Rozrząd w 3.5 - części, ceny, zalecenia, koszty wymiany

Sylvan81
Posty: 5
Rejestracja: 19 cze 2016 11:16 pm
Lokalizacja: CB Bydgoszcz
Samochód: Pacifica 2006

Post autor: Sylvan81 » 20 sty 2017 02:12 pm

szunaj60 pisze:WARMIK Jak to zrobiłeś w "maluchu" :scratch:
Tylko mi nie mów ,że maluch nie miał pompy wody.. "BIS"
Pytam by wiedzieć ,dzielić się, by inni wiedzieli..Kocham to Auto :*

Pazik
Posty: 31
Rejestracja: 10 lip 2017 12:07 pm
Lokalizacja: Koszalin
Samochód: Pacifica 3,5 FWD LPG

Post autor: Pazik » 10 lip 2017 07:30 pm

Witam wszystkich i z góry przepraszam bo pewnie już ktoś o tym pisał ale posty na temat rozrządu są z kilku lat do tyłu. Za nieco ponad tydzień czeka mnie trasa ponad 3tys km i muszę mieć autko dopracowane i zadbane.
Kilkanaście dni temu kupiłem Pacifice 2006r 3,5L FWD z LPG (instalacja ma 6lat). Auto było sprowadzone z Kanady w 2007r. nr VIN 2A4GM68416R871544
Pan od którego kupiłem autko był jego właścicielem dokładnie rok czasu i wymienił TYLKO olej w skrzyni biegów... Co gorsze on nie ma pojęcia kiedy poprzedni właściciel wymienił rozrząd i olej silnika.
Więc chcę to zrobić przed trasą. Do rzeczy.

Byłem już u gazownika. Sprawdził cała instalacje, szczelność, wymienił filtry (twierdzi, że instalacja jest z górnej pułki). Gaz z głowy - wszystko ok.
Teraz chcę wymienić rozrząd, olej i tutaj mam parę wątpliwości.

Zamierzam wymienić również napinacz hydrauliczny bo nikt nie wie jak długo Packa go ma.
Tylko jest ich troche i jeszcze więcej cen.

Na usaolkusz sa 2 rodzaje:
MOPAR 761zł https://usaolkusz.pl/p/992/1353223/oryg ... ysler.html
DNJ 600zł https://usaolkusz.pl/p/992/2430280/hydr ... ysler.html

Rozbierzność nie jest juz tak duża więc wybrałbym oryginał ale na allegro są zupełnie inne ceny i tu proszę o radę:

209zł http://allegro.pl/napinacz-paska-rozrza ... 23638.html
niby oryginalny za 350zł http://allegro.pl/napinacz-rozrzadu-chr ... 10580.html
399zł DAYCO http://allegro.pl/napinacz-hydrauliczny ... 40012.html
600zł MOPAR http://allegro.pl/napinacz-hydrauliczny ... 14425.html

Co do reszty rozrządu wybrałem ten zestaw z usaolkusz
https://usaolkusz.pl/p/992/1354321/kpl- ... ysler.html

Olej+filtr ten ale pojadę jeszcze do hurtowni olejów i tam Pan dobiera oleje do marek aut. Może jeszcze coś znajdzie
https://usaolkusz.pl/p/1518/1351689/fil ... ysler.html

No i na koniec filtr powietrza:
https://usaolkusz.pl/p/3386/1352799/fil ... ysler.html


Na dodatek na tablicy świeci check engine.
Gazownik sprawdził to na komputerze i wyszły mu 2 błędy od katalizatora i sondy lambda. Twierdzi, że od kata to standard.

Dodatkowo za jakiś czas chcę jeszcze wymienić świece

Co o tym wszystkim myślicie?
Ostatnio zmieniony 10 lip 2017 09:01 pm przez Pazik, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 10 lip 2017 07:33 pm

Pazik pisze:Twierdzi, że od kata to standard.
Standardem jest sytuacja gdy pomarańczowe nie świeci w trakcie jazdy.
Świeci tylko przy uruchamianiu w ramach testu systemów.

