Tylko mi nie mów ,że maluch nie miał pompy wody.. "BIS"szunaj60 pisze:WARMIK Jak to zrobiłeś w "maluchu" :scratch:
Rozrząd w 3.5 - części, ceny, zalecenia, koszty wymiany
-
- Posty: 31
- Rejestracja: 10 lip 2017 12:07 pm
- Lokalizacja: Koszalin
- Samochód: Pacifica 3,5 FWD LPG
Witam wszystkich i z góry przepraszam bo pewnie już ktoś o tym pisał ale posty na temat rozrządu są z kilku lat do tyłu. Za nieco ponad tydzień czeka mnie trasa ponad 3tys km i muszę mieć autko dopracowane i zadbane.
Kilkanaście dni temu kupiłem Pacifice 2006r 3,5L FWD z LPG (instalacja ma 6lat). Auto było sprowadzone z Kanady w 2007r. nr VIN 2A4GM68416R871544
Pan od którego kupiłem autko był jego właścicielem dokładnie rok czasu i wymienił TYLKO olej w skrzyni biegów... Co gorsze on nie ma pojęcia kiedy poprzedni właściciel wymienił rozrząd i olej silnika.
Więc chcę to zrobić przed trasą. Do rzeczy.
Byłem już u gazownika. Sprawdził cała instalacje, szczelność, wymienił filtry (twierdzi, że instalacja jest z górnej pułki). Gaz z głowy - wszystko ok.
Teraz chcę wymienić rozrząd, olej i tutaj mam parę wątpliwości.
Zamierzam wymienić również napinacz hydrauliczny bo nikt nie wie jak długo Packa go ma.
Tylko jest ich troche i jeszcze więcej cen.
Na usaolkusz sa 2 rodzaje:
MOPAR 761zł https://usaolkusz.pl/p/992/1353223/oryg ... ysler.html
DNJ 600zł https://usaolkusz.pl/p/992/2430280/hydr ... ysler.html
Rozbierzność nie jest juz tak duża więc wybrałbym oryginał ale na allegro są zupełnie inne ceny i tu proszę o radę:
209zł http://allegro.pl/napinacz-paska-rozrza ... 23638.html
niby oryginalny za 350zł http://allegro.pl/napinacz-rozrzadu-chr ... 10580.html
399zł DAYCO http://allegro.pl/napinacz-hydrauliczny ... 40012.html
600zł MOPAR http://allegro.pl/napinacz-hydrauliczny ... 14425.html
Co do reszty rozrządu wybrałem ten zestaw z usaolkusz
https://usaolkusz.pl/p/992/1354321/kpl- ... ysler.html
Olej+filtr ten ale pojadę jeszcze do hurtowni olejów i tam Pan dobiera oleje do marek aut. Może jeszcze coś znajdzie
https://usaolkusz.pl/p/1518/1351689/fil ... ysler.html
No i na koniec filtr powietrza:
https://usaolkusz.pl/p/3386/1352799/fil ... ysler.html
Na dodatek na tablicy świeci check engine.
Gazownik sprawdził to na komputerze i wyszły mu 2 błędy od katalizatora i sondy lambda. Twierdzi, że od kata to standard.
Dodatkowo za jakiś czas chcę jeszcze wymienić świece
Co o tym wszystkim myślicie?
Kilkanaście dni temu kupiłem Pacifice 2006r 3,5L FWD z LPG (instalacja ma 6lat). Auto było sprowadzone z Kanady w 2007r. nr VIN 2A4GM68416R871544
Pan od którego kupiłem autko był jego właścicielem dokładnie rok czasu i wymienił TYLKO olej w skrzyni biegów... Co gorsze on nie ma pojęcia kiedy poprzedni właściciel wymienił rozrząd i olej silnika.
Więc chcę to zrobić przed trasą. Do rzeczy.
Byłem już u gazownika. Sprawdził cała instalacje, szczelność, wymienił filtry (twierdzi, że instalacja jest z górnej pułki). Gaz z głowy - wszystko ok.
Teraz chcę wymienić rozrząd, olej i tutaj mam parę wątpliwości.
Zamierzam wymienić również napinacz hydrauliczny bo nikt nie wie jak długo Packa go ma.
Tylko jest ich troche i jeszcze więcej cen.
