Olej silnik - na jakim jeździcie ?
Pochwalę sie przygodą jaką miałem po wymianie oleju;
Przedwczoraj u kumpla wymieniałem olej w silniku oczywiście zalecany MOPAR ja lałem 10w30. Spuszczaliśmy olej przez korek spustowy w misce olejowej, zamiast korka gwintowanego było jakieś gumowe ustrojstwo które wtyka sie jak korek od butelki i przkręca i to rozpierało korek w otworze i na tej zasadzie uszczelniało otwór spustowy oleju.
Wymiana poszła jak po maśle i założylismy te ustrojstwo choć nie miałem do tego patentu zaufania ale myślałem , że tak ma być. W drodze powrotnej straciłem cały olej silnikowy
( wypadło to gówno)
i dojechałem na prawie pustym silniku a cholerna kontrolka ciśnienia oleju nie zapaliła się.
W sumie przejechałem jakieś 3-4 km z krwawiąca bestią a zorientowałem się w domu na podjeździe. Dzisiaj wlałem znowu nowy olej prawie 200 zł w plecy, wkręciłem korek spustowy z gwintem i silnik działa
Przedwczoraj najadłem sie strachu już myślałem że przypaliłem panewki ale narazie jest ok;
Sprwdziłem błędy i mam 0552 (Uszkodzenie czujnika (włącznika) ciśnienia oleju - przerwa lub zwarcie do masy) może dlatego nie zapaliła sie kontrolka oleju nawet przy jego całkowitym braku. Pytanie gdzie jest ten czujnik i jak sprawdzić czy jest dobry a może odrazu załozyć nowy i czy sa jakieś zamienniki od innych samochodów bo używany do pacy na allegro kosztuje koło 100 zł.
Przedwczoraj u kumpla wymieniałem olej w silniku oczywiście zalecany MOPAR ja lałem 10w30. Spuszczaliśmy olej przez korek spustowy w misce olejowej, zamiast korka gwintowanego było jakieś gumowe ustrojstwo które wtyka sie jak korek od butelki i przkręca i to rozpierało korek w otworze i na tej zasadzie uszczelniało otwór spustowy oleju.
Wymiana poszła jak po maśle i założylismy te ustrojstwo choć nie miałem do tego patentu zaufania ale myślałem , że tak ma być. W drodze powrotnej straciłem cały olej silnikowy
( wypadło to gówno)
i dojechałem na prawie pustym silniku a cholerna kontrolka ciśnienia oleju nie zapaliła się.
W sumie przejechałem jakieś 3-4 km z krwawiąca bestią a zorientowałem się w domu na podjeździe. Dzisiaj wlałem znowu nowy olej prawie 200 zł w plecy, wkręciłem korek spustowy z gwintem i silnik działa
Przedwczoraj najadłem sie strachu już myślałem że przypaliłem panewki ale narazie jest ok;
Sprwdziłem błędy i mam 0552 (Uszkodzenie czujnika (włącznika) ciśnienia oleju - przerwa lub zwarcie do masy) może dlatego nie zapaliła sie kontrolka oleju nawet przy jego całkowitym braku. Pytanie gdzie jest ten czujnik i jak sprawdzić czy jest dobry a może odrazu załozyć nowy i czy sa jakieś zamienniki od innych samochodów bo używany do pacy na allegro kosztuje koło 100 zł.
Luk.