Jeśli ktoś mówi inaczej zmień go na innego który zna się na rzeczy
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Pazik
Posty: 31
Rejestracja: 10 lip 2017 12:07 pm
Lokalizacja: Koszalin
Samochód: Pacifica 3,5 FWD LPG

Post autor: Pazik » 10 lip 2017 07:45 pm

Nie zamierzam tego zostawić.
Najgorsze jest to, że do Koszalina przeprowadziłem się rok temu i to z samego południa.
Nie znam tutaj kompletnie żadnego mechanika czy elektryka.
Byłem wczoraj w najlepszym warsztacie w Koszalinie według opinii, których było od groma.
Jednak jak pan mechanik zobaczył, że to American Car to powiedział , że amerykańskich aut nie naprawiają...
Troszeczkę jestem w ciężkiej sytuacji :P

Tom
Posty: 123
Rejestracja: 16 wrz 2011 05:35 pm
Lokalizacja: Bytom
Samochód: Pacifica 3,5l

Post autor: Tom » 10 lip 2017 09:31 pm

powiem tak rozrząd wymieniałem miesiąc temu mechanik za robociznę z płynem chłodniczym wziął 500zł(wymiana rozrządu ,paska wielorowkowego ,płynu chłodniczego ,sprzęgła alternatora i wszystkich rolek . Nie zawsze musisz wymieniać napinacz jeśli jest dobry to zostawiasz (teza mojego mechanika)sprawdzony gościu od 6 lat.
moje cacuszko

mpspycha
Posty: 2534
Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
Lokalizacja: Poznań-okolica
Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
Postawił flaszek: 14
Dostał flaszek: 16

Post autor: mpspycha » 10 lip 2017 09:39 pm

Pazik pisze:wyszły mu 2 błędy od katalizatora i sondy lambda. Twierdzi, że od kata to standard.
no cóż standard to nie jest na pewno ;)
prawdopodobnie chodziło o to że w autach ponad 10-letnich ze słusznym przebiegiem kończący się katalizator to sytuacja dość częsta. Oczywiście zależy to od wielu czynników których w tym przypadku nie znamy. Natomiast błąd sondy (nie wiem jaki pokazał komp) może być konsekwencją pierwszego

co do części zamiennych w kwestii napinacza wybrałbym Mopar - to dość istotny element
pozostałych napinaczy po prostu nie znam bo zamienniki napinacza pojawiły dopiero od 2 lat bodajże
pompa ok, pasek, hmmm Mopar pod swoją marką sprzedawał różne - continental, gates, więc istnieje szansa że dayco też wytrzyma ;)
pozdrawiam Piotr

http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty

wili
Posty: 340
Rejestracja: 23 wrz 2014 10:58 am
Lokalizacja: Kraków
Samochód:
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 9

Post autor: wili » 11 lip 2017 07:57 am

od propozycji mopara to z daleka a zwłaszcza od oleju , są części dostępne bez pośrednio od producenta,napinacze nowe , już kilka wymieniałem ,miałem kilka samochodów co przyjechały na diagnoze ze stukami czy to już panewka , a to okazało się że nowy napinacz po wymianie rozrządu, są bardzo słabe ,więcej wytrzymują starsze używane , jeśli nie cieknie i musisz użyć imadła że by go wcisnąć to zostaw bez obawy
CONCORDE 3.2 LPG TOWN&CONTRY 3.8 LPG
tel. 669422757 REMONTY SILNIKÓW CHRYSLERA 2.7,3.2,3.3,3.5,3.7,4.7,3.8,4.0,5.7

Pazik
Posty: 31
Rejestracja: 10 lip 2017 12:07 pm
Lokalizacja: Koszalin
Samochód: Pacifica 3,5 FWD LPG

Post autor: Pazik » 11 lip 2017 09:11 am

Odnośnie tych 2 błędów co pokazuje komputer.
Sprawdziłem kluczykiem tak jak radziliście w innych tematach i pokazuje błędy P0133 i P0420

lisu11
Posty: 144
Rejestracja: 05 lis 2016 11:22 pm
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Samochód: Pacifica '04 3.5L AWD (lpg)
Postawił flaszek: 3
Dostał flaszek: 5

Post autor: lisu11 » 11 lip 2017 02:53 pm

Wili,
czy dobrze rozumiem? Odradzasz kupno oleju Mopar i napinacza oryginalnego Mopar? W takim razie co w twojej opinii jest lepszego? i nie ma tu żadnej mojej uszczypliwości, po prostu chętnie poznam opinie osoby która naprawiał już takie silniki.

Pazik
Posty: 31
Rejestracja: 10 lip 2017 12:07 pm
Lokalizacja: Koszalin
Samochód: Pacifica 3,5 FWD LPG

Post autor: Pazik » 11 lip 2017 03:11 pm

No właśnie Wili zrobił mi kocioł w głowie ;>
Jeżeli niby Mopar ma części oryginalne to co jest lepsze od oryginału?
Jakie części od jakich producentów?
Jutro do południa musze zamówić części a teraz to już sam nie wiem co robić. Zwłaszcza z tym napinaczem hydraulicznym.

