wymiana uszczelki pod kolektorem ssącym 3,5

sese
Posty: 13
Rejestracja: 21 kwie 2010 08:56 pm
Lokalizacja:
Samochód:

wymiana uszczelki pod kolektorem ssącym 3,5

Post autor: sese » 22 kwie 2012 11:48 am

Witam
Mam zamiar wymienić uszczelkę pod kolektorem ssącym nie tą silionową pod plastikowym dolotem a tą aluminiową, mam tam wyciek płynu chłodniczego, Proszę o poradę na co zwrócić uwagę przy odkręcaniu/dokręcaniu tego kolelektora i jak ściągnąć tą rurkę która łączy się z wtryskami PB. Sądzę że panowie od LPG jak zakładali to coś namieszali z uszczelką i teraz tam woda wycieka.
Zamieszczam parę fotek bo może coś nie tak nazwałem albo niezrozumiale napisałem.
Załączniki
miejsce wycieku płynu.JPG
nie wiem czy to aby napewno się tak nazywa
nie wiem czy to aby napewno się tak nazywa
połączenie wtrysku PB.JPG
silnik bez kol. ssącego.jpg
Ostatnio zmieniony 10 paź 2012 06:49 am przez sese, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 22 kwie 2012 06:55 pm

sese pisze:rurkę która łączy się z wtryskami PB
Najpierw wypinasz wtyczki instalacji elektrycznej następnie podczas odkręcania śrub od kolektora luzujesz listwę wtryskową i razem z nią wyciągasz wtryski . Zamontowanie odbywa się w odwrotnej kolejności szczególną uwagę zwróć na oringi uszczelniające wtryski.

sese
Posty: 13
Rejestracja: 21 kwie 2010 08:56 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: sese » 22 kwie 2012 10:16 pm

A tak na marginesie czy jest możliwe aby w tym miejscu wyciekała woda; uszczelki mam kupione więc w weekend będę rozkręcał.
A no i jeszcze pytanie czy płyn chłodzący mam spuścić z obiegu?
bo jak teraz wycieka to jak odkręcę to woda wywali do góy o ile się nie mylę.
Czy przykręcenie tego metalowego elementu jest przykręcane w jakiś specjalny sposób tak jak np głowica siła i kolejność przykręcania śrób.

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 22 kwie 2012 10:39 pm

sese pisze:A no i jeszcze pytanie czy płyn chłodzący mam spuścić z obiegu?
bo jak teraz wycieka to jak odkręcę to woda wywali do góy o ile się nie mylę.
Tak musisz płyn zlać korek spustowy masz w chłodnicy po lewej stronie w kierunku jazdy bo inaczej zalejesz zawory i silnik .
sese pisze:Czy przykręcenie tego metalowego elementu jest przykręcane w jakiś specjalny sposób tak jak np głowica siła i kolejność przykręcania śrób.
Tak podobnie zachowaj kolejność jak przy głowicy silnika

sese
Posty: 13
Rejestracja: 21 kwie 2010 08:56 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: sese » 23 kwie 2012 06:49 am

"
zyga pisze:teraz rozumiem :)

śruby głowicy są dokręcane przy pomocy procedury z momentem i kątem dokręcenia
przed ponownym użyciem szpilki trzeba je ocenić czy się do tego nadają
zerwane gwinty, przeciągnięte gwinty generalnie przymiarka do grzebienia

krok 1 61 Nm
krok 2 88 Nm
krok 3 88 Nm
krok 4 1/4 obrotu czyli 90 stopni

kolejność dokręcania

6 2 3 7
5 1 4 8

nie wiem czy się obraca kolejność przy lewej i prawej
jak znajdę to dam znaka
z postu "Wymiana uszczelek pod głowicami 3.5 "


coś takiego znalazłem
Od której strony liczymy tą kolejność śrub?

