Podłączenie sterowania kierownicy do radia.
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
W kwestii sterowania radiem z kierownicy to
guziki w kierownicy mają się tak
strona prawa
biały kabel - "volume up" - 1.210 kΩ
biały kabel - "volume down" - 3.010 kΩ
biały kabel - "mode" - 0.0511 kΩ
strona lewa
czarny kabel -"seek Up" -0.261 kΩ
czarny kabel -"seek Down"- 0.681 kΩ
czarny kabel -"pre-set"- 0.162 kΩ
typowe piloty do radia - schematy można znaleźć sobie tu
http://elektron.pol.lublin.pl/users/djl ... dolkab.htm
guziki w kierownicy mają się tak
strona prawa
biały kabel - "volume up" - 1.210 kΩ
biały kabel - "volume down" - 3.010 kΩ
biały kabel - "mode" - 0.0511 kΩ
strona lewa
czarny kabel -"seek Up" -0.261 kΩ
czarny kabel -"seek Down"- 0.681 kΩ
czarny kabel -"pre-set"- 0.162 kΩ
typowe piloty do radia - schematy można znaleźć sobie tu
http://elektron.pol.lublin.pl/users/djl ... dolkab.htm
-
- Posty: 28
- Rejestracja: 29 kwie 2010 09:41 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
a wpisywałeś w google STK251 ?djmartinez pisze:Mam pytanie gdzie można kupić taki moduł do sterowania radiem z kierownicy
http://rad-sat.home.pl/sklep/uniwersaln ... -2657.html
http://www.tme.eu/pl/katalog/adaptery-d ... +ir+stk251
-
- Posty: 28
- Rejestracja: 29 kwie 2010 09:41 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
-
- Posty: 148
- Rejestracja: 31 gru 2008 06:33 pm
- Lokalizacja: Radzymin
- Samochód: Pacifica 4.0 2008 LIMITED
Dawido1000 pisze:Mam pytanie gdzie można kupić taki moduł do sterowania radiem z kierownicy
Do każdego samochodu są inne interfejsy i radia mszą być przestosowane do sterowania z kierownicy.Ja założyłem uniwersalny bo do "chińczyków " takie się zakłada-jest najtaniej.Szkoda mi wywalać pare tysięcy na radio a to kupiłem z nawigacją na win ce5 za 1250 zł. i śmiga bardzo dobrze.
Dawido1000 musisz kupić interfejs pod alpine do pacyficy i zorienyować się czy Twoje radio ma podłączenie do sterowania.
-
- Posty: 28
- Rejestracja: 29 kwie 2010 09:41 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
Są też takie które same rozpoznają auto i sprzęt.
http://www.sonicelectronix.com/item_228 ... +ASWC.html
http://www.sonicelectronix.com/item_228 ... +ASWC.html
----------------
winczek
----------------
winczek
----------------
-
- Posty: 595
- Rejestracja: 28 sie 2010 03:57 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
ZMIANA NAGŁOŚNIENIA
WITAJ
fajnie to zrobiłeś .
Jestem w trakcie tej samej zmiany , sprzęt już gra , ramkę zrobiłem ( wyglada podobnie )musiałem tylko wyciąć trochę schowek na dole , moje radio jest wyższe EONON .
Jeszcze nie zrobiłem sterowania w kierownicy .Jak się dobrac do tego ? gdzie podpiąć moduł ?
czy masz podpiety głośnik centrlany ?
pozdrawiam CZARNYG
fajnie to zrobiłeś .
Jestem w trakcie tej samej zmiany , sprzęt już gra , ramkę zrobiłem ( wyglada podobnie )musiałem tylko wyciąć trochę schowek na dole , moje radio jest wyższe EONON .