Awatar użytkownika
głodźillaryki
Posty: 1072
Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
Lokalizacja: Ryki
Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 18

Post autor: głodźillaryki » 11 lip 2017 08:13 pm

Z tym napinaczem to moze być większa burza niz z olejem swego czasu :mrgreen: ;)
Może to były po prostu made in China. ... a logo mopar.... Chinczyk podrobi... tak jak i sam napinacz :mrgreen:
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)

mpspycha
Posty: 2534
Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
Lokalizacja: Poznań-okolica
Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
Postawił flaszek: 14
Dostał flaszek: 16

Post autor: mpspycha » 11 lip 2017 08:15 pm

Pazik pisze:Jeżeli niby Mopar ma części oryginalne to co jest lepsze od oryginału?
no właśnie... jeśli mówimy o zamiennikach to powinny być części o parametrach części oryginalnych bądź do nich zbliżonych, czy to oznacza lepszych... wątpię, tańszych i porównywalnych zdarza się, tańszych i gorszych.. dość często niestety (zwłaszcza poduszki silnika) decyzja należy do Ciebie ale moim zdaniem jak przyoszczędzisz za dużo (specjalnie piszę "za dużo" bo w niektórych aspektach oszczędności są jak najbardziej uzasadnione) to możesz przypadkiem później zapłacić kilkakrotnie więcej. :P

o olejach poczytaj tutaj,

viewtopic.php?t=5&postdays=0&postorder=asc&start=200

zdanie willego w kwestii olejów jest powiedzmy dyskusyjne :P
pozdrawiam Piotr

http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty

mpspycha
Posty: 2534
Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
Lokalizacja: Poznań-okolica
Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
Postawił flaszek: 14
Dostał flaszek: 16

Post autor: mpspycha » 11 lip 2017 08:30 pm

głodźillaryki pisze:Z tym napinaczem to moze być większa burza niz z olejem
być może :evil:

ja osobiście nie słyszałem o awarii rozrządu spowodowanej oryginalnym napinaczem
wymienianym zgodnie z zasadami.
W serwisówce zalecany przebieg do wymiany rozrządu to 170 tyś km lub 102 miesiące
a napinacza gdy pojawią się ślady wycieków, pytanie czy będziesz sprawdzał co jakiś czas
czy wycieki się pojawiły, z całą związaną z tym robocizną, czy nie lepiej profilaktycznie wymienić
(słyszałem pogląd że napinacz wymieniamy co drugi rozrząd, chyba że ma wycieki)
pozdrawiam Piotr

http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty

west26
Posty: 951
Rejestracja: 19 lip 2015 12:06 am
Lokalizacja: Milicz
Samochód: Hyundai Santa Fe 2.7 AWD aut.
Postawił flaszek: 15
Dostał flaszek: 16

Post autor: west26 » 11 lip 2017 09:54 pm

Kto chce kupuje Mopar. Ja osobiście kupiłem NTY napinacz i rolkę , pasek CONTI . Olej petrocanada i w silniku i w skrzyni. Filtry made in Meksyk. Miska skrzyni biegów logo Wix-a , robiona w Chinach.
Nie każdy facet z widłami to Posejdon : )

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 12 lip 2017 12:01 am

Mam ten luksus, że nie muszę się wypowiadać, bo Ci co chcieli poznać moja opinie to ją już poznali.
Duże dziewczynki i duzi chłopcy mają swoje szare komórki i potrafią ich używać. Zatem odróżnią ziarno od plew.
Wszystkim czytającym życzę rozsądku
M.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Pazik
Posty: 31
Rejestracja: 10 lip 2017 12:07 pm
Lokalizacja: Koszalin
Samochód: Pacifica 3,5 FWD LPG

Post autor: Pazik » 12 lip 2017 02:31 pm

Części zamówione
- Pasek Dayco
- Rolka napinacza KML
- Pompa wody AIRTEX
- Napinacz hydrauliczny MOPAR, tu postawiłem na oryginał. To jednak ważna część
- Olej i filtr MOPAR 10w30
- filtr powietrza nie jakiś górnolotny

szkoda, że olkusz nie ma pasków Gates bo bym go wybrał ale Dayco też dobra sprawa.
Na piątek umówiony Pan Mechanik :). Po wymianie napisze jakie efekty.

A we wrześniu polecą nowe świece, klocki i zabiore się za ten nieszczęsny check.