Na usaolkusz sa 2 rodzaje:
MOPAR 761zł https://usaolkusz.pl/p/992/1353223/oryg ... ysler.html
DNJ 600zł https://usaolkusz.pl/p/992/2430280/hydr ... ysler.html
Rozbierzność nie jest juz tak duża więc wybrałbym oryginał ale na allegro są zupełnie inne ceny i tu proszę o radę:
209zł http://allegro.pl/napinacz-paska-rozrza ... 23638.html
niby oryginalny za 350zł http://allegro.pl/napinacz-rozrzadu-chr ... 10580.html
399zł DAYCO http://allegro.pl/napinacz-hydrauliczny ... 40012.html
600zł MOPAR http://allegro.pl/napinacz-hydrauliczny ... 14425.html
Co do reszty rozrządu wybrałem ten zestaw z usaolkusz
https://usaolkusz.pl/p/992/1354321/kpl- ... ysler.html
Olej+filtr ten ale pojadę jeszcze do hurtowni olejów i tam Pan dobiera oleje do marek aut. Może jeszcze coś znajdzie
https://usaolkusz.pl/p/1518/1351689/fil ... ysler.html
No i na koniec filtr powietrza:
https://usaolkusz.pl/p/3386/1352799/fil ... ysler.html
Na dodatek na tablicy świeci check engine.
Gazownik sprawdził to na komputerze i wyszły mu 2 błędy od katalizatora i sondy lambda. Twierdzi, że od kata to standard.
Dodatkowo za jakiś czas chcę jeszcze wymienić świece
Co o tym wszystkim myślicie?
Ostatnio zmieniony 10 lip 2017 09:01 pm przez Pazik, łącznie zmieniany 1 raz.
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Standardem jest sytuacja gdy pomarańczowe nie świeci w trakcie jazdy.Pazik pisze:Twierdzi, że od kata to standard.
Świeci tylko przy uruchamianiu w ramach testu systemów.
Jeśli ktoś mówi inaczej zmień go na innego który zna się na rzeczy
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
-
- Posty: 31
- Rejestracja: 10 lip 2017 12:07 pm
- Lokalizacja: Koszalin
- Samochód: Pacifica 3,5 FWD LPG
Nie zamierzam tego zostawić.
Najgorsze jest to, że do Koszalina przeprowadziłem się rok temu i to z samego południa.
Nie znam tutaj kompletnie żadnego mechanika czy elektryka.
Byłem wczoraj w najlepszym warsztacie w Koszalinie według opinii, których było od groma.
Jednak jak pan mechanik zobaczył, że to American Car to powiedział , że amerykańskich aut nie naprawiają...
Troszeczkę jestem w ciężkiej sytuacji
Najgorsze jest to, że do Koszalina przeprowadziłem się rok temu i to z samego południa.
Nie znam tutaj kompletnie żadnego mechanika czy elektryka.
Byłem wczoraj w najlepszym warsztacie w Koszalinie według opinii, których było od groma.
Jednak jak pan mechanik zobaczył, że to American Car to powiedział , że amerykańskich aut nie naprawiają...
Troszeczkę jestem w ciężkiej sytuacji
powiem tak rozrząd wymieniałem miesiąc temu mechanik za robociznę z płynem chłodniczym wziął 500zł(wymiana rozrządu ,paska wielorowkowego ,płynu chłodniczego ,sprzęgła alternatora i wszystkich rolek . Nie zawsze musisz wymieniać napinacz jeśli jest dobry to zostawiasz (teza mojego mechanika)sprawdzony gościu od 6 lat.
moje cacuszko
-
- Posty: 2534
- Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
- Lokalizacja: Poznań-okolica
- Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
- Postawił flaszek: 14
- Dostał flaszek: 16
no cóż standard to nie jest na pewnoPazik pisze:wyszły mu 2 błędy od katalizatora i sondy lambda. Twierdzi, że od kata to standard.
prawdopodobnie chodziło o to że w autach ponad 10-letnich ze słusznym przebiegiem kończący się katalizator to sytuacja dość częsta. Oczywiście zależy to od wielu czynników których w tym przypadku nie znamy. Natomiast błąd sondy (nie wiem jaki pokazał komp) może być konsekwencją pierwszego
co do części zamiennych w kwestii napinacza wybrałbym Mopar - to dość istotny element
pozostałych napinaczy po prostu nie znam bo zamienniki napinacza pojawiły dopiero od 2 lat bodajże
pompa ok, pasek, hmmm Mopar pod swoją marką sprzedawał różne - continental, gates, więc istnieje szansa że dayco też wytrzyma
pozdrawiam Piotr
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
-
- Posty: 340
- Rejestracja: 23 wrz 2014 10:58 am
- Lokalizacja: Kraków
- Samochód:
- Postawił flaszek: 1
- Dostał flaszek: 9
od propozycji mopara to z daleka a zwłaszcza od oleju , są części dostępne bez pośrednio od producenta,napinacze nowe , już kilka wymieniałem ,miałem kilka samochodów co przyjechały na diagnoze ze stukami czy to już panewka , a to okazało się że nowy napinacz po wymianie rozrządu, są bardzo słabe ,więcej wytrzymują starsze używane , jeśli nie cieknie i musisz użyć imadła że by go wcisnąć to zostaw bez obawy
CONCORDE 3.2 LPG TOWN&CONTRY 3.8 LPG
tel. 669422757 REMONTY SILNIKÓW CHRYSLERA 2.7,3.2,3.3,3.5,3.7,4.7,3.8,4.0,5.7
tel. 669422757 REMONTY SILNIKÓW CHRYSLERA 2.7,3.2,3.3,3.5,3.7,4.7,3.8,4.0,5.7
- głodźillaryki
- Posty: 1072
- Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
- Lokalizacja: Ryki
- Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 18
-
- Posty: 2534
- Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
- Lokalizacja: Poznań-okolica
- Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
- Postawił flaszek: 14
- Dostał flaszek: 16
no właśnie... jeśli mówimy o zamiennikach to powinny być części o parametrach części oryginalnych bądź do nich zbliżonych, czy to oznacza lepszych... wątpię, tańszych i porównywalnych zdarza się, tańszych i gorszych.. dość często niestety (zwłaszcza poduszki silnika) decyzja należy do Ciebie ale moim zdaniem jak przyoszczędzisz za dużo (specjalnie piszę "za dużo" bo w niektórych aspektach oszczędności są jak najbardziej uzasadnione) to możesz przypadkiem później zapłacić kilkakrotnie więcej.Pazik pisze:Jeżeli niby Mopar ma części oryginalne to co jest lepsze od oryginału?
