Bład 4 cylindra
Bład 4 cylindra
witam od pewnego czau pali mi cię czek,jadąc na gazie szarpie,jadąc na benzynie bez problemu.Dałem samochód do Gazownika,wykazał bład'' otwarty 4 wtrysk'' wykluczył uszkodzenie wtrysku po przez przełorzenie wtrysku,przełorzenie cewki tak samo nic nie dało,świeca i przewody w porządku.Sprawdza drugi dzień kasuje bład i dalej bez skutku.Prosze o pomoc.
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
RAND,
Łatwiej by było coś wymysleć jeśli znana byłaby konfiguracja instalacji gazowej.
A zatem jaki typ elektroniki, reduktor, wtryski.
Jakie masz ciśnienie na reduktorze.
No i jak układają sie odczyty czasów wtrysku na poszczególnych cylindrach.
Jak to już kiedyś pisałem czasy wtrysku w Pacyfice to zakres mniej więcej od kilku do kilkunastu milisekund. Mniejsze wartości przy biegu jałowym, większe przy wysokich prędkościach obrotowych silnika i/lub obciążeniu.
Przy prędkości 2500 obrotów na minutę tzn. blisko 42 obr/s czas pomiędzy kolejnymi wtryskami w wybranym cylindrze to 24 ms. Jeśli z powodu wadliwej regulacji instalacji czas wtrysku zrówna się z czasem odstępu pomiędzy kolejnymi wtryskami, wtryskiwacz zanim sie zamknie, już dostaje sygnał o potrzebie ponownego otwarcia. No i masz przypadek stale otwartego wtrysku.
To co napisałem to uwaga ogólna i moim zdaniem prędzej będzie występowała na wszystkich wtryskach niż na pojedynczym choć to tylko urządzenie techniczne więc kto go tam wie.
Od czego bym zaczął.
Rozumiem że instalacja LPG pod względem montażu została sprawdzona na wylot.
Zatem pozostają JAK ZAWSZE reset ECU benzynowego, jazda na benzynie tak żeby sie mapy benzynowe utrwaliły i dokładna regulacja instalacji gazowej u gazownika co ma o tym pojęcie. Regulacja od zera - od autokalibracji poprzez regulację w warunkach drogowych i ewentualna korektę na poszczególnych wtryskach (ale to w przypadkach szczególnych jedynie).
Szczególną uwagę zwróciłbym na wtryskiwacz gazowy na cylindrze który wykazuje błędy. Nie wykluczone, że jeśli to wtryskiwacz tłoczkowy to tenże tłoczek wisi zblokowany śmieciem, nagarem itp świństwem i sie nie zamyka. Sugeruję jego rozebranie, wyczyszczenie i jak jest zestaw naprawczy to wymianę określonych elementów.
Zwróć uwagę na ciśnienie na reduktorze. Za niskie ciśnienie wydłuża czas wtrysku gazu. W zależności od instalacji, reduktora itp ciśnienia mogą być różne więc nie podam żadnych parametrów. Jeśli na benzynie chodzi jak trzeba to nie ma bata - problem tkwi w instalacji LPG, a jak wyłącznie na jednym cylindrze to stawiam na wtryskiwacz, jego zailanie gazem i/lub układ elektryczny obsługujący ten wtryskiwacz.
I to by było póki co na tyle.
Łatwiej by było coś wymysleć jeśli znana byłaby konfiguracja instalacji gazowej.
A zatem jaki typ elektroniki, reduktor, wtryski.
Jakie masz ciśnienie na reduktorze.
No i jak układają sie odczyty czasów wtrysku na poszczególnych cylindrach.
Jak to już kiedyś pisałem czasy wtrysku w Pacyfice to zakres mniej więcej od kilku do kilkunastu milisekund. Mniejsze wartości przy biegu jałowym, większe przy wysokich prędkościach obrotowych silnika i/lub obciążeniu.
Przy prędkości 2500 obrotów na minutę tzn. blisko 42 obr/s czas pomiędzy kolejnymi wtryskami w wybranym cylindrze to 24 ms. Jeśli z powodu wadliwej regulacji instalacji czas wtrysku zrówna się z czasem odstępu pomiędzy kolejnymi wtryskami, wtryskiwacz zanim sie zamknie, już dostaje sygnał o potrzebie ponownego otwarcia. No i masz przypadek stale otwartego wtrysku.
To co napisałem to uwaga ogólna i moim zdaniem prędzej będzie występowała na wszystkich wtryskach niż na pojedynczym choć to tylko urządzenie techniczne więc kto go tam wie.
Od czego bym zaczął.
Rozumiem że instalacja LPG pod względem montażu została sprawdzona na wylot.
Zatem pozostają JAK ZAWSZE reset ECU benzynowego, jazda na benzynie tak żeby sie mapy benzynowe utrwaliły i dokładna regulacja instalacji gazowej u gazownika co ma o tym pojęcie. Regulacja od zera - od autokalibracji poprzez regulację w warunkach drogowych i ewentualna korektę na poszczególnych wtryskach (ale to w przypadkach szczególnych jedynie).
Szczególną uwagę zwróciłbym na wtryskiwacz gazowy na cylindrze który wykazuje błędy. Nie wykluczone, że jeśli to wtryskiwacz tłoczkowy to tenże tłoczek wisi zblokowany śmieciem, nagarem itp świństwem i sie nie zamyka. Sugeruję jego rozebranie, wyczyszczenie i jak jest zestaw naprawczy to wymianę określonych elementów.
Zwróć uwagę na ciśnienie na reduktorze. Za niskie ciśnienie wydłuża czas wtrysku gazu. W zależności od instalacji, reduktora itp ciśnienia mogą być różne więc nie podam żadnych parametrów. Jeśli na benzynie chodzi jak trzeba to nie ma bata - problem tkwi w instalacji LPG, a jak wyłącznie na jednym cylindrze to stawiam na wtryskiwacz, jego zailanie gazem i/lub układ elektryczny obsługujący ten wtryskiwacz.
I to by było póki co na tyle.