Awatar użytkownika
głodźillaryki
Posty: 1072
Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
Lokalizacja: Ryki
Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 18

Post autor: głodźillaryki » 12 lip 2017 03:05 pm

Pazik, Efekty.....? szału raczej nie będzie ;) :lol:
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)

wili
Posty: 340
Rejestracja: 23 wrz 2014 10:58 am
Lokalizacja: Kraków
Samochód:
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 9

Post autor: wili » 13 lip 2017 07:27 am

nie będę sie rozwodził , zasadnicze pytanie czy mopar jest producentem , rolki używam krafta , paski dayko lub gates , pompa magneti , mopar na żadnym opakowaniu nie jest w stanie nawet napisać od jakiego producenta oferuje produkt , mapspycha wez opakowanie oleju mopar i poczytaj etykietę i podaj mi od jakiego producenta jest olej i czy w każdym jest ten sam ,lub zależy z kim podpiszą umowę , już pisałem jakie klient kupił panewki w oryginale mopara 100% chiny, nawet nie firma europejska czy amerykańska produkująca w chinach , ja używam firmy amerykańskiej produkowane w stanach lub w izraelu i to dla mnie jest oryginał , oryginalne mopara to nazwa opakowanie i etykieta , jeśli ktoś tego nie rozumie niech się lepiej nie wypowiada
CONCORDE 3.2 LPG TOWN&CONTRY 3.8 LPG
tel. 669422757 REMONTY SILNIKÓW CHRYSLERA 2.7,3.2,3.3,3.5,3.7,4.7,3.8,4.0,5.7

lisu11
Posty: 144
Rejestracja: 05 lis 2016 11:22 pm
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Samochód: Pacifica '04 3.5L AWD (lpg)
Postawił flaszek: 3
Dostał flaszek: 5

Post autor: lisu11 » 13 lip 2017 08:26 am

wili, dzięki za twoją opinie. Wszystko wymieniłeś, to powiedz jeszcze jakiego napinacza używasz przy wymianie rozrządu.

Pazik
Posty: 31
Rejestracja: 10 lip 2017 12:07 pm
Lokalizacja: Koszalin
Samochód: Pacifica 3,5 FWD LPG

Post autor: Pazik » 19 lip 2017 05:35 pm

Panowie pytanie mam czy ktoś z Was ma używane wolne koło pasowe wału korbowego?
mechanik robi mi ten rozrząd i nie może zdjąć tego koła bo jest strasznie zapieczone.
Walczy już drugi dzień z tym na różne sposoby ale kazał mi sie na wszelki wypadek rozeznać czy jest dostępna używka.

Nowa 230zł a to akurat część, która może być używana.

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 19 lip 2017 07:05 pm

Pazik,
Gdyby mechanik miał odpowiedni ściągacz to kilka minut i byłoby po sprawie.
Wiem, bo kiedyś zniszczyłem 2 uniwersalne ściągacze bez efektu oczekiwanego.
Podjechałem do kolegi który miał odpowiedni i jak pisałem - kilka minut i koło co drgnąć nie chciało zeszło - rzecz jasna po wymianie rozrządu weszło na swoje miejsce bez skuchy.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Awatar użytkownika
głodźillaryki
Posty: 1072
Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
Lokalizacja: Ryki
Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 18

Post autor: głodźillaryki » 19 lip 2017 07:39 pm

Jak będzie łapał tam gdzie nie trzeba to rzeczywiście trzeba będzie inne koło.... Wystarczy troszkę pomyśleć.... zwykle... trzeba podszlifowac łapki ściągacza...by było je można zaczepic....
Łapiemy... koniecznie przy śrubie,/niestety mało miejsca ale to jedyne słuszne podejscie\ a nie gdzieś wysoko.... im dalej od środka tym gorzej i potrzebna wieksza siła...
Pewnie zaraz ktos się oburzy ze to to samo gdzie chwytamy :mrgreen: i glupoty pisze :rolf:
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)

wili
Posty: 340
Rejestracja: 23 wrz 2014 10:58 am
Lokalizacja: Kraków
Samochód:
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 9

Post autor: wili » 19 lip 2017 07:51 pm

kolega ma ten sam problem w dodge magnum , ale odkręcił tylko wentylatory i mało miejsca , no niestety w nie których przypadkach chłodnica wek i klucz udarowy i inne środki
CONCORDE 3.2 LPG TOWN&CONTRY 3.8 LPG
tel. 669422757 REMONTY SILNIKÓW CHRYSLERA 2.7,3.2,3.3,3.5,3.7,4.7,3.8,4.0,5.7

