocnienia zderzaka przedniego.satalax pisze:Czy to tutaj pomiędzy chłodnicą a grillem? Niby schemat jest od silnika 3.8L...
pozdrawiam. tedi
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
- pach
- Posty: 1570
- Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
- Lokalizacja: KS m.KR
- Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
- Postawił flaszek: 10
- Dostał flaszek: 11
Wstawiam jeszcze dla skompletowania tematu - dwa zdjecia (z all)
tego przekaźnika / czujnika wentylatorów chłodnicy
w cenie ok. 340 zl (Mopar) i 250 zł (chyba zamiennik) + przesyłka
http://allegro.pl/chrysler-pacifica-pac ... 28854.html
http://allegro.pl/przekaznik-wentylator ... 45980.html
Przy okazji:
są one opisywane jako wersja do 2007
- czy zatem od 2007 r. były inne?
tego przekaźnika / czujnika wentylatorów chłodnicy
w cenie ok. 340 zl (Mopar) i 250 zł (chyba zamiennik) + przesyłka
http://allegro.pl/chrysler-pacifica-pac ... 28854.html
http://allegro.pl/przekaznik-wentylator ... 45980.html
Przy okazji:
są one opisywane jako wersja do 2007
- czy zatem od 2007 r. były inne?
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR
Race fast, safe caR
Hmm ja zamówiłem z wtyczką 6 pinową. Oryginalny mopar
Rezystor Mopar
To w końcu jaką wtyczkę ma ten rezystor? 4 czy 6 pinową?
Rezystor Mopar
To w końcu jaką wtyczkę ma ten rezystor? 4 czy 6 pinową?
Live Long And Prosper
-
- Posty: 2534
- Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
- Lokalizacja: Poznań-okolica
- Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
- Postawił flaszek: 14
- Dostał flaszek: 16
zamówiłeś rezystor wentylatora dmuchawy wewnętrznej (nagrzewnicy)satalax pisze:Hmm ja zamówiłem z wtyczką 6 pinową. Oryginalny mopar
dotychczasowe wpisy dotyczyły rezystora wentylatorów chłodnicy montowanego między zderzakiem a chłodnicą (ten jest 4-ro pinowy) takiego jak kolega pach pokazywał w linku
http://allegro.pl/przekaznik-wentylator ... 45980.html
pozdrawiam Piotr
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
- pach
- Posty: 1570
- Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
- Lokalizacja: KS m.KR
- Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
- Postawił flaszek: 10
- Dostał flaszek: 11
To o czym mówisz (+link) to:satalax pisze:Hmm ja zamówiłem z wtyczką 6 pinową. Oryginalny mopar...
"rezystor wentylatora nawiewu/nagrzewnicy wnętrza
(montowany do wentylatora pod deską rozdzielczą)"
Więc chyba NIE o to chodzi, przynajmnie o tym
tu dotychczas pisaliśmy
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR
Race fast, safe caR
Drodzy forumowicze,
Po waszych radach wymieniłem felerny przekaźnik na nowy mopar. We fiacie kosztował mnie 350zł, facet dał mi 12% zniżki i wyszło ostatecznie 307zł za oryginał mopar w nierozpakowanym pudełku.
Teraz coś dodam od siebie dla osób które będą miały podobne objawy. U mnie nie działały oba wentylatory i nie pokazywało mi w komputerze błędu P480. Rozłączyłem przekaźnik i sprawdziłem czy po rozłączeniu pojawi się błąd. Potwierdzam, że błąd P480 sie pojawił...
Znów podłączyłem stary przekaźnik i bląd zniknął - (P done) a mimo to wentylatory nie włączały się i problem pozostał. Myślę, że jest to ważna uwaga bo według komputera wszystko było w porządku.
Ostatecznie po podłączeniu nowego przekaźnika wentylatory ruszyły po około 20sec od włączenia silnika.
Teraz polecą flaszki za pomoc Jeszcze raz dziękuje! Kocham to forum
Po waszych radach wymieniłem felerny przekaźnik na nowy mopar. We fiacie kosztował mnie 350zł, facet dał mi 12% zniżki i wyszło ostatecznie 307zł za oryginał mopar w nierozpakowanym pudełku.
Teraz coś dodam od siebie dla osób które będą miały podobne objawy. U mnie nie działały oba wentylatory i nie pokazywało mi w komputerze błędu P480. Rozłączyłem przekaźnik i sprawdziłem czy po rozłączeniu pojawi się błąd. Potwierdzam, że błąd P480 sie pojawił...
