Wielozawór jak sama nazwa wskazuje to zestaw kilku zaworów w jednej obudowie. Kilku - bo każdy robi co innego i za co innego odpowiada.
1. Zawór odcinający dopływ gazu do zbiornika - zasada działania taka sama jak w codziennie używanej spłuczce - pływak rozpoznaje poziom gazu w zbiorniku i jak jest ok. 80% pojemności wodnej zbiornika to odcina i można odłączyć pistolet dystrybutora.
2. Elektrozawór - otwierający wypływ gazu ze zbiornika - sterowany komputerem instalacji LPG - na postoju ze zgaszonym silnikiem powinien być zamknięty, podczas jazdy na LPG jest otwarty. Jednocześnie z tym zaworem sterowane jest otwarcie/zamknięcie elektrozaworu przed reduktorem.
3. Zawór odcinający - mechaniczny - taki obrotowy jak w starego typu kranach. Włączony w szereg z elektrozaworem wykorzystywany w czasie wykonywania czynności serwisowych, szczególnie przy niepewności co do szczelności elektrozaworu.
4. Zawór przeciwwypływowy - zabezpieczający przed gwałtownym wypływem gazu ze zbiornika w przypadku awarii instalacji polegającej na zerwaniu przewodu wielozawór - reduktor. Jest to zawór awaryjny!!! Powinien zadziałać w sytuacji gdyby urwał sie zbiornik i został za autem na drodze.
5. Zawór bezpieczeństwa - nadciśnieniowy - działa w sytuacji nadmiernego wzrostu ciśnienia w zbiorniku powodując łagodne wypuszczanie gazu na zewnątrz w celu obniżenia ciśnienia. Jest to zawór bezpieczeństwa.
Gdybym coś pominął to koledzy uzupełnią moją wypowiedź.
Traktowanie zaworów innych niż wymieniony w punkcie 3 jako serwisowe jest błędne i może prowadzić do nieoczekiwanych choć logicznych skutków z eliminacją auta z dróg włącznie.
Gazownik czasami idzie na skróty wierząc w poprawne działanie elektrozaworu przy zbiorniku i pomija czynność zakręcenia mechanicznego zaworu odcinającego, co z jednej strony jest nieprawidłowe lub wręcz niebezpieczne a z innej zrozumiałe - dostęp do tego zaworu często jest utrudniony.
I jedna uwaga na koniec.
Grzebanie przy instalacji gazowej przez osoby nie posiadające stosownych uprawnień jest niedopuszczalne i może skończyć sie poważną stratą dla właściciela samochodu.
Jeżeli nie dysponujesz odpowiednią wiedzą, doświadczeniem i wyobraźnią, a do tego jeśli masz rękę prawą jak lewa a lewą jak proteza zapomnij o jakichkolwiek działaniach przy instalacji. Lepszym i jedynym racjonalnym rozwiązaniem w takiej sytuacji jest wizyta w serwisie LPG z każdą nawet najdrobniejszą usterką lub niesprawnością.
Wielzawór
LPG regulacja użytkowanie spalanie itp
Wróć do „LPG regulacja użytkowanie spalanie”
Przejdź do
- .: FORUM KLUBOWE :.
- ↳ .: PRZYWITAJ SIĘ :.
- ↳ .: O FORUM :.
- ↳ Archiwum .:O FORUM:.
- ↳ .: FORUM SPOTY - ZLOTY :.
- ↳ # Spotkania regionalne #
- ↳ # Ogólnopolskie #
- ↳ .: KOGO I GDZIE WIDZIAŁEM :.
- ↳ : HYDE PARK :.
- ↳ O CO CHODZI WE W TYM FORUM
- ↳ ciekawe filmiki z przesłaniem
- ↳ .:coś do śmiechu:.
- ↳ Joke wizualne :)
- ↳ Joke tekstowe.
- ↳ MUZYKA W AUCIE ?
- ↳ .: ŻYCZENIA | ZAPROSZENIA | PODZIĘKOWANIA | GRATULACJE :.
- ↳ AKCJE SPECJALNE
- .:FORUM PODSTAWOWE:.
- ↳ DYSKUSJE O CHRYSLERA PACIFICA
- ↳ .: MOJA FLOTA :.
