Rozrząd w 3.5 - części, ceny, zalecenia, koszty wymiany
Rozrząd w 3.5 - części, ceny, zalecenia, koszty wymiany
koledzy potrzebuje pilnie informacji czy rozrzad w 3,5l wymienia sie bez problemow (wyjmowania silnika) nastraszyl mnie mechanik ze ktoras wersja tak wymaga 4l, 3,8l lub 3,5l?
prosze o info jaki koszt robocizny jak ktos wymienial i czy warto od razu pompe wody wywalic, przebieg 150tys km wymieniany byl prawdopodnie na 80tys
potrzebuje tez info jaki koszt robocizny poniesliscie przy wymianie filtra i oleju w skrzyni 4 biegowej. dzieki za dopwiedz
prosze o info jaki koszt robocizny jak ktos wymienial i czy warto od razu pompe wody wywalic, przebieg 150tys km wymieniany byl prawdopodnie na 80tys
potrzebuje tez info jaki koszt robocizny poniesliscie przy wymianie filtra i oleju w skrzyni 4 biegowej. dzieki za dopwiedz
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970 01:00 am przez marcolub, łącznie zmieniany 1 raz.
Wszystko do zrobienia włąsnorecznie. Zmiana oleju w automacie jest już opisana na forum w kturymś z tematów. Olej zmienia się banalnie w silniku wraz z filtrem. Rozrząd też jest prosty i niedługo będe go zmieniał sam. Co do pompy wodniej to bym ją zostawił. Co do kosztów robocizny się nie wypowiadam...
Celowe działanie aby Cię skrojić na pare zlotych więcej. Jak wjeżdzałem omegą do warsztatu i pytałem o wymianę jakiejś pierdoły to cena była w miare normalna , dopóki mechanik nie zobaczył że to Vałka (V6). Dopiero wtedy zaczynał się lament,że to to a to tamto. Widać nasi mechanicy mają to w naturze.marcolub pisze:dziekuje koledzy, strasza w tych zakladach ze az milo.
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
pasek wymienia się tak :
http://tnij.org/pasekpacek
najwięcej roboty jest z jedną śrubką, którą się odkręca przez otwór w kole pasowym wspomagania
reszta nie różni się zbytnio od innych samochodów choć drugi raz będzie pewnie szybciej
Szrek przy V w poprzek tak niekiedy jest. Espace 3,0 V6 24 po lifcie ze skrzynią biegów w podłodze nie ma opcji żeby nie targać silnika na zewnątrz, przed liftem idzie go jeszcze opuścić i coś się pomęczyć. Ale można śmiało powiedzieć, że jak się daje to mechanik kroi.
http://tnij.org/pasekpacek
najwięcej roboty jest z jedną śrubką, którą się odkręca przez otwór w kole pasowym wspomagania
reszta nie różni się zbytnio od innych samochodów choć drugi raz będzie pewnie szybciej
Szrek przy V w poprzek tak niekiedy jest. Espace 3,0 V6 24 po lifcie ze skrzynią biegów w podłodze nie ma opcji żeby nie targać silnika na zewnątrz, przed liftem idzie go jeszcze opuścić i coś się pomęczyć. Ale można śmiało powiedzieć, że jak się daje to mechanik kroi.
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
jeszcze się może okazać, że ten pasek co będziesz ściągał to będzie lepiej wyglądał i pasował od tego co zakładaszmarcolub pisze:dzieki wielkie. rozumiem ze w pacificach jest tzw "kolizyjny" rozrzad....lepiej wymieniac na czas zeby nie wyszlo bokiem...