Jeszcze nie zrobiłem sterowania w kierownicy .Jak się dobrac do tego ? gdzie podpiąć moduł ?
czy masz podpiety głośnik centrlany ?
pozdrawiam CZARNYG
-
- Posty: 595
- Rejestracja: 28 sie 2010 03:57 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
ZMIANA NAGŁOŚNIENIA
u mnie centralny grał ze wszystkimi ( w oryginale ) .Teraz po wymianie ,wzmacniacz 5 kanałów i napędza cztery kanały + suba z tyłu oryginalnego ( centralny podłaczyłem bezposrednio z radia z prawego kanału - tak było najprościej a efekt jest zdumiewajacy ...
jedna wada - wzmacniacz nie mieści się w starym miejscu .
w moim radiu EONON G2210 jest wyjscie na sterowanie w kierownicy . Mam tylko pytanie - Czy podłaczyć go bezpośrednio pod kable gdzieś tam pod kierownicą czy przez "dodatkowe urządzonko " i drugie - jak go zaprogramować ?
jakies wskazówki może na emaila ?
pozdrawiam : CZARNYG pocztapg@wp.pl
[ Dodano: Czw Lut 03, 2011 18:23 ]
jeszcze jedno
może ktoś poszukuję :
mam do sprzedania radio razem ze wzmacniaczem ( oczywiście SPRAWNE 100% ) daję gwarancję !
bardzo ładnie gra i wyglada . Wzmacniacz ten wiekszy o oznaczeniu RCY.
pozdrawim CZARNYG
jedna wada - wzmacniacz nie mieści się w starym miejscu .
w moim radiu EONON G2210 jest wyjscie na sterowanie w kierownicy . Mam tylko pytanie - Czy podłaczyć go bezpośrednio pod kable gdzieś tam pod kierownicą czy przez "dodatkowe urządzonko " i drugie - jak go zaprogramować ?
jakies wskazówki może na emaila ?
pozdrawiam : CZARNYG pocztapg@wp.pl
[ Dodano: Czw Lut 03, 2011 18:23 ]
jeszcze jedno
może ktoś poszukuję :
mam do sprzedania radio razem ze wzmacniaczem ( oczywiście SPRAWNE 100% ) daję gwarancję !
bardzo ładnie gra i wyglada . Wzmacniacz ten wiekszy o oznaczeniu RCY.
pozdrawim CZARNYG
-
- Posty: 595
- Rejestracja: 28 sie 2010 03:57 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
-
- Posty: 595
- Rejestracja: 28 sie 2010 03:57 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
Zyga dzieki za opis
może tylko przybliżysz temat :
z tego rysunku wynika, że sterowanie z kierownicy to 6 przewodów wychodzących i połączonych w dwa ? o róźnych opornościach
czy wyjscie sterowania radiem konieczne jest podpinac przez interfejs czy bezpośrednio do radia które ma dwa przewody do sterowania z kierownicy
i ostatnie pytanie - czy te przewody docierają bezpośrednio do kostki przy radiu ?
może tylko przybliżysz temat :
z tego rysunku wynika, że sterowanie z kierownicy to 6 przewodów wychodzących i połączonych w dwa ? o róźnych opornościach
czy wyjscie sterowania radiem konieczne jest podpinac przez interfejs czy bezpośrednio do radia które ma dwa przewody do sterowania z kierownicy
i ostatnie pytanie - czy te przewody docierają bezpośrednio do kostki przy radiu ?
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
masz po dwa pizdaki po 3 przyciski po lewej i prawej stronieczarnyg pisze:z tego rysunku wynika, że sterowanie z kierownicy to 6 przewodów wychodzących i połączonych w dwa ? o róźnych opornościach
z każdego pizdraka wychodzi dwa kable
szary pomarańczowy i szarybiały
i łączą się w jeden i tak wychodzą ze sprężyny
i jak po prawej stronie naciśniesz
- "volume up" - 1.210 kΩ
- "volume down" - 3.010 kΩ
- "mode" - 0.0511 kΩ
po lewej
-"seek Up" -0.261 kΩ
-"seek Down"- 0.681 kΩ
-"pre-set"- 0.162 kΩ
i jak na tym schemacie widać te kable spod sprężyny wychodzą do BODY CONTROL MODULE
a z body już po PCI BUS lecą do radia więc nie idą do wiązki radia
nie wiem jakie masz radio
ja mam w garażu radio navigon czy jakoś tak i oni ma wyjście na sterowanie w postaci gniazda jack
i program do uczenia czyli odpalasz program ustawiasz na volume + - 5 i wciskasz guziki na kierownicy
stare radia jak sony miały podobne josticki i tam w zależności od odporności zmieniało się sterowanie,
znajomy w vojku wymienił oporniki w pizdrakach i działa mu to normalnie więc wszystko zależy jakie masz zamontowane radio
P.S.