Znów podłączyłem stary przekaźnik i bląd zniknął - (P done) a mimo to wentylatory nie włączały się i problem pozostał. Myślę, że jest to ważna uwaga bo według komputera wszystko było w porządku.
Ostatecznie po podłączeniu nowego przekaźnika wentylatory ruszyły po około 20sec od włączenia silnika.
Teraz polecą flaszki za pomoc Jeszcze raz dziękuje! Kocham to forum
Live Long And Prosper
Z jakiegoś powodu wentylatory znów nie działają... Wszystko przypomina sytuacje sprzed wymianą felernego przekaźnika. Bezpiecznik nie jest przepalony. Wygląda to, że padł nowy przekaźnik. Teraz boję się podłączyc trzecią sztukę... (Może gdzieś mam spięcie, tylko czemu nie wywala bezpiecznika?) Autem nawet nie jeździłem... Stał na parkingu przez całą noc.
Live Long And Prosper
- pach
- Posty: 1570
- Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
- Lokalizacja: KS m.KR
- Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
- Postawił flaszek: 10
- Dostał flaszek: 11
A to dopiero
Mówiąc o "przekaźniku" masz na myśli ten regulator temperatury - "jeż"
Radiator Fun Relay (a NIE ten przekaźnik elektryczny w skrzynce bezpieczników) ?
Bo wg. (przytoczonego poprzednio tu) opisu z serwisów ki
ten RFR jest sterowany z PCM na podstawie sygnałów:
a) temperatury płynu chłodzącego silnika
b) ciśnienia w układzie klimy
c) temperatury otoczenia
d) prędkości auta
e) temperatury oleju w ukł. przeniesienia napędu
Zatem któryś (lub któreś) z tych sygnałów mogą nie dochodzić,
np. przez uszkodzenie odnośnego czujnika. Najbardziej jest chyba tu
podejrzany czujnik temp. silnika lub/i temp. zewnętrznej.
W nast. kolejności typowałbym (b) i (e). Choć dziwne, że te
błędy się nie wykazują. Tak czy inaczej może się wtedy ostatecznie
okaże że to nie RFR jest padnięty, tylko któryś z tych czujników.
Nie miałem z tym, sam, praktycznie do czynienia i piszę
na podstawie dostępnych mi materiałów , może
ktoś z Kolegów to jeszcze zweryfikuje.
Mówiąc o "przekaźniku" masz na myśli ten regulator temperatury - "jeż"
Radiator Fun Relay (a NIE ten przekaźnik elektryczny w skrzynce bezpieczników) ?
Bo wg. (przytoczonego poprzednio tu) opisu z serwisów ki
ten RFR jest sterowany z PCM na podstawie sygnałów:
a) temperatury płynu chłodzącego silnika
b) ciśnienia w układzie klimy
c) temperatury otoczenia
d) prędkości auta
e) temperatury oleju w ukł. przeniesienia napędu
Zatem któryś (lub któreś) z tych sygnałów mogą nie dochodzić,
np. przez uszkodzenie odnośnego czujnika. Najbardziej jest chyba tu
podejrzany czujnik temp. silnika lub/i temp. zewnętrznej.
W nast. kolejności typowałbym (b) i (e). Choć dziwne, że te
błędy się nie wykazują. Tak czy inaczej może się wtedy ostatecznie
okaże że to nie RFR jest padnięty, tylko któryś z tych czujników.
Nie miałem z tym, sam, praktycznie do czynienia i piszę
na podstawie dostępnych mi materiałów , może
ktoś z Kolegów to jeszcze zweryfikuje.
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR
Race fast, safe caR
satalax, ile pokazywał wskaźnik temperatury, wskazówka na którym polu była ? to że poprzedniego dnia się załączył po 30 sek. to mogła spowodować skrzynia biegów a raczej sygnał z niej lub o ile była klima załączona to ona tak jest w tych autkach że czasami ni stąd ni zowąd wentyle się załączają zaraz po odpaleniu a dnia następnego nic te 10 minut to na moje oko to się nawet drugi obieg nie otworzy znaczy termostat nie puścił płynu na drugi obieg.
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.
Panowie, dodam coś jeszcze... Poprzedniego dnia kiedy zajechałem na stacje benzynową wywaliło mi korek od zbiornika wyrównawczego płynu chłodniczego (płyn się zagotował) a mimo to temp. silnika była w normie - pośrodku. Czy to nie dziwne?
Co do wskazówki temp silnika dzisiaj była prawie na połowie i nadal nie włączały się wentylatory. Po włączeniu klimy zawsze się załączają.
pach,
pisząc przekaźnik mam na myśli tego jeża który mocujesz na belce aluminiowej zderzaka pomiędzy chłodnicą a grillem.
