Sposób na sygnał niezapiętych pasów

Artekkkk
Posty: 279
Rejestracja: 18 maja 2009 12:16 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Sposób na sygnał niezapiętych pasów

Post autor: Artekkkk » 04 cze 2009 11:06 am

Jesli kogos denerwuje powtarzajacy sie w czasie jazdy sygnal niezapietych pasow bezpieczenstwa to jest na to sposob. Wykonalem to w mojej pacifice i zadzialalo.
A wiec nalezy zrobic tak:
Wsiadamy do auta i zapinamy pasy przed wlozeniem klucza do stacyjki.
nastepnie wkladamy kluczyl i pryekrecamy w pozycje ACC, czekamy az zgasnie kontrolka pasow a nastepnie szybko odpinamy i zapinamy pasy trzykrotnie ( musimy to zrobic w ciagu 1 minuty) a na koniec wyjmujemy kluczyk ze stacyjki jesli sie powiodlo komputer daje jeden sygnal dzwiekowy.
Wylaczenie w ten sposob przypomnienia o niezapieciu pasow nie wylacza kontrolki ta pozostaje ciagle zapalona w przypadku nie zapietych pasow. Natomiast nie mamy juz tego denerwujacego sygnalu. A i jeszcze jedno Wedlug instrukcji nie mozna wrocic do poprzedniego stanu a wiec zastanowcie sie czy napewno chcecie to zrobic.
Ostatnio zmieniony 30 sty 2014 10:29 pm przez Artekkkk, łącznie zmieniany 1 raz.

cieply
Posty: 31
Rejestracja: 02 mar 2009 11:49 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: cieply » 04 cze 2009 02:01 pm

"The Enhanced Warning System (BeltAlert™) can be reactivated
by repeating this procedure." strona 41 instrukcji do pacyfki z 2004
Aby wlaczyc ponownie sygnal nie zapietych pasow nalezy powtorzyc cala procedure jeszcze raz :mrgreen:

pozdrawiam

cieply

BARTEQ
Posty: 32
Rejestracja: 23 cze 2009 12:09 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: BARTEQ » 08 lip 2009 04:05 pm

Ja też mam sposób na sygnał niezapiętych pasów:
1. Siadamy na fotelu
2. Ustawiamy lusterka, fotel, kierownice ew stacje radiowe
3. Programujemy (jak jest taka możliwość) ustawienia
4. ZAPINAMY PASY !!
5. Sygnał nie pika :)

przy kolejnych "razach" możemy pominąc punkt 2 i 3


PASY RATUJA ŻYCIE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ZAWSZE ZAPINAJ!!

bobek
Posty: 293
Rejestracja: 31 mar 2009 06:03 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: bobek » 08 lip 2009 07:58 pm

dokładnie,Pasy ratuja życie,spodobal mi sie Twój sposób ;)

Artekkkk
Posty: 279
Rejestracja: 18 maja 2009 12:16 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Artekkkk » 10 lip 2009 10:13 am

nawet jak podjezdzam spod bramy do garazu???? Mnie tam denerwuje.

minor666
Posty: 413
Rejestracja: 21 lis 2008 12:07 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: minor666 » 11 lip 2009 08:28 pm

podoba mi sie sposób Batreq........kiedyś zawsze jeżdziłem bez pasów.....dorobek kilku mandatów......teraz zapinam......nie płacę,.......i może kiedyś ocalą mi zycie....obym sie nie przekonał, czy sa skuteczne.......

mirgd
Posty: 93
Rejestracja: 29 gru 2008 09:08 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: mirgd » 12 lip 2009 12:05 pm

Uważam, że sygnał dźwiękowy jest dobrym gadżetem. Wyrabia w nas nawyk bezpiecznej jazdy, bez względu na to czy jest to 50m czy 50km.

cieply
Posty: 31
Rejestracja: 02 mar 2009 11:49 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: cieply » 13 lip 2009 10:07 am

Ja tez jestem za zapinaniem pasow. Prawde mowiac to bez zpietych pasow czuje sie jkos dziwnie... rowniez mam nadzieje ze nigdy nie bede musia sprawdzac jak dzialaja.
Dlatego napisalem jak mozna z powratem wlaczyc brzeczek :mrgreen:

If the driver’s seat belt has not been buckled within 60 seconds of starting the vehicle and if the vehicle speed is greater than 5 mph (8 km/h). strona 40 instrukcji do pacyfki z 2004

Brzeczek wlancza sie dopiero po minucie od uruchomienia silnika i po przekroczeniu predkosci 8 km/h. Takze dojazd spod bramy do garazu raczej nie jest problemem, no chyba ze mamy garaz 2 ulice dalej :mrgreen:

Artekkkk
Posty: 279
Rejestracja: 18 maja 2009 12:16 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Artekkkk » 13 lip 2009 04:25 pm

Nie rozumiem Waszej dyskusji. Jak kto woli, jak Wam odpowiada brzeczek to jest ok. Mi wystarczy czerwona kontrolka jako przypomnienie. Mysle ze jest wystarczajaco sygnalow po wlozeniu kluczyka do stacyjki. A zapiecia pasow dla bezpieczenstwa nikt tu nie kwestionuje!!!

bobek
Posty: 293
Rejestracja: 31 mar 2009 06:03 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: bobek » 13 lip 2009 06:39 pm

Artekkkk pisze: nikt tu nie kwestionuje!!!
... ale po co ten krzyk... dyskusja jest bo po to jest forum by dyskutować-przecież nikt nikomu na siłe pasów nie zapina ;)
jeden woli córkę a drugi teściową jak to mawiają a mi po prostu baaardzo spodobał sie sposób BARTEQ (taki z przymrużeniem oka) i za podobny tok myslowy postanowilem postawić mu flaszke.
pozdrawiam.

Awatar użytkownika
szrek
Posty: 454
Rejestracja: 24 sty 2009 08:03 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 3

Post autor: szrek » 13 lip 2009 07:01 pm

Panowie jest to dział PORADY i Temat "Sposób na sygnał...."
Nie jest to miejsce na dyskusje nie na temat tylko na porady.
To czy ktos zapina czy nie mozna przedyskutować na PM, Shoutboxie i na Hyde park.
Wszystkie nastepne posty nie na temat będą kasowane.

@di
Posty: 347
Rejestracja: 29 sie 2011 08:39 am
Lokalizacja: Gdynia
Samochód:

Post autor: @di » 30 sty 2014 10:25 pm

A ja sobie pozwolę otworzyć temat :mrgreen:
Temat prawi o dezaktywacji dźwięku niezapietych pasów a nie zapinaniu lub niezapinaniu pasów, niech każdy robi co chce i lubi :8
Ponieważ próbowałem uruchomić dezaktywację sygnalizacji dźwiękowej niezapiętego pasa wg procedury Kolegi Artekkkk i mi się to nie udało zgłębiłem temat.
Instrukcja jest troszkę mało precyzyjna i niestety na jej postawie nie da się tego zrobić; celem dokładnego wyjaśnienia jak zrobić aby deaktywować system (przetestowane, działa dezaktywacja i aktywacja) piszę jak to zrobić:

W ciągu 60 sekund należy wykonać poniższe kroki:
1. Kluczyk w stacyjce przekręcamy do pozycji OFF / LOCK
2. Zapinamy pas (kierowcy :))
3. Przekręcamy kluczyk do pozycji ON (nie trzeba uruchamiać silnika)
4. Czekamy aż zgaśnie czerwona kontrolka pasa na zegarach
5. Odpinamy i zapinamy z powrotem pas przynajmniej 3 razy kończąc wszystko z zapiętym pasem - do wykonania w ciągu 10 sekund!
Uwaga przy kroku nr 5:
-każdorazowo po odpięciu pasa należy zwrócić uwagę na to aby czerwona kontrolka na zegarach się zapaliła dopiero wtedy zapinamy pas; nie wystarczy odpiąć klamry, trzeba troszkę zwinąć pas aby kontrolka się zapaliła
6. Przekręcamy kluczyk w stacyjce do pozycji OFF / LOCK
7. Powinniśmy usłyszeć gong potwierdzający dezaktywację
8. Ponowienie kroków 1-7 powoduje aktywację sygnalizacji dźwiękowej dla niezapiętych pasów kierowcy

Ps. pasy ratują życie nawet na parkingu :8:
[youtube]http://youtu.be/PaampAaaeww[/youtube]
Oraz przy małych prędkościach:
[youtube]http://youtu.be/_T57HVp7TJA[/youtube]
[i]Col. John 'Hannibal' Smith: I love it when a plan comes together.[/i]

maciasty77
Posty: 136
Rejestracja: 27 paź 2013 05:32 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: maciasty77 » 21 lut 2014 11:18 pm

Można przeciągnąć pas za fotelem i wpiąć. Pas nie przeszkadza i sygnału niet.
Jeżeli nie masz wyjścia-wyjdź wejściem...