uzupełniłem dropoboxa o kilka wtyczek
-
- Posty: 595
- Rejestracja: 28 sie 2010 03:57 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
-
- Posty: 595
- Rejestracja: 28 sie 2010 03:57 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
właśnie przyglądałem się tym ustawieniom. Pod kierownica mam cztery kostki i nie wiem czy podpinać pod nie czy musze zdejmować kierownice i podpinać bezpośrednio do przycisków pod spodem ? czyli odpiąć od CAN BUS ?
[ Dodano: Pon Paź 01, 2012 19:47 ]
czy jest możliwośc ominięcia BODY CONTROL MODULE I potraktowanie przycisków jako mechaniczne bez SZYNY CAN BUS ?
[ Dodano: Pon Paź 01, 2012 19:47 ]
czy jest możliwośc ominięcia BODY CONTROL MODULE I potraktowanie przycisków jako mechaniczne bez SZYNY CAN BUS ?
-
- Posty: 595
- Rejestracja: 28 sie 2010 03:57 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
Zyga
dzięki za podpowiedzi .Juz wszystko podłączyłem .Rozebrałem kierownice i pomierzyłem miernikiem . Znalazłem kabelki . Podlutowałem pod kierownicą czyli przed wejściem do szyny CAN .Są to wyjscia opornościowe .
Tylko jeden przycisk nie daje sie wprogramować lewy dolny .na radiu zmieniają sią cyferki czyli działa ale nie daje sie pod nim nic wprogromować . może powinna być inna oporność ?
DLA ZAINTERESOWANYCH :
po zmianie radia na niefirmowe nie potrzebny jest żaden interfejs do sterowania w kierownicy ( za który chcą niezłą kaskę ) .
Podpina się radio bezpośrednio pod kabelki pod kierownicą SZARY Z BIAŁYM PASKIEM i drugi przewód SZARY Z POMARAŃCZOWYM PASKIEM
trzeba zdjąć tylko obudowę czarny plastyk pod kierownicą - trzy wkręty czarne na śrubokręt gwiazdkowy
dzięki za podpowiedzi .Juz wszystko podłączyłem .Rozebrałem kierownice i pomierzyłem miernikiem . Znalazłem kabelki . Podlutowałem pod kierownicą czyli przed wejściem do szyny CAN .Są to wyjscia opornościowe .
Tylko jeden przycisk nie daje sie wprogramować lewy dolny .na radiu zmieniają sią cyferki czyli działa ale nie daje sie pod nim nic wprogromować . może powinna być inna oporność ?
DLA ZAINTERESOWANYCH :
po zmianie radia na niefirmowe nie potrzebny jest żaden interfejs do sterowania w kierownicy ( za który chcą niezłą kaskę ) .
Podpina się radio bezpośrednio pod kabelki pod kierownicą SZARY Z BIAŁYM PASKIEM i drugi przewód SZARY Z POMARAŃCZOWYM PASKIEM
trzeba zdjąć tylko obudowę czarny plastyk pod kierownicą - trzy wkręty czarne na śrubokręt gwiazdkowy
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
nie wiem czy tam da się wymienić opornik ale podobnie jak naviheven eonen działa w pewnym zakresie i może obecny jest dla niego krytycznyczarnyg pisze:może powinna być inna oporność ?
