Słabe światła przednie - ksenony

lampy, kierunki, żarówki, itp
sebbla
Posty: 76
Rejestracja: 29 gru 2014 06:28 pm
Lokalizacja: Skierniewice
Samochód: Chrysler Pacyfica Limited AWD 4.0

Słabe światła przednie - ksenony

Post autor: sebbla » 17 gru 2015 10:02 pm

w mojej pacy mam bardzo słabe światła. To oryginalne soczewki z xenonami. Przyznam że w moim służbowym starym berlingo mam trzy razy lepsze światła. Żarniki nie świecą na różowo ale mimo to zaczynam uważać że to ich wina.... Przeglądając posty spotkałem się z wpisami negatywnymi o oryginalnych xenonach. I teraz pytanie. Czy wymiana żarników może pomóc ? Czy ten typ tak ma i trzeba coś wykombinować?
Ostatnio zmieniony 17 gru 2015 10:41 pm przez sebbla, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
pach
Posty: 1570
Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
Lokalizacja: KS m.KR
Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 11

Post autor: pach » 17 gru 2015 10:41 pm

W jakim stanie masz soczewki?
Bo one u mnie np., są już pokryte warstwą pyłu
i to jednak zauważalnie pogarsza strumień światła.
A masz pewność że żarniki są oryginalne?

PS przy okazji - prosba o bardziej precyzyjne
formułowanie tematów postów i z Dużej litery
;)
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970 01:00 am przez pach, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR

sebbla
Posty: 76
Rejestracja: 29 gru 2014 06:28 pm
Lokalizacja: Skierniewice
Samochód: Chrysler Pacyfica Limited AWD 4.0

Post autor: sebbla » 18 gru 2015 06:40 am

ok
poprawie się :-)

Jutro zrobie fote soczewek i wstawie bo nie umiem odpowiedzieć na pytanie jakie są.

west26
Posty: 951
Rejestracja: 19 lip 2015 12:06 am
Lokalizacja: Milicz
Samochód: Hyundai Santa Fe 2.7 AWD aut.
Postawił flaszek: 15
Dostał flaszek: 16

Słabe światła przednie - ksenony

Post autor: west26 » 18 gru 2015 09:13 am

Czasami wystarczy wymienić palniki i jest lepiej. Ale nie kupuj żadnych chińskich lub innych niewiadomego pochodzenia tylko jakieś w miarę markowe o dużej mocy. Podróby często świecą słabiutko i mają tendencję do oślepiania. Nie kupuj coraz to modniejszych ledów. Sam się pokusiłem na takie led cree 60 W 7200 lm a świeciły trochę lepiej od lamp do jazdy dziennej. Towar odesłałem.

sebbla
Posty: 76
Rejestracja: 29 gru 2014 06:28 pm
Lokalizacja: Skierniewice
Samochód: Chrysler Pacyfica Limited AWD 4.0

Post autor: sebbla » 21 gru 2015 10:34 pm

Mam takie coś. Czy to są oryginalne przetwornice? Jakie żarówki mam kupić? Nie spraedziłem żarówek bo czasu mi nie starczyło.
Załączniki
20151221_132012.jpg
20151221_131721.jpg

west26
Posty: 951
Rejestracja: 19 lip 2015 12:06 am
Lokalizacja: Milicz
Samochód: Hyundai Santa Fe 2.7 AWD aut.
Postawił flaszek: 15
Dostał flaszek: 16

Post autor: west26 » 22 gru 2015 08:43 am

Przetwornica jest firmowa HELLA. Ale czy była oryginalnie zamontowana tego nie wiem. Palnik typu D1S. Tak to jest zapisane na przetwornicy
Nie każdy facet z widłami to Posejdon : )

Crypt
Posty: 181
Rejestracja: 27 lip 2012 11:35 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Crypt » 24 gru 2015 02:16 pm

Powitac,

Tydzień temu udało mi sie nabyć oryginalne ksenowy do mojej Packi :) Temat przerabiałem, więc podzielę sie z Tobą swoimi spostrzeżeniami.

Na początek - jeśli masz żarniki D1S - KONIECZNIE oglądnij ten film:

https://www.youtube.com/watch?v=vhaTJ3XQ--I

Jak już obejrzałeś, to mogę Ci powiedzieć, co jak sprawdzić, więc:

- czy żarniki podczas zapalania zapalają się normalnie (nie mrugają) - jeśli tak - przetwornica powinna być sprawna
- zapłonnik w żarnikach D1S jest zintegrowany z żarnikiem, więc nie ma obawy o jego sprawność, bo w przypadku jego niesprawności żarnik nie zapali się
- stan soczewki nie ma bezpośredniego przełożenia na jakość świecenia lampy, tj. nie ma tak ważnej roli, bo soczewka tylko skupia światło w danym punkcie - nic więcej
- natomiast co ma wpływ na jakość świecenia lampy (i to bardzo duży wpływ) - to jakość odblasku przed soczewka - to robi jakieś 70% roboty (mowa o jakości światła)

Jak sprawdzić odblask w lampie? Polecam jakieś lusterno dentystyczne (takie małe, okrągłe - jak u denstysty) - wkładamy w miejsce żarnika i patrzymy czy odblask nie jest okopcony na czarno itp. - będzie to świadczyć o używaniu przez poprzedniego właściciela tanich zamienników żarników, tak, chińskich.

Jeśli odblask jest w miarę czysty, przetwornice są sprawne i dalej nie masz satysfakcjonującego Ciebie światła - to na 100% musisz wymienić żarniki (tak było u mnie). Ja miałem 2x Osram Xenarc (jakiś tam) i świeciły jak zwykłe lampy halogenowe, żarniki mimo, iż były sprawne - były już zurzyte (mimo, że barwa światła była jeszcze do przyjęcia).

Co zrobiłem? To co powinien każdy właściciel ksenonów zrobić - zmieniłem stare, zurzyte żarniki na nowe, markowe (żadne zamienniki). Kupiłem żarniki Philips White Vision (u mnie po 313zł / szt.). Efekt końcowy jest powalający - świecą jak elektrownia na przodzie - jest jasno, wszystko widać - w ogóle nie porównanie do starych, zurzytych żarników - a do lamp halogenowych - to nie ma oczym pisać. Tobie polecam zrobić dokładnie to samo, bo wydasz nieco więcej na żarniki, ale masz spokój na ~3000h - bo tyle gwarancji daje producent.

NIE KUPUJ ŻARNIKÓW przez alledrogo itp. serwisy - jest masa podróbek na necie, a o efektach ich zakładania mówi w/w film. Kup o kilka zł drożej w sklepie u Ciebie na miejscu, sprawdź żarniki wg tego, co gość na filmie mówi i będzie OK.

Ja jestem mega zadowolony :) oczywiście po montażu nowych żarników - koniecznie jedź na stację kontroli pojazdów i ustaw sobie lapmy - to bardzo ważne, bo będziesz niepotrzebnie raził innych uczestników na drodze jeśli tego nie zrobisz.

To tyle, mam nadzieję, że choć trochę pomogłem :)

Wesołych Świąt 4 all

west26
Posty: 951
Rejestracja: 19 lip 2015 12:06 am
Lokalizacja: Milicz
Samochód: Hyundai Santa Fe 2.7 AWD aut.
Postawił flaszek: 15
Dostał flaszek: 16

Słabe światła przednie - ksenony

Post autor: west26 » 25 gru 2015 08:34 pm

Bawimy się tymi światłami ale jak trafimy na przeglądzie na faceta co się zna to d..pa. Tak samo jest z policją. Właśnie przed świętami pykli mi dowód za światła. Pan policjant obeznany jak wikipedia. Ksenony bez spryskiwaczy, a do tego w lampach h7. Palniki wyciągnięte , wepchane żarówki h7 i po bólu. Przegląd zaliczony. Nie wiem jak to się stało ale mam światła asymetryczne. Nie było problemów z wbiciem pieczątki do zaświadczenia. Dziwi nie co do ksenonów bo mam zamontowane oryginalne uchwyty na przetwornice czyli były chyba firmowo założone.

Awatar użytkownika
Jędrek
Posty: 1009
Rejestracja: 11 lip 2015 04:21 pm
Lokalizacja: Dęblin
Samochód: Pacifica 4,0 z 2008r.
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 5

Post autor: Jędrek » 25 gru 2015 09:36 pm

Bawimy się tymi światłami ale jak trafimy na przeglądzie na faceta co się zna to d..pa. Tak samo jest z policją. Właśnie przed świętami pykli mi dowód za światła.
Całkowicie sie z Tobą zgadzam . Mam oryginalne halogeny , mnie one całkowicie wystarczają . Gdy się kombinuje można "przekombinować" .
Paca 4,0l SS z 2008r Pb + Lpg .

Crypt
Posty: 181
Rejestracja: 27 lip 2012 11:35 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Crypt » 25 gru 2015 10:36 pm

A tak z innej beczki, pytanie do Was:

Czy w Packach jest jakiś układ, który testuje obciążalność lini świateł mijania? Chodzi mi o to, czy taki układ może wyłączać światła automatycznie - coś ala sygnał o niesprawnej żarówce?

Jeśli tak, to gdzie to jest / jak to usunąć, aby nie wyłączało mi ksenonów :) 3 dni wszystko świeciło pięknie i ładnie, a dzisiaj nie mogłem zapalić świateł mijania. Po zmianie na stere lampy (H7) wszystko jest OK.

Dodam, że mam oryginalne lampy ksenonowe (żarnik D2S a nie HID), bez żadnych przeróbek (poza białymi postojówkami).

Po zachowaniu świateł wnioskuję, że w/w układ gdzieś jest...

Byłbym wdzięczny za pomoc w zlokalizowaniu tego "czegoś" :) i pomoc w usunięciu tego "problemu" :)

Pozdr

Edit: OK już wiem jak to zrobić. Pytanie więc mam następujące - zna ktoś warsztat lub ma urządenie zwane STARSCAN (do diagnostyki i zmiany ustawień w sterowniku między innymi naszych Pacek)???

ODPOWIEDZ

Wróć do „.: OŚWIETLENIE :.”