@di
Posty: 347
Rejestracja: 29 sie 2011 08:39 am
Lokalizacja: Gdynia
Samochód:

Post autor: @di » 21 lut 2014 11:26 pm

maciasty77, nie trzeba nawet wpinać, żona lub dziecko moze potrzymać :mrgreen: i nie bedzie sygnału :mrgreen:
[i]Col. John 'Hannibal' Smith: I love it when a plan comes together.[/i]

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 21 lut 2014 11:30 pm

@di pisze: żona
Adrian to jest pomysł :P
pozdrawiam. tedi

Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl

arkonada1
Posty: 41
Rejestracja: 13 gru 2015 03:35 pm
Lokalizacja: Legnica
Samochód: Chrysler Pacifica 3.5 Lpg

Kontrolka pasów

Post autor: arkonada1 » 20 gru 2016 07:41 am

Witam wszystkich. Piszę tu , bo nie chcę zakładać nowego tematu. A mianowicie ja mam tak i nie wiem dlaczego znaczy myślę, że może coś z czujnikiem. U mnie cały czas pali się kontrolka nie zapiętych pasów. Czy zapięte czy nie czły czas miga. Co mogę z tym zrobić jak to naprawić, bo mnie denerwuje. Za pomoc dziękuję.

arkonada1
Posty: 41
Rejestracja: 13 gru 2015 03:35 pm
Lokalizacja: Legnica
Samochód: Chrysler Pacifica 3.5 Lpg

Re: Sposób na sygnał niezapiętych pasów

Post autor: arkonada1 » 19 maja 2018 12:15 pm

Witam.ponownie. Widzę że chyba nikt nie czytał tego co napisałem. Po dłuższym czasie postanowiłem jeszcze raz poprosić o pomoc w rozwiązaniu mojego problemu. Co mam zrobić żeby przy zapiętym pasie kierowcy nie paliła się kontrolka od pasów. Dzięki za pomoc.

Carl
Posty: 490
Rejestracja: 03 lip 2017 09:52 am
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Pacifica 4.0 AWD 2008 SS LPG Prins 2
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 21

Re: Sposób na sygnał niezapiętych pasów

Post autor: Carl » 19 maja 2018 06:00 pm

Proponowałbym zacząć od sprawdzenia czujnika przy zwijaczu.
A nikt nic nie napisał, ponieważ nikt tam nie zaglądał (ja też nie ;))
Piotr

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Re: Sposób na sygnał niezapiętych pasów

Post autor: M. » 19 maja 2018 07:04 pm

Moim zdaniem nie przy "zwijarce" na słupku ale przy zatrzasku przy konsoli środkowej jest czujnik. Działa wszak wtedy gdy coś wetkniesz w coś - a to coś wtykanego czujnikiem nie dysponuje, Może dysponować tylko to coś w co wtykasz. No i dalej przewody w obszarze siedzenia kierowcy i dalej
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Awatar użytkownika
Konrad
Posty: 148
Rejestracja: 26 paź 2016 08:59 pm
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Chrysler Pacifica touring FWD 3.5 V6 Pb 2005
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 13

Re: Sposób na sygnał niezapiętych pasów

Post autor: Konrad » 19 maja 2018 07:15 pm

Witam u mnie wystarczy wyciągnąć pas aby zgasła kontrolka, także Carl tutaj masz rację. Ja też proponuję sprawdzić czujnik przy zwijaczu.
Konrad

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Re: Sposób na sygnał niezapiętych pasów

Post autor: tedi » 19 maja 2018 07:57 pm

Na 100% czujnik jest w pasie to taki pstryczek magiczek.
pozdrawiam. tedi

Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl

arkonada1
Posty: 41
Rejestracja: 13 gru 2015 03:35 pm
Lokalizacja: Legnica
Samochód: Chrysler Pacifica 3.5 Lpg

Re: Sposób na sygnał niezapiętych pasów

Post autor: arkonada1 » 24 maja 2018 06:28 pm

Wielkie dzięki. Zacznę od czujnika a później polecę dalej.;-)

arkonada1
Posty: 41
Rejestracja: 13 gru 2015 03:35 pm
Lokalizacja: Legnica
Samochód: Chrysler Pacifica 3.5 Lpg

Re: Sposób na sygnał niezapiętych pasów

Post autor: arkonada1 » 29 sie 2018 06:22 pm

Witam. Wreszcie któregoś tam dnia znalazłem trochę czasu na rozebranie tego pasa. I popatrzyłem trochę na to i poskładałem, bo nie wiem jak sprawdzić czujnik czy jest dobry. Może ktośz szacownych forumowiczów napisze mi co i jak. Tak dla wiadomości wszystkich zadzwoniłem z ciekawości do aso i zapytałem się ile kosztuje nowy pas kierowcy po vinie sprawdzony. Aso powaliło mnie na kolana. Jedynie równiutki 1 000 zł.Szał. Dzięki za wszystkie porady.