czy jest kolizyjny to nie wiem ale lepiej spać spokojnie
pozdrawiam
W dziale "CENY W ASO" podałem ceny za kompletny rozrząd bez robocizny
wszystko zamówiłem w serwisie, prócz paska więc
Voyager Polska
- pasek "gates" ok. 200zł - w serwisie ponad 600 O.o
- napinacz paska rozrządu 815zl - tu zwariowali
- pompa wody ORGINAŁ - 630zł
- rolka paska miał być orginał a dali INE w pudełku mopar - 330zł
wszystko zamówiłem w serwisie, prócz paska więc
Voyager Polska
- pasek "gates" ok. 200zł - w serwisie ponad 600 O.o
- napinacz paska rozrządu 815zl - tu zwariowali
- pompa wody ORGINAŁ - 630zł
- rolka paska miał być orginał a dali INE w pudełku mopar - 330zł
pozdrowienia:
Mazur__
Mazur__
Moze pytanie banalne dla Was, ale co ile wymienia sie pasek rozrzadu?? i piszecie tez o jakiejs pompie wodnej?? cos sie psuje ze trzeba ja wymieniac?? Ja przelecialam swoja pacifica w ostatnich 14 miesiacach ponad 120 tys, w sumie ma juz troceh nabite kilometrow, ale paska nie wymienialam, i nawet niezle wyglada, co radzicie??
na pasku powinno sie robic 70-100tys a pompe mozna nie wymieniac jesli nie cieknie, koszt pompy to 250pln wiec jak wymieniasz pasek z rolka to jeden koszt robocizny.....jesli ci pompa zacznie cieknac po 20-30 tys od paska to dwa razy robisz to samo.
co do rozrzadu to mozesz zrobic i 200-300tys na jednym ale jak ci walnie to zarobiona jestes na 5-6 tys. (sam komlet uszczelek to 1000pln)
to co widzisz na zewnatrz to nie jest pasek rozrzadu, one jest ukryty pod obudowa. jak chesz to wysle co i gdzie kupowalem.
rozmawialem z roznymi magikami i jednak co 2 rozrzady to warto pompe wywalic. czyli co 150-200tys
jestem na biezaco wiec podam jak mi wyjdzie ze wszystkimi czesciami ale z tego co widze o razem z robocizna, swiecami, pompa , rozrzadem, olejami silnik i skrzynia i fitrami powietrza , skrzyni i oleju to zamkne sprawe w 1500 oczywiscie na zamiennikach.
co do rozrzadu to mozesz zrobic i 200-300tys na jednym ale jak ci walnie to zarobiona jestes na 5-6 tys. (sam komlet uszczelek to 1000pln)
to co widzisz na zewnatrz to nie jest pasek rozrzadu, one jest ukryty pod obudowa. jak chesz to wysle co i gdzie kupowalem.
rozmawialem z roznymi magikami i jednak co 2 rozrzady to warto pompe wywalic. czyli co 150-200tys
jestem na biezaco wiec podam jak mi wyjdzie ze wszystkimi czesciami ale z tego co widze o razem z robocizna, swiecami, pompa , rozrzadem, olejami silnik i skrzynia i fitrami powietrza , skrzyni i oleju to zamkne sprawe w 1500 oczywiscie na zamiennikach.
Ostatnio zmieniony 23 mar 2009 10:47 am przez marcolub, łącznie zmieniany 1 raz.
YYY no nie, ostatnio jak zmienialam olej to pytalam mechanika jak tam z paskiem i stwierdzil ze dobrze wyglada ops:zyga pisze:rozebrałaś pół silnika, żeby oglądnąć pasek ?BettiB84 pisze:w sumie ma juz troceh nabite kilometrow, ale paska nie wymienialam, i nawet niezle wyglada, co radzicie??
:shock:
--
zyga
Z autopsji....70tys km od ostatniego rozrzadu a 153tys calkowitego przebiegu wywalilo dzisiaj pompe wody (zaraz po uruchomieniu silnika totalna powodz pod autem i zeszlo z wyrownawczego) jak wylaczylem silnik to przestalo....rury cale, na szczescie mam nowa bo jutro jade wymienic rozrzad, mam 3km do warsztatu wiec sie dotocze ale mozna spokojnie jako standard przyjac wymiane pompy przy kazdym rozrzadzie a na 100% co drugi.
