wymiana uszczelki pod kolektorem ssącym 3,5
wymiana uszczelki pod kolektorem ssącym 3,5
Witam
Mam zamiar wymienić uszczelkę pod kolektorem ssącym nie tą silionową pod plastikowym dolotem a tą aluminiową, mam tam wyciek płynu chłodniczego, Proszę o poradę na co zwrócić uwagę przy odkręcaniu/dokręcaniu tego kolelektora i jak ściągnąć tą rurkę która łączy się z wtryskami PB. Sądzę że panowie od LPG jak zakładali to coś namieszali z uszczelką i teraz tam woda wycieka.
Zamieszczam parę fotek bo może coś nie tak nazwałem albo niezrozumiale napisałem.
Mam zamiar wymienić uszczelkę pod kolektorem ssącym nie tą silionową pod plastikowym dolotem a tą aluminiową, mam tam wyciek płynu chłodniczego, Proszę o poradę na co zwrócić uwagę przy odkręcaniu/dokręcaniu tego kolelektora i jak ściągnąć tą rurkę która łączy się z wtryskami PB. Sądzę że panowie od LPG jak zakładali to coś namieszali z uszczelką i teraz tam woda wycieka.
Zamieszczam parę fotek bo może coś nie tak nazwałem albo niezrozumiale napisałem.
Ostatnio zmieniony 10 paź 2012 06:49 am przez sese, łącznie zmieniany 1 raz.
- tedi
- Posty: 2951
- Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
- Lokalizacja: .
- Samochód:
- Postawił flaszek: 7
- Dostał flaszek: 4
Najpierw wypinasz wtyczki instalacji elektrycznej następnie podczas odkręcania śrub od kolektora luzujesz listwę wtryskową i razem z nią wyciągasz wtryski . Zamontowanie odbywa się w odwrotnej kolejności szczególną uwagę zwróć na oringi uszczelniające wtryski.sese pisze:rurkę która łączy się z wtryskami PB
A tak na marginesie czy jest możliwe aby w tym miejscu wyciekała woda; uszczelki mam kupione więc w weekend będę rozkręcał.
A no i jeszcze pytanie czy płyn chłodzący mam spuścić z obiegu?
bo jak teraz wycieka to jak odkręcę to woda wywali do góy o ile się nie mylę.
Czy przykręcenie tego metalowego elementu jest przykręcane w jakiś specjalny sposób tak jak np głowica siła i kolejność przykręcania śrób.
A no i jeszcze pytanie czy płyn chłodzący mam spuścić z obiegu?
bo jak teraz wycieka to jak odkręcę to woda wywali do góy o ile się nie mylę.
Czy przykręcenie tego metalowego elementu jest przykręcane w jakiś specjalny sposób tak jak np głowica siła i kolejność przykręcania śrób.
- tedi
- Posty: 2951
- Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
- Lokalizacja: .
- Samochód:
- Postawił flaszek: 7
- Dostał flaszek: 4
Tak musisz płyn zlać korek spustowy masz w chłodnicy po lewej stronie w kierunku jazdy bo inaczej zalejesz zawory i silnik .sese pisze:A no i jeszcze pytanie czy płyn chłodzący mam spuścić z obiegu?
bo jak teraz wycieka to jak odkręcę to woda wywali do góy o ile się nie mylę.
Tak podobnie zachowaj kolejność jak przy głowicy silnikasese pisze:Czy przykręcenie tego metalowego elementu jest przykręcane w jakiś specjalny sposób tak jak np głowica siła i kolejność przykręcania śrób.