o olejach poczytaj tutaj,
viewtopic.php?t=5&postdays=0&postorder=asc&start=200
zdanie willego w kwestii olejów jest powiedzmy dyskusyjne
pozdrawiam Piotr
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
-
- Posty: 2534
- Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
- Lokalizacja: Poznań-okolica
- Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
- Postawił flaszek: 14
- Dostał flaszek: 16
być może :evil:głodźillaryki pisze:Z tym napinaczem to moze być większa burza niz z olejem
ja osobiście nie słyszałem o awarii rozrządu spowodowanej oryginalnym napinaczem
wymienianym zgodnie z zasadami.
W serwisówce zalecany przebieg do wymiany rozrządu to 170 tyś km lub 102 miesiące
a napinacza gdy pojawią się ślady wycieków, pytanie czy będziesz sprawdzał co jakiś czas
czy wycieki się pojawiły, z całą związaną z tym robocizną, czy nie lepiej profilaktycznie wymienić
(słyszałem pogląd że napinacz wymieniamy co drugi rozrząd, chyba że ma wycieki)
pozdrawiam Piotr
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Mam ten luksus, że nie muszę się wypowiadać, bo Ci co chcieli poznać moja opinie to ją już poznali.
Duże dziewczynki i duzi chłopcy mają swoje szare komórki i potrafią ich używać. Zatem odróżnią ziarno od plew.
Wszystkim czytającym życzę rozsądku
M.
Duże dziewczynki i duzi chłopcy mają swoje szare komórki i potrafią ich używać. Zatem odróżnią ziarno od plew.
Wszystkim czytającym życzę rozsądku
M.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
-
- Posty: 31
- Rejestracja: 10 lip 2017 12:07 pm
- Lokalizacja: Koszalin
- Samochód: Pacifica 3,5 FWD LPG
Części zamówione
- Pasek Dayco
- Rolka napinacza KML
- Pompa wody AIRTEX
- Napinacz hydrauliczny MOPAR, tu postawiłem na oryginał. To jednak ważna część
- Olej i filtr MOPAR 10w30
- filtr powietrza nie jakiś górnolotny
szkoda, że olkusz nie ma pasków Gates bo bym go wybrał ale Dayco też dobra sprawa.
Na piątek umówiony Pan Mechanik :). Po wymianie napisze jakie efekty.
A we wrześniu polecą nowe świece, klocki i zabiore się za ten nieszczęsny check.
- Pasek Dayco
- Rolka napinacza KML
- Pompa wody AIRTEX
- Napinacz hydrauliczny MOPAR, tu postawiłem na oryginał. To jednak ważna część
- Olej i filtr MOPAR 10w30
- filtr powietrza nie jakiś górnolotny
szkoda, że olkusz nie ma pasków Gates bo bym go wybrał ale Dayco też dobra sprawa.
Na piątek umówiony Pan Mechanik :). Po wymianie napisze jakie efekty.
A we wrześniu polecą nowe świece, klocki i zabiore się za ten nieszczęsny check.
