Światła DLR, a pozycyjne i kierunki - kiedy co gaśnie?

lampy, kierunki, żarówki, itp
Carl
Posty: 490
Rejestracja: 03 lip 2017 09:52 am
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Pacifica 4.0 AWD 2008 SS LPG Prins 2
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 21

Światła DLR, a pozycyjne i kierunki - kiedy co gaśnie?

Post autor: Carl » 14 maja 2018 08:35 am

lisu11 pisze:
30 kwie 2018 09:12 am
żarówka jeszcze nie założona bo za szybko mruga i czekam na zamówione rezystory. Działa prawidłowo, czyli świeci na biało a przy włączonym migaczu gaśnie biały i zaczyna migać pomarańczowy. Swiatło białe jest temperatury 6500K więc widac różnicę między pozostałymi żarówkami i będę chciał wymianić diody białe na takie o temperaturze 4000k. Pomarańczowy jest dobrze widoczny, natomiast biały jest jak dla mnie b.jasny jak na pozycyjne (czy przepisy regulują ilośc światła jaką moga maks. wytwarzać żarówki postojowe?).
Skoro gasną białe po zasileniu pomarańczowych, to jest to żarówka do DLRów. Pozycja nie powinna gasnąć :light:

Nie spotkałem się z przepisami, które regulowałyby strumień świetlny świateł postojowych, ale jak się będziesz bawił w wymianę diód, to możesz ewentualnie wlutować tylko po jednej białej na stronę. Zaznaczyć jednak muszę, że nie wiem czy to zadziała, ale pomysł taki mam. Napisz jak coś "poprawisz" :!:
Piotr

west26
Posty: 951
Rejestracja: 19 lip 2015 12:06 am
Lokalizacja: Milicz
Samochód: Hyundai Santa Fe 2.7 AWD aut.
Postawił flaszek: 15
Dostał flaszek: 16

Re: Regeneracja reflektorów

Post autor: west26 » 14 maja 2018 09:28 am

Skoro gasną białe po zasileniu pomarańczowych, to jest to żarówka do DLRów. Pozycja nie powinna gasnąć

Według przepisów pozycja musi się wygaszać na czas działania kierunkowskazu. Dlatego ledy biało_pomarańczowe z opcją wygaszania białego są dedykowane głównie do aut amerykańskich gdzie kierunek i postój jest na jednej żarówce pomarańczowej. Dostępne są ledy dual color gdzie kolory świecą naprzemiennie, a to już jest niezgodne z przepisami.
Nie każdy facet z widłami to Posejdon : )

Carl
Posty: 490
Rejestracja: 03 lip 2017 09:52 am
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Pacifica 4.0 AWD 2008 SS LPG Prins 2
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 21

Śwaitła pozycyjne przednie.

Post autor: Carl » 14 maja 2018 11:23 am

west26 pisze:
14 maja 2018 09:28 am
Według przepisów pozycja musi się wygaszać na czas działania kierunkowskazu.
A czy możesz podać te "przepisy"?

Wg mojej wiedzy, to pojazd samochodowy musi być wyposażony m.in. w światła pozycyjne przednie, przy czym połączenia elektryczne powinny zapewniać, aby:
światła pozycyjne przednie i tylne, światła obrysowe (jeśli pojazd jest w nie wyposażony), światła pozycyjne boczne (jeśli pojazd jest w nie wyposażony) i światła oświetlające tylną tablicę rejestracyjną mogły być włączane i wyłączane tylko jednocześnie; warunek ten nie obowiązuje, gdy światła pozycyjne pełnią funkcję świateł postojowych lub kiedy światła pozycyjne boczne migają (świecą światłem przerywanym) razem z kierunkowskazami po tej samej stronie pojazdu;
Zwróć proszę uwagę, że rozmawiamy o światłach pozycyjnych przednich, a nie bocznych :light:

W kontekście powyższego nasuwa się więc pytanie, czy wyposażenie samochodu w żarówki, w których białe LEDy mające pełnić funkcję pozycyjnych, gasną po zasileniu LEDów pomarańczowych, jest zgodne z przepisami :?:

