Rozrząd w 3.5 - części, ceny, zalecenia, koszty wymiany

artek1970
Posty: 44
Rejestracja: 19 paź 2010 03:40 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: artek1970 » 23 paź 2010 11:37 am

panowie a jak jest z 4 litrowka ? te same przebiegi ?ktos juz wymienial , zna ceny czesci , robocizny czy to tak samo jak 3.5 i 3.8 ?moze jakis dobry warsztat , mechanika w okolicy (nawet do 200 km) polecacie

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 23 paź 2010 07:11 pm

artek1970 zrób nowy temat rozrząd w 4.0 bo zaraz będziemy mieli namieszane
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

pacek03
Posty: 101
Rejestracja: 24 lis 2008 03:01 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: pacek03 » 01 lis 2010 10:07 am

moze ktos wymienial samodzielnie rozrzad.czy to ciężka sprawa?warto samemu podejmowac się wymiany czy lepiej dac do fachowca?

orzeł
Posty: 482
Rejestracja: 30 mar 2009 11:36 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: orzeł » 01 lis 2010 07:01 pm

Ja żem to uczynił ,nie chwaląc się (to mój zawód)
są samochody i była pacifica

pacek03
Posty: 101
Rejestracja: 24 lis 2008 03:01 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: pacek03 » 01 lis 2010 07:07 pm

qstruck pisze:Ja żem to uczynił ,nie chwaląc się (to mój zawód)

a mógłbyś krótko opisac czynnosci??

szunaj60
Posty: 596
Rejestracja: 26 lis 2008 02:29 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: szunaj60 » 01 lis 2010 07:46 pm

Radzę Ci oddać to fachowcowi.Przeskoczenie o jeden ząbek to jeszcze nie tragedia ale o kilka to kosztuje prawie tyle co silnik. ;(

[ Dodano: Pon Lis 01, 2010 19:52 ]
Ja sam wymieniałem w kilku autach chociaż nie jestem rasowym mech nikiem.Trzeba znać podstawowe zasady ale jeśli nie robiłeś tego w prostych autach to nie czepiaj się troszkę skomplikowanej konstrukcji bo se nie poradzisz.

jacor1300
Posty: 29
Rejestracja: 11 paź 2010 07:49 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: jacor1300 » 07 lis 2010 10:28 pm

zyga pisze:pasek wymienia się tak :

http://tnij.org/pasekpacek

najwięcej roboty jest z jedną śrubką, którą się odkręca przez otwór w kole pasowym wspomagania
reszta nie różni się zbytnio od innych samochodów choć drugi raz będzie pewnie szybciej

Szrek przy V w poprzek tak niekiedy jest. Espace 3,0 V6 24 po lifcie ze skrzynią biegów w podłodze nie ma opcji żeby nie targać silnika na zewnątrz, przed liftem idzie go jeszcze opuścić i coś się pomęczyć. Ale można śmiało powiedzieć, że jak się daje to mechanik kroi.:)
Panie ZYGA :mrgreen: a czy na kołach pasowych są znaki do porawnych ustawień rozrządu :?:

lukins
Posty: 13
Rejestracja: 25 paź 2010 02:54 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: lukins » 08 lis 2010 09:34 am

jarkowy pisze:Wszystko do zrobienia włąsnorecznie. Zmiana oleju w automacie jest już opisana na forum w kturymś z tematów. Olej zmienia się banalnie w silniku wraz z filtrem. Rozrząd też jest prosty i niedługo będe go zmieniał sam. Co do pompy wodniej to bym ją zostawił. Co do kosztów robocizny się nie wypowiadam...
Ja bym pompy nie zostawiał. Kosztuje wprawdzie średnio ok. 500 zł +/- 100 zł, ale jest de facto jedną z rolek rozrządu. Ciekawostka - zeszłej zimy zaczęło ciec spod pompy, wymieniłem, przejechałem 1000 km. i na obwodnicy 3miasta pekła na pół (ten plastikowy wirnik). Auto oczywiście na lawecie do naprawiacza.

KsSkarbowy
Posty: 27
Rejestracja: 18 paź 2010 10:31 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: KsSkarbowy » 19 lut 2011 11:21 pm

Mam przebieg 173 tys. i właśnie wymieniłem rozrząd. Płyn wyciekał już jakiś czas. Mogę powiedzieć, że części wyglądały "jak nowe", ale ryzykować dalszą jazdę (powyżej 100 tys mil) lepiej nie. I co ciekawe. Wyciek po zmianie rozrządu wcale nie zniknął. Hmmmm okazało się, że urwał się jeden z wentylatorów i rozwalił mi chłodnicę. I zrobiło się fajnie: rozrząd ok 700 (kupiłem rolkę, pasek i pompę w zeszłym roku), robota 400, chłodnica i wentylatory 920, robota 250 no i do tego pasek wielorowkowy - 100 :):):) i autko znowu żyje.
Pozdrawiam.
Aha - mogę spokojnie polecić pana mechanika do tego rozrządu. Gdyby ktoś z okolic NYSY (tam chyba są 4 Pacyfiki) albo innych był zainteresowany to proszę pytać, chętnie dam namiary ponieważ zrobił wszystko szybko, niedrogo i nie upaprał mi auta ani w środku ani na zewnątrz.
Pozdrawiam

red bull
Posty: 134
Rejestracja: 10 wrz 2009 08:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: red bull » 20 lut 2011 06:38 pm

pacek03
daj zarobić fachowcom, jak coś spieprzysz to bekniesz
i to grubo.
Pozdrawiam

pacek03
Posty: 101
Rejestracja: 24 lis 2008 03:01 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: pacek03 » 20 lut 2011 06:48 pm

red bull pisze:pacek03
daj zarobić fachowcom, jak coś spieprzysz to bekniesz
i to grubo.
wymieniłem samodzielnie tydzien temu,kiedys musi byc pierwszy raz.
po 130000 rozrzad wygladal jak nowy.wymienilem pasek rolke i pompe,komplet w zabrzu 475zł.