- .:FORUM TECHNICZNE:.
- ↳ .: UKŁAD NAPĘDOWY :.
- ↳ .: SILNIK :.
- ↳ silnik 3,5
- ↳ silnik 3,8
- ↳ silnik 4,0
- ↳ CHŁODZENIE SILNIKA
- ↳ Dźwięki, wibracje, stuki spod maski
- ↳ Smarowanie
- ↳ .: SKRZYNIA :.
- ↳ .: PRZENIESIENIE NAPĘDU :.
- ↳ .: ZAWIESZENIE i HAMULCE :.
- ↳ .: HAMULCE :.
- ↳ Tarcze
- ↳ Klocki
- ↳ zestawy
- ↳ .: ZAWIESZENIE :.
- ↳ .: OPONY I FELGI :.
- ↳ FELGI I AKCESORIA
- ↳ OPONY
- ↳ CZUJNIKI I CIŚNIENIE
- ↳ .: WNĘTRZE i UKŁAD ELEKTRYCZNY :.
- ↳ .: UKŁAD ELEKTRYCZNY :.
- ↳ .: WNĘTRZE :.
- ↳ .: NAWIGACJA :.
- ↳ .: AUDIO VIDEO :.
- ↳ AUDIO OEM
- ↳ Audio zmiany i modyfikacje
- ↳ .: INNE MULTIMEDIA :.
- ↳ .: BŁĘDY I KOMUNIKATY :.
- ↳ .: NADWOZIE I OŚWIETLANIE :.
- ↳ .: ELEMENTY ZEWNĘTRZNE :.
- ↳ .: OŚWIETLENIE :.
- ↳ .: HAKI I AKCESORIA :.
- ↳ .: UKŁAD PALIWOWY :.
- ↳ zasilanie Pb
- ↳ LPG
- ↳ LPG Dobór instalacji opinie o instalacji
- ↳ LPG regulacja użytkowanie spalanie
- ↳ LPG problemy z pracą instalacji
- ↳ Warsztaty LPG
- ↳ .: TUNING :.
- ↳ .: TECHNICZNIE :.
- .: WARSZTAT :.
- ↳ .: DANE TECHNICZNE I KATALOGOWE :.
- ↳ .: GDZIE KUPUJE I NAPRAWIAM :.
- ↳ SKLEPY
- ↳ WARSZTATY NAPRAWCZE
- ↳ .: inne :.
- ↳ POLECAMY I REKLAMUJEMY
- ↳ .: NARZĘDZIA i Inny sprzęt :.
- .: SAM TO ZROBIĘ :.
- ↳ SAM TO ZROBIĘ
- ↳ Silnik / napęd / zawieszenie itd
- ↳ Teoria
- ↳ Karoseria / oświetlenie / itd
- ↳ Wnętrze / fotele / audio / navigacja itd
- ↳ Jak To Zrobić - YT'z
- .:INNE MARKI:.
- ↳ INNE MARKI SAMOCHODÓW
- ↳ GRUPA CHRYSLER/DODGE/FIAT
- ↳ ASPEN
- ↳ GRUPA GM / CADILLAC /
- ↳ GRUPA FORD / VW / OPEL
- ↳ GRUPA SUBARU/MAZDA/AZJA
- .: KUPIĘ, SPRZEDAM, SPRAWDZAM :.
- ↳ KUPIĘ PACIFICA
- ↳ PYTANIA OGÓLNE PRZED ZAKUPEM
- ↳ Przejestrowane Ubezpieczenie itp
- ↳ stare posty związane z tematem
- ↳ .: SPRZEDAM PACIFICA :.
- ↳ .: SPRZEDANE :.
- ↳ .: Inne OGŁOSZENIA :.
- ↳ .: Inne ogłoszenia - KUPIĘ :.
- ↳ .: Inne ogłoszenia - SPRZEDAM :.
- ↳ .: CARFAX itp :.
- ↳ .: Archiwum Innych OGŁOSZEŃ :.
- ↳ .: Archiwum CARFAX/KUPIĘ/SPRZEDAM :.
- .:INNE:.
- ↳ .: Poczekalnia :.
- ↳ .: KOSZ i SPADY :.