Co do wskazówki temp silnika dzisiaj była prawie na połowie i nadal nie włączały się wentylatory. Po włączeniu klimy zawsze się załączają.
pach,
pisząc przekaźnik mam na myśli tego jeża który mocujesz na belce aluminiowej zderzaka pomiędzy chłodnicą a grillem.
Live Long And Prosper
- pach
- Posty: 1570
- Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
- Lokalizacja: KS m.KR
- Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
- Postawił flaszek: 10
- Dostał flaszek: 11
No to, wygląda, że przynajmniej awarię czujnika (b) ciśnienia w układzie klimysatalax pisze: Po włączeniu klimy zawsze się załączają.
- można wykluczyć. I może jeż RFR, jest sprawny, tylko nie dostaje
własnie sygnału z czujnika temp. silnika?
Ostatnio zmieniony 28 sie 2014 07:25 pm przez pach, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR
Race fast, safe caR
Czy mówimy o takim czujniku?
http://usaolkusz.istore.pl/pl/czujnik-t ... -tx98.html
Jeśli to ten to jutro go zamówię, proszę tylko o podpowiedź jak się do niego dostać
http://usaolkusz.istore.pl/pl/czujnik-t ... -tx98.html
Jeśli to ten to jutro go zamówię, proszę tylko o podpowiedź jak się do niego dostać
Live Long And Prosper
Widlak ma racje. Wyjmij termostat zagotuj wodę w czajniku, przelej do szklanki i włóż termostat. Będziesz miał pewność czy się otwiera bo sądząc z opisu to wyglądałoby ze jest zamknięty. Chyba że chłodnica rozgrzewa się to nie będziesz musiał przeprowadzać czynności. jak będziesz obserwował uważnie czujnik temperatury to w momencie otwarcia termostatu wskazówka powinna trochę opaść
Generalnie mam wątpliwości czy termostat działa prawidołowo. Juz raz sprawdzałem chłodnice (może nie dość długo) i była zimna. Jutro włącze silnik i niech troszke popracuje. Wtedy się upewnie na 100%. Druga sprawa to ewentualna wymiana, proszę o jakieś rady bo nawet jeśli to nie termostat to kosztuje on grosze i chętnie go wymienie sam. Oglądałem filmik na youtube odnośnie wymiany termostatu:
https://www.youtube.com/watch?v=glb49BpPbZc
Czy rzeczywiście trzeba tą obudowe silnika odkrecić żeby dostać się do termostatu, czy wystarczy te dwie śruby od obudowy termostatu odkręcić?
https://www.youtube.com/watch?v=glb49BpPbZc
Czy rzeczywiście trzeba tą obudowe silnika odkrecić żeby dostać się do termostatu, czy wystarczy te dwie śruby od obudowy termostatu odkręcić?
Live Long And Prosper
- tedi
- Posty: 2951
- Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
- Lokalizacja: .
- Samochód:
- Postawił flaszek: 7
- Dostał flaszek: 4
Dokładnie tak tylko pamiętaj o nowej uszczelce.satalax pisze:wystarczy te dwie śruby od obudowy termostatu odkręcić?
Kolejna sprawa jeśli czujnik ma dwa piny wystarczy użyć spinacz biurowy w wtyczce zrobić zworkę. Tym sposobem oszukasz system i powinny ruszyć śmigła pomyśli że jest na ful zagrzany.
A termostat swoja droga może być zawieszony lecz on nie wpływa bezpośrednio na to czy wiatraki ruszą. Czujnik jest zamontowany w silniku i temperatura chłodnic nic nie ma do ich uruchomienia. Chłodnica może być zimna a powinny chłodzić zimna chłodnicę. Z tym że już silnika nie wychłodzą jeśli termostat będzie zawieszony.
pozdrawiam. tedi
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
Poproszę o info gdzie ten czujnik się znajduje, niestety nie mam książki serwisowej do tego auta żeby samemu poszukać.tedi pisze: Kolejna sprawa jeśli czujnik ma dwa piny wystarczy użyć spinacz biurowy w wtyczce zrobić zworkę. Tym sposobem oszukasz system i powinny ruszyć śmigła pomyśli że jest na ful zagrzany.
Live Long And Prosper
- tedi
- Posty: 2951
- Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
- Lokalizacja: .
