Podłączenie sterowania kierownicy do radia.

Wymiana, przebudowa, zmiana,
zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 29 lip 2010 02:51 am

W kwestii sterowania radiem z kierownicy to
guziki w kierownicy mają się tak

strona prawa
biały kabel - "volume up" - 1.210 kΩ
biały kabel - "volume down" - 3.010 kΩ
biały kabel - "mode" - 0.0511 kΩ

strona lewa
czarny kabel -"seek Up" -0.261 kΩ
czarny kabel -"seek Down"- 0.681 kΩ
czarny kabel -"pre-set"- 0.162 kΩ

typowe piloty do radia - schematy można znaleźć sobie tu
http://elektron.pol.lublin.pl/users/djl ... dolkab.htm
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

Dawido1000
Posty: 28
Rejestracja: 29 kwie 2010 09:41 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Dawido1000 » 31 sie 2010 11:28 pm

Mam pytanie gdzie można kupić taki moduł do sterowania radiem z kierownicy i czy trzeba się jakoś specjalnie znać aby to zaprogramować? Mam radio alpine iva-d300 z dvd i nie wiem jak to podłączyć co by jak najmniej z auta wyrzucać .

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 31 sie 2010 11:53 pm

djmartinez pisze:Mam pytanie gdzie można kupić taki moduł do sterowania radiem z kierownicy
a wpisywałeś w google STK251 ?

http://rad-sat.home.pl/sklep/uniwersaln ... -2657.html


http://www.tme.eu/pl/katalog/adaptery-d ... +ir+stk251
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

Dawido1000
Posty: 28
Rejestracja: 29 kwie 2010 09:41 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Dawido1000 » 01 wrz 2010 12:03 am

do tych adapterów potrzebne jest radio z pilotem tak?

djmartinez
Posty: 148
Rejestracja: 31 gru 2008 06:33 pm
Lokalizacja: Radzymin
Samochód: Pacifica 4.0 2008 LIMITED

Post autor: djmartinez » 01 wrz 2010 05:40 pm

Dawido1000 pisze:Mam pytanie gdzie można kupić taki moduł do sterowania radiem z kierownicy

Do każdego samochodu są inne interfejsy i radia mszą być przestosowane do sterowania z kierownicy.Ja założyłem uniwersalny bo do "chińczyków " takie się zakłada-jest najtaniej.Szkoda mi wywalać pare tysięcy na radio a to kupiłem z nawigacją na win ce5 za 1250 zł. i śmiga bardzo dobrze.
Dawido1000 musisz kupić interfejs pod alpine do pacyficy i zorienyować się czy Twoje radio ma podłączenie do sterowania.

Dawido1000
Posty: 28
Rejestracja: 29 kwie 2010 09:41 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Dawido1000 » 02 wrz 2010 11:17 pm

a znacie moze takie adaptery które by pasowały do Alpiny?

winczek
Posty: 103
Rejestracja: 09 lip 2009 03:11 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: winczek » 03 wrz 2010 10:12 am

Są też takie które same rozpoznają auto i sprzęt.

http://www.sonicelectronix.com/item_228 ... +ASWC.html
----------------
winczek
----------------

czarny góra
Posty: 595
Rejestracja: 28 sie 2010 03:57 pm
Lokalizacja:
Samochód:

ZMIANA NAGŁOŚNIENIA

Post autor: czarny góra » 03 lut 2011 10:03 am

WITAJ
fajnie to zrobiłeś .
Jestem w trakcie tej samej zmiany , sprzęt już gra , ramkę zrobiłem ( wyglada podobnie )musiałem tylko wyciąć trochę schowek na dole , moje radio jest wyższe EONON .

Jeszcze nie zrobiłem sterowania w kierownicy .Jak się dobrac do tego ? gdzie podpiąć moduł ?
czy masz podpiety głośnik centrlany ?

pozdrawiam CZARNYG

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 03 lut 2011 10:11 am

czarnyg pisze:masz podpiety głośnik centrlany
centralny jest do standardowo do nawigacji
jak masz EONON to zobacz czy nie masz wejścia do sterowania z kierownicy
ja miałem podobnego i tam był jack i można było programować guziki przez zmianę oporności mogę poszukać instrukcji do niego
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

czarny góra
Posty: 595
Rejestracja: 28 sie 2010 03:57 pm
Lokalizacja:
Samochód:

ZMIANA NAGŁOŚNIENIA

Post autor: czarny góra » 03 lut 2011 05:50 pm

u mnie centralny grał ze wszystkimi ( w oryginale ) .Teraz po wymianie ,wzmacniacz 5 kanałów i napędza cztery kanały + suba z tyłu oryginalnego ( centralny podłaczyłem bezposrednio z radia z prawego kanału - tak było najprościej a efekt jest zdumiewajacy ...
jedna wada - wzmacniacz nie mieści się w starym miejscu .