- głodźillaryki
- Posty: 1072
- Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
- Lokalizacja: Ryki
- Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 18
-
- Posty: 340
- Rejestracja: 23 wrz 2014 10:58 am
- Lokalizacja: Kraków
- Samochód:
- Postawił flaszek: 1
- Dostał flaszek: 9
nie będę sie rozwodził , zasadnicze pytanie czy mopar jest producentem , rolki używam krafta , paski dayko lub gates , pompa magneti , mopar na żadnym opakowaniu nie jest w stanie nawet napisać od jakiego producenta oferuje produkt , mapspycha wez opakowanie oleju mopar i poczytaj etykietę i podaj mi od jakiego producenta jest olej i czy w każdym jest ten sam ,lub zależy z kim podpiszą umowę , już pisałem jakie klient kupił panewki w oryginale mopara 100% chiny, nawet nie firma europejska czy amerykańska produkująca w chinach , ja używam firmy amerykańskiej produkowane w stanach lub w izraelu i to dla mnie jest oryginał , oryginalne mopara to nazwa opakowanie i etykieta , jeśli ktoś tego nie rozumie niech się lepiej nie wypowiada
CONCORDE 3.2 LPG TOWN&CONTRY 3.8 LPG
tel. 669422757 REMONTY SILNIKÓW CHRYSLERA 2.7,3.2,3.3,3.5,3.7,4.7,3.8,4.0,5.7
tel. 669422757 REMONTY SILNIKÓW CHRYSLERA 2.7,3.2,3.3,3.5,3.7,4.7,3.8,4.0,5.7
-
- Posty: 31
- Rejestracja: 10 lip 2017 12:07 pm
- Lokalizacja: Koszalin
- Samochód: Pacifica 3,5 FWD LPG
Panowie pytanie mam czy ktoś z Was ma używane wolne koło pasowe wału korbowego?
mechanik robi mi ten rozrząd i nie może zdjąć tego koła bo jest strasznie zapieczone.
Walczy już drugi dzień z tym na różne sposoby ale kazał mi sie na wszelki wypadek rozeznać czy jest dostępna używka.
Nowa 230zł a to akurat część, która może być używana.
mechanik robi mi ten rozrząd i nie może zdjąć tego koła bo jest strasznie zapieczone.
Walczy już drugi dzień z tym na różne sposoby ale kazał mi sie na wszelki wypadek rozeznać czy jest dostępna używka.
Nowa 230zł a to akurat część, która może być używana.
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Pazik,
Gdyby mechanik miał odpowiedni ściągacz to kilka minut i byłoby po sprawie.
Wiem, bo kiedyś zniszczyłem 2 uniwersalne ściągacze bez efektu oczekiwanego.
Podjechałem do kolegi który miał odpowiedni i jak pisałem - kilka minut i koło co drgnąć nie chciało zeszło - rzecz jasna po wymianie rozrządu weszło na swoje miejsce bez skuchy.
Gdyby mechanik miał odpowiedni ściągacz to kilka minut i byłoby po sprawie.
Wiem, bo kiedyś zniszczyłem 2 uniwersalne ściągacze bez efektu oczekiwanego.
Podjechałem do kolegi który miał odpowiedni i jak pisałem - kilka minut i koło co drgnąć nie chciało zeszło - rzecz jasna po wymianie rozrządu weszło na swoje miejsce bez skuchy.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
- głodźillaryki
- Posty: 1072
- Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
- Lokalizacja: Ryki
- Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 18
Jak będzie łapał tam gdzie nie trzeba to rzeczywiście trzeba będzie inne koło.... Wystarczy troszkę pomyśleć.... zwykle... trzeba podszlifowac łapki ściągacza...by było je można zaczepic....
Łapiemy... koniecznie przy śrubie,/niestety mało miejsca ale to jedyne słuszne podejscie\ a nie gdzieś wysoko.... im dalej od środka tym gorzej i potrzebna wieksza siła...
Pewnie zaraz ktos się oburzy ze to to samo gdzie chwytamy i glupoty pisze
Łapiemy... koniecznie przy śrubie,/niestety mało miejsca ale to jedyne słuszne podejscie\ a nie gdzieś wysoko.... im dalej od środka tym gorzej i potrzebna wieksza siła...
Pewnie zaraz ktos się oburzy ze to to samo gdzie chwytamy i glupoty pisze
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Jak ktoś chce się oburzyć to jego sprawa.głodźillaryki pisze:Pewnie zaraz ktos się oburzy ze to to samo gdzie chwytamy i glupoty pisze
Jedno co nieśmiało dodam, to tyle, że idealny do tego jest trójramienny sztywny ściągacz. Piłowanie końców ramion będzie konieczne na bank.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
-
- Posty: 31
- Rejestracja: 10 lip 2017 12:07 pm
- Lokalizacja: Koszalin
- Samochód: Pacifica 3,5 FWD LPG
mechanik mówił mi, że własnie nie ma klucza do kół trójramiennych Sam nie wiem jak to możliwe jeżeli ktoś prowadzi warsztat 16 lat - i to dobry warsztat. No ale niech mu będzie.
No musi kombinować nie ma innej opcji. I tak spodziewałem się, że to koło to ponad 500zl kosztuje.
za 199 idzie dostać na allegro oryginał.
Jutro napisze co tam wyszło.
No musi kombinować nie ma innej opcji. I tak spodziewałem się, że to koło to ponad 500zl kosztuje.
za 199 idzie dostać na allegro oryginał.