A jeszcze jedno - z załącznika nr 6 rozporządzenia
jeżeli światło do jazdy dziennej jest wzajemnie połączone ze światłem kierunku jazdy, światło do jazdy dziennej powinno być wyłączone przez cały okres włączenia światła kierunku jazdy
To tak na poparcie tezy, co do której jesteśmy zgodni, że żarówki zakupione przez lisu11, są żarówkami DLR/kierunkowskaz :D
Piotr

lisu11
Posty: 144
Rejestracja: 05 lis 2016 11:22 pm
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Samochód: Pacifica '04 3.5L AWD (lpg)
Postawił flaszek: 3
Dostał flaszek: 5

Re: Regeneracja reflektorów

Post autor: lisu11 » 14 maja 2018 06:58 pm

Carl pisze:
14 maja 2018 08:35 am
jak się będziesz bawił w wymianę diód, to możesz ewentualnie wlutować tylko po jednej białej na stronę
Próba wylutowania nie powidła się. Podejrzewam że moga być dodatkowo przyklejone do PCB. To co piszesz chciałem własnie sprawdzić ale nie dam rady.

Carl
Posty: 490
Rejestracja: 03 lip 2017 09:52 am
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Pacifica 4.0 AWD 2008 SS LPG Prins 2
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 21

Re: Regeneracja reflektorów

Post autor: Carl » 14 maja 2018 08:18 pm

A działają nadal, czy zepsułeś?
Jeśli działają, to możesz jeszcze zmniejszyć jasność świecenia opornikiem włączonym szeregowo na zasilaniu pozycji :light:
Ale nie pytaj mnie jaki opór i jaka moc, aby było optymalnie - tego nie wiem :rolf:
Piotr

lisu11
Posty: 144
Rejestracja: 05 lis 2016 11:22 pm
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Samochód: Pacifica '04 3.5L AWD (lpg)
Postawił flaszek: 3
Dostał flaszek: 5

Re: Regeneracja reflektorów

Post autor: lisu11 » 15 maja 2018 10:20 am

działają :)
próbowałem je wylutowac HotAir-em ale diody obok zaczeły się "przypiekać" więc odpuściłem. Zależało mi najbardziej na zmianie temperatury koloru aby wszystko było jednolite. Niestety nie tym razem. Wszystkim którzy mają zamiar kupić takie ledy polecam od razu szukać żarówek z temperatura koloru ok 4000K i wtedy powinno być OK.
Spróbuje podać niższe napięcie z zasilacza i zobaczę czy rzeczywiście zda to egzamin. Chociaż na tym mi zależało najmniej.

Carl
Posty: 490
Rejestracja: 03 lip 2017 09:52 am
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Pacifica 4.0 AWD 2008 SS LPG Prins 2
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 21

Re: Regeneracja reflektorów

Post autor: Carl » 15 maja 2018 10:34 am

Pamiętam z forum diagnostów taką dyskusję dotyczącą świecenia DLR/pozycyjne. Pytający uważał (i chyba słusznie), że jeśli oba światła ma obsługiwać jedna żarówka, to po wyłączeniu DLRów powinna świecić słabiej. Nie pamiętam jednak czy ktoś coś mu coś mądrego odpisał...
Piotr

Awatar użytkownika
pach
Posty: 1570
Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
Lokalizacja: KS m.KR
Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 11

Re: Światła DLR, a pozycyjne i kierunki - kiedy co gaśnie?

Post autor: pach » 15 maja 2018 02:10 pm

Wydzieliłem ten temat, bo trochę Panowie
odeszliście od tematu (Regeneracja...) ;)
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR

Carl
Posty: 490
Rejestracja: 03 lip 2017 09:52 am
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Pacifica 4.0 AWD 2008 SS LPG Prins 2
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 21

Re: Światła DLR, a pozycyjne i kierunki - kiedy co gaśnie?