w moim radiu EONON G2210 jest wyjscie na sterowanie w kierownicy . Mam tylko pytanie - Czy podłaczyć go bezpośrednio pod kable gdzieś tam pod kierownicą czy przez "dodatkowe urządzonko " i drugie - jak go zaprogramować ?

jakies wskazówki może na emaila ?

pozdrawiam : CZARNYG pocztapg@wp.pl

[ Dodano: Czw Lut 03, 2011 18:23 ]
jeszcze jedno

może ktoś poszukuję :
mam do sprzedania radio razem ze wzmacniaczem ( oczywiście SPRAWNE 100% ) daję gwarancję !
bardzo ładnie gra i wyglada . Wzmacniacz ten wiekszy o oznaczeniu RCY.

pozdrawim CZARNYG

czarny góra
Posty: 595
Rejestracja: 28 sie 2010 03:57 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: czarny góra » 26 wrz 2012 09:53 pm

podłaczam się do kolegi

może ktoś ma dokładny opis wiązki gdzie mogę podłączyć sterowanie w kierownicy ?

kolega ZYGA opisywał kabelki białe i czarne z opornościami ale u mnie są tylko kolorowe pod kierownicą .

wdzięczny będę za każdą podpowiedź

czarny góra
Posty: 595
Rejestracja: 28 sie 2010 03:57 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: czarny góra » 30 wrz 2012 12:41 pm

Zyga dzieki za opis


może tylko przybliżysz temat :

z tego rysunku wynika, że sterowanie z kierownicy to 6 przewodów wychodzących i połączonych w dwa ? o róźnych opornościach

czy wyjscie sterowania radiem konieczne jest podpinac przez interfejs czy bezpośrednio do radia które ma dwa przewody do sterowania z kierownicy

i ostatnie pytanie - czy te przewody docierają bezpośrednio do kostki przy radiu ?

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 01 paź 2012 08:57 am

czarnyg pisze:z tego rysunku wynika, że sterowanie z kierownicy to 6 przewodów wychodzących i połączonych w dwa ? o róźnych opornościach
masz po dwa pizdaki po 3 przyciski po lewej i prawej stronie
z każdego pizdraka wychodzi dwa kable
szary pomarańczowy i szarybiały

i łączą się w jeden i tak wychodzą ze sprężyny

i jak po prawej stronie naciśniesz

- "volume up" - 1.210 kΩ
- "volume down" - 3.010 kΩ
- "mode" - 0.0511 kΩ

po lewej
-"seek Up" -0.261 kΩ
-"seek Down"- 0.681 kΩ
-"pre-set"- 0.162 kΩ

i jak na tym schemacie widać te kable spod sprężyny wychodzą do BODY CONTROL MODULE
a z body już po PCI BUS lecą do radia więc nie idą do wiązki radia

nie wiem jakie masz radio
ja mam w garażu radio navigon czy jakoś tak i oni ma wyjście na sterowanie w postaci gniazda jack
i program do uczenia czyli odpalasz program ustawiasz na volume + - 5 i wciskasz guziki na kierownicy
stare radia jak sony miały podobne josticki i tam w zależności od odporności zmieniało się sterowanie,
znajomy w vojku wymienił oporniki w pizdrakach i działa mu to normalnie więc wszystko zależy jakie masz zamontowane radio

P.S.
uzupełniłem dropoboxa o kilka wtyczek
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

czarny góra
Posty: 595
Rejestracja: 28 sie 2010 03:57 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: czarny góra » 01 paź 2012 09:25 am

moje radio to EONON G 2210 .posiada dwa przewody do lutowania ( sterowanie z kierownicy )

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 01 paź 2012 09:53 am

no to masz podobnie
Załączniki
eonon.jpg
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

czarny góra
Posty: 595
Rejestracja: 28 sie 2010 03:57 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: czarny góra » 01 paź 2012 01:22 pm

właśnie przyglądałem się tym ustawieniom. Pod kierownica mam cztery kostki i nie wiem czy podpinać pod nie czy musze zdejmować kierownice i podpinać bezpośrednio do przycisków pod spodem ? czyli odpiąć od CAN BUS ?

[ Dodano: Pon Paź 01, 2012 19:47 ]
czy jest możliwośc ominięcia BODY CONTROL MODULE I potraktowanie przycisków jako mechaniczne bez SZYNY CAN BUS ?

czarny góra
Posty: 595
Rejestracja: 28 sie 2010 03:57 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: czarny góra » 03 paź 2012 06:13 pm

Zyga

dzięki za podpowiedzi .Juz wszystko podłączyłem .Rozebrałem kierownice i pomierzyłem miernikiem . Znalazłem kabelki . Podlutowałem pod kierownicą czyli przed wejściem do szyny CAN .Są to wyjscia opornościowe .