- Samochód:
- Postawił flaszek: 7
- Dostał flaszek: 4
Tak na szybko dokładnej lokalizacji ci nie podam mogę jutro dokładnie ci zrobić fotkę w takim sztruclu co mi zalega pod firmą. Ale na pewno jest w głowicy silnika i to może nawet w bliskim sąsiedztwie termostatu. Dawno w Pacy już nie dłubałem i pewności gdzie on jest nie mamsatalax pisze:Poproszę o info gdzie ten czujnik
Ostatnio zmieniony 28 sie 2014 10:30 pm przez tedi, łącznie zmieniany 1 raz.
pozdrawiam. tedi
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
Jak zwykle racja te hamerykańskie samochody nie wiem jak teraz w europejczykach teraz ale kiedyś były montowane również w chłodnicy z silnika szedł sygnał do EKU a z chłodnicy na wiatrakitedi pisze: Czujnik jest zamontowany w silniku i temperatura chłodnic nic nie ma do ich uruchomienia. Chłodnica może być zimna a powinny chłodzić zimna chłodnicę. Z tym że już silnika nie wychłodzą jeśli termostat będzie zawieszony.
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.
- tedi
- Posty: 2951
- Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
- Lokalizacja: .
- Samochód:
- Postawił flaszek: 7
- Dostał flaszek: 4
Pawełku świat idzie do przodu w europejczykach jest teraz dokładnie tak samo a czasem bardziej skomplikowane.widlak pisze: Jak zwykle racja te hamerykańskie samochody nie wiem jak teraz w europejczykach
pozdrawiam. tedi
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
- tedi
- Posty: 2951
- Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
- Lokalizacja: .
- Samochód:
- Postawił flaszek: 7
- Dostał flaszek: 4
Czujnik wymienia się prościej wykręcasz i wkręcasz nowy jak świecę zapłonową w komarkusatalax pisze:powiedzieć jaki jest możliwy koszt wymiany takiego czujnika + ewentualnie termostatu? Interesuje mnie sam koszt robocizny.
Natomiast jeśli pytasz o cenę nie wiem jak w Mieście Neptuna.
W stolicy Wielkopolski a dokładnie w mojej firmie koszt jednej roboczo godziny liczony jest 50 złotych i nie sądzę by mechanik robił to dłużej.
Warunek silnik wystudzony bo nie pozwolę by sobie narażał poparzeniem rąk.
pozdrawiam. tedi
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
Panowie dzisiaj sprawdzilem temp chlodnicy. Po 30min ciagle byla zimna. Zbiornik wyrownawczy byl goracy. O dziwo po tych 30min ruszyly wentylatory Tak wiec wydaje sie ze problem z nimi mam z glowy a jedynie zostal do wymiany termostat. W sumie jestem zadowolony z takiego obrotu sprawy.
Live Long And Prosper
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 26 maja 2016 09:42 am
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Samochód: Pacifica 4.0 AWD
Witam jestem świeży na tym forum ale do rzeczy w mojej Pacyfce też sie wentylatory nie uruchamiają wymieniłem jeża i dalej nic jak jade to temperatura dobra ale jak stane gdzies i chodzi jak sie zagrzeje to zapala sie czerwona lampka ze sie przegrzewa a wentylatory nic nawet nie drgna od klimy też tylko jeszcze zworki nie robiłem na kostce od czujnika temperatury ?bezpiecznik cały termostat puszcza na duży obieg a ja zgłupiałem
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Kawaliero,
Może banał ale sprawdź konektory na podłączeniu wiązki do wentylatorów. Bywało że nie kontaktowały.
Druga rzecz też porządkowa - zdejmiesz kostkę (jedną wystarczy) możesz sprawdzić czy na gorącym silniku pokaże się napięcie. Jeśli ie to schemat w rękę i sprawdzanie napięcia na kolejnych węzłach idąc w stronę akumulatora.
Może banał ale sprawdź konektory na podłączeniu wiązki do wentylatorów. Bywało że nie kontaktowały.
Druga rzecz też porządkowa - zdejmiesz kostkę (jedną wystarczy) możesz sprawdzić czy na gorącym silniku pokaże się napięcie. Jeśli ie to schemat w rękę i sprawdzanie napięcia na kolejnych węzłach idąc w stronę akumulatora.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 26 maja 2016 09:42 am
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Samochód: Pacifica 4.0 AWD
u mnie chyba prąd nie dochodzi do wentylatorów ale nie wiem gdzie podrodze sie zgubił skoro czujnik temperatury jest dobry a jeże tez mam 2 moze wentylatory spalone? bo bezpiecznik dobry i przekaźnik też ten nr 32 w skrzynce bezpieczników.Help macie jakiegos speca od pacifik w okolicy Bolesławca dolnośląskie