Jutro napisze co tam wyszło.
-
- Posty: 31
- Rejestracja: 10 lip 2017 12:07 pm
- Lokalizacja: Koszalin
- Samochód: Pacifica 3,5 FWD LPG
No i po bólu
Jestem po wymianie rozrządu. Majster sam zmontował "klucz" spawając ze sobą śruby i nakrętki. Jak mi to pokazał to byłem w ciężkim szoku.... artysta z niego
Co do części, które wyjął no cóż... dobrze, że nie zwlekałem z wymianą.
Pompa wody już ciekła i to nie mało. Pasek jeszcze by wytrzymał ale rolki wyrobione.
Co do napinacze hydraulicznego nie byłem wstanie stwierdzić w jakim był stanie, ale wymienione i bede spał spokojnie.
Dodatkowo cały czas słyszałem szum jakby łożyska. Myślałem, że to wysłużony rozrząd ale to jednak było łożysko od alternatora.
Koszt wymiany rozrządu 300zl
Naprawione, wymienione czas na urlop i jakąś trase
Pozdrowionka i dziękuję za wszelakie uwagi i sugestie
P.S.
później wstawie zdjęcia cacka, które dzisiaj widziałem - Ford Ranchero z 1978r 7.0 L
Jestem po wymianie rozrządu. Majster sam zmontował "klucz" spawając ze sobą śruby i nakrętki. Jak mi to pokazał to byłem w ciężkim szoku.... artysta z niego
Co do części, które wyjął no cóż... dobrze, że nie zwlekałem z wymianą.
Pompa wody już ciekła i to nie mało. Pasek jeszcze by wytrzymał ale rolki wyrobione.
Co do napinacze hydraulicznego nie byłem wstanie stwierdzić w jakim był stanie, ale wymienione i bede spał spokojnie.
Dodatkowo cały czas słyszałem szum jakby łożyska. Myślałem, że to wysłużony rozrząd ale to jednak było łożysko od alternatora.
Koszt wymiany rozrządu 300zl
Naprawione, wymienione czas na urlop i jakąś trase
Pozdrowionka i dziękuję za wszelakie uwagi i sugestie
P.S.
później wstawie zdjęcia cacka, które dzisiaj widziałem - Ford Ranchero z 1978r 7.0 L
- pach
- Posty: 1570
- Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
- Lokalizacja: KS m.KR
- Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
- Postawił flaszek: 10
- Dostał flaszek: 11
Cd tego wątku, w którym dyskusja zeszła na mechaników
wydzieliłem do:
viewtopic.php?f=1&t=6275
A tu - wracajmy do tego co w tytule
wydzieliłem do:
viewtopic.php?f=1&t=6275
A tu - wracajmy do tego co w tytule
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR
Race fast, safe caR
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 08 wrz 2018 04:58 pm
- Lokalizacja: NY
- Samochód: pacifica 3.5 2006
- Postawił flaszek: 4
Re: Rozrząd w 3.5 - części, ceny, zalecenia, koszty wymiany
Witam musze odswiezyc temat .Podstawowy powod linki do tematu nie dzialaja juz a chce sam wymienic rozrzad . Prosze o pomoc co i jak na co zwrocic uwage srubka po srubce jak ktos moze niech poprowadzi nigdy nie zmienialem paska wiec w koncu czytajac jak detalicznie mozecie pomoc prosze. Flaszki napewno postawie☺Czy cos sie zmienilo w temacie czesci od ostatniego posta praqie rok temu .Mam z racji ze mieszkam w stanach taniuske czesci jeali chodzi o Mopar no ale czytam ze opinie sa rozne moze cos mopara odradzacie ? Pozdrawiam i czekam na pomoc.
- głodźillaryki
- Posty: 1072
- Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
- Lokalizacja: Ryki
- Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 18
Re: Rozrząd w 3.5 - części, ceny, zalecenia, koszty wymiany
Masz tam tanie części oryginalne?
No to nic tylko się cieszyć i kupować.
W Polsce się kombinuje jak przyoszczedzic i nie kupic Mopara.(ze względów finansowych,a nie,że oryginalne są złe )☺
No to nic tylko się cieszyć i kupować.
W Polsce się kombinuje jak przyoszczedzic i nie kupic Mopara.(ze względów finansowych,a nie,że oryginalne są złe )☺
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)
-
- Posty: 340
- Rejestracja: 23 wrz 2014 10:58 am
- Lokalizacja: Kraków
- Samochód:
- Postawił flaszek: 1
- Dostał flaszek: 9
Re: Rozrząd w 3.5 - części, ceny, zalecenia, koszty wymiany
to nie kombinowanie tylko logiczne myślenie mopar nie jest producentem i jak może zagwarantować jakość , jedynie gwarantuje 100procent droższą cenę
CONCORDE 3.2 LPG TOWN&CONTRY 3.8 LPG
tel. 669422757 REMONTY SILNIKÓW CHRYSLERA 2.7,3.2,3.3,3.5,3.7,4.7,3.8,4.0,5.7
tel. 669422757 REMONTY SILNIKÓW CHRYSLERA 2.7,3.2,3.3,3.5,3.7,4.7,3.8,4.0,5.7
- głodźillaryki
- Posty: 1072
- Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
- Lokalizacja: Ryki
- Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 18
Re: Rozrząd w 3.5 - części, ceny, zalecenia, koszty wymiany
Z ceną to fakt.
