Wymiana świec plus jedna cewka

thorgalak
Posty: 43
Rejestracja: 12 maja 2013 02:59 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Wymiana świec plus jedna cewka

Post autor: thorgalak » 03 wrz 2014 01:52 pm

Witam,

Potrzebuje jakiś tutorial, albo strony z manuala do rozebrania kolektora. Musze się dostać do świec i jednej cewki. Mam problemy z zapłonem na 3 garze i gazownik kazał mi sprawdzić świece i cewkę. Części już są teraz wymiana.

Dzięki z góry za pomoc

Awatar użytkownika
pach
Posty: 1570
Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
Lokalizacja: KS m.KR
Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 11

Post autor: pach » 03 wrz 2014 07:54 pm

Pozdrawiam.
Race fast, safe caR

mpspycha
Posty: 2534
Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
Lokalizacja: Poznań-okolica
Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
Postawił flaszek: 14
Dostał flaszek: 16

Post autor: mpspycha » 03 wrz 2014 08:21 pm

thorgalak pisze:Potrzebuje jakiś tutorial, do rozebrania kolektora
tutaj masz filmik dotyczący co prawda wymiany termostatu
ale większość to demontaż kolektora dolotowego

https://www.youtube.com/watch?v=glb49BpPbZc
pozdrawiam Piotr

http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty

Awatar użytkownika
pach
Posty: 1570
Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
Lokalizacja: KS m.KR
Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 11

Re: Wymiana świec plus jedna cewka

Post autor: pach » 03 wrz 2014 11:18 pm

thorgalak pisze:...Potrzebuje jakiś tutorial, albo strony z manuala...
Przesłałem Ci jeszcze parę info na PW.
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR

thorgalak
Posty: 43
Rejestracja: 12 maja 2013 02:59 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: thorgalak » 06 wrz 2014 11:58 am

Dzięki wielke za tutoriale i schematy.

Sprawa się rozwiązała , wymieniłem świece na nowe ( mniejszy skok ) , stare były już bardzo umęczone. Do tego wymieniłem cewkę na 3 i błąd P0303 -wypadanie zapłonu już się więcej nie pojawił.

Teraz po przejechaniu , mam dwa błędy P0507 i P0133 - powiązane z zbyt dużymi obrotami.

Mam 2 możliwości :
1) źle złożyłem dolot i zbyt dużo powietrza się dostaje
2) trzeba jeszcze raz do gazownika, bo byc może ustawił za duże obroty.

Na szczęście auto jeździ jak malina, nie przerywa i nie gaśnie. Tyle tylko że ma podwyższone obrony o jakieś 100-200 rpm.

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 08 wrz 2014 12:45 am

thorgalak,
Na mój gust ciągnie Ci lewe powietrze. Gazownik nic do tego nie ma.
Nie zostaje nic innego jak sprawdzić, czy podłączyłeś wszystkie wężyki jak były.
A jak nic nie stwierdzisz to czy kolektor plastikowy jest odpowiednio ułożony i czy jego połączenie z aluminiowym jest szczelne. W mojej 4,0 była jeszcze rurka bodaj EGR z uszczelnieniem, które lubiło się zawijać i zostawała nieszczelność. Nie wiem jak e 3,5.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

thorgalak
Posty: 43
Rejestracja: 12 maja 2013 02:59 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: thorgalak » 04 paź 2014 03:05 pm

Więc znalazło się i wpadające powietrze...

Postanowiłem od rozłożenia wszystkiego i złożenia ponownie. W przypadku komputerów wyłączenie i włączenie zawsze pomaga ;). Po nałożeniu kolektora, podpięciu wszystkiego odpalam silnik. Ku zdziwieniu tym razem nie miał podniesionych obrotów, on po prostu szalał jak by dzika małpa skakała po pedale gazu....
Szybki łyk piwa, spojrzenie fachowym okiem z kolegą na silnik ..... Ooo a co to za uszczelka ?...
Z tyłu jest wylot do EGR o ile dobrze myślę ( metalowy dolot, dokręcany na dwie śruby poz.6 na załączonym zdjęciu )
Jak się okazało uszczelka ta była uszczerbiona, więc zamontowana i potraktowana silikonem , dociśnięta robi swoje. Od tamtej pory błąd p507 więcej się nie pojawił
Załączniki
8112baa3.gif

van
Posty: 162
Rejestracja: 11 maja 2011 01:53 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: van » 05 paź 2014 04:22 pm

a ja ostatnio mam problem z 1 cewką na pierwszym garze.
Dodam że jest tam podłączony przewód gazowy który niby służy do odczytu obrotów.
Po raz pierwszy wyszło mi to parę miesięcy temu,błąd P0301, okazało się że jakiś przewód gazowy dotykał kolektora i zrobił zwarcie, przepalona 1 cewka i bezpiecznik. Wymieniona cewka, przewody zabezpieczone i wszystko działa... ale po 2 miesiącach jazdy nagłe szarpanie i znów błąd P 0301, dojechałem do mechanika, stwierdził że znowu cewka, bo słaba iskra jest, zamieniał miejscami cewki, błąd wyskakiwał na innym garze. Ok , kolejny raz wymieniam tę cewkę, robię około 700 km i dziś znowu zonk , błąd P 0301. Podpowie ktoś czy to wina tego przewodu gazownika czy jakiś inny powód ? Może świeca/e do wymiany ?

van
Posty: 162
Rejestracja: 11 maja 2011 01:53 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: van » 07 paź 2014 08:14 pm

Nikt nie ma pomysłu co mam sprawdzać ? Czy problem po stronie elektryki czy może co innego ? Bo już 2 cewki wymieniłem, a tu widzę że znów padła :/ a chyba sama się nie przepala, tylko jest jakiś powód.

verbea
Posty: 1353
Rejestracja: 03 mar 2012 07:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: verbea » 07 paź 2014 10:08 pm

Znam przypadek w (voyager 3,3) Kabel idący do cewki był przetarty i masował do skrzyni. W efekcie pękała kolejna cewka.
moja rada podjechać do dobrego elektryka i niech pomierzy. Z powietrza nic się nie dzieje.
P.S Skoro pierwsza wymieniona padła to czemu zakładałeś kolejną?

ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik 3,5”