prawda ale tylko w radiach, które mają możliwość programowania, uczenia się, np.: radia sony mają na sztywno określone jaka oporność ma być i co wtedy się dzieje,po zmianie radia na niefirmowe nie potrzebny jest żaden interfejs do sterowania w kierownicy ( za który chcą niezłą kaskę )
zostaje albo odpowiedni dobór oporników albo zrobienie płytki do zmiany oporności tak że wszystko zależy od radia im nowsze radio i bardziej markowe tym specyfika sterowania bardziej zawiła
musisz mieć wyjście na sterowanie zewnętrzne albo po kablu albo przez podczerwień w zależności od specyfikacji radiaa sprecyzujesz do czego podpina się te dwa przewody?
-
- Posty: 595
- Rejestracja: 28 sie 2010 03:57 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
tak podejrzewałem, że rezystancja jest nie w zakresie .
Na razie jeden przycisk wolny ( dolny prawy ) miał być głośność ciszej ale zaprogramowałem głośność z drugiej strony i jest ok.
jesZcze raz dzięki i flaszka dla ciebie Zyga
pozdrawiam
jeszcze tylko borykam sie z czujnikamui w kołach ... ale to juz inna historia ...
Na razie jeden przycisk wolny ( dolny prawy ) miał być głośność ciszej ale zaprogramowałem głośność z drugiej strony i jest ok.
jesZcze raz dzięki i flaszka dla ciebie Zyga
pozdrawiam
jeszcze tylko borykam sie z czujnikamui w kołach ... ale to juz inna historia ...
-
- Posty: 595
- Rejestracja: 28 sie 2010 03:57 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
zyga
myślę, że opornik musze założyć ale równolegle żeby zmniejszyć wszystkie parametry bo ten co nie chce chodzić ma najwiekszą oporność
potwierdzam .Zrobiłem całe sterowanie w kierownicy.
Wymontowałem przyciski z prawej strony kierownicy od dołu i musiałem zmienić opornik z 25 na 1 k ohm .
Radio EONON działa bardzo dobrze w raz z nawigacją , kamerą cofania , DVD, itp.
Radiem zasilam 4 głośniki a subwoofer zasilany jest z oddzielnego wzmacniacza ( wzmacniacz typowy do suba z allegro ) na tyle mały aby się zmieścił pod tylny schowek zamiast oryginalnego .GRA SUPER .
myślę, że opornik musze założyć ale równolegle żeby zmniejszyć wszystkie parametry bo ten co nie chce chodzić ma najwiekszą oporność
potwierdzam .Zrobiłem całe sterowanie w kierownicy.
Wymontowałem przyciski z prawej strony kierownicy od dołu i musiałem zmienić opornik z 25 na 1 k ohm .
Radio EONON działa bardzo dobrze w raz z nawigacją , kamerą cofania , DVD, itp.
Radiem zasilam 4 głośniki a subwoofer zasilany jest z oddzielnego wzmacniacza ( wzmacniacz typowy do suba z allegro ) na tyle mały aby się zmieścił pod tylny schowek zamiast oryginalnego .GRA SUPER .
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 18 wrz 2017 05:02 pm
- Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
- Samochód: Pacifica 3.5
- Postawił flaszek: 3
- Dostał flaszek: 1
Re:
czarny góra pisze: ↑03 paź 2012 06:13 pmZyga
DLA ZAINTERESOWANYCH :
po zmianie radia na niefirmowe nie potrzebny jest żaden interfejs do sterowania w kierownicy ( za który chcą niezłą kaskę ) .
Podpina się radio bezpośrednio pod kabelki pod kierownicą SZARY Z BIAŁYM PASKIEM i drugi przewód SZARY Z POMARAŃCZOWYM PASKIEMPodepnę się pod temat.
Jeśli mam radio z wyjściem do sterowania z kierownicy pod pinem nr 10, to te dwa przewody mam podpiąć bezpośrednio właśnie pod wspomniany pin? Czy coś żle wywnioskowałem. Dodam że radio ma funkcję programowania.