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Re: Sposób na sygnał niezapiętych pasów

Post autor: M. » 29 sie 2018 07:23 pm

netto czy brutto?
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Carl
Posty: 490
Rejestracja: 03 lip 2017 09:52 am
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Pacifica 4.0 AWD 2008 SS LPG Prins 2
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 21

Re: Sposób na sygnał niezapiętych pasów

Post autor: Carl » 29 sie 2018 08:19 pm

M., chyba z przekory pytasz ;)
W sumie, biorąc pod uwagę, że zwijacz ma zintegrowany napinacz, to cena nie zaskakuje, choć na all można kupić kilkanaście razy tańszy :mrgreen:

arkonada1, w temacie "jak to działa" - we wtyczce masz dwa piny
Seat_belt_switch.jpg
Czarno-żółty przewód to masa - sprawdź czy jest. Jeśli nie ma, to doprowadź.
Ten drugi przewód idzie do BCM [wtyczka C3 (czarna 34 pinowa) pin 30]. Sprawdź czy przewód jest cały (przedzwoń go).

Tymi zielonymi przewodami raczej się nie baw, bo zrobisz buuum ;)

Niestety schematem wyłącznika nie dysponuję, ale coś mi podpowiada, że podanie masy na pin 1 powinno skutkować zgaśnięciem lampki kontrolnej.

Miernik, żarówka 21W, kawałek przewodu i do roboty :mrgreen:

Jeśli to wszystko będzie działać, to przyczyny musisz szukać w BCM :S
Piotr

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Re: Sposób na sygnał niezapiętych pasów

Post autor: M. » 29 sie 2018 08:26 pm

Pytam bo jak dla mnie cena nie jest dziwna.
Dealer to nie Alli tak jak OEM to nie producent Polcar

Poza tym jestem przeciwnikiem gmerania w układach bezpieczeństwa takich jak poduszki czy pasy. Co jeśli po ingerencji będzie niby dobrze a w sytuacji szczególnej nie zadziała bo coś potentegowaliśmy w bebechach? a jeśli ktoś nie daj Bóg ucierpi to czyja odpowiedzialność?
Na bezpieczeństwie nie oszczędzam.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Carl
Posty: 490
Rejestracja: 03 lip 2017 09:52 am
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Pacifica 4.0 AWD 2008 SS LPG Prins 2
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 21

Re: Sposób na sygnał niezapiętych pasów

Post autor: Carl » 29 sie 2018 09:09 pm

M. pisze:
29 sie 2018 08:26 pm
Na bezpieczeństwie nie oszczędzam.
Tu się z Tobą zgadzam w 100% :light:
Piotr

arkonada1
Posty: 41
Rejestracja: 13 gru 2015 03:35 pm
Lokalizacja: Legnica
Samochód: Chrysler Pacifica 3.5 Lpg

Re: Sposób na sygnał niezapiętych pasów

Post autor: arkonada1 » 07 wrz 2018 08:53 am

Ogólnie też jestem przeciwnikiem gmerania w czymś na czym się nie znam i jak trzeba będzie wymienić to zacisnę ząbki , wyłożę 1000 i kupię. Chcę tylko sprawdzić co się popsuło i co trzeba wymienić , a nie w ciemno wydawać pieniądze. Sprawdzę tą masę czy jest i zrobię tak jak napisałeś Carl. Dzięki za wszystkie sugestie i porady.

Carl
Posty: 490
Rejestracja: 03 lip 2017 09:52 am
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Pacifica 4.0 AWD 2008 SS LPG Prins 2
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 21

Re: Sposób na sygnał niezapiętych pasów

Post autor: Carl » 07 wrz 2018 10:00 pm

Nie zapomnij tylko sprawozdać nam tu, co wykryłeś :8
Piotr

Łysy
Posty: 37
Rejestracja: 04 sty 2018 07:29 pm
Lokalizacja: San Escobar
Samochód: Trabant 601
Dostał flaszek: 1

Re: Sposób na sygnał niezapiętych pasów

Post autor: Łysy » 13 gru 2018 05:55 pm

Po odłączeniu kostki z pasa lampka gaśnie - szybka całkowita dezaktywacja
- lampka zgaśnie = wina czujnika w pasie
- lampka nie zgaśnie = nie jest wina pasa tylko układu elektrycznego
The End

ODPOWIEDZ

Wróć do „Teoria”