Panowie o co myślicie o oleju AGIP 10W60. Ostatnio taki zalewam do mojej drugiej fury tj. Lanci Thesis 3,0 l 215 kucyków też na gazie. Jest to olej syntetyczny przeznaczony do silników mocno obciążonych cieplnie (jazda sportowa). W Lanci wymieniam olej co 20 tys. (zgodnie z instrukcją) ma przejechane 153 000 km i od zmiany do zmiany dolewam około 0,5l oleju. Teraz zbliża się wymiana oleju w Pacyfice i zastanawiam się czy znowu zalać 10W30 MOPAR czy może właśnie 10W60 AGIP. Po przejechaniu 10 000 km Packa wzieła około 1,5l oleju.
pozdrawiam
pozdrawiam
Możesz spokojnie zalać ten olej, nic się nie stanie. Ja w swojej jeździłem na Mobilu 5W50 i było git, a w wielu autach stosowałem olej 10W60 tylko Castrola i żadnych negatywnych skutków nie zauważyłem. Może wzrosnąć o jakieś 0.5L zużycie paliwa ze względu na dużą lepkość tego oleju, ale za to mamy super ochronę motoru przy intensywnym użytkowaniu auta w ruchu miejskim i wysokich temperaturach zewnętrznych.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
A u mnie troche inaczej. A mianowicie jak zakupilem auto bylo zalane jeszcze olejem w stanach i nie majac czasu na wymiane zrobilem na nim okolo 5 tys km (bez zadnych dolewek). Teraz zalalem Castrol Magnatec 10W40 i zauwazylem znaczne zuzycie oleju jakies 1,5 l na 10000. :devil: W serwisie mi powiedzieli ze oni zalewaja do tych silnikow Castrola 5W40. Czyzby zalanie jakosciowo gorszego oleju moglo miec wplyw na zwiekszenie zuzycia?
Witaj! Jak zakupiłeś auto to nie było zagazowane.Moje przed gazem też nie brało ale po zagazowaniu ,dobrze że syn mi marudził że auto głośniej chodzi bo bym za groma tam nie zaglądał i musiałem dolać ok 2,5l oleju. A jeszcze lepiej jak ostatnio byłem u mechanika na wymianie oleju to była Pecia na wymianę ale silnika bo kolesiowi tak jak mi nie chciało się zaglądać pod maskę i zatarł na panewkach jak słyszałem to była II sztuka po zagazowaniu. Teraz sprawdzam poziom oleju.
Panowie Admin i Moder ja tylko odpisałem koledze . Moja odpowiedz była szybsza od Zygi .Więc skasujcie a nie ;( ;( ;( ;( ;(
[ Dodano: Pią Maj 28, 2010 21:53 ]
Jaki olej do auta?
Porady / Eksploatacja
11.08.2005 Liczba odwiedzin: 57429
Producenci generalnie zalecają stosowanie olejów syntetycznych i półsyntetycznych do samochodów nowych, bądź z nowymi silnikami. Natomiast w starszych samochodach o nie wysilonych jednostkach napędowych lepiej stosować oleje mineralne.
Właściciele samochodów bardzo często zastanawiają się, jaki olej będzie najlepszy do silnika ich auta. W instrukcjach obsługi można zazwyczaj znaleźć zapis: "Producent zaleca stosowanie oleju firmy..." - i tu wymienia się konkretną markę. Czy dla właściciela samochodu oznacza to konieczność stosowania oleju tylko jednej marki?
Informacja w instrukcji obsługi samochodu jest raczej reklamą danej firmy, niż rzeczywistym wymogiem. Większość producentów samochodów ma zawarte umowy z firmami olejowymi i informacja wskazująca stosowanie oleju danej marki jest zobowiązaniem producenta samochodu wobec producenta oleju. Rzecz jasna, jedni i drudzy mają z tego korzyści finansowe.
Dla właściciela samochodu najważniejsza jest informacja o klasyfikacji jakościowej i lepkościowej stosowanego oleju, umieszczona w instrukcji pojazdu. Oczywiście wymieniany olej może mieć lepszy wskaźnik lepkości niż ten podany w instrukcji, ale nigdy nie może być na odwrót. Nie ma natomiast znaczenia, jakiej firmy będzie to olej, pod warunkiem wszakże, że jest to firma markowa, a olej po badaniach dopuszczających go do stosowania w samochodach.
