Wymiana uszczelniaczy zaworowych

Mauer
Posty: 31
Rejestracja: 19 sie 2012 09:52 am
Lokalizacja:
Samochód:

Wymiana uszczelniaczy zaworowych

Post autor: Mauer » 02 kwie 2015 02:18 pm

chciałbym się podpytać, czy ktoś przerabiał już wymianę uszczelniaczy zaworowych. Szukałem na forum ale nic nie znalazłem.
Czy można je wymienić bez zdejmowania głowicy? ile taka przyjemność może kosztować?
I jakiej marki byście polecali uszczelniacze?
pzdr

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 02 kwie 2015 03:54 pm

Mauer pisze:chciałbym się podpytać, czy ktoś przerabiał już wymianę uszczelniaczy zaworowych
Przerabiałem
Mauer pisze:Czy można je wymienić bez zdejmowania głowicy?
Jak się ktoś bardzo postara i jest zwolennikiem kombinacji to też można.
Mauer pisze:Szukałem na forum ale nic nie znalazłem.


Bo nikt w ten sposób nie wymieniał z forumowiczów
Mauer pisze:ile taka przyjemność może kosztować?
Bardzo drogo bo to robota głupiego to tak jak byś chciał zrobić to metodą laparoskopową przez rurę wydechową.

Pytanie po co chcesz je zmieniać olej ci wciąga ???
Jeśli to jest powód twojego pytania to ci powiem robota na marne.
pozdrawiam. tedi

Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl

Mauer
Posty: 31
Rejestracja: 19 sie 2012 09:52 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Mauer » 02 kwie 2015 04:05 pm

No właśnie wciąga mi olej :), jak kupuję zestaw do wymiany, filtr + 5l oleju to drugie 5 biorę na zapas.
W sebringu 2.7 nie mam tego problemu.
Te 5l. dodatkowych biorę co drugą wymianę. Czyli wychodzi ok. 2.5 l na 10'000 km.

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 02 kwie 2015 04:37 pm

Mauer pisze:No właśnie wciąga mi olej
No tak przypuszczałem
Po pierwsze sprawdź odmę silnika a właściwie zaworek odpowietrzający najlepiej wymień na nowy. Cena nowego w ASO śmiesznie tanio.
Jeśli to nie pomoże to owszem uszczelniacze zaworowe fakt do wymiany lecz w tym wszystkim wskazane wymienić prowadnice zaworowe. Z pewnością jest na nich luz i po założeniu nowych gumek problem wróci jak bumerang.
pozdrawiam. tedi

Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl

Mauer
Posty: 31
Rejestracja: 19 sie 2012 09:52 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Mauer » 02 kwie 2015 05:51 pm

Dziękuje za sugestie. Zaworek zamówiłem, w środę będzie w ASO w Łodzi a w czwartek u mnie. Cena 53 zł.
Zobaczymy czy apetyt na olej spadnie. :8
Wymienię olej i po jakimś czasie podzielę się spostrzeżeniami.

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 02 kwie 2015 06:57 pm

Mauer a ile masz przelatane na swojej Pacy i na jakim oleju?
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

Mauer
Posty: 31
Rejestracja: 19 sie 2012 09:52 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Mauer » 02 kwie 2015 07:20 pm

152 tkm, olej od trzech lat to Mopar 10W30.

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 02 kwie 2015 08:19 pm

Moja ma 289kkm i od wymiany oleju mam przejechane 8kkm i dolałem już litr oleju, ja tez leje 10w30 z tym że PC.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

Awatar użytkownika
pach
Posty: 1570
Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
Lokalizacja: KS m.KR
Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 11

Post autor: pach » 02 kwie 2015 09:04 pm

Pozdrawiam.
Race fast, safe caR

Patrycy
Posty: 767
Rejestracja: 23 maja 2013 11:54 pm
Lokalizacja: Rybnik
Samochód: Chrysler 300C

Post autor: Patrycy » 03 kwie 2015 01:35 am

Mauer pisze:Czyli wychodzi ok. 2.5 l na 10'000 km.
u mnie jest podobnie...wymieniłem PCV i minimalnie pomogło.
Ale się tym jakoś specjalnie nie przejmuję - trzeba pilnować i tyle.

p.s.
Znajomy kupił sobie nową Octavię i tez wciąga podobne ilości...a w instrukcji pisze że zużycie oleju może wynosić do 0,5l/1000km :O (ale to pewnie taki "dupochron" se napisali).

wili
Posty: 340
Rejestracja: 23 wrz 2014 10:58 am
Lokalizacja: Kraków
Samochód:
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 9

branie oleju

Post autor: wili » 03 kwie 2015 06:37 am

w naszych silnikach popychacze nie mają wpływu na branie oleju, natomiast uszczelniacze zaworowe, pierścienie tłokowe a co do oleju to za branie odpowiada lotność oleju i jeszcze inne czynniki jak pompowalność, odprowadzenie ciepła, zdolności czyszczące, ochrona przed korozją no i właściwości smarne oraz dodatki uszlachetniające i co za tym idzie każdy olej syntetyczny ma lepsze właściwości od pół syntetyka i mineralnego świadczą o tym klasy oleju my po kapitalnym remoncie silnika zalewamy olejem 5W30 i zalecamy przejście na 5W40 co do mopara zalecanego przez producenta chrysler był w koncernie mopar to jaki olej będzie polecał?
CONCORDE 3.2 LPG TOWN&CONTRY 3.8 LPG
tel. 669422757 REMONTY SILNIKÓW CHRYSLERA 2.7,3.2,3.3,3.5,3.7,4.7,3.8,4.0,5.7

