Strona 1 z 1

: 29 lip 2010 02:51 am
autor: zyga
W kwestii sterowania radiem z kierownicy to
guziki w kierownicy mają się tak

strona prawa
biały kabel - "volume up" - 1.210 kΩ
biały kabel - "volume down" - 3.010 kΩ
biały kabel - "mode" - 0.0511 kΩ

strona lewa
czarny kabel -"seek Up" -0.261 kΩ
czarny kabel -"seek Down"- 0.681 kΩ
czarny kabel -"pre-set"- 0.162 kΩ

typowe piloty do radia - schematy można znaleźć sobie tu
http://elektron.pol.lublin.pl/users/djl ... dolkab.htm

: 31 sie 2010 11:28 pm
autor: Dawido1000
Mam pytanie gdzie można kupić taki moduł do sterowania radiem z kierownicy i czy trzeba się jakoś specjalnie znać aby to zaprogramować? Mam radio alpine iva-d300 z dvd i nie wiem jak to podłączyć co by jak najmniej z auta wyrzucać .

: 31 sie 2010 11:53 pm
autor: zyga
djmartinez pisze:Mam pytanie gdzie można kupić taki moduł do sterowania radiem z kierownicy
a wpisywałeś w google STK251 ?

http://rad-sat.home.pl/sklep/uniwersaln ... -2657.html


http://www.tme.eu/pl/katalog/adaptery-d ... +ir+stk251

: 01 wrz 2010 12:03 am
autor: Dawido1000
do tych adapterów potrzebne jest radio z pilotem tak?

: 01 wrz 2010 05:40 pm
autor: djmartinez
Dawido1000 pisze:Mam pytanie gdzie można kupić taki moduł do sterowania radiem z kierownicy

Do każdego samochodu są inne interfejsy i radia mszą być przestosowane do sterowania z kierownicy.Ja założyłem uniwersalny bo do "chińczyków " takie się zakłada-jest najtaniej.Szkoda mi wywalać pare tysięcy na radio a to kupiłem z nawigacją na win ce5 za 1250 zł. i śmiga bardzo dobrze.
Dawido1000 musisz kupić interfejs pod alpine do pacyficy i zorienyować się czy Twoje radio ma podłączenie do sterowania.

: 02 wrz 2010 11:17 pm
autor: Dawido1000
a znacie moze takie adaptery które by pasowały do Alpiny?

: 03 wrz 2010 10:12 am
autor: winczek
Są też takie które same rozpoznają auto i sprzęt.

http://www.sonicelectronix.com/item_228 ... +ASWC.html

ZMIANA NAGŁOŚNIENIA

: 03 lut 2011 10:03 am
autor: czarny góra
WITAJ
fajnie to zrobiłeś .
Jestem w trakcie tej samej zmiany , sprzęt już gra , ramkę zrobiłem ( wyglada podobnie )musiałem tylko wyciąć trochę schowek na dole , moje radio jest wyższe EONON .

Jeszcze nie zrobiłem sterowania w kierownicy .Jak się dobrac do tego ? gdzie podpiąć moduł ?
czy masz podpiety głośnik centrlany ?

pozdrawiam CZARNYG

: 03 lut 2011 10:11 am
autor: zyga
czarnyg pisze:masz podpiety głośnik centrlany
centralny jest do standardowo do nawigacji
jak masz EONON to zobacz czy nie masz wejścia do sterowania z kierownicy
ja miałem podobnego i tam był jack i można było programować guziki przez zmianę oporności mogę poszukać instrukcji do niego

ZMIANA NAGŁOŚNIENIA

: 03 lut 2011 05:50 pm
autor: czarny góra
u mnie centralny grał ze wszystkimi ( w oryginale ) .Teraz po wymianie ,wzmacniacz 5 kanałów i napędza cztery kanały + suba z tyłu oryginalnego ( centralny podłaczyłem bezposrednio z radia z prawego kanału - tak było najprościej a efekt jest zdumiewajacy ...
jedna wada - wzmacniacz nie mieści się w starym miejscu .

w moim radiu EONON G2210 jest wyjscie na sterowanie w kierownicy . Mam tylko pytanie - Czy podłaczyć go bezpośrednio pod kable gdzieś tam pod kierownicą czy przez "dodatkowe urządzonko " i drugie - jak go zaprogramować ?