Jakość.... Mozemy sie spodziewać,że to co kupimy nie będzie marną-typowo Chińską produkcją...
Oczywiście nie oznacza to,że dana część nie będzie produkcji..... Tajwanskiej
Jakość.... Mozemy sie spodziewać,że to co kupimy nie będzie marną-typowo Chińską produkcją...
Oczywiście nie oznacza to,że dana część nie będzie produkcji..... Tajwanskiej
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Re: Rozrząd w 3.5 - części, ceny, zalecenia, koszty wymiany
willi,
Zmień płytę. Stajesz się monotematyczny i nudny.
Albo licz się że takie knoty jak powyższy twój post będę usuwać bez ostrzeżenia do blokady konta włącznie.
Zmień płytę. Stajesz się monotematyczny i nudny.
Albo licz się że takie knoty jak powyższy twój post będę usuwać bez ostrzeżenia do blokady konta włącznie.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 08 wrz 2018 04:58 pm
- Lokalizacja: NY
- Samochód: pacifica 3.5 2006
- Postawił flaszek: 4
Re: Rozrząd w 3.5 - części, ceny, zalecenia, koszty wymiany
Panowie ok ok co warto a co nie warto kupowac pominmy prosze nie w tym rzecz. Moj problem to brak naprawde szczegolowego ,detalicznego opisu wymiany rozrzadu w pacifice 3.5 2006 . Sa w necie ale troche za malo jak dla mnie . Chodzi o szczegoly na co mam zwrocic uwage przy wymianie paska o te znaki zeby dobrze byly ustawione . Tak naprawde krok po kroku. Pozdrawiam i jesli to mozliwe cos podeslijcie.
- głodźillaryki
- Posty: 1072
- Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
- Lokalizacja: Ryki
- Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 18
Re: Rozrząd w 3.5 - części, ceny, zalecenia, koszty wymiany
A będziesz miał czym ściągnąć koło pasowe? To może byč największy problem...
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Re: Rozrząd w 3.5 - części, ceny, zalecenia, koszty wymiany
Poszukaj choćby linków do serwisówki. Są na forum choćby viewtopic.php?f=33&t=7079
A co do różnych przypadków, kłopotów, spostrzeżeń i uwag wpisz w szukajce forumowej słowo "rozrząd" (bez cudzysłowów) i dostaniesz 8 stron postów z tą frazą. Z pewnością wśród nich znajdziesz interesujące Ciebie informacje. Przepisywać nie ma sensu.
A co do różnych przypadków, kłopotów, spostrzeżeń i uwag wpisz w szukajce forumowej słowo "rozrząd" (bez cudzysłowów) i dostaniesz 8 stron postów z tą frazą. Z pewnością wśród nich znajdziesz interesujące Ciebie informacje. Przepisywać nie ma sensu.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 08 wrz 2018 04:58 pm
- Lokalizacja: NY
- Samochód: pacifica 3.5 2006
- Postawił flaszek: 4
Re: Rozrząd w 3.5 - części, ceny, zalecenia, koszty wymiany
Wlasnie kolo pasowe i co jeszcze moze mnie zaskoczyc o to pytalem.Jakie narzedzie kupic zeby poszlo fajnie .Pozdrawiam
- głodźillaryki
- Posty: 1072
- Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
- Lokalizacja: Ryki
- Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 18
Re: Rozrząd w 3.5 - części, ceny, zalecenia, koszty wymiany
Koniecznie klucze nasadowe 1/4 potrzebna długa 13 lub krótka z krótką przedłużkà by od kręcić sprężarkę Klimy... Śruby są dostępne tylko przez otwory w kole jej napędu.
Oczywiście dziesiątka na grzechotkę 1/4 do tego normalne klucze nasadowe 1/2 np 17,18 i zdaje się 15 i może jeszcze jakiś...
W celu dojścia i demontażu np napinacza paska osprzętu.. wyjecia śrub rolek.. konieczne jest użycie jakiegoś podnośnika np żaby postawionej pod silnik od strony paska..
Czasem trzeba silnik unieść lub opuścić żeby można cos wyjąć lub od kręcić.
Koło na wale powinno pójść średnim ściągaczem najlepiej z dwoma ramionami... Choć z trzema tez da się zaczepić.
