MAPY Gazu
MAPY Gazu
Dopiero się wtajemniczam w pracę naszych Pacek na gazie i w związku z faktem, iż mało jest informacji odnośnie MAP gazu to może tutaj podzielicie się jak dobrze skalibrować i co to w ogóle są te mapy. Może jakieś wykresy do wglądu.
- UV
- Posty: 565
- Rejestracja: 19 lip 2012 07:47 am
- Lokalizacja: https://www.google.no/maps/place/Steinr ... ta=!3m1!4b
- Samochód: AVD 2007 LPG
- Postawił flaszek: 1
- Dostał flaszek: 1
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Szymek,
Jest takie coś jak LPG forum i pl na końcu.
Żeby tam ktoś coś powiedział na temat jaki wywołasz MUSISZ pochwalić się precyzyjnie co masz.
Samych sterowników LPG jest multum, do tego krotność wtryskiwaczy, reduktorów, dysz, ich średnic itd itp.
Z tego wychodzi, że niby to samo ale jednak nie to samo może mieć z setkę wariantów.
A tak poprostu powiem, że wygląd i parametry map LPG będą wyglądały inaczej dla każdego sterownika różnych typów choćby dlatego, że każdy ma swój własny soft, pod rządami którego dokonuje się tak konfiguracji parametrów jak i kalibracji instalacji.
Optymalnie powiedz precyzyjnie co masz i wrzuć screeny tego co Ci pokazuje soft a może coś ktoś powie
Jest takie coś jak LPG forum i pl na końcu.
Żeby tam ktoś coś powiedział na temat jaki wywołasz MUSISZ pochwalić się precyzyjnie co masz.
Samych sterowników LPG jest multum, do tego krotność wtryskiwaczy, reduktorów, dysz, ich średnic itd itp.
Z tego wychodzi, że niby to samo ale jednak nie to samo może mieć z setkę wariantów.
A tak poprostu powiem, że wygląd i parametry map LPG będą wyglądały inaczej dla każdego sterownika różnych typów choćby dlatego, że każdy ma swój własny soft, pod rządami którego dokonuje się tak konfiguracji parametrów jak i kalibracji instalacji.
Optymalnie powiedz precyzyjnie co masz i wrzuć screeny tego co Ci pokazuje soft a może coś ktoś powie
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
Tak sobie pomyslalem ze mozna by bylo sie oprzec dla tych co moga miec problemy ale jak wstepnie napisalem jestem "nowy" jesli chodzi o gazowce. Ostatniego mialem 14 lat temu i byla to zwykla instalacja gaznikowa. Faktycznie jest tego duzo ale silnik jeden i prezyzyjna praca na benzynie i gazie powinna wygladac podobnie.
Wiec mysle ze nalezy ten temat zamknac i wyrzucic. Zbyt pochopnie go napisalem. Prosze Admina o interwencje i po temacie.
Wiec mysle ze nalezy ten temat zamknac i wyrzucic. Zbyt pochopnie go napisalem. Prosze Admina o interwencje i po temacie.
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Szymek,
Na tak postawioną sprawę jak w Twoim ostatnim poście mogę odpowiedzieć:
Instalacja LPG poprzez swoje ustawione parametry ma podawać takie ilości gazu na poszczególne cylindry i w takich momentach, by pomimo różnych właściwości paliwa benzynowego o paliwa LPG sterownik silnika ECU nie "zauważył" że pracuje na mieszance propan-butan. W każdej instalacji chodzi o to samo, tylko w każdej instalacji LPG drogi dojścia do celu mogą być różne
Na tak postawioną sprawę jak w Twoim ostatnim poście mogę odpowiedzieć:
Instalacja LPG poprzez swoje ustawione parametry ma podawać takie ilości gazu na poszczególne cylindry i w takich momentach, by pomimo różnych właściwości paliwa benzynowego o paliwa LPG sterownik silnika ECU nie "zauważył" że pracuje na mieszance propan-butan. W każdej instalacji chodzi o to samo, tylko w każdej instalacji LPG drogi dojścia do celu mogą być różne
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
Dzięki Verbea za duże zainteresowanie i niesienia pomocy i za to flaszka Ja na ten czas nie mam problemów z instalacją tylko wyskoczył mi błąd jak w temacie. Z racji tego że byłem na pierwszym przeglądzie i faktem jest że byłem kilka minut po godzinie pracy punktu gdzie instalowałem - i to rozumiem, że instalator trochę się spieszył i tylko podpiął kompa i skasował błąd coś tam ustawił na szybkiego i stwierdził że chyba będę musiał jeszcze podjechać to lubię jak mi w aucie wszystko gra. Dlatego mam program do diagnostyki i za chwilę będę na pewno diagnozował pracę silnika w mojej Pacy. Tak jak pisałeś kupuję kabelek. NIestety mapy gazu itd w tej chwili to dla mnie nowy temat aczkolwiek szybko się uczę i z racji technicznego wykształcenia to myślę że sobie poradzę. Ten temat zakładałem z myślą o takich jak ja którzy zaczynają przygodę z gazowcami i czytałem gdzieś na innym forum gdzie właśnie były podane screeny map gazu itd na których inni coś tam porównywali ze swoimi i jakieś pozytywne rezultaty były. Dlatego myślę jak już odpalę kompa i zobaczę jak to jest w rzeczywistości to się podzielę.