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 19 lip 2017 08:01 pm

głodźillaryki pisze:Pewnie zaraz ktos się oburzy ze to to samo gdzie chwytamy i glupoty pisze
Jak ktoś chce się oburzyć to jego sprawa.
Jedno co nieśmiało dodam, to tyle, że idealny do tego jest trójramienny sztywny ściągacz. Piłowanie końców ramion będzie konieczne na bank.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Pazik
Posty: 31
Rejestracja: 10 lip 2017 12:07 pm
Lokalizacja: Koszalin
Samochód: Pacifica 3,5 FWD LPG

Post autor: Pazik » 19 lip 2017 08:50 pm

mechanik mówił mi, że własnie nie ma klucza do kół trójramiennych :/ Sam nie wiem jak to możliwe jeżeli ktoś prowadzi warsztat 16 lat - i to dobry warsztat. No ale niech mu będzie.
No musi kombinować nie ma innej opcji. I tak spodziewałem się, że to koło to ponad 500zl kosztuje.
za 199 idzie dostać na allegro oryginał.
Jutro napisze co tam wyszło.

west26
Posty: 951
Rejestracja: 19 lip 2015 12:06 am
Lokalizacja: Milicz
Samochód: Hyundai Santa Fe 2.7 AWD aut.
Postawił flaszek: 15
Dostał flaszek: 16

Post autor: west26 » 19 lip 2017 10:32 pm

Ściągacz trójramienny Yato za 80 zł. odcinamy mniejsze uchwyty pod dość dużym kątem aby weszło przez otwory w kole ewentualnie lekko szlifujemy łapki aby pewnie trzymało za punkty wycięte od tylnej części koła.
Nie każdy facet z widłami to Posejdon : )

Pazik
Posty: 31
Rejestracja: 10 lip 2017 12:07 pm
Lokalizacja: Koszalin
Samochód: Pacifica 3,5 FWD LPG

Post autor: Pazik » 20 lip 2017 10:57 pm

No i po bólu
Jestem po wymianie rozrządu. Majster sam zmontował "klucz" spawając ze sobą śruby i nakrętki. Jak mi to pokazał to byłem w ciężkim szoku.... artysta z niego :D

Co do części, które wyjął no cóż... dobrze, że nie zwlekałem z wymianą.
Pompa wody już ciekła i to nie mało. Pasek jeszcze by wytrzymał ale rolki wyrobione.
Co do napinacze hydraulicznego nie byłem wstanie stwierdzić w jakim był stanie, ale wymienione i bede spał spokojnie.

Dodatkowo cały czas słyszałem szum jakby łożyska. Myślałem, że to wysłużony rozrząd ale to jednak było łożysko od alternatora.

Koszt wymiany rozrządu 300zl
Naprawione, wymienione czas na urlop i jakąś trase :)

Pozdrowionka i dziękuję za wszelakie uwagi i sugestie :)

P.S.
później wstawie zdjęcia cacka, które dzisiaj widziałem - Ford Ranchero z 1978r 7.0 L :)

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 20 lip 2017 11:35 pm

Pazik pisze:Koszt wymiany rozrządu 300zl
:O No teraz nie dziwię się że nie miał ściągacza. Dwa dni walki :devil: to mniej niż na etacie.
pozdrawiam. tedi

Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl

Awatar użytkownika
pach
Posty: 1570
Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
Lokalizacja: KS m.KR
Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 11

Post autor: pach » 30 sie 2017 09:48 am

Cd tego wątku, w którym dyskusja zeszła na mechaników
wydzieliłem do:
viewtopic.php?f=1&t=6275
A tu - wracajmy do tego co w tytule ;)
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR

Kaczmar
Posty: 23
Rejestracja: 23 wrz 2017 02:49 pm
Lokalizacja: KONIN
Samochód: PACIFICA 3,5 AWD 2004
Postawił flaszek: 8

Post autor: Kaczmar » 24 wrz 2017 10:07 pm

Ja ma przyjaciela mechanika , sam nie znam się zbytnio.
Wymiana rozrządu plus części w tym pompa - 1200zł
wszystko działa jak trzeba
pozdrawiam

jozeklp
Posty: 29
Rejestracja: 08 wrz 2018 04:58 pm
Lokalizacja: NY
Samochód: pacifica 3.5 2006
Postawił flaszek: 4

Re: Rozrząd w 3.5 - części, ceny, zalecenia, koszty wymiany

Post autor: jozeklp » 15 wrz 2018 01:24 am

Witam musze odswiezyc temat .Podstawowy powod linki do tematu nie dzialaja juz a chce sam wymienic rozrzad . Prosze o pomoc co i jak na co zwrocic uwage srubka po srubce jak ktos moze niech poprowadzi nigdy nie zmienialem paska wiec w koncu czytajac jak detalicznie mozecie pomoc prosze. Flaszki napewno postawie☺Czy cos sie zmienilo w temacie czesci od ostatniego posta praqie rok temu .Mam z racji ze mieszkam w stanach taniuske czesci jeali chodzi o Mopar no ale czytam ze opinie sa rozne moze cos mopara odradzacie ? Pozdrawiam i czekam na pomoc.