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 03 kwie 2015 09:17 am

wili pisze:w naszych silnikach popychacze nie mają wpływu na branie oleju
I tu się z kolegą zdecydowanie zgadzam bo popychacze hydrauliczne odpowiadają za niwelowanie nadmiernych luzów zaworowych.
wili pisze: natomiast uszczelniacze zaworowe, pierścienie tłokowe a co do oleju to za branie
Z pewnością te elementy są głównym powodem brania oleju Tylko jeszcze kolego zapomniałeś że nadmierne luzy w prowadnicach zaworowych też są odpowiedzialne za branie oleju. Najczęściej podlegają wymianie prowadnice na zaworach wydechowych, musimy pamiętać że sama wymiana uszczelniaczy zaworowych jest krótko terminowa przestaje brać na chwilę.

Co do Mopara ok zgadzam się tylko zauważ że Mopar nie tylko ma w swej ofercie 10w30 więc z lepkością w silniku fabrycznym bym nie kombinował. Ale każdy jest kowalem własnego losu i może zalewać czym mu się podoba.
pozdrawiam. tedi

Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 03 kwie 2015 12:06 pm

Generalnie im silnik ma większe przedmuchy na cylindrach, tym większe ciśnienie panuje w komorze korbowej i więcej oparów oleju dostaje się do dolotu.
Tutaj macie fajny filmik z separatorem oleju na wężu odpowietrzenia komory korbowej
https://www.youtube.com/watch?v=jPB1wshH1Z4
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

wili
Posty: 340
Rejestracja: 23 wrz 2014 10:58 am
Lokalizacja: Kraków
Samochód:
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 9

Post autor: wili » 03 kwie 2015 08:39 pm

cześć Tedi co do prowadnic zaworowych też masz rację ale nie w naszych głowicach na kilkadziesiąt zrobionych kapitalek nie miałem głowicy w której była potrzeba ich wymiany, co do olejów mopar ma też inne oleje tylko że proponowanie tego oleju było 18 lat temu tak czy tak ja jestem przekonany że olej o jedną czy dwie klasy jest zawsze lepszy, przykład nubirą 2.0 zrobiłem na gazie 468tysięcy i autko miało silnik jak dzwon a lałem lotosa 0W40 a potem 5W40 w polonezie w tamtych latach zrobiłem 250tysięcy wszyscy lali selektol a szukałem elfa i silnk nawet nie prosił o remont w zyciu przejechałem kilka milionów kilometrów i z żadnym silnikiem nie miałem problemów no chyba to moja skaza ale uważam że olej w silniku to jak krew w człowieku
CONCORDE 3.2 LPG TOWN&CONTRY 3.8 LPG
tel. 669422757 REMONTY SILNIKÓW CHRYSLERA 2.7,3.2,3.3,3.5,3.7,4.7,3.8,4.0,5.7

sq9jkt
Posty: 11
Rejestracja: 17 lut 2015 12:42 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Re: Wymiana uszczelniaczy zaworowych

Post autor: sq9jkt » 04 kwie 2015 01:23 am

Mauer pisze:chciałbym się podpytać, czy ktoś przerabiał już wymianę uszczelniaczy zaworowych. Szukałem na forum ale nic nie znalazłem.
Czy można je wymienić bez zdejmowania głowicy? ile taka przyjemność może kosztować?
I jakiej marki byście polecali uszczelniacze?
pzdr
Jest to banalna sprawa :) musisz mieć starą świece zapłonowa aby w niej rozwalić porcelanę:) w miejsce porcelany wspawujesz rurkę i wkręcasz zamiast dobej świecy. Odkręcasz korek wlewu oleju aby powietrze zchodziło i na rurkę wspawaną w starą swiece zapinasz węża z kompresora wtedy możesz wybić kamienie z zaworów i wymienić uszczelniacze bez możliwości wpadnięcia zaworu na tłok i zdejmowania beretki :) Powietrze wpuszczone przez tak przerobioną świece podpiera zawór w trakcie wymiany uszczelniacza i ta metoda jest sprawdzona od 40 lat:) i pierdół nie czytaj na temat dostawania się do odby.u przez gardziel :)
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 04 kwie 2015 08:08 am

Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 04 kwie 2015 07:28 pm

sq9jkt pisze:Jest to banalna sprawa
Gratuluję rzetelności wykonanej usługi :lol:
Następnie pojedziesz do mechanika z reklamacja bo wymieniał uszczelniacze i po 3 miesiącach ponownie bierze olej.
Po za tym gratuluję naprawiania samochodów za pomocą YouTube najlepiej nagrać filmik i spytać się co to może być.

Proponował bym takim osobom wejście na forum lekarzy i też na zasadzie filmiku spytać się czy można się wyleczyć lub przeprowadzić sobie mały zabieg przy pomocy świecy.

Panowie teoretyka nigdy nie zastąpi doświadczenia żaden szanujący mechanik samochodowy,nie będzie wykonywał usługi półśrodkami bo wówczas kręci sobie bat na siebie.
pozdrawiam. tedi

Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 04 kwie 2015 09:49 pm

Jeśli kolega zdecydowałby się na wymianę prowadnic zaworowych
https://www.youtube.com/watch?v=iod2WuV1iYM
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik 3,5”