Zmiana zwykłych lamp na Bi-Xenony po 2007 roku

lampy, kierunki, żarówki, itp
djmartinez
Posty: 148
Rejestracja: 31 gru 2008 06:33 pm
Lokalizacja: Radzymin
Samochód: Pacifica 4.0 2008 LIMITED

Zmiana zwykłych lamp na Bi-Xenony po 2007 roku

Post autor: djmartinez » 06 gru 2014 12:00 am

Po przejrzeniu postów dotyczących oświetlenia postanowiłem sam z tym powojować. Parę uwag dla tych co zamierzają zakupić i zamontować lampy soczewkowe z ringami. Po pierwsze są to lampy typu After Market czyli zamienniki. Przychodzą gołe, bez żarówek i przetwornic. Przetestowałem parę przetwornic do xenonów i stwierdziłem że nie ma co przepłacać. Oryginalna przetwornica która siedzi w wersji Limited kosztuje ok. 800-900 zł. Ja zakupiłem swoje nowe po 300zł. za sztukę, ta cena mnie zadowalała. Kolejny problem który napotkacie to różnica ilość pinów w kostkach. Samochód ma kostkę 3 pinową natomiast lampa Bi-Xenon kostkę 4 pinową. Następna rzecz to gasnące xenony po odpaleniu silnika (nie we wszystkich przypadkach). Jest to efekt kontroli sprawności żarówek przez komputer samochodu. Przetwornica pobiera mniej prądu niż zwykła żarówka, sterownik samochodowy rozpoznaje uszkodzenie i odłącza napięcie. Tą sprawę załatwiłem wpięciem przed przetwornicę emulatora żarówki. Sterownik samochodu zostaje zrobiony w tzw. jajo, widzi że wszystko jest ok i nie rozłącza napięcia. Ringi podpiąłem pod oświetlenie obrysowe (postojowe) i jest ok. Po załączeniu świateł drogowych (długich) gasną xenony. To wina brakującego czwartego pina w instalacji. W kostce 3 pinowej środkowy przewód (czarny) to masa natomiast zewnętrzne to: prawy mijania, lewy drogowe. Załączając światła drogowe zabieramy napięcie z pina prawego (światła mijania z których normalnie zasilana jest przetwornica) na pin lewy który uruchamia przesłonę w lampie. I tu zrobiłem taki "myk", połączyłem obydwa przewody (prawy i lewy ) za pomocą diody prostowniczej 10A. W momencie przełączenia napięcia na pin lewy prąd przez diodę wraca na pin prawy i xsenon świeci. Zamieszczam parę fotek, efekt jest niezły.
Załączniki
Lampa
Lampa
3.jpg
2.jpg
1.jpg
4.jpg
5.jpg

Crypt
Posty: 181
Rejestracja: 27 lip 2012 11:35 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Crypt » 06 gru 2014 12:32 am

Nice work :) Szkoda, ze nie ma takiego "manuala" do wersji przed-liftowej. Sam bym chetnie zamienil swoje standardowe lampy na biX.

Pozdr

marecki1999
Posty: 715
Rejestracja: 06 gru 2011 11:26 am
Lokalizacja: Szczecin
Samochód: Pacifica Limited 2017
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 1

bi-xenon

Post autor: marecki1999 » 06 gru 2014 09:44 am

Djmartinez,
to nie tak jest do końca, że przychodzą lampy gole,
Można jeszcze kupić od razu wszystko w komplecie
Czego ja i kilku forumowiczów jesteśmy przykładem.
Na e-bay cały zestaw z przesyłka wynosił niecałe 1500 pln.

Ale i tak SZACUNEK za opis i robotę
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970 01:00 am przez marecki1999, łącznie zmieniany 3 razy.
Nie jedź szybciej, niż twój Anioł Stróż potrafi latać ;)

marecki1999
Posty: 715
Rejestracja: 06 gru 2011 11:26 am
Lokalizacja: Szczecin
Samochód: Pacifica Limited 2017
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 1

Post autor: marecki1999 » 06 gru 2014 09:53 am

Nie jedź szybciej, niż twój Anioł Stróż potrafi latać ;)

Awatar użytkownika
pach
Posty: 1570
Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
Lokalizacja: KS m.KR
Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 11

Post autor: pach » 06 gru 2014 02:19 pm

djmartinez, dobra robota, super efekt i sprytny ten myk z diodami :D

Jakieś namiary na te przetwornice za 300 zetów?
Rozumiem, ze ringi dalej Ci świecą jak załączysz X mijania/drogowe.
A, gdzie konkretnie umieściłeś "kostki" sterujące do ringów?
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR

djmartinez
Posty: 148
Rejestracja: 31 gru 2008 06:33 pm
Lokalizacja: Radzymin
Samochód: Pacifica 4.0 2008 LIMITED

Post autor: djmartinez » 07 gru 2014 11:12 pm

Kostki sterujące ringi przykleiłem do lamp od góry, przetwornice kupiłem na allegro.

ODPOWIEDZ

Wróć do „.: OŚWIETLENIE :.”