Awatar użytkownika
głodźillaryki
Posty: 1072
Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
Lokalizacja: Ryki
Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 18

Re: Rozrząd w 3.5 - części, ceny, zalecenia, koszty wymiany

Post autor: głodźillaryki » 15 wrz 2018 06:29 am

Masz tam tanie części oryginalne?
No to nic tylko się cieszyć i kupować.
W Polsce się kombinuje jak przyoszczedzic i nie kupic Mopara.(ze względów finansowych,a nie,że oryginalne są złe )☺
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)

wili
Posty: 340
Rejestracja: 23 wrz 2014 10:58 am
Lokalizacja: Kraków
Samochód:
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 9

Re: Rozrząd w 3.5 - części, ceny, zalecenia, koszty wymiany

Post autor: wili » 16 wrz 2018 10:29 am

to nie kombinowanie tylko logiczne myślenie mopar nie jest producentem i jak może zagwarantować jakość , jedynie gwarantuje 100procent droższą cenę
CONCORDE 3.2 LPG TOWN&CONTRY 3.8 LPG
tel. 669422757 REMONTY SILNIKÓW CHRYSLERA 2.7,3.2,3.3,3.5,3.7,4.7,3.8,4.0,5.7

Awatar użytkownika
głodźillaryki
Posty: 1072
Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
Lokalizacja: Ryki
Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 18

Re: Rozrząd w 3.5 - części, ceny, zalecenia, koszty wymiany

Post autor: głodźillaryki » 16 wrz 2018 10:52 am

Z ceną to fakt.
Jakość.... Mozemy sie spodziewać,że to co kupimy nie będzie marną-typowo Chińską produkcją...
Oczywiście nie oznacza to,że dana część nie będzie produkcji..... Tajwanskiej😄
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Re: Rozrząd w 3.5 - części, ceny, zalecenia, koszty wymiany

Post autor: M. » 16 wrz 2018 11:26 am

willi,
Zmień płytę. Stajesz się monotematyczny i nudny.
Albo licz się że takie knoty jak powyższy twój post będę usuwać bez ostrzeżenia do blokady konta włącznie.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

jozeklp
Posty: 29
Rejestracja: 08 wrz 2018 04:58 pm
Lokalizacja: NY
Samochód: pacifica 3.5 2006
Postawił flaszek: 4

Re: Rozrząd w 3.5 - części, ceny, zalecenia, koszty wymiany

Post autor: jozeklp » 16 wrz 2018 02:48 pm

Panowie ok ok co warto a co nie warto kupowac pominmy prosze nie w tym rzecz. Moj problem to brak naprawde szczegolowego ,detalicznego opisu wymiany rozrzadu w pacifice 3.5 2006 . Sa w necie ale troche za malo jak dla mnie . Chodzi o szczegoly na co mam zwrocic uwage przy wymianie paska o te znaki zeby dobrze byly ustawione . Tak naprawde krok po kroku. Pozdrawiam i jesli to mozliwe cos podeslijcie.

Awatar użytkownika
głodźillaryki
Posty: 1072
Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
Lokalizacja: Ryki
Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 18

Re: Rozrząd w 3.5 - części, ceny, zalecenia, koszty wymiany

Post autor: głodźillaryki » 16 wrz 2018 03:40 pm

A będziesz miał czym ściągnąć koło pasowe? To może byč największy problem...
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Re: Rozrząd w 3.5 - części, ceny, zalecenia, koszty wymiany

Post autor: M. » 16 wrz 2018 03:45 pm

Poszukaj choćby linków do serwisówki. Są na forum choćby viewtopic.php?f=33&t=7079
A co do różnych przypadków, kłopotów, spostrzeżeń i uwag wpisz w szukajce forumowej słowo "rozrząd" (bez cudzysłowów) i dostaniesz 8 stron postów z tą frazą. Z pewnością wśród nich znajdziesz interesujące Ciebie informacje. Przepisywać nie ma sensu.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

jozeklp
Posty: 29
Rejestracja: 08 wrz 2018 04:58 pm
Lokalizacja: NY
Samochód: pacifica 3.5 2006
Postawił flaszek: 4

