Kontrola pozomu oleju w ASB
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
Kontrola pozomu oleju w ASB
kopia z forum do szybszego odnalezienia
Prawidłowy poziom oleju a ASB (Automatycznej Skrzyni Biegów) w zależności od temperatury powinien utrzymywać się w zakreskowanym polu rozpoczynającym się i ko?czącym otworem.
Podczas sprawdzania poziomu oleju silnik powinien pracować na biegu jałowym przynajmniej jedną minutę, a samochód powinien znajdować się na płaskim gruncie. Poziom oleju możemy sprawdzać zarówno zimnym oleju to jest przy temperaturze 27 Ă° C jak i przy temperaturze jego normalnej pracy to jest 82 Ă° C.
Temperaturę oleju można odczytać przy pomocy interfejsu diagnostycznego, lub wprowadzając sondę temperaturową, ale ma to bardziej zastosowanie przy korekcie stanu, bo znając dokładną jego temperaturę można użyć specjalnej tabeli określającej jaką ilość powinniśmy dodać lub ująć aby stan był prawidłowy.
Wraz z kontrolą oleju, ważne jest, aby sprawdzić jego stan. Gdy stwierdzimy spalony zapach, zanieczyszczenie metalem lub tarcie cząstek metalu należy go wymienić. Mówiąc po ludzku, oglądamy bagnet ,nie tylko patrzymy na bagnet ale szukamy na nim opiłków , następnie go wąchamy tu by się przydała próbka nowego oleju….. na koniec rozcieramy go między palcami.
Niski poziom oleju może powodować szereg nie domaga? ASB, między innymi zasysanie powietrza przez pompę i tłoczenie oleju wraz z pęcherzykami powietrza. Jak w każdym układzie hydraulicznym, pęcherzyki powietrza uczynią olej „gąbczastym” i jego ciśnienie będzie niższe i osiągnięte w dłuższym czasie. Nieprawidłowy jest również zbyt wysoki poziom oleju, podczas pracy ASB przy zbyt dużym wypełnieniu może doprowadzić do spienienia się oleju wynikiem czego będzie zassanie piany i podobnie jak przy niskim stanie napowietrzenie układu. W takich przypadkach, pęcherzyki powietrza mogą spowodować przegrzanie, utlenianie i tworzenie się nagarów co będzie miało wpływ na poprawną pracę zaworów, sprzęgła, i pozostałych elementów.
Ważna sprawą jest też sam bagnet, powinien chronić wnętrze ASB przed wodą i kurzem, dlatego mamy na uwadze kondycję rury prowadzącej, jej uszczelnienie do korpusu ASB jak i uszczelnienie bagnetu.
Jeśli istnieją jakiekolwiek wątpliwości co do stanu, jakości itp. powtarzamy kontrolę.
Olej jest barwiony na czerwono, w celu lepszego rozróżniania go z innymi płynami stosowanymi w pojeździe, takimi jak olej silnikowy lub płyn hamulcowy i chłodzący.
Jego czerwony kolor nie jest stały i nie jest wskaźnikiem stanu płynu. Ponieważ pracuje on w ekstremalnych warunkach jakie panują w ASB jego kolor może stać się ciemniejszy a ostatecznie zrobić się brązowy. Jest to normalne. Podobnie jego unikalny zapach może zmieniać się wraz z wiekiem dlatego ważna jest okresowa kontrola abyśmy wiedzieli co się z nim dzieje. W konsekwencji, zapach i kolor nie jest wyznacznikiem zużycia oleju a przy poprawnym działaniu ASB i regularnie przeprowadzanych kontrolach będziemy obserwować „ wygaszanie” się jego cech charakterystycznych
Prawidłowy poziom oleju a ASB (Automatycznej Skrzyni Biegów) w zależności od temperatury powinien utrzymywać się w zakreskowanym polu rozpoczynającym się i ko?czącym otworem.
Podczas sprawdzania poziomu oleju silnik powinien pracować na biegu jałowym przynajmniej jedną minutę, a samochód powinien znajdować się na płaskim gruncie. Poziom oleju możemy sprawdzać zarówno zimnym oleju to jest przy temperaturze 27 Ă° C jak i przy temperaturze jego normalnej pracy to jest 82 Ă° C.
Temperaturę oleju można odczytać przy pomocy interfejsu diagnostycznego, lub wprowadzając sondę temperaturową, ale ma to bardziej zastosowanie przy korekcie stanu, bo znając dokładną jego temperaturę można użyć specjalnej tabeli określającej jaką ilość powinniśmy dodać lub ująć aby stan był prawidłowy.
Wraz z kontrolą oleju, ważne jest, aby sprawdzić jego stan. Gdy stwierdzimy spalony zapach, zanieczyszczenie metalem lub tarcie cząstek metalu należy go wymienić. Mówiąc po ludzku, oglądamy bagnet ,nie tylko patrzymy na bagnet ale szukamy na nim opiłków , następnie go wąchamy tu by się przydała próbka nowego oleju….. na koniec rozcieramy go między palcami.
Niski poziom oleju może powodować szereg nie domaga? ASB, między innymi zasysanie powietrza przez pompę i tłoczenie oleju wraz z pęcherzykami powietrza. Jak w każdym układzie hydraulicznym, pęcherzyki powietrza uczynią olej „gąbczastym” i jego ciśnienie będzie niższe i osiągnięte w dłuższym czasie. Nieprawidłowy jest również zbyt wysoki poziom oleju, podczas pracy ASB przy zbyt dużym wypełnieniu może doprowadzić do spienienia się oleju wynikiem czego będzie zassanie piany i podobnie jak przy niskim stanie napowietrzenie układu. W takich przypadkach, pęcherzyki powietrza mogą spowodować przegrzanie, utlenianie i tworzenie się nagarów co będzie miało wpływ na poprawną pracę zaworów, sprzęgła, i pozostałych elementów.
Ważna sprawą jest też sam bagnet, powinien chronić wnętrze ASB przed wodą i kurzem, dlatego mamy na uwadze kondycję rury prowadzącej, jej uszczelnienie do korpusu ASB jak i uszczelnienie bagnetu.
Jeśli istnieją jakiekolwiek wątpliwości co do stanu, jakości itp. powtarzamy kontrolę.
Olej jest barwiony na czerwono, w celu lepszego rozróżniania go z innymi płynami stosowanymi w pojeździe, takimi jak olej silnikowy lub płyn hamulcowy i chłodzący.
Jego czerwony kolor nie jest stały i nie jest wskaźnikiem stanu płynu. Ponieważ pracuje on w ekstremalnych warunkach jakie panują w ASB jego kolor może stać się ciemniejszy a ostatecznie zrobić się brązowy. Jest to normalne. Podobnie jego unikalny zapach może zmieniać się wraz z wiekiem dlatego ważna jest okresowa kontrola abyśmy wiedzieli co się z nim dzieje. W konsekwencji, zapach i kolor nie jest wyznacznikiem zużycia oleju a przy poprawnym działaniu ASB i regularnie przeprowadzanych kontrolach będziemy obserwować „ wygaszanie” się jego cech charakterystycznych
"Podczas sprawdzania poziomu oleju silnik powinien pracować na biegu jałowym przynajmniej jedną minutę"
Witaj, co miałeś na myśli ? Czyżby stan oleju w automacie sprawdza się na uruchomionym silniku. Czy masz na myśli minimalny czas odpalenia motoru, w celu rozrzedzenia oleju. Ja zawsze sprawdzałem stan oleju na zgaszonym silniku - ale automat to jest dopiero mój pierwszy. Poprzednie autka same manuale.
Witaj, co miałeś na myśli ? Czyżby stan oleju w automacie sprawdza się na uruchomionym silniku. Czy masz na myśli minimalny czas odpalenia motoru, w celu rozrzedzenia oleju. Ja zawsze sprawdzałem stan oleju na zgaszonym silniku - ale automat to jest dopiero mój pierwszy. Poprzednie autka same manuale.
Paweł G
Chrysler Pacifica 2004 3,5 250kM LPG
Chrysler Pacifica 2004 3,5 250kM LPG
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
Poziom oleju w ASB sprawdzamy na włączonym silniku w pozycji dźwigni P lub N tu warto zaglądnąć do instrukcji i sprawdzić czy jest to obojętne czy na którejś konkretnej.
A musi chodzić przynajmniej minutę alby pompa rozprowadziła go po wszystkich jej elementach, czyli odwrotnie do silnika gdzie czekamy aż wszystko ścieknie do miski olejowej.
A musi chodzić przynajmniej minutę alby pompa rozprowadziła go po wszystkich jej elementach, czyli odwrotnie do silnika gdzie czekamy aż wszystko ścieknie do miski olejowej.
Zyga troszkę cię poprawie. Poziom oleju w skrzyni mierzymy na gorącym silniku i na chodzie w pozycji P . Olej powinien być miej więcej pośrodku, między dolnymi dziurkami.A jak już mówimy o olejach to KOLEDZY sprawdzajcie poziom w silniku.Te silniki są wytrzymałe ale lubią sobie popić.Dzisiaj rozmawialem ze znajomym ,ktory prowadzi warsztat i mówił że w tym roku wymieniał w 2 Pacyficach silniki bo właściciele myśleli że starczy tylko pilnować okres wymiany i się zarżneły O malo co moja byłaby 3-cia.
[ Dodano: Pon Gru 07, 2009 16:25 ]
Między górnymi dziurkami a nie dolnymi jak napisałem(ciepły olej się powiększa)
[ Dodano: Pon Gru 07, 2009 16:25 ]
Między górnymi dziurkami a nie dolnymi jak napisałem(ciepły olej się powiększa)
- Szymon
- Posty: 201
- Rejestracja: 23 lip 2016 08:31 pm
- Lokalizacja: Reszel
- Samochód: Pacifica 2007 4.0L + Stag 300-6 QMAX PLUS
- Postawił flaszek: 1
Proszę się nie śmiać, ale przy moim silniku 4.0 nie mogę namierzyć bagnetu od ASB. Patrzę na zdjęcie zygi i nie mam takiego bagnetu, to jest przy akumulatorze gdzieś? Mam natomiast czarną nakrętkę z napisem Dealer Only coś tam. Odkręciłem ją, ale to jest sam kapsel. A gdzie bagnet do pomiaru?
Aktualnie szukam zderzaka przedniego do polifta.
-
- Posty: 2534
- Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
- Lokalizacja: Poznań-okolica
- Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
- Postawił flaszek: 14
- Dostał flaszek: 16
w 4.0 nie ma bagnetuSzymon pisze:ale przy moim silniku 4.0 nie mogę namierzyć bagnetu od ASB. Patrzę na zdjęcie zygi i nie mam takiego bagnetu
to jest właśnie otwór/rurka rewizyjna w którą wkładasz bagnetSzymon pisze:Mam natomiast czarną nakrętkę z napisem Dealer Only coś tam
bagnet - zrób to sam - możesz wykorzystać ten od silnika, odczyty wg wykresuSzymon pisze:A gdzie bagnet do pomiaru?
viewtopic.php?t=3823
Ostatnio zmieniony 04 wrz 2016 11:37 am przez mpspycha, łącznie zmieniany 1 raz.
pozdrawiam Piotr
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
- Jędrek
- Posty: 1009
- Rejestracja: 11 lip 2015 04:21 pm
- Lokalizacja: Dęblin
- Samochód: Pacifica 4,0 z 2008r.
- Postawił flaszek: 2
- Dostał flaszek: 5
Kolego , w tej jak Twoja wersji , NIE MA BAGNETU do pomiaru poziomu oleju w ASB.Szymon pisze:Odkręciłem ją, ale to jest sam kapsel. A gdzie bagnet do pomiaru?
Tam właśnie w serwisie wkładają bagnet . Ja sobie takowy dokupiłem na allegro i OK .Szymon pisze:Mam natomiast czarną nakrętkę z napisem Dealer Only coś tam.
http://allegro.pl/bagnet-miarka-skrzyni ... 77877.html
Paca 4,0l SS z 2008r Pb + Lpg .