jakies wskazówki może na emaila ?

pozdrawiam : CZARNYG pocztapg@wp.pl

[ Dodano: Czw Lut 03, 2011 18:23 ]
jeszcze jedno

może ktoś poszukuję :
mam do sprzedania radio razem ze wzmacniaczem ( oczywiście SPRAWNE 100% ) daję gwarancję !
bardzo ładnie gra i wyglada . Wzmacniacz ten wiekszy o oznaczeniu RCY.

pozdrawim CZARNYG

: 26 wrz 2012 09:53 pm
autor: czarny góra
podłaczam się do kolegi

może ktoś ma dokładny opis wiązki gdzie mogę podłączyć sterowanie w kierownicy ?

kolega ZYGA opisywał kabelki białe i czarne z opornościami ale u mnie są tylko kolorowe pod kierownicą .

wdzięczny będę za każdą podpowiedź

: 30 wrz 2012 12:41 pm
autor: czarny góra
Zyga dzieki za opis


może tylko przybliżysz temat :

z tego rysunku wynika, że sterowanie z kierownicy to 6 przewodów wychodzących i połączonych w dwa ? o róźnych opornościach

czy wyjscie sterowania radiem konieczne jest podpinac przez interfejs czy bezpośrednio do radia które ma dwa przewody do sterowania z kierownicy

i ostatnie pytanie - czy te przewody docierają bezpośrednio do kostki przy radiu ?

: 01 paź 2012 08:57 am
autor: zyga
czarnyg pisze:z tego rysunku wynika, że sterowanie z kierownicy to 6 przewodów wychodzących i połączonych w dwa ? o róźnych opornościach
masz po dwa pizdaki po 3 przyciski po lewej i prawej stronie
z każdego pizdraka wychodzi dwa kable
szary pomarańczowy i szarybiały

i łączą się w jeden i tak wychodzą ze sprężyny

i jak po prawej stronie naciśniesz

- "volume up" - 1.210 kΩ
- "volume down" - 3.010 kΩ
- "mode" - 0.0511 kΩ

po lewej
-"seek Up" -0.261 kΩ
-"seek Down"- 0.681 kΩ
-"pre-set"- 0.162 kΩ

i jak na tym schemacie widać te kable spod sprężyny wychodzą do BODY CONTROL MODULE
a z body już po PCI BUS lecą do radia więc nie idą do wiązki radia

nie wiem jakie masz radio
ja mam w garażu radio navigon czy jakoś tak i oni ma wyjście na sterowanie w postaci gniazda jack
i program do uczenia czyli odpalasz program ustawiasz na volume + - 5 i wciskasz guziki na kierownicy
stare radia jak sony miały podobne josticki i tam w zależności od odporności zmieniało się sterowanie,
znajomy w vojku wymienił oporniki w pizdrakach i działa mu to normalnie więc wszystko zależy jakie masz zamontowane radio

P.S.
uzupełniłem dropoboxa o kilka wtyczek

: 01 paź 2012 09:25 am
autor: czarny góra
moje radio to EONON G 2210 .posiada dwa przewody do lutowania ( sterowanie z kierownicy )

: 01 paź 2012 09:53 am
autor: zyga
no to masz podobnie

: 01 paź 2012 01:22 pm
autor: czarny góra
właśnie przyglądałem się tym ustawieniom. Pod kierownica mam cztery kostki i nie wiem czy podpinać pod nie czy musze zdejmować kierownice i podpinać bezpośrednio do przycisków pod spodem ? czyli odpiąć od CAN BUS ?

[ Dodano: Pon Paź 01, 2012 19:47 ]
czy jest możliwośc ominięcia BODY CONTROL MODULE I potraktowanie przycisków jako mechaniczne bez SZYNY CAN BUS ?

: 03 paź 2012 06:13 pm
autor: czarny góra
Zyga

dzięki za podpowiedzi .Juz wszystko podłączyłem .Rozebrałem kierownice i pomierzyłem miernikiem . Znalazłem kabelki . Podlutowałem pod kierownicą czyli przed wejściem do szyny CAN .Są to wyjscia opornościowe .

Tylko jeden przycisk nie daje sie wprogramować lewy dolny .na radiu zmieniają sią cyferki czyli działa ale nie daje sie pod nim nic wprogromować . może powinna być inna oporność ?

DLA ZAINTERESOWANYCH :

po zmianie radia na niefirmowe nie potrzebny jest żaden interfejs do sterowania w kierownicy ( za który chcą niezłą kaskę ) .
Podpina się radio bezpośrednio pod kabelki pod kierownicą SZARY Z BIAŁYM PASKIEM i drugi przewód SZARY Z POMARAŃCZOWYM PASKIEM

trzeba zdjąć tylko obudowę czarny plastyk pod kierownicą - trzy wkręty czarne na śrubokręt gwiazdkowy

: 03 paź 2012 11:57 pm
autor: Mayki
a sprecyzujesz do czego podpina się te dwa przewody?

: 04 paź 2012 09:35 am
autor: zyga
czarnyg pisze:może powinna być inna oporność ?
nie wiem czy tam da się wymienić opornik ale podobnie jak naviheven eonen działa w pewnym zakresie i może obecny jest dla niego krytyczny
po zmianie radia na niefirmowe nie potrzebny jest żaden interfejs do sterowania w kierownicy ( za który chcą niezłą kaskę )
prawda ale tylko w radiach, które mają możliwość programowania, uczenia się, np.: radia sony mają na sztywno określone jaka oporność ma być i co wtedy się dzieje,
zostaje albo odpowiedni dobór oporników albo zrobienie płytki do zmiany oporności tak że wszystko zależy od radia im nowsze radio i bardziej markowe tym specyfika sterowania bardziej zawiła
a sprecyzujesz do czego podpina się te dwa przewody?
musisz mieć wyjście na sterowanie zewnętrzne albo po kablu albo przez podczerwień w zależności od specyfikacji radia

: 04 paź 2012 07:52 pm
autor: czarny góra
tak podejrzewałem, że rezystancja jest nie w zakresie .
Na razie jeden przycisk wolny ( dolny prawy ) miał być głośność ciszej ale zaprogramowałem głośność z drugiej strony i jest ok.

jesZcze raz dzięki i flaszka dla ciebie Zyga

pozdrawiam

jeszcze tylko borykam sie z czujnikamui w kołach ... ale to juz inna historia ...

: 04 paź 2012 09:31 pm
autor: zyga
Mozesz na szybko.wsadzic jakis opornik na kalel przed radiem wtedy zwiekszy sie opornosc wszytkich i moze zatrybi

: 06 paź 2012 04:18 pm
autor: czarny góra
zyga

myślę, że opornik musze założyć ale równolegle żeby zmniejszyć wszystkie parametry bo ten co nie chce chodzić ma najwiekszą oporność

potwierdzam .Zrobiłem całe sterowanie w kierownicy.
Wymontowałem przyciski z prawej strony kierownicy od dołu i musiałem zmienić opornik z 25 na 1 k ohm .
Radio EONON działa bardzo dobrze w raz z nawigacją , kamerą cofania , DVD, itp.

Radiem zasilam 4 głośniki a subwoofer zasilany jest z oddzielnego wzmacniacza ( wzmacniacz typowy do suba z allegro ) na tyle mały aby się zmieścił pod tylny schowek zamiast oryginalnego .GRA SUPER .

Re:

: 15 mar 2018 09:39 pm
autor: Twardy
czarny góra pisze:
03 paź 2012 06:13 pm
Zyga


DLA ZAINTERESOWANYCH :

po zmianie radia na niefirmowe nie potrzebny jest żaden interfejs do sterowania w kierownicy ( za który chcą niezłą kaskę ) .
Podpina się radio bezpośrednio pod kabelki pod kierownicą SZARY Z BIAŁYM PASKIEM i drugi przewód SZARY Z POMARAŃCZOWYM PASKIEM
Podepnę się pod temat.
Jeśli mam radio z wyjściem do sterowania z kierownicy pod pinem nr 10, to te dwa przewody mam podpiąć bezpośrednio właśnie pod wspomniany pin? Czy coś żle wywnioskowałem. Dodam że radio ma funkcję programowania.