Re: Rozrząd w 3.5 - części, ceny, zalecenia, koszty wymiany

Post autor: jozeklp » 16 wrz 2018 06:54 pm

Wlasnie kolo pasowe i co jeszcze moze mnie zaskoczyc o to pytalem.Jakie narzedzie kupic zeby poszlo fajnie .Pozdrawiam

Awatar użytkownika
głodźillaryki
Posty: 1072
Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
Lokalizacja: Ryki
Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 18

Re: Rozrząd w 3.5 - części, ceny, zalecenia, koszty wymiany

Post autor: głodźillaryki » 16 wrz 2018 07:54 pm

Koniecznie klucze nasadowe 1/4 potrzebna długa 13 lub krótka z krótką przedłużkà by od kręcić sprężarkę Klimy... Śruby są dostępne tylko przez otwory w kole jej napędu.
Oczywiście dziesiątka na grzechotkę 1/4 do tego normalne klucze nasadowe 1/2 np 17,18 i zdaje się 15 i może jeszcze jakiś...
W celu dojścia i demontażu np napinacza paska osprzętu.. wyjecia śrub rolek.. konieczne jest użycie jakiegoś podnośnika np żaby postawionej pod silnik od strony paska..
Czasem trzeba silnik unieść lub opuścić żeby można cos wyjąć lub od kręcić.
Koło na wale powinno pójść średnim ściągaczem najlepiej z dwoma ramionami... Choć z trzema tez da się zaczepić.
Pewnie trzeba będzie zeszlifowac od zewnątrz łapy ściągacza, żeby móc nim złapać za koło
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)

jozeklp
Posty: 29
Rejestracja: 08 wrz 2018 04:58 pm
Lokalizacja: NY
Samochód: pacifica 3.5 2006
Postawił flaszek: 4

Re: Rozrząd w 3.5 - części, ceny, zalecenia, koszty wymiany

Post autor: jozeklp » 17 wrz 2018 12:17 am

Wielkie dzieki o taka pomoc chodzi.Pozdrowionka i prosze o wiecej.

jozeklp
Posty: 29
Rejestracja: 08 wrz 2018 04:58 pm
Lokalizacja: NY
Samochód: pacifica 3.5 2006
Postawił flaszek: 4

Re: Rozrząd w 3.5 - części, ceny, zalecenia, koszty wymiany

Post autor: jozeklp » 17 wrz 2018 12:24 am

A jeszcze czy ten sciagacz bedzie dobry ?https://www.toolsid.com/oem/chrysler-ha ... gJU_PD_BwE

Awatar użytkownika
głodźillaryki
Posty: 1072
Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
Lokalizacja: Ryki
Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 18

Re: Rozrząd w 3.5 - części, ceny, zalecenia, koszty wymiany

Post autor: głodźillaryki » 17 wrz 2018 05:47 am

Wygląda...jakby do tego... Czy napewno dobry tego juz nie wiem...
Wiecej.... To juz szczegóły wrazie potrzeby...
Ps. Napinacz paska rozrządu nie trzeba sciskać i przetykac zawleczką. Śruby są dlugie i da się go przykrecić- jednoczesnie będzie powoli napinał pasek.
To tak nawiasem ,bo nawet jesli to będzie nówka i mamy sciśniety ,to po naciagnieciu może sie okazac ,że nie zupełnie to pasuje na znaki i będzie potrzebna powtórka ☺
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)

west26
Posty: 951
Rejestracja: 19 lip 2015 12:06 am
Lokalizacja: Milicz
Samochód: Hyundai Santa Fe 2.7 AWD aut.
Postawił flaszek: 15
Dostał flaszek: 16

Re: Rozrząd w 3.5 - części, ceny, zalecenia, koszty wymiany

Post autor: west26 » 17 wrz 2018 08:42 am

Ja kupiłem Yato za 80 zł. Niestety końcówki po zeszlifowaniu nie wytrzymały więc zostały odcięte i przyspawane z jakościówki.
Załączniki
IMG_20180917_083511.jpg
Nie każdy facet z widłami to Posejdon : )

abes2162
Posty: 210
Rejestracja: 15 maja 2017 02:52 pm
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Samochód: Pacifica 2007 AWD
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 10

Re: Rozrząd w 3.5 - części, ceny, zalecenia, koszty wymiany

Post autor: abes2162 » 17 wrz 2018 09:14 am

U mnie próbowaliśmy podobnym ściągaczem i poprzez wąskie chwytaki (takie jak na przedstawionym powyżej ściągaczu) oderwał się fragment koła pasowego. Ściągacz z szerszymi "łapkami" rozwiązał sprawę. Jeśli u Ciebie koło pasowe będzie osadzone tak mocno jak u mnie to tym ściągaczem będzie ciężko.