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
warmik pisze:hehehe i tu mnie maszszunaj60 pisze:WARMIK Jak to zrobiłeś w "maluchu" :scratch:
ale tam nie było paska tylko ła?cuch tak że dałem rade :twisted:
Warmik - pasek, ła?cuch ok :) - ale nie odpowiadaj jak w maluchu wymieniłeś pompę wody - bo nie będzie jak podzielić tematu :)
Szunaj60 - uznajmy, że cofasz pytanie i zgodnie stwierdzimy, iż samochód to samochód a maluch to maluch :rotfl: bo zaś trzeba będzie zrobić nowy wątek w HYDE PARK :)
Jestem po wymianach, robiłem wszystko w Auto Perfekt w Lublinie:
wymiana rozrządu,pompy wody,filtr i olej skrzynia, olej silnik i filtr , świece
koszt czesci 1020PLN
(wiekszosc z USA olkusz, oleje z allegro Mopar 4+ i 5w30GM)
koszt robocizny 400PLN
jak będzie ktoś zainteresowany to podam namiary na priv, firma solidna ja jestem zadowolony.
wymiana rozrządu,pompy wody,filtr i olej skrzynia, olej silnik i filtr , świece
koszt czesci 1020PLN
(wiekszosc z USA olkusz, oleje z allegro Mopar 4+ i 5w30GM)
koszt robocizny 400PLN
jak będzie ktoś zainteresowany to podam namiary na priv, firma solidna ja jestem zadowolony.
- tedi
- Posty: 2951
- Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
- Lokalizacja: .
- Samochód:
- Postawił flaszek: 7
- Dostał flaszek: 4
Re re
Koledzy rolka to jedno a napinacz drugie poprzedni przedmowca zapytał czy wymieniłeś napinacz a to jest zasadnicza różnica.pozdro Tedi
Napinacz spełnia bardzo ważną role i jest rowie ważny jeśli chcemy mieć 100% pewności ze następne 100.000 przekulamy .Następna rzecz to taka w Europie mamy normy ze rozrząd wymieniamy średnio co 100.000 km lub co 90.000 zależy od marki producenta itp. Z zaznaczeniem ze nie dłużej niż 5 lat.Nawiązując to przed mówców zastanawiam sie po co juz zmieniać skoro macie przebieg 70 kilka tysięcy czy nawet 80000 km ja osobiście mam 82000 km i nie myślę o tym bo autko ma dopiero 4 lata kupując miało 71000 i nawet nie martwiłem sie tym skoro Rok produkcji 2005 to czy sie niby martwić jeśli dobije do 100 tys to sie zabiorę za wymianę no chyba ze minie mu 5 lat ale to nie przesadza o tym ze sie zerwie pasek.Wspomniałem tu o autach produkowanych w Europie bo z samochodami z USA mam małe doświadczenie ale myślę ze tam sa podobne normy a nawet mniej radykalne.Mam tu na myśli ze nasze silniki sa wolno obrotowe i maja mniejsze przeciążenie.W instrukcji nawet spotkałem sie z tym ze co 100 tys zmieniać rozrząd tylko z zaznaczeniem ze to jest 100 tys mil tu jestem zdziwiony ale być może oni maja takie założenia lecz nie podają i wieku auta co jest ważną rzeczą bo czy europejska czy amerykańska guma sie równie starzeje.
To jest oczywiście moje spostrzeżenie jeśli sie mylę proszę o sprostowanie.
Napinacz spełnia bardzo ważną role i jest rowie ważny jeśli chcemy mieć 100% pewności ze następne 100.000 przekulamy .Następna rzecz to taka w Europie mamy normy ze rozrząd wymieniamy średnio co 100.000 km lub co 90.000 zależy od marki producenta itp. Z zaznaczeniem ze nie dłużej niż 5 lat.Nawiązując to przed mówców zastanawiam sie po co juz zmieniać skoro macie przebieg 70 kilka tysięcy czy nawet 80000 km ja osobiście mam 82000 km i nie myślę o tym bo autko ma dopiero 4 lata kupując miało 71000 i nawet nie martwiłem sie tym skoro Rok produkcji 2005 to czy sie niby martwić jeśli dobije do 100 tys to sie zabiorę za wymianę no chyba ze minie mu 5 lat ale to nie przesadza o tym ze sie zerwie pasek.Wspomniałem tu o autach produkowanych w Europie bo z samochodami z USA mam małe doświadczenie ale myślę ze tam sa podobne normy a nawet mniej radykalne.Mam tu na myśli ze nasze silniki sa wolno obrotowe i maja mniejsze przeciążenie.W instrukcji nawet spotkałem sie z tym ze co 100 tys zmieniać rozrząd tylko z zaznaczeniem ze to jest 100 tys mil tu jestem zdziwiony ale być może oni maja takie założenia lecz nie podają i wieku auta co jest ważną rzeczą bo czy europejska czy amerykańska guma sie równie starzeje.