Producenci generalnie zalecają stosowanie olejów syntetycznych i półsyntetycznych do samochodów nowych, bądź z nowymi silnikami. Konstrukcje jednostek napędowych są bowiem do nich specjalnie przygotowane. Natomiast w starszych samochodach o nie wysilonych jednostkach napędowych lepiej stosować oleje mineralne, zwłaszcza wtedy, gdy wcześniej w silniku znajdował się olej mineralny.
Dlaczego do używanych samochodów lepiej stosować olej mineralny? Starsze silniki mają odłożone osady nagaru, szczególnie na krawędziach, które przy zastosowaniu oleju syntetycznego zostają wymyte i są puszczone w obieg. Mogą dostać się na powierzchnie tłoków i panewek, gładzi cylindra i je uszkodzić lub zarysować.
Kiedy wymieniać olej? Zgodnie z instrukcją obsługi, to znaczy po osiągnięciu określonego przebiegu. Dla współcześnie produkowanych samochodów jest to 10, 15, 20 lub nawet 30 tys. km lub po upływie roku, w zależności od tego, co nastąpi szybciej.
[ Dodano: Pią Maj 28, 2010 21:53 ]
Jaki olej do auta?
Porady / Eksploatacja
11.08.2005 Liczba odwiedzin: 57429
Producenci generalnie zalecają stosowanie olejów syntetycznych i półsyntetycznych do samochodów nowych, bądź z nowymi silnikami. Natomiast w starszych samochodach o nie wysilonych jednostkach napędowych lepiej stosować oleje mineralne.
Właściciele samochodów bardzo często zastanawiają się, jaki olej będzie najlepszy do silnika ich auta. W instrukcjach obsługi można zazwyczaj znaleźć zapis: "Producent zaleca stosowanie oleju firmy..." - i tu wymienia się konkretną markę. Czy dla właściciela samochodu oznacza to konieczność stosowania oleju tylko jednej marki?
Informacja w instrukcji obsługi samochodu jest raczej reklamą danej firmy, niż rzeczywistym wymogiem. Większość producentów samochodów ma zawarte umowy z firmami olejowymi i informacja wskazująca stosowanie oleju danej marki jest zobowiązaniem producenta samochodu wobec producenta oleju. Rzecz jasna, jedni i drudzy mają z tego korzyści finansowe.
Dla właściciela samochodu najważniejsza jest informacja o klasyfikacji jakościowej i lepkościowej stosowanego oleju, umieszczona w instrukcji pojazdu. Oczywiście wymieniany olej może mieć lepszy wskaźnik lepkości niż ten podany w instrukcji, ale nigdy nie może być na odwrót. Nie ma natomiast znaczenia, jakiej firmy będzie to olej, pod warunkiem wszakże, że jest to firma markowa, a olej po badaniach dopuszczających go do stosowania w samochodach.
Producenci generalnie zalecają stosowanie olejów syntetycznych i półsyntetycznych do samochodów nowych, bądź z nowymi silnikami. Konstrukcje jednostek napędowych są bowiem do nich specjalnie przygotowane. Natomiast w starszych samochodach o nie wysilonych jednostkach napędowych lepiej stosować oleje mineralne, zwłaszcza wtedy, gdy wcześniej w silniku znajdował się olej mineralny.
Dlaczego do używanych samochodów lepiej stosować olej mineralny? Starsze silniki mają odłożone osady nagaru, szczególnie na krawędziach, które przy zastosowaniu oleju syntetycznego zostają wymyte i są puszczone w obieg. Mogą dostać się na powierzchnie tłoków i panewek, gładzi cylindra i je uszkodzić lub zarysować.
Kiedy wymieniać olej? Zgodnie z instrukcją obsługi, to znaczy po osiągnięciu określonego przebiegu. Dla współcześnie produkowanych samochodów jest to 10, 15, 20 lub nawet 30 tys. km lub po upływie roku, w zależności od tego, co nastąpi szybciej.