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Re: Rozrząd w 3.5 - części, ceny, zalecenia, koszty wymiany

Post autor: M. » 17 wrz 2018 10:03 am

1. Łapy ściągacza ZAWSZE muszą być montowane pomiędzy kołem pasowym a piastą - NIGDY na zewnętrznym pierścieniu koła pasowego
2. Miejsca tam jest mało więc zaczepy nie mogą być wysokie
3. Koło pasowe jest na istotny wcisk bez żadnych klinów lub temu podobnych
4. Z racji ciasnego pasowania koła na czopie wału i wynikającej stąd dużej siły szerokość zaczepów ściągacza powinna być możliwie duża, umożliwiająca wszak zamocowanie
5. Ściągacze uniwersalne charakteryzują się realnie małą średnicą gwintu oraz realnie dużym jego skokiem.
6. Ściągacz uniwersalny ma pokrętło o krótkim ramieniu
7. Ściągacz uniwersalny jest urządzeniem "wahliwym" - trochę mało rąk, żeby z jednej strony kręcić, z drugiej trzymać stabilnie

To czym nasz kolega zdejmował u mnie koło to był dwuramienny ściągacz, gdzie na poprzecznej belce, łapy mocowane były zaciskowo w ustalonej pozycji (po wcześniejszym zamontowaniu łap ściągacza w określonych miejscach koła pasowego). Po zamontowaniu i dociśnięciu śruby, ściągacz był stabilny i ani drgnął przy operowaniu nim. Średnica gwintu była więcej niż duża i z drobnym gwintem. Koniec gwintu zakończony sześciokątem, a dalej nasadka i długie pokrętło. Niestety foty nie mam więc nie pokażę.
Takim narzędziem bez potu i wysiłku koło zjechało w ciągu minuty.
Warto dodać, że ściągacz ten choć stosowany u kolegi do Pac przedliftowych, wymagał doszlifowania żeby podszedł w polifcie.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Awatar użytkownika
Konrad
Posty: 148
Rejestracja: 26 paź 2016 08:59 pm
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Chrysler Pacifica touring FWD 3.5 V6 Pb 2005
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 13

Re: Rozrząd w 3.5 - części, ceny, zalecenia, koszty wymiany

Post autor: Konrad » 17 wrz 2018 10:52 am

Sprężarki klimatyzacji nie odkręcamy, odkręcamy pompę wspomagania przez otwory w kole tej że pompy. Jak już ściągniesz koło pasowe i odkręcisz pokrywy to trzeba spuścić płyn hłodzący. Przed wymianą paska przekręcasz wałem korbowym tak aby wszystkie znaki się pokryły.
Załączniki
B9C5E371-7E02-4EB7-BAC4-FAE7AF4BE8B7.jpeg
1252D5AA-D178-423B-A56E-212CD98F7AF3.jpeg
E7AB64AB-7B79-4839-8DB9-CA92469382D2.jpeg
Konrad

jozeklp
Posty: 29
Rejestracja: 08 wrz 2018 04:58 pm
Lokalizacja: NY
Samochód: pacifica 3.5 2006
Postawił flaszek: 4

Re: Rozrząd w 3.5 - części, ceny, zalecenia, koszty wymiany

Post autor: jozeklp » 17 wrz 2018 12:35 pm

Dziekuje bardzo za szczegolowe odpowiedzi co za tym idzie pomoc jakiej potrzebowalem. Mam jeszcze pytanie .Czy musze wykrecic swiece czy niekoniecznie ?Pozdrowionka .

west26
Posty: 951
Rejestracja: 19 lip 2015 12:06 am
Lokalizacja: Milicz
Samochód: Hyundai Santa Fe 2.7 AWD aut.
Postawił flaszek: 15
Dostał flaszek: 16

Re: Rozrząd w 3.5 - części, ceny, zalecenia, koszty wymiany

Post autor: west26 » 17 wrz 2018 01:32 pm

Ja miałem wykręcone bo i tak zakładałem nowe, ale z tego co pamiętam w pierwszy cylinder majsterek zaglądał.
Nie każdy facet z widłami to Posejdon : )

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Re: Rozrząd w 3.5 - części, ceny, zalecenia, koszty wymiany

Post autor: M. » 17 wrz 2018 03:43 pm

Ja bym wykręcił - nie będzie kompresji łatwiej kręcić wałem.
Z drugiej strony bez wykręcania też można a wówczas odpada zwalanie kolektora - bo jak mi się zdaje (a pisze z pamięci) trzeba by było
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik 3,5”