Post autor: Carl » 15 maja 2018 03:21 pm

Prawda to, ale czasem tak bywa :wink:

Aby czytający w przyszłości wiedzieli OCB, to dopiszę, że temat został wydzielony z tematu o regeneracji reflektorów, w którym to temacie kolega lisu11 podzielił się nie tylko swoimi osiągnięciami w obszarze bezpośrednio związanym z tematem, ale także związanymi z zastosowaniem żarówki LED przedniego kierunkowskazu/pozycyjnych (lub raczej DLR, a nie pozycyjnych... o czym powyżej) :light:
Piotr

Carl
Posty: 490
Rejestracja: 03 lip 2017 09:52 am
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Pacifica 4.0 AWD 2008 SS LPG Prins 2
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 21

Re: Światła DLR, a pozycyjne i kierunki - kiedy co gaśnie?

Post autor: Carl » 23 paź 2018 11:07 pm

Jest pewien postęp w dostępności żarówek.
Żarówka Led 30x SMD 5050 P27/7W 3157
DUAL COLOR 3/27 - Żarówka posiada w budowie 3 ledy białe zimne skierowane na wprost oraz 27 led pomarańczowych skierowanych na wprost i na boki. Światło kierunkowskazu świeci 9 razy mocniej od światła postojowego. Gdy włącza się kolor pomarańczowy, białe światło gaśnie na stałe do czasu wyłączenia kierunkowskazu. Miga tyko kolor pomarańczowy. Dwa kolory nie mogą świecić jednocześnie
Różnica jasności już odpowiednia dla zastosowania takiej żarówy jako pozycyjne+kierunkowskazy, ale brak możliwości równoczesnego świecenia obu kolorów, to domena DLR-ów :S więc zgodności z przepisami nie będzie. Z drugiej jednak strony wyłączenie pozycyjnych będzie skutkowało polepszeniem widoczności kierunkowskazu.

W motocyklu miałem kiedyś pozycyjne pomarańczowe razem z kierunkami (moto z USA), ale jak popatrzyłem na jakość błysku przednich i tylnych kierunków, to te pozycyjne z kierunków wyciachałem.
Piotr

abes2162
Posty: 210
Rejestracja: 15 maja 2017 02:52 pm
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Samochód: Pacifica 2007 AWD
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 10

Re: Światła DLR, a pozycyjne i kierunki - kiedy co gaśnie?

Post autor: abes2162 » 25 paź 2018 08:48 pm

@ Carl - byłem u nich na miejscu rok temu i testowałem tą co podesłałeś, ostatecznie wybrałem tą:
https://www.sklepledowy.pl/pl/p/Zarowka ... EMIUM/2522
różnica była kolosalna, bo chip SMD5050 to już dość stara konstrukcja. Działa już od roku i postojowych używam jako dziennych - polecam te żarówki.

Carl
Posty: 490
Rejestracja: 03 lip 2017 09:52 am
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Pacifica 4.0 AWD 2008 SS LPG Prins 2
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 21

Re: Światła DLR, a pozycyjne i kierunki - kiedy co gaśnie?

Post autor: Carl » 26 paź 2018 02:59 pm

Seba, jeśli żarówa ma pełnić funkcję świateł dziennych/kierunkowskazu, to te które kupiłeś są jak najbardziej optymalne :light:
Te które podlinkowałem, to pójście w stronę pozycyjne/kierunkowskaz. Gdyby zasilanie pozycji było w trybie ciągłym, czyli gdyby nie gasły w chwili włączenia kierunków, to byłoby to idealne rozwiązanie.

Jak wiesz ja mam DRL z halogenów, natomiast chodzi mi po głowie założenie dodatkowych postojówek do reflektorów, po to, by obrysowe (które teraz robią za postojowe) zamienić na pomarańczowe obrysowe. Jakoś-takoś mi się podoba takie rozwiązanie, które w np. w Volvo i BMW jest standardem.
Obrazek
Piotr

ODPOWIEDZ

Wróć do „.: OŚWIETLENIE :.”