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
nie podałeś w profilu danych autaBartoszU pisze:hodzi o silnik 3,8 v6 taki posiadam ,i jaki olej do tego mam wlać ????.
3,8 były zalewane olejem 5W20
możesz poszukać oleju Pennzoil to jest to samo co mopar tylko w innym opakowaniu zresztą teraz już mopar przestaje bawić się w przelewanie do sowich opakowańLuk. pisze:czy ktoś spotkał
sie z moparem 10w40 a jeżeli tak do gdzie ?
-
- Posty: 85
- Rejestracja: 07 gru 2009 01:09 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
Witam ja zalałem wcześniej 5w30 castrol edge i dolałem jakieś 6 litrów oleju na 25kkm teraz zalałem castrol mobil 10w40 i na 15kkm wlałem już 3litry, także krótko na gazie bierze olej. zawsze kupuje 8-10 litrów oleju 5.2 do silnika resztę na dolewki pozdrawiam teraz myślę zaleje mopara 10w40 może coś pomorze
olej silnik
Do T&C 2002 3,8 nalałem Castrol 10W40 do następnej wymiany bez ubytku-(widocznego).
pozdrawiam.
pozdrawiam.
T&C 02/3,8 pb PACIFICA 04/3,5 pb+lpg
Powiem ci tak Szunaj60 ze chyba cos w tym jest. Jak kupilem Packe zalalem od razu Castrol 10W40 mineral bylo ok tj. bez zmian. A na nastepnej wymianie zapodalem shell 5W40 syntetyk i zaczyna mi dawac numery czujnik cisnienia oleju tj wyskakuje blad P0522 cos na temat slabego sygnalu. Moze to byc zbieg okolicznosci i po prostu padl czujnik ale chyba wroce do Castrola 10W40.
Rozmawialiśmy w Ślesinie na ten temat Januszu i w moim przypadku od początku nabycia zalewałem Castrolem 10W40 i systematycznie dolewałem 1l na 2000km.Ktoś z naszych chyba kolega Rik skierował mnie do serwisu w Poznaniu i wymieniłem na oryginalnego Mopara.Stwierdzam ,że na 15000 km dolałem 2 l oleju.Nie mam pojęcia co to jest za olej ale najważniejsze ,że producent taki zaleca i coś w tym jest,
pozdrawiam - kisiu
- tedi
- Posty: 2951
- Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
- Lokalizacja: .
- Samochód:
- Postawił flaszek: 7
- Dostał flaszek: 4
Koledzy nasze silniki są dostosowane do oleju mineralnego dokładnie 10w30 tak jest w USA
W europie 10 oznacza że to pół syntetyk a wcale tak nie jest w przypadku oleju z za oceanu
A tu mozna poczytać więcej http://www.variant.pl/petrocanada/
Lub tu http://www.variant.pl/petrocanada/FCK/p ... or_oil.pdf
W europie 10 oznacza że to pół syntetyk a wcale tak nie jest w przypadku oleju z za oceanu
A tu mozna poczytać więcej http://www.variant.pl/petrocanada/
Lub tu http://www.variant.pl/petrocanada/FCK/p ... or_oil.pdf
Ostatnio zmieniony 28 wrz 2010 11:56 pm przez tedi, łącznie zmieniany 1 raz.
Czyli Tedi udając się tym tropem to europejskim olejem powinniśmy zalewać z cyfrą 15W... tak ?tedi pisze:Koledzy nasze silniki są dostosowane do oleju mineralnego dokładnie 10w30 tak jest w USA
W europie 10 oznacza że to pół syntetyk a wcale tak nie jest w przypadku oleju z za oceanu
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.