Pewnie trzeba będzie zeszlifowac od zewnątrz łapy ściągacza, żeby móc nim złapać za koło
Oczywiście dziesiątka na grzechotkę 1/4 do tego normalne klucze nasadowe 1/2 np 17,18 i zdaje się 15 i może jeszcze jakiś...
W celu dojścia i demontażu np napinacza paska osprzętu.. wyjecia śrub rolek.. konieczne jest użycie jakiegoś podnośnika np żaby postawionej pod silnik od strony paska..
Czasem trzeba silnik unieść lub opuścić żeby można cos wyjąć lub od kręcić.
Koło na wale powinno pójść średnim ściągaczem najlepiej z dwoma ramionami... Choć z trzema tez da się zaczepić.
Pewnie trzeba będzie zeszlifowac od zewnątrz łapy ściągacza, żeby móc nim złapać za koło
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 08 wrz 2018 04:58 pm
- Lokalizacja: NY
- Samochód: pacifica 3.5 2006
- Postawił flaszek: 4
Re: Rozrząd w 3.5 - części, ceny, zalecenia, koszty wymiany
Wielkie dzieki o taka pomoc chodzi.Pozdrowionka i prosze o wiecej.
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 08 wrz 2018 04:58 pm
- Lokalizacja: NY
- Samochód: pacifica 3.5 2006
- Postawił flaszek: 4
Re: Rozrząd w 3.5 - części, ceny, zalecenia, koszty wymiany
A jeszcze czy ten sciagacz bedzie dobry ?https://www.toolsid.com/oem/chrysler-ha ... gJU_PD_BwE
- głodźillaryki
- Posty: 1072
- Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
- Lokalizacja: Ryki
- Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 18
Re: Rozrząd w 3.5 - części, ceny, zalecenia, koszty wymiany
Wygląda...jakby do tego... Czy napewno dobry tego juz nie wiem...
Wiecej.... To juz szczegóły wrazie potrzeby...
Ps. Napinacz paska rozrządu nie trzeba sciskać i przetykac zawleczką. Śruby są dlugie i da się go przykrecić- jednoczesnie będzie powoli napinał pasek.
To tak nawiasem ,bo nawet jesli to będzie nówka i mamy sciśniety ,to po naciagnieciu może sie okazac ,że nie zupełnie to pasuje na znaki i będzie potrzebna powtórka ☺
Wiecej.... To juz szczegóły wrazie potrzeby...
Ps. Napinacz paska rozrządu nie trzeba sciskać i przetykac zawleczką. Śruby są dlugie i da się go przykrecić- jednoczesnie będzie powoli napinał pasek.
To tak nawiasem ,bo nawet jesli to będzie nówka i mamy sciśniety ,to po naciagnieciu może sie okazac ,że nie zupełnie to pasuje na znaki i będzie potrzebna powtórka ☺
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)
-
- Posty: 951
- Rejestracja: 19 lip 2015 12:06 am
- Lokalizacja: Milicz
- Samochód: Hyundai Santa Fe 2.7 AWD aut.
- Postawił flaszek: 15
- Dostał flaszek: 16
Re: Rozrząd w 3.5 - części, ceny, zalecenia, koszty wymiany
Ja kupiłem Yato za 80 zł. Niestety końcówki po zeszlifowaniu nie wytrzymały więc zostały odcięte i przyspawane z jakościówki.
Nie każdy facet z widłami to Posejdon : )
-
- Posty: 210
- Rejestracja: 15 maja 2017 02:52 pm
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Samochód: Pacifica 2007 AWD
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 10
Re: Rozrząd w 3.5 - części, ceny, zalecenia, koszty wymiany
U mnie próbowaliśmy podobnym ściągaczem i poprzez wąskie chwytaki (takie jak na przedstawionym powyżej ściągaczu) oderwał się fragment koła pasowego. Ściągacz z szerszymi "łapkami" rozwiązał sprawę. Jeśli u Ciebie koło pasowe będzie osadzone tak mocno jak u mnie to tym ściągaczem będzie ciężko.
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Re: Rozrząd w 3.5 - części, ceny, zalecenia, koszty wymiany
1. Łapy ściągacza ZAWSZE muszą być montowane pomiędzy kołem pasowym a piastą - NIGDY na zewnętrznym pierścieniu koła pasowego
2. Miejsca tam jest mało więc zaczepy nie mogą być wysokie
3. Koło pasowe jest na istotny wcisk bez żadnych klinów lub temu podobnych
4. Z racji ciasnego pasowania koła na czopie wału i wynikającej stąd dużej siły szerokość zaczepów ściągacza powinna być możliwie duża, umożliwiająca wszak zamocowanie
5. Ściągacze uniwersalne charakteryzują się realnie małą średnicą gwintu oraz realnie dużym jego skokiem.