Tylko jeden przycisk nie daje sie wprogramować lewy dolny .na radiu zmieniają sią cyferki czyli działa ale nie daje sie pod nim nic wprogromować . może powinna być inna oporność ?

DLA ZAINTERESOWANYCH :

po zmianie radia na niefirmowe nie potrzebny jest żaden interfejs do sterowania w kierownicy ( za który chcą niezłą kaskę ) .
Podpina się radio bezpośrednio pod kabelki pod kierownicą SZARY Z BIAŁYM PASKIEM i drugi przewód SZARY Z POMARAŃCZOWYM PASKIEM

trzeba zdjąć tylko obudowę czarny plastyk pod kierownicą - trzy wkręty czarne na śrubokręt gwiazdkowy

Mayki
Posty: 60
Rejestracja: 11 lis 2011 07:34 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Mayki » 03 paź 2012 11:57 pm

a sprecyzujesz do czego podpina się te dwa przewody?

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 04 paź 2012 09:35 am

czarnyg pisze:może powinna być inna oporność ?
nie wiem czy tam da się wymienić opornik ale podobnie jak naviheven eonen działa w pewnym zakresie i może obecny jest dla niego krytyczny
po zmianie radia na niefirmowe nie potrzebny jest żaden interfejs do sterowania w kierownicy ( za który chcą niezłą kaskę )
prawda ale tylko w radiach, które mają możliwość programowania, uczenia się, np.: radia sony mają na sztywno określone jaka oporność ma być i co wtedy się dzieje,
zostaje albo odpowiedni dobór oporników albo zrobienie płytki do zmiany oporności tak że wszystko zależy od radia im nowsze radio i bardziej markowe tym specyfika sterowania bardziej zawiła
a sprecyzujesz do czego podpina się te dwa przewody?
musisz mieć wyjście na sterowanie zewnętrzne albo po kablu albo przez podczerwień w zależności od specyfikacji radia
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

czarny góra
Posty: 595
Rejestracja: 28 sie 2010 03:57 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: czarny góra » 04 paź 2012 07:52 pm

tak podejrzewałem, że rezystancja jest nie w zakresie .
Na razie jeden przycisk wolny ( dolny prawy ) miał być głośność ciszej ale zaprogramowałem głośność z drugiej strony i jest ok.

jesZcze raz dzięki i flaszka dla ciebie Zyga

pozdrawiam

jeszcze tylko borykam sie z czujnikamui w kołach ... ale to juz inna historia ...

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 04 paź 2012 09:31 pm

Mozesz na szybko.wsadzic jakis opornik na kalel przed radiem wtedy zwiekszy sie opornosc wszytkich i moze zatrybi
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

czarny góra
Posty: 595
Rejestracja: 28 sie 2010 03:57 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: czarny góra » 06 paź 2012 04:18 pm

zyga

myślę, że opornik musze założyć ale równolegle żeby zmniejszyć wszystkie parametry bo ten co nie chce chodzić ma najwiekszą oporność

potwierdzam .Zrobiłem całe sterowanie w kierownicy.
Wymontowałem przyciski z prawej strony kierownicy od dołu i musiałem zmienić opornik z 25 na 1 k ohm .
Radio EONON działa bardzo dobrze w raz z nawigacją , kamerą cofania , DVD, itp.

Radiem zasilam 4 głośniki a subwoofer zasilany jest z oddzielnego wzmacniacza ( wzmacniacz typowy do suba z allegro ) na tyle mały aby się zmieścił pod tylny schowek zamiast oryginalnego .GRA SUPER .

Twardy
Posty: 36
Rejestracja: 18 wrz 2017 05:02 pm
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Samochód: Pacifica 3.5
Postawił flaszek: 3
Dostał flaszek: 1

Re:

Post autor: Twardy » 15 mar 2018 09:39 pm

czarny góra pisze:
03 paź 2012 06:13 pm
Zyga


DLA ZAINTERESOWANYCH :

po zmianie radia na niefirmowe nie potrzebny jest żaden interfejs do sterowania w kierownicy ( za który chcą niezłą kaskę ) .
Podpina się radio bezpośrednio pod kabelki pod kierownicą SZARY Z BIAŁYM PASKIEM i drugi przewód SZARY Z POMARAŃCZOWYM PASKIEM
Podepnę się pod temat.
Jeśli mam radio z wyjściem do sterowania z kierownicy pod pinem nr 10, to te dwa przewody mam podpiąć bezpośrednio właśnie pod wspomniany pin? Czy coś żle wywnioskowałem. Dodam że radio ma funkcję programowania.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audio zmiany i modyfikacje”