"
coś takiego znalazłem
Od której strony liczymy tą kolejność śrub?
z postu "Wymiana uszczelek pod głowicami 3.5 "zyga pisze:teraz rozumiem
śruby głowicy są dokręcane przy pomocy procedury z momentem i kątem dokręcenia
przed ponownym użyciem szpilki trzeba je ocenić czy się do tego nadają
zerwane gwinty, przeciągnięte gwinty generalnie przymiarka do grzebienia
krok 1 61 Nm
krok 2 88 Nm
krok 3 88 Nm
krok 4 1/4 obrotu czyli 90 stopni
kolejność dokręcania
6 2 3 7
5 1 4 8
nie wiem czy się obraca kolejność przy lewej i prawej
jak znajdę to dam znaka
coś takiego znalazłem
Od której strony liczymy tą kolejność śrub?
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
to dotyczy głowicy
a Ty masz zamiar chyba wymienić uszczelki pod łącznikiem
jak odkręcisz ten łącznik to masz do wymiany dwie uszczelki "metalowo gumowe"
a co do dokręcenia to zaczynasz od środka i jedziesz wężykiem po obwodzie
bez znaczenia z której strony zaczynasz czy będziesz liczył w prawo czy w lewo
chodzi oto aby naprężenia rozchodziły się na zewnątrz
jak zaczniesz od skrajnych śrub schodząc do środka to uszczelka będzie bokami zablokowana i jej nadmiar zacznie się marszczyć w środku dlatego robi się to odwrotnie
tylko nie jestem pewny czy tam jest gdzieś jakiś kanał wodny i czy to nie cieknie gdzieś spod głowicy
a Ty masz zamiar chyba wymienić uszczelki pod łącznikiem
jak odkręcisz ten łącznik to masz do wymiany dwie uszczelki "metalowo gumowe"
a co do dokręcenia to zaczynasz od środka i jedziesz wężykiem po obwodzie
bez znaczenia z której strony zaczynasz czy będziesz liczył w prawo czy w lewo
chodzi oto aby naprężenia rozchodziły się na zewnątrz
jak zaczniesz od skrajnych śrub schodząc do środka to uszczelka będzie bokami zablokowana i jej nadmiar zacznie się marszczyć w środku dlatego robi się to odwrotnie
tylko nie jestem pewny czy tam jest gdzieś jakiś kanał wodny i czy to nie cieknie gdzieś spod głowicy
Po bokach łącznika są kanały wodne które łączą obie głowice. Jak gaziarze demontowali to pewnie nie sprawdzili stanu uszczelki i przykręcili byle jak i stąd ten wyciek. Jak tylko to uszczelka to po wymianie będzie ok, gorzej jak coś porysowali albo jest pęknięcie. Ale sama wymiana uszczelek pod łącznikiem jest banalnie prosta.
Witam
Dziś próbowałem odkręcić ten kolektor ssący(łącznik) i się bardzo zdenerwowałem gdyż brakło mi klucza do odkręcenia tego cuda a jak się okazało panowie gaziarze odkręcali to kluczem nr13(trochę pozagniatali śruby) a jest to śruba calowa o nr 1/2; Posiadam w swoim zestawie klucz calowy ale na małą grzechotkę więc jutro jadę po nową nasadkę i kręce śruby od nowa. Tylko mnie jedno zastanawia te śruby w środku są dokręcone na maxa a boczne tak sobie więc teraz pytanie skąd ta woda. jak wymienie uszczelkę itd dam znać co i jak. Jak na razie wszystkim dziękuję za porady i będę walczył jeszcze raz z tą uszczelką.
Dziś próbowałem odkręcić ten kolektor ssący(łącznik) i się bardzo zdenerwowałem gdyż brakło mi klucza do odkręcenia tego cuda a jak się okazało panowie gaziarze odkręcali to kluczem nr13(trochę pozagniatali śruby) a jest to śruba calowa o nr 1/2; Posiadam w swoim zestawie klucz calowy ale na małą grzechotkę więc jutro jadę po nową nasadkę i kręce śruby od nowa. Tylko mnie jedno zastanawia te śruby w środku są dokręcone na maxa a boczne tak sobie więc teraz pytanie skąd ta woda. jak wymienie uszczelkę itd dam znać co i jak. Jak na razie wszystkim dziękuję za porady i będę walczył jeszcze raz z tą uszczelką.