[ Dodano: Nie Lut 20, 2011 19:49 ]
jeszcze jedno na gornych kołach sa znaki na dole zaznaczylem mazakiem.
poskrecalem i wszystko ok.

KRY3
Posty: 46
Rejestracja: 20 lis 2008 10:33 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: KRY3 » 21 lut 2011 03:09 pm

jak tak tanio tzn, że Kolega Pacek03 nie wymienił napinacza hydraulicznego ;( a to ważny element całej układanki zwanej rozrządem
Pozdrawiam

Chrysler Pacifica Touring 3,5V6 AWD 2005 +LPG

pacek03
Posty: 101
Rejestracja: 24 lis 2008 03:01 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: pacek03 » 21 lut 2011 06:30 pm

wszyscy pisza ze napinacz co drugą wymiane powinno sie wymieniać i we wcześniejszych postach nie doczytałem zeby ktos napinacz wymieniał.

wujek
Posty: 33
Rejestracja: 23 maja 2011 12:42 am
Lokalizacja:
Samochód:

rozrząd w 3,5 l

Post autor: wujek » 30 maja 2011 01:00 am

Mam przejechane ok 210 tys km i zastanawiam się nad wymianą rozrządu razem z napinaczem hydraulicznym. wymieniać już czy można jeszcze parę tysięcy przejechać. Od poprzedniego właściciela wiem, że prawdopodobnie był wymieniany przy 130 tys. Co polecacie w rejonie Krakowa. Słyszałem, że dobrze robią na Wołodyjowskiego.

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 30 maja 2011 09:00 am

80 tys to takie nie za dużo nie za mało
pytanie jakich części używał poprzedni właściciel
jak nie wiesz czy wymieniał hydronapinacz a masz wolną kasę to lepiej moim zadaniem wymienić
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

mlody
Posty: 81
Rejestracja: 12 cze 2010 10:34 pm
Lokalizacja: Gdynia
Samochód: Chrysler Pacifica 3,5 Touring Pb/Lpg

Post autor: mlody » 30 maja 2012 06:08 pm

Jaki rozrząd będzie pasować do auta wyprodukowanego w styczniu 2005?
Chodzi mi o pompę wody, czy z 300m, czy już ta nowsza?

Michał
Posty: 475
Rejestracja: 01 mar 2010 12:37 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Michał » 30 maja 2012 06:12 pm

Na to pytanie masz marne szanse dostać odpowiedź. Moja jest z 2005 r. ale produkcja październik 2004. Analogicznie kupiłem starszą pompę no bo jak z fabryki wyjechał w 2004 r. no to starszy typ pompy. Po wyjęciu pompy z auta okazało się jednak że musi być nowsza. Dodam że pompę dobierałem po VIN w sklepie USA i przy mnie facet jeszcze dzwonił do kolegi z serwisu aby potwierdzić która pompa. Wyjmij będziesz widział.

tomasz962
Posty: 27
Rejestracja: 23 lut 2012 06:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Pacifica 3.5 ROZRZAD

Post autor: tomasz962 » 11 cze 2012 11:33 am

Witam wszystkich serdecznie. Jestem nowy w temacie, wiec proszę o wyrozumiałość. Mam zamiar kupić Packę z silnikiem 3.5 chociaż ciągle chodzi mi po głowie silnik 4 litrowy. Moje pytanie czy silniki 3.5 oraz 4 litrowy są na pasku czy może 4 litrowy ma już lancuchu?Pytanko nr 2 to jaki jest koszt wymiany rozrzadu i co ile km należy taki zabieg przeprowadzac. Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam wszystkich forumowiczów

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 11 cze 2012 12:03 pm

jeden i drugi na pasku
3.8 jest na łańcuchu

wymiana wg uznanaia, 120 tys mil wg książki
ceny weź ze sklepów internetowych bo nie wiadomo co bedziesz chciał wymienić
do wyceny :
pasek, pompa wody, napinacz
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

wojwes
Posty: 194
Rejestracja: 26 kwie 2010 07:46 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: wojwes » 11 cze 2012 03:14 pm

Zyga, wg książki jest 102 tys mil.
https://zapunkty.blogspot.com

karol
Posty: 15
Rejestracja: 29 kwie 2011 08:16 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: karol » 20 sie 2012 12:48 pm

Cześć
Czy przy wymianie rozrządu do odkręcenia małej złośliwej śrubki schowanej za kołem pasowym od wspomagania jest potrzebny jakiś dziwaczny klucz ? czy odkręcam te trzy śruby od wspomagania aby dostać się do wyżej wymienionej śrubki.
A może jest jakiś patent na tą śrubkę ?

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 20 sie 2012 01:12 pm

2 albo 3 strona wątku
jarkowy pisze:DO do samej zmiany to takie same perturbacje jak ZYGA - problem z osłoną które wymusiła odkręcenie wspomagania no i pasek klinowy zawinęty jak ślimak...jak się nie zapamiętało jak był to troche łamigłówki ;