6. Ściągacz uniwersalny ma pokrętło o krótkim ramieniu
7. Ściągacz uniwersalny jest urządzeniem "wahliwym" - trochę mało rąk, żeby z jednej strony kręcić, z drugiej trzymać stabilnie
To czym nasz kolega zdejmował u mnie koło to był dwuramienny ściągacz, gdzie na poprzecznej belce, łapy mocowane były zaciskowo w ustalonej pozycji (po wcześniejszym zamontowaniu łap ściągacza w określonych miejscach koła pasowego). Po zamontowaniu i dociśnięciu śruby, ściągacz był stabilny i ani drgnął przy operowaniu nim. Średnica gwintu była więcej niż duża i z drobnym gwintem. Koniec gwintu zakończony sześciokątem, a dalej nasadka i długie pokrętło. Niestety foty nie mam więc nie pokażę.
Takim narzędziem bez potu i wysiłku koło zjechało w ciągu minuty.
Warto dodać, że ściągacz ten choć stosowany u kolegi do Pac przedliftowych, wymagał doszlifowania żeby podszedł w polifcie.
2. Miejsca tam jest mało więc zaczepy nie mogą być wysokie
3. Koło pasowe jest na istotny wcisk bez żadnych klinów lub temu podobnych
4. Z racji ciasnego pasowania koła na czopie wału i wynikającej stąd dużej siły szerokość zaczepów ściągacza powinna być możliwie duża, umożliwiająca wszak zamocowanie
5. Ściągacze uniwersalne charakteryzują się realnie małą średnicą gwintu oraz realnie dużym jego skokiem.
6. Ściągacz uniwersalny ma pokrętło o krótkim ramieniu
7. Ściągacz uniwersalny jest urządzeniem "wahliwym" - trochę mało rąk, żeby z jednej strony kręcić, z drugiej trzymać stabilnie
To czym nasz kolega zdejmował u mnie koło to był dwuramienny ściągacz, gdzie na poprzecznej belce, łapy mocowane były zaciskowo w ustalonej pozycji (po wcześniejszym zamontowaniu łap ściągacza w określonych miejscach koła pasowego). Po zamontowaniu i dociśnięciu śruby, ściągacz był stabilny i ani drgnął przy operowaniu nim. Średnica gwintu była więcej niż duża i z drobnym gwintem. Koniec gwintu zakończony sześciokątem, a dalej nasadka i długie pokrętło. Niestety foty nie mam więc nie pokażę.
Takim narzędziem bez potu i wysiłku koło zjechało w ciągu minuty.
Warto dodać, że ściągacz ten choć stosowany u kolegi do Pac przedliftowych, wymagał doszlifowania żeby podszedł w polifcie.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
- Konrad
- Posty: 148
- Rejestracja: 26 paź 2016 08:59 pm
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Chrysler Pacifica touring FWD 3.5 V6 Pb 2005
- Postawił flaszek: 10
- Dostał flaszek: 13
Re: Rozrząd w 3.5 - części, ceny, zalecenia, koszty wymiany
Sprężarki klimatyzacji nie odkręcamy, odkręcamy pompę wspomagania przez otwory w kole tej że pompy. Jak już ściągniesz koło pasowe i odkręcisz pokrywy to trzeba spuścić płyn hłodzący. Przed wymianą paska przekręcasz wałem korbowym tak aby wszystkie znaki się pokryły.
Konrad
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 08 wrz 2018 04:58 pm
- Lokalizacja: NY
- Samochód: pacifica 3.5 2006
- Postawił flaszek: 4
Re: Rozrząd w 3.5 - części, ceny, zalecenia, koszty wymiany
Dziekuje bardzo za szczegolowe odpowiedzi co za tym idzie pomoc jakiej potrzebowalem. Mam jeszcze pytanie .Czy musze wykrecic swiece czy niekoniecznie ?Pozdrowionka .
-
- Posty: 951
- Rejestracja: 19 lip 2015 12:06 am
- Lokalizacja: Milicz
- Samochód: Hyundai Santa Fe 2.7 AWD aut.
- Postawił flaszek: 15
- Dostał flaszek: 16
Re: Rozrząd w 3.5 - części, ceny, zalecenia, koszty wymiany
Ja miałem wykręcone bo i tak zakładałem nowe, ale z tego co pamiętam w pierwszy cylinder majsterek zaglądał.
Nie każdy facet z widłami to Posejdon : )
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Re: Rozrząd w 3.5 - części, ceny, zalecenia, koszty wymiany
Ja bym wykręcił - nie będzie kompresji łatwiej kręcić wałem.
Z drugiej strony bez wykręcania też można a wówczas odpada zwalanie kolektora - bo jak mi się zdaje (a pisze z pamięci) trzeba by było
Z drugiej strony bez wykręcania też można a wówczas odpada zwalanie kolektora - bo jak mi się zdaje (a pisze z pamięci) trzeba by było
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.