To napiszę tak moja jeżdziła w stanach na syntetyku 1,5 roku.Wiem bo teściu jezdził.A ja też 1 rok .Zresztą nic nie trwa wiecznie i nie przeżywam tak tego także luzik:).Dzwoniąc do ASO też mówią że ma być syntetyk i klasa jakości API SM / CF .Tak samo książka .Podstawa to ma być świeży .nie 15 tyś 20 tyś .Ja w samochodach na gaz wymieniam max 12500tyś km.Tak już sobie przyjąłem .Elfa wcinał ostro dolałem ok 3l .Na GM zrobiłem 3000tyś km i nie dolałem .Więc coś jest w tym .
pozwolę sobie wkleić informację zawartą na 61 stronie instrukcji obsługi:
"The engine oil installed in the engine at the factory is a
high quality energy conserving type lubricant. Oil
changes should be consistent with anticipated climate
conditions under which vehicle operations will occur.
The recommended viscosity and quality grades are
shown in Section 7 of this manual. NON-DETERGENT
OR STRAIGHT MINERAL OILS MUST NEVER BE
USED.
A new engine may consume some oil during its first few
thousand miles (kilometers) of operation. This should be
considered as a normal part of the break-in and not
interpreted as an indication of difficulty"
wnioskować z tego można, że zalecany do packi olej nie jest olejem mineralnym.
"The engine oil installed in the engine at the factory is a
high quality energy conserving type lubricant. Oil
changes should be consistent with anticipated climate
conditions under which vehicle operations will occur.
The recommended viscosity and quality grades are
shown in Section 7 of this manual. NON-DETERGENT
OR STRAIGHT MINERAL OILS MUST NEVER BE
USED.
A new engine may consume some oil during its first few
thousand miles (kilometers) of operation. This should be
considered as a normal part of the break-in and not
interpreted as an indication of difficulty"
wnioskować z tego można, że zalecany do packi olej nie jest olejem mineralnym.
Mi spece z warsztatu specjalizującego się w amerykańcach wlali 5W/50. Zalecili wymianę co 10 tysiaków, więc niebawem wymieniam ponownie. Dopytam się ich tym razem czy wiedzą co czynią, bo po lekturze tego posta to już mam qufa lekki dym. Auto 4.0l 2007 po liftingu fabrycznym z inst. gazową, tak mi poprzednio uzasadniali, rodzaj użytej oliwy.
Lubię te kanapy na kółkach :). Coraz bardziej....
I na tm proponuję zakończyć temat oleju .Ja zacząłem , xmax jako kierowca a właściwie użytkownik ,doświadczony i pokrzywdzony ble ,ble, ble.Tedi fachowiec z ileś tam letnim doświadczeniem zawodowym (czapki z głów).Dalsze pieprzenie i uzasadniania nie mają sensu :evil: Możecie się na mnie wyżywać ale czy nie mam racji. ;( Patrząc na te wszystkie mądrości to normalny zgłupieje. Przepraszam obrażonych.
Na tej stronce jest olej MOPAR 10W30 Mineralny.
http://usa.istore.pl/pl,product,1351689 ... ifica.html
http://usa.istore.pl/pl,product,1351689 ... ifica.html
Szunaj60 daj siana ja sam zgłupiałem i już nic nie wiem , w ASO zalali mobil 5W50 i na nim pomykam a teraz już nic nie rozumiem . Od wymiany do wymiany nic nie dolewam i jest OK. Przejechałem z wymianami 40.000 wymieniając co 10. 000 . Chyba czas zamknąć ten temat i już nic nie pisać bo dostaniemy "kota"Możecie się na mnie wyżywać ale czy nie mam racji. ;( Patrząc na te wszystkie mądrości to normalny zgłupieje. Przepraszam obrażonych.
Nie wiem jak wy ale może na rzepakowym też się da jeździć, kto zaleje
Nowa jakość nowe auto
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 18 paź 2010 10:31 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
Dzień dobry
Pacifica – 2004 r. str. 274 instrukcji i dalsze
Wybór oleju silnikowego
Aby uzyskać najlepszą wydajność i maksymalną ochronę w każdych warunkach pracy, producent zaleca jedynie oleje silnikowe, które są zgodne z ATI i spełniają wymagania MS-6395. Użyj Mopar lub ekwiwalentnego oleju spełniające specyfikację MS-6395.