To jest oczywiście moje spostrzeżenie jeśli sie mylę proszę o sprostowanie.
Ostatnio zmieniony 20 wrz 2012 04:24 pm przez tedi, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
do czasów wymiany paska oleju itd, to się stosujemy jak jesteśmy pewni na 100% przebiegu jaki jest wyświetlany na liczniku i tu faktycznie nie ma co wybiegać przed orkiestrę, ale jak auto miało jakieś przygody, nie ma potwierdzonych przebiegów albo jest on jakiś choć trochę podejrzany, jesteśmy którymś tam właścicielem szczególne u nas, to nie ma się co zastanawiać tylko wymienić wszystko jak idzie, zapisać stan licznika i schować paragony dla nowego właściciela....
zyga
zyga
- tedi
- Posty: 2951
- Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
- Lokalizacja: .
- Samochód:
- Postawił flaszek: 7
- Dostał flaszek: 4
re re
Same dekielki ci nic nie dadza musisz tez zdemontowac pare innych zeczy np.miedzy innymi kolo pasowe silnika aby dokladnie wszystko sprwadzic.Zyga ma racjie nie ma co wybiegac przed orkiestre jesli sie jest pewnym mozna spokojnie pomykac.pozdro Tediqstruck pisze:jutro kontrolnie zwalam dekiel i sprawdzam stan paska i pozostalych zabawek
Skoro jak piszecie ze wymiana przy 100 000 ......a nawet 100 000 mil to dlaczego w ASO mi powiedzieli ze jak puknie 70000 to trzeba wymieniac cały rozrząd?
a swoją drogą to u siebie mam.....Sajgon......wszedzie w papierach przy sprowadzeniu stan licznika był 69 000, Carfax poał to samo taki stan przy opuszczeniu terytorium USA , na fakturze od firmy sprowadzajacej mam podany stan 69 000km wiec OK, ale jak odbierałem wsiadam do auta a tu na liczniku ..................23 450km .....czy ktoś to rozumie.....bo jeśli w firmie tej w Polsce zrobili "korektę" licznika to czemu na fakturze wpisali stan właściwy?.....
a swoją drogą to u siebie mam.....Sajgon......wszedzie w papierach przy sprowadzeniu stan licznika był 69 000, Carfax poał to samo taki stan przy opuszczeniu terytorium USA , na fakturze od firmy sprowadzajacej mam podany stan 69 000km wiec OK, ale jak odbierałem wsiadam do auta a tu na liczniku ..................23 450km .....czy ktoś to rozumie.....bo jeśli w firmie tej w Polsce zrobili "korektę" licznika to czemu na fakturze wpisali stan właściwy?.....
Ostatnio zmieniony 06 maja 2009 09:58 pm przez minor666, łącznie zmieniany 1 raz.
witam ślabizowałem instrukcję obsługi i piszą,że pasek (timing belt) po 100tys mil,ja swój wymieniłem po 150 tys km.po rozebraniu paek i roka była w bardzo dobrym stanie,tylko pompa miała minimalny podciek pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 21 lut 2010 09:03 pm przez orzeł, łącznie zmieniany 1 raz.
są samochody i była pacifica
qstruck jeśli możesz to napisz na której stronie piszą o pasku rozrządu- jestem ciekawy.Wlaśnie przestudiowałem i programy obsług i maintenance logbook - po 100 000 mil każą wymienić płyn chłodzący i sprawdzić filtr powietrza w programie B a w programie A dodatkowo wymienić świece.
Ostatnio zmieniony 27 lis 2009 08:02 pm przez mesiek140, łącznie zmieniany 1 raz.