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 23 kwie 2012 08:22 am

to dotyczy głowicy
a Ty masz zamiar chyba wymienić uszczelki pod łącznikiem
jak odkręcisz ten łącznik to masz do wymiany dwie uszczelki "metalowo gumowe"

a co do dokręcenia to zaczynasz od środka i jedziesz wężykiem po obwodzie
bez znaczenia z której strony zaczynasz czy będziesz liczył w prawo czy w lewo
chodzi oto aby naprężenia rozchodziły się na zewnątrz

jak zaczniesz od skrajnych śrub schodząc do środka to uszczelka będzie bokami zablokowana i jej nadmiar zacznie się marszczyć w środku dlatego robi się to odwrotnie

tylko nie jestem pewny czy tam jest gdzieś jakiś kanał wodny i czy to nie cieknie gdzieś spod głowicy
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 23 kwie 2012 09:52 am

zyga pisze:tylko nie jestem pewny czy tam jest gdzieś jakiś kanał wodny i czy to nie cieknie gdzieś spod głowicy
Jest bo do tego łącznika jak nazwałeś jest wpakowany termostat silnika.

sese
Posty: 13
Rejestracja: 21 kwie 2010 08:56 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: sese » 23 kwie 2012 04:36 pm

zyga pisze:to dotyczy głowicy
a Ty masz zamiar chyba wymienić uszczelki pod łącznikiem
Tak mam zamiar wymienić łącznik
a czy do tego jakaś potrzebna siła dokręcania(kluczem dynamometrycznym) czy po prostu dokręcić?

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 23 kwie 2012 05:15 pm

sese pisze: po prostu dokręcić
Przykręć to to jest tak zwany kolektor ssący.

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 23 kwie 2012 05:17 pm

28Nm - czyli tak jak się wykręca mokry ręcznik :)
Załączniki
kolektor_dolny.PNG
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

Browar
Posty: 30
Rejestracja: 31 maja 2010 08:15 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Browar » 28 kwie 2012 12:53 am

Po bokach łącznika są kanały wodne które łączą obie głowice. Jak gaziarze demontowali to pewnie nie sprawdzili stanu uszczelki i przykręcili byle jak i stąd ten wyciek. Jak tylko to uszczelka to po wymianie będzie ok, gorzej jak coś porysowali albo jest pęknięcie. Ale sama wymiana uszczelek pod łącznikiem jest banalnie prosta.

Awatar użytkownika
widlak
Posty: 1408
Rejestracja: 11 lis 2008 04:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Mazda CX9

Post autor: widlak » 28 kwie 2012 12:11 pm

A ja mysle ze jak wiercili pod dysze to wwiercili sie własnie w kanał i kiepsko to zatkali
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 30 kwie 2012 06:55 pm

widlak,

Och ty czarnowidzie :devil:

sese
Posty: 13
Rejestracja: 21 kwie 2010 08:56 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: sese » 01 maja 2012 10:25 pm

Witam
Dziś próbowałem odkręcić ten kolektor ssący(łącznik) i się bardzo zdenerwowałem gdyż brakło mi klucza do odkręcenia tego cuda a jak się okazało panowie gaziarze odkręcali to kluczem nr13(trochę pozagniatali śruby) a jest to śruba calowa o nr 1/2; Posiadam w swoim zestawie klucz calowy ale na małą grzechotkę więc jutro jadę po nową nasadkę i kręce śruby od nowa. Tylko mnie jedno zastanawia te śruby w środku są dokręcone na maxa a boczne tak sobie więc teraz pytanie skąd ta woda. jak wymienie uszczelkę itd dam znać co i jak. Jak na razie wszystkim dziękuję za porady i będę walczył jeszcze raz z tą uszczelką.

Crypt
Posty: 181
Rejestracja: 27 lip 2012 11:35 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Crypt » 06 sty 2015 11:10 pm

Czy zakladajac kolektor ssacy po wymianie tej "gumowej" uszczelki, nalezy w jakiejs specjalnej kolejnosci dokrecac sruby kolektora? Pisze o tych, ktore nalezy odkrecic, aby go podniesc :)

Wiem, lamerskie pytanie, ale wiecie...

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 06 sty 2015 11:50 pm

wężykiem od środa po zewnątrz
tak żeby uszczelka miała gdzie się wyślizgnąć
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik 3,5”