SAE10W-30 jest olejem preferowanym (zakres temperatur od – 18 C do + 38 C i więcej)
Podają również, że SAE 5W-30 można stosować tylko do temperatur ujemnych i max do 0 C.
Syntetyczny olej silnikowy
Możesz używać olejów silnikowych pod warunkiem, że zalecane wymagania jakości oleju są spełnione.
Koledzy mają rację TYLKO SAE 10W-30.
POZDROWIENIA
Pacifica – 2004 r. str. 274 instrukcji i dalsze
Wybór oleju silnikowego
Aby uzyskać najlepszą wydajność i maksymalną ochronę w każdych warunkach pracy, producent zaleca jedynie oleje silnikowe, które są zgodne z ATI i spełniają wymagania MS-6395. Użyj Mopar lub ekwiwalentnego oleju spełniające specyfikację MS-6395.
SAE10W-30 jest olejem preferowanym (zakres temperatur od – 18 C do + 38 C i więcej)
Podają również, że SAE 5W-30 można stosować tylko do temperatur ujemnych i max do 0 C.
Syntetyczny olej silnikowy
Możesz używać olejów silnikowych pod warunkiem, że zalecane wymagania jakości oleju są spełnione.
Koledzy mają rację TYLKO SAE 10W-30.
POZDROWIENIA
olej
Witajcie
ja mam inne podejście do tej sprawy
zmieniam samochody a olej zawsze ten sam
od ok 16 lat leje tyko Lotos Syntetyk 5W40 (nie namawiam do takiej postawy) i skutki są b. dobre !
polonez 100.000 km stan idealny silnika (a to nie byle co)
mondeo 90.000 tak samo
windstar 80 000 również silniczek jak zegarek
a teraz Pacia - nie narzeka
Na jedno Was namawiam - tylko olej syntetyczny - z wyłączeniem samochodów starszych które już długo jeździły na mineralnym
ja mam inne podejście do tej sprawy
zmieniam samochody a olej zawsze ten sam
od ok 16 lat leje tyko Lotos Syntetyk 5W40 (nie namawiam do takiej postawy) i skutki są b. dobre !
polonez 100.000 km stan idealny silnika (a to nie byle co)
mondeo 90.000 tak samo
windstar 80 000 również silniczek jak zegarek
a teraz Pacia - nie narzeka
Na jedno Was namawiam - tylko olej syntetyczny - z wyłączeniem samochodów starszych które już długo jeździły na mineralnym
Ostatnio zmieniony 06 sty 2012 05:32 pm przez bodo, łącznie zmieniany 1 raz.
Cytat:
ja mam inne podejście do tej sprawy
Ja też i nie wiem czy ten temat wart jest takiej długiej dyskusji. Z mojego doświadczenia wynika iż olej powinien być stosowany taki jak zaleca producent. Nigdy nie poprawiajcie fabryki. Podczas projektowania silnika określane są wszelkiego rodzaju parametry i dokładności wykonania poszczególnych części które to w konsekwencji determinują użycie optymalnych środków ( oleju ) służących do prawidłowej eksploatacji. Jeśli kupimy auto które było zalewane olejem 10W30 ( gęstym ) to nie zalewajmy go 5W30 bo spowodujemy rozszczelnienie całego silnika i szybszego jego zużycia ( bedzie głośniej pracował, klekotał i zużywał więcej oleju niż dotychczas ). Najlepiej jest zalać tym samym olejem co był, a jeśli okaże się że spala go więcej niż powinien to pozostaje tylko przestawić się na olej mineralny np. typu 15W40.
