Otwieranie elektryczne klapy bagażnika nie działa
Otwieranie elektryczne klapy bagażnika nie działa
mały kłopot z otwieraniem elektrycznym klapy bagażnika (dot. zarówno pilota jak i przycisku nad lusterkiem). W momencie jak pojawia się słaba pogoda (wilgoć i spadek temp. - tak jak obecnie) ustrojstwo nie działa. W zeszłym roku kupiłem drugi zamek na wiosnę ale wszystko wróciło do normy i działało jak należy. Zmieniła się pogoda znów nie działa. Zazwyczaj po ręcznym otworzeniu mogę zamknąć elektrycznie, dzieje się tak w połowie przypadków. Wiem już z doświadczenia, że jak zrobi się cieplej na pewno zadziała.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970 01:00 am przez Kaniur, łącznie zmieniany 1 raz.
- lutek34
- Posty: 1317
- Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
- Lokalizacja: Krosno
- Samochód:
- Dostał flaszek: 7
Miałem coś podobnego swego czasu w Voyagerze, tam przyczyną był włącznik w klapie nad tablicą. Wyciągnij go i posprawdzaj czy wilgoć nie narobiło spustoszenia.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Kaniur,
Paca ma czujnik temperatury, który steruje klapą bagażnika.
Jak popatrzysz to gdzieś się wyświetla komunikat że za niska temperatura aby klapa otworzyła się elektrycznie.
Nie pamiętam poniżej jakiej temperatury przestaje otwierać elektrycznie.
Czujnik znajduje się pod uchwytem do ręcznego otwierania pokrywy bagażnika.
Czemu tak działa? Bo potrafi przymarznąć, a elektrycznie może pozrywać uszczelki. Ręcznie otwierając możesz zareagować na nienaturalny opór.
Paca ma czujnik temperatury, który steruje klapą bagażnika.
Jak popatrzysz to gdzieś się wyświetla komunikat że za niska temperatura aby klapa otworzyła się elektrycznie.
Nie pamiętam poniżej jakiej temperatury przestaje otwierać elektrycznie.
Czujnik znajduje się pod uchwytem do ręcznego otwierania pokrywy bagażnika.
Czemu tak działa? Bo potrafi przymarznąć, a elektrycznie może pozrywać uszczelki. Ręcznie otwierając możesz zareagować na nienaturalny opór.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Kaniur,
Czujnik ten jest elementem wiązki z tego co pamiętam.
Zawsze możesz sprawdzić oporność jak działa (w wyższej temperaturze niż zero) i jak zachowuje się rezystancja przy wzroście temperatury (np suszarka). Jak już wiesz czy rośnie czy maleje możesz dobrać odpowiedni rezystor i wstawić go w miejsce czujnika temperatury. Zawsze będzie odpowiednia do otwierania elektrycznego.
Coś takiego robiłem lata temu i z oczekiwanym efektem.
Czujnik ten jest elementem wiązki z tego co pamiętam.
Zawsze możesz sprawdzić oporność jak działa (w wyższej temperaturze niż zero) i jak zachowuje się rezystancja przy wzroście temperatury (np suszarka). Jak już wiesz czy rośnie czy maleje możesz dobrać odpowiedni rezystor i wstawić go w miejsce czujnika temperatury. Zawsze będzie odpowiednia do otwierania elektrycznego.
Coś takiego robiłem lata temu i z oczekiwanym efektem.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
-
- Posty: 75
- Rejestracja: 23 sie 2015 09:26 am
- Lokalizacja: Poznań
- Samochód: Chrysler Aspen 2007 5,7HEMI Chrysler Pacifica 3,5 l. 2005
Ja jednak stawiam na czujnik. Serwisuję kotły gazowe i takie czujniki typu NTC mogą być uszkodzone tylko w przedziale dokładnie jednej temperatury czyli ma taką dziurę w swojej charakterystyce.
Proponuje jak kolega M. znaleźć czujnik zmierzyć jego oporność w warunkach kiedy klapa się otwiera, wywalić czujnik podpiąć rezystor o tej wartości.
Proponuje jak kolega M. znaleźć czujnik zmierzyć jego oporność w warunkach kiedy klapa się otwiera, wywalić czujnik podpiąć rezystor o tej wartości.
- głodźillaryki
- Posty: 1072
- Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
- Lokalizacja: Ryki
- Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 18