Przycisk automatycznego zamykania klapy bagażnika na klapie
- pach
- Posty: 1570
- Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
- Lokalizacja: KS m.KR
- Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
- Postawił flaszek: 10
- Dostał flaszek: 11
Przycisk automatycznego zamykania klapy bagażnika na klapie
Proponuje przenieść tu cd dyskusji, która się rozwinęła w wątku
http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?p=48030
począwszy od postu Kolegi Józek z 3.04.
Wprawdzie to jeszcze nie zrobione ale temat chyba
rokuje, że pojawi się jakieś praktyczne rozwiązanie dot.
tego gdzie umieścić i jaki przycisk zastosować oraz jak
go najprościej połączyć z elektryką zamykająca klapę.
Najwygodniej byłoby pewnie jakos się móc wpiąć w elektrykę
mechanizmu klapy w lewym tln słupku, żeby nie musieć
ciągnąć przewodów z wyłącznika klapy znad lusterka.
http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?p=48030
począwszy od postu Kolegi Józek z 3.04.
Wprawdzie to jeszcze nie zrobione ale temat chyba
rokuje, że pojawi się jakieś praktyczne rozwiązanie dot.
tego gdzie umieścić i jaki przycisk zastosować oraz jak
go najprościej połączyć z elektryką zamykająca klapę.
Najwygodniej byłoby pewnie jakos się móc wpiąć w elektrykę
mechanizmu klapy w lewym tln słupku, żeby nie musieć
ciągnąć przewodów z wyłącznika klapy znad lusterka.
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR
Race fast, safe caR
- lutek34
- Posty: 1317
- Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
- Lokalizacja: Krosno
- Samochód:
- Dostał flaszek: 7
Panowie na przykładzie Voyagera który pod tym względem jest podobny, zapożyczone z forum tajemnicevoyagerow.pl
[/quote]KorreS pisze:No więc był z tym pewien kłopot:
Najpierw chciałem dla uproszczenia wpiąć się bezpośrednio do modułu na słupku D (pod silnikiem podnośnika) ale nie miałem rozpiski kabelków, których tam idzie dość sporo. Na dodatek nie miałem pewności, że sygnał nie jest w jakiś sposób modyfikowany ponieważ panel z włącznikiem uruchamiającym podnoszenie klapy wpinany jest do EVIC'a.
Pozostało więc ciągnąć kabel od klapy do przodu auta.
Ponieważ jak pisałem mam kurtyny więc w zasadzie jedyne wyjście to puszczenie kabla miedzy dachem a podsufitką.
No i tu zaczęły się jaja.
Przede wszystkim to dostęp.
W autach z druga klimą i nadmuchem dla 2 i 3 rzędu siedzeń, ponad krawędzią otworu bagażnika idzie plastikowy tunel doprowadzający powietrze na lewą stronę auta z wentylatora, który znajduje się w prawym, tylnim narożniku auta.
Jest sztywny i pomimo modułowej budowy nie da się go za bardzo odchylić bez demontażu całego wentylatora.
Do przeciągnięcia kabla polecam sztywny drut o dł. co najmniej 60cm.
Ja zrobiłem to tak:
zdjąłem (przez szarpnięcie do dołu) panel maskujący szynę, na której do sufitu przytwierdzone mam przesuwne schowki oraz panel klimy i telewizor.
Pod nim znajdują się 2 wkręty przechodzące przez plastikowe, prostokątne podkładki, które dociskają do sufitu całą szynę. Przy pomocy wkrętaka krzyżakowego odkręciłem wspomniane wkręty. Teraz podsufitka w tym miejscu pozwala się trochę odciągnąć w dół.
W jeden z odworów (plastikowe podkładki pozwalają regulować przesunięcie szyny o kilka centymetrów więc przed i za nimi jest kilka milimetrów luzu w sam raz na kabel) wsadziłem drut zagięty w haczyk na końcu (ale tak, zeby był otwarty).
Od strony otworu bagażnika z kolei wsadziłem na płasko lekko wygięty druciany wieszak (taki na jakich oddają ubrania z pralni). Wieszak wygiąłem tak, żeby od góry ominął tunel powietrzny i skierował się w dół w kierunku podsufitki.
Teraz wsuwałem od strony szyny drut z haczykiem aż do chwili gdy oparł się o tunel powietrzny od strony wewnętrznej. Teraz od zewnątrz wyciągnąłem ów wieszak z zahaczonym na nim drutem, który wetknąłem od wewnątrz.
Tym sposobem drut wystawał i w środku i na zewnątrz.
Następnie haczyk na drucie zacisnąłem mocniej tworząc ucho, przez które preciągnąłem dwie żyły przewodu. Zabezpieczyłem taśmą izolacyjną tak, żeby się nie wysunęły przy przeciąganiu i wciągnąłem przewody do środka.
Dalej uzywając tego samego drutu przepchnąłem wewnątrz szyny obie żyły tak, że ich koniec znalazł się w panelu z wyświetlaczem i EVIC'em.
Ponieważ miałem krótki drut więc robiłem to etapami wyciągając gumową zaślepkę, która idzie wzdłuż szyny.
Poskręcałem tylnie mocowanie szyny.
Teraz wprowadziłem przewody gumowym kołnierzem do klapy (tak jak idą wszystkie wiązki) i jednym z otworów przeciągnąłem żyły pod tapicerkę klapy.
Przycisk planuję umiejsciwić zaraz obok zamka klapy w tym zagłębieniu.
Przycisk który mam wygląda tak:
A teraz temat podpięcia a w zasadzie "zbajpasowania" oryginalnego przycisku.
Najpierw trzeba zdjąć panel sufitowy, w którym znajdują się przyciski do otwierania oraz wyświetlacz EVIC'a i oświetlenie.
W tym celu z tyłu panelu (patrząc od wnętrza auta) trzeba dość silnie szarpnąć panel w dół.
Są tam 3 spinki, które trzymają go w suficie.
Potem panel ciągniemy w kierunku tyłu samochodu żeby odhaczyć przód.
Panel trzymają jeszcze 2 dość krótkie wiązki przewodów:
1. od zasilania oświetlenia (widoczna z tyłu po prawej) - trzeba mieć dość wąskie dłonie żeby go wypiąć (języczek blokady jest od góry)
2. od EVIC'a (z lewego boku) - trzeba mieć płaski śrubokręt bo ząbek blokady jest od spodu.
Następnie małym torxem odkręcany 8-10 widocznych wkrętów przytrzymujących wewnętrzny panel (czarny) oraz EVIC'a w zewnętrznej ramce.
Ściągamy rusztowanie z oświetleniem i na koncu od przodu odkręcamy jeszcze jeden wkręt
Dostajemy coś takiego:
Odkręcamy 2 wkręty od niższej listwy przełączników (tą z widoczną 5-cio żyłową szarą taśmą) tym samym torxem.
Teraz od tyłu listwy musimy podważyć 6 zaczepów żeby zdjąć "plecki".
Po ich zdjęciu mamy coś takiego:
Teraz przeciągnięty od klapy bagażnika przewód lutujemy w tych miejscach:
Omijamy w ten sposób inne elementy elektroniczne (oporniki itp.) które są po drodze na wyjściu z płytki drukowanej.
Całość składamy w odwrotnej kolejności.
UWAGA!
Przy skręcaniu dobrze jest zacząć od tego wkrętu, który jest od przodu i przytrzymuje czarny panel w jasnej ramce bo po przykręceniu rusztowania z lampkami jest do niego trudny dostęp.
W piątek lutowanie i wycinanie otworu w tapicerce klapy pod przełącznik. :twisted
No to ciąg dalszy:
Dzisiaj ponownie zdjąłem panel z wyświetlaczem i rozebrałem go zgodnie z instrukcją z poprzedniego postu.
Do płytki we wspomnianych miejscach dolutowałem 2 przewody.
Przed zamknięciem listwy przełączników musiałem trochę przerobić "plecki" i zrobić miejsce na dodatkowe przewody, ponieważ jest tam tylko tyle miejsca, żeby weszła oryginalna tasiemka. Po wycięciu jednej grodzi w "pleckach" i poszerzeniu otworu całośc udało się zamknąć.
Następnie przykręciłem listwę
oraz zamonotowałem rusztowanie z oświetleniem przeciągając dolutowane przewody przez jeden z oryginalnych otworów.
Na końcach przewodów zamonotwałem konektory (można też 2-pinową wtyczkę ale nie miałem takiej pod ręką). Chodziło o to żeby całość była łatwo demontowalna.
Potem przylutowałem przycisk do przewodu w klapie bagażnika a w plastiku wyciąłem otwór dopasowany kształtem do przycisku. Całość zamontowałem.
Poniżej link do filmu jak działa
https://picasaweb.google.com/korress/Vo ... 1177160770
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
- pach
- Posty: 1570
- Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
- Lokalizacja: KS m.KR
- Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
- Postawił flaszek: 10
- Dostał flaszek: 11
Co do podłączenia do gn. konsoli środkowej, to będzie pewnie podobnie.
Natomiast przeciągnąć kabel można co najmniej na trzy sposoby: podsufitka,
tunel środkowy lub boki (progi). Przycisk z kolei - dać w klapie
(konieczność przeciągania przez przepusty i rozebrania osłon klapy),
albo co dużo prostsze - w którymś z boczków bagażnika.
Jak chodzi o podłączenie się elektryczne b.pośrednio do mechanizmu klapy w słupku
to patrzyłem w serwisówce i nie jest takie jasne - dla mnie, przynajmniej na razie - gdzie by
należało się ew. wpiąć, bo system elektroniki sterowania klapą jest dość złożony.
Natomiast przeciągnąć kabel można co najmniej na trzy sposoby: podsufitka,
tunel środkowy lub boki (progi). Przycisk z kolei - dać w klapie
(konieczność przeciągania przez przepusty i rozebrania osłon klapy),
albo co dużo prostsze - w którymś z boczków bagażnika.
Jak chodzi o podłączenie się elektryczne b.pośrednio do mechanizmu klapy w słupku
to patrzyłem w serwisówce i nie jest takie jasne - dla mnie, przynajmniej na razie - gdzie by
należało się ew. wpiąć, bo system elektroniki sterowania klapą jest dość złożony.
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR
Race fast, safe caR
Podłączylem. Troche zabawy było. Nie wiem czy to przypadek ale przestalo mi dzialać podświetlenie guzików... wpiąłem się bezpośrednio w guzik... nie obylo się bez wiertarki ale... szczegóły jutro. Wreszcie klapa się zamyka z guzika
http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?t=4301
[img]http://tinyurl.com/nrtwpfq[/img]
[img]http://tinyurl.com/nrtwpfq[/img]
Moja wiedza z elektroniki jest zbliżona do zera, więc podłączyłem manualnie...
Demontaż konsoli to dwie śrubki w schwku na okulary.
Demontaż czarnego pudełeczka z płytką drukowaną - wie śruby.
Wyjęcie wtyczek.
Rozwiercenie zgrzewów - szt. 6 aby się dostać do guzików (potem wkręty trzeba zastosować).
Rozebranie pudełeczka w guzikami - małe śrubkręciki.
Ja nie lutowałem od spodu bo nie mam tak małej lutownicy aby ryzykowąć lutowanie od dołu, więc lutowałem od góry.
Podcięcie dremelem płytki, i obudowy.
Montaż wtyczki
Złożenie i podłączenie do kabelków wystających z podsufiki, które wcześniej puściłem z klapy.
i Gotowe.
Żona i poprzedni właściciel mówią że podświetlenia nie było już wcześniej na panelu. Naprawiał to ktoś? Będę jeszcze rozbierał do pilota
Demontaż konsoli to dwie śrubki w schwku na okulary.
Demontaż czarnego pudełeczka z płytką drukowaną - wie śruby.
Wyjęcie wtyczek.
Rozwiercenie zgrzewów - szt. 6 aby się dostać do guzików (potem wkręty trzeba zastosować).
Rozebranie pudełeczka w guzikami - małe śrubkręciki.
Ja nie lutowałem od spodu bo nie mam tak małej lutownicy aby ryzykowąć lutowanie od dołu, więc lutowałem od góry.
Podcięcie dremelem płytki, i obudowy.
Montaż wtyczki
Złożenie i podłączenie do kabelków wystających z podsufiki, które wcześniej puściłem z klapy.
i Gotowe.
Żona i poprzedni właściciel mówią że podświetlenia nie było już wcześniej na panelu. Naprawiał to ktoś? Będę jeszcze rozbierał do pilota
http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?t=4301
[img]http://tinyurl.com/nrtwpfq[/img]
[img]http://tinyurl.com/nrtwpfq[/img]
- pach
- Posty: 1570
- Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
- Lokalizacja: KS m.KR
- Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
- Postawił flaszek: 10
- Dostał flaszek: 11
Pięknie. Przewód do tyłu puściłeś słupkiem i pod progami?
A, co to za czerwona dioda w centrum tego panelu?
Na zdjęciach widać żaróweczki (podświetlenia klawiszy?) - przepalone czy nie ma na nich napięcia?Józek pisze:... podświetlenia nie było już wcześniej na panelu....
A, co to za czerwona dioda w centrum tego panelu?
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR
Race fast, safe caR
Jeszcze nie wiem czy przepalone. Na pewno powinny swiecic. Dioda pewnie od naciskania pilota od bramy. To tez bede podlaczał.
Kabel slupkiem prawym potem podsufitka.i przez prawy przupst do klapy.
Mam zamiar jeszcze guzik zrobic do otwierania z zewnatrz
Kabel slupkiem prawym potem podsufitka.i przez prawy przupst do klapy.
Mam zamiar jeszcze guzik zrobic do otwierania z zewnatrz
http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?t=4301
[img]http://tinyurl.com/nrtwpfq[/img]
[img]http://tinyurl.com/nrtwpfq[/img]
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 25 lip 2017 09:57 pm
- Lokalizacja: Kromolice
- Samochód: Pacifica 3,5/ jeep GC 4.0
- Dostał flaszek: 1
Re: Przycisk automatycznego zamykania klapy bagażnika na klapie
A gdzie się podpiąć z przewodami w klapie? Mnie też nie działa ani z kluczyka ani z przycisku.
Paluh