Co do firm produkujących oleje to nie ma to żadnego znaczenia bo produkują zgodnie z normami które obligują do zachowania odpowiednich parametrów. ( nie mówimy oczywiście o jakichś nieznanych chińskich czy indyjskich petrochemiach. ) Z olejami jest tak jak z paliwami ( Verva, ultimate, suprema, V-power, dynamic ) - stara Warszawa nie pojedzie na tym lepiej wręcz przeciwnie będzie sie krztusić bo jest przystosowana do paliw niskooktanowych ( jak zresztą Packa też ).
ja mam inne podejście do tej sprawy
Ja też i nie wiem czy ten temat wart jest takiej długiej dyskusji. Z mojego doświadczenia wynika iż olej powinien być stosowany taki jak zaleca producent. Nigdy nie poprawiajcie fabryki. Podczas projektowania silnika określane są wszelkiego rodzaju parametry i dokładności wykonania poszczególnych części które to w konsekwencji determinują użycie optymalnych środków ( oleju ) służących do prawidłowej eksploatacji. Jeśli kupimy auto które było zalewane olejem 10W30 ( gęstym ) to nie zalewajmy go 5W30 bo spowodujemy rozszczelnienie całego silnika i szybszego jego zużycia ( bedzie głośniej pracował, klekotał i zużywał więcej oleju niż dotychczas ). Najlepiej jest zalać tym samym olejem co był, a jeśli okaże się że spala go więcej niż powinien to pozostaje tylko przestawić się na olej mineralny np. typu 15W40.
Co do firm produkujących oleje to nie ma to żadnego znaczenia bo produkują zgodnie z normami które obligują do zachowania odpowiednich parametrów. ( nie mówimy oczywiście o jakichś nieznanych chińskich czy indyjskich petrochemiach. ) Z olejami jest tak jak z paliwami ( Verva, ultimate, suprema, V-power, dynamic ) - stara Warszawa nie pojedzie na tym lepiej wręcz przeciwnie będzie sie krztusić bo jest przystosowana do paliw niskooktanowych ( jak zresztą Packa też ).
Oby zawsze mi się chciało tak jak mi się nie chce.
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
20 lat temu lotos syntetyk - poważnie ???bodo pisze:od ok 20 lat leje tyko Lotos Syntetyk 5W40
skąd masz taką informację ? bo chyba nie z tego, że w stanach jest inaczej określana liczba oktanowa a wg innych przeliczników ma tyle oktan co europejskaBrowar pisze:przystosowana do paliw niskooktanowych ( jak zresztą Packa też ).
http://manuals.dodgeintrepidchat.net/ma ... y_oils.pdf
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 18 paź 2010 10:31 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
Re: olej
Ponownie Dzień dobry
W 1999 r. wlałem to "cudo" - do Mazdy 323 F (1,5 16 V) oraz do BMW 324. Przed wlaniem uzyskałem tłumaczenie certyfikatu BMW, w którym pisało, że PRÓBKA oleju przesłana do badania spełnia m.in. wymogi BMW. Przejechałem 20 tys km (dwie zmiany oleju) i przypadła mi wymiana rozrządu w Maździe. Po zdjęciu pokrywy okazało się, że od wewnętrznej strony są ciemne smugi nagaru (nalotu). Zmroziło mnie - i dałem spokój tym eksperymentom. Wróciłem do Mobil 1 i przejechałem 150 tys, aż do wybuchu silnika przy przebiegu 256 tys (pęknięcia tłoka prawdopodobnie z powodu przeciążenia świecami BRISK). W beemce tez wróciłem do Mobil 1 i silnik żyje do dzisiaj . Później przyglądałem sie opakowaniom tego oleju. Pojawiła się norma ISO co wzbudza nadzieję ale nie daje zapewnienia, że olej trzyma specyfikację. Uważam, że nie ma co eksperymentować z polskimi odpowiednikami.
Pozdrawiam
[ Dodano: Pon Lis 29, 2010 22:24 ]
Pozdrawiam
I słuszniebodo pisze:
od ok 20 lat leje tyko Lotos Syntetyk 5W40 (nie namawiam do takiej postawy)
W 1999 r. wlałem to "cudo" - do Mazdy 323 F (1,5 16 V) oraz do BMW 324. Przed wlaniem uzyskałem tłumaczenie certyfikatu BMW, w którym pisało, że PRÓBKA oleju przesłana do badania spełnia m.in. wymogi BMW. Przejechałem 20 tys km (dwie zmiany oleju) i przypadła mi wymiana rozrządu w Maździe. Po zdjęciu pokrywy okazało się, że od wewnętrznej strony są ciemne smugi nagaru (nalotu). Zmroziło mnie - i dałem spokój tym eksperymentom. Wróciłem do Mobil 1 i przejechałem 150 tys, aż do wybuchu silnika przy przebiegu 256 tys (pęknięcia tłoka prawdopodobnie z powodu przeciążenia świecami BRISK). W beemce tez wróciłem do Mobil 1 i silnik żyje do dzisiaj . Później przyglądałem sie opakowaniom tego oleju. Pojawiła się norma ISO co wzbudza nadzieję ale nie daje zapewnienia, że olej trzyma specyfikację. Uważam, że nie ma co eksperymentować z polskimi odpowiednikami.
Pozdrawiam
[ Dodano: Pon Lis 29, 2010 22:24 ]
Hmmmm z tego co pamiętam to stara Warszawa oraz Żuk i Nyska (ten sam silnik) jeździły na wszystkimmmm, np. rozpuszczalniku, benzynie lakowej, benzynie lotniczej (bezbarwnej) i do tego na oleju LUX. Więc proszę Cię troszeczkę szacunki dla staruszki WarszawyBrowar pisze: stara Warszawa nie pojedzie na tym lepiej wręcz przeciwnie będzie się krztusić bo jest przystosowana do paliw niskooktanowych
Pozdrawiam
-
- Posty: 359
- Rejestracja: 19 sie 2010 01:19 pm
- Lokalizacja: Wrocław
- Samochód: Touring 3,5 AWD 2005
Witam,
Bede pierwszy raz kupowal oleje do swojej Pacifici - moze ktoś w wolnej chwili looknac czy dobrze wybralem: 3,5 Touring AWD 2005 (chciałbym w miarę szybko zamówić aby zdążyć wymienić jeszcze przed świętami)
silnik:6 x (jedna na wszelki wypadek na dolewke)
http://usa.istore.pl/pl,product,1355193 ... mopar.html
skrzynia (Czy w naszym roczniku moze roznic sie filtr do skrzyni?
http://usa.istore.pl/pl,product,1351015 ... iegow.html
tutaj jest 5 litrow - wiec reszta przyda sie ewentualnie do wspomagania...
filtr powietrza i oleju:
http://usa.istore.pl/pl,product,1351763 ... ifica.html
ewentualnie mozna jeszcze zamieszac olej do silnika + filtr (są takie opcje) trzeba policzyć co taniej wyjdzie...
dzieki!
Bede pierwszy raz kupowal oleje do swojej Pacifici - moze ktoś w wolnej chwili looknac czy dobrze wybralem: 3,5 Touring AWD 2005 (chciałbym w miarę szybko zamówić aby zdążyć wymienić jeszcze przed świętami)
silnik:6 x (jedna na wszelki wypadek na dolewke)
http://usa.istore.pl/pl,product,1355193 ... mopar.html
skrzynia (Czy w naszym roczniku moze roznic sie filtr do skrzyni?
http://usa.istore.pl/pl,product,1351015 ... iegow.html
tutaj jest 5 litrow - wiec reszta przyda sie ewentualnie do wspomagania...
filtr powietrza i oleju:
http://usa.istore.pl/pl,product,1351763 ... ifica.html
ewentualnie mozna jeszcze zamieszac olej do silnika + filtr (są takie opcje) trzeba policzyć co taniej wyjdzie...
dzieki!
Ostatnio zmieniony 14 gru 2010 09:26 am przez PelEe, łącznie zmieniany 2 razy.