Subaru impreza IV 2.0 poszukuje informacji
Subaru impreza IV 2.0 poszukuje informacji
Witam. Jak w temacie. Do rodziny wszedł nowy nabytek. Poszukuje informacji bo IV generacja sprzedawana jest tylko w USA. Podstawy znam (silnik, napęd AWD) Interesuje mnie natomiast taki wynalazek jak skrzynia CVT. Jeździ się nieźle (trochę jak skuterem) Będę wdzięczny za wszelkie informację na temat tego modelu. Mój jest z 2013 roku.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
CVT jedyne co musisz wiedzieć, że nie wolno dawać w pedał jak jest zimny
zresztą jak jest zimny to nie dasz w pedał bo skrzynia się ślizga
trzeba pilnować wymiany i stanu oleju nie ma kompromisów
w środku lata metalowy łańcuch między dwoma stożkami
druga sprawa to obroty silnik z taka skrzynia chodzi jak wkrętarka
prędkość rośnie proporcjonalnie do obrotów silnika więc trzeba jeździć z rozwagą bo inaczej często się trzeba tankować
chrysler też ma takie skrzynie więc jak masz podoobną to możesz kupować klamoty w fiacie
zresztą jak jest zimny to nie dasz w pedał bo skrzynia się ślizga
trzeba pilnować wymiany i stanu oleju nie ma kompromisów
w środku lata metalowy łańcuch między dwoma stożkami
druga sprawa to obroty silnik z taka skrzynia chodzi jak wkrętarka
prędkość rośnie proporcjonalnie do obrotów silnika więc trzeba jeździć z rozwagą bo inaczej często się trzeba tankować
chrysler też ma takie skrzynie więc jak masz podoobną to możesz kupować klamoty w fiacie
-
- Posty: 148
- Rejestracja: 31 gru 2008 06:33 pm
- Lokalizacja: Radzymin
- Samochód: Pacifica 4.0 2008 LIMITED
W moim autku jest kontrolka (niebieska taka jak od temp wody ) która znika po tym jak silnik trochę się pogrzeje. Może dopiero po jej zgaśnięciu można dawać w palnik? Czekam na śnieg i będę sprawdzał prawdziwe AWD:)
Dzieki Zyga i Djmartinez za zainteresowanie sprawą. A może wiecie coś na temat awaryjności skrzyni lub silnika (to mój pierwszy bokser)
Dzieki Zyga i Djmartinez za zainteresowanie sprawą. A może wiecie coś na temat awaryjności skrzyni lub silnika (to mój pierwszy bokser)
-
- Posty: 449
- Rejestracja: 14 maja 2014 12:46 pm
- Lokalizacja: Pruszków
- Samochód: 2007 Pacifica 4.0 FWD LPG, 2008 Sebring 2.4
- Postawił flaszek: 2
- Dostał flaszek: 6
Opiszę moje doświadczenia z taką skrzynią, bo wydają się inne. Jeździłem hondą ze skrzynią cvt i tam działało to w ten sposób: pedał w podłogę, obroty wchodziły na jakieś 5-6 tyś i tam stały (wybierał optymalne obroty do "głębokości" wciśnięcia pedału), a prędkość rosła jakby niezależnie. Po osiągnięciu pożądanej prędkości odpuszczałem gaz, obroty spadały do ok 1500 i jechałem z pożądaną prędkością. Działanie dokładnie jak w przytoczonym wcześniej skuterzezyga pisze:prędkość rośnie proporcjonalnie do obrotów silnika więc trzeba jeździć z rozwagą bo inaczej często się trzeba tankować
Moja Pacifica http://forum.chryslerforum.pl/viewtopic.php?f=123&t=4808
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
fiat punto też ma taka skrzynię tam jeszcze jest sprzęgło elektromagnetyczne i saszetka tego proszku lubi kosztować 800 pln i często naciągają na regenerację tego sprzęgła a najczęściej winny jest szczotkotrzymacz dający prąd na sprzęgło
skrzynia lata tak :
nawet jest subaru
https://www.youtube.com/watch?v=2Z8yago-2bM
https://www.youtube.com/watch?v=uCEvBGT8twM
https://www.youtube.com/watch?v=JZ2kp5YOXHA
można porównać wielkość łańcucha
stick i zmiana biegów to nic innego jak zaprogramowane rozsunięcie się stożków
skrzynia lata tak :
nawet jest subaru
https://www.youtube.com/watch?v=2Z8yago-2bM
https://www.youtube.com/watch?v=uCEvBGT8twM
https://www.youtube.com/watch?v=JZ2kp5YOXHA
można porównać wielkość łańcucha
stick i zmiana biegów to nic innego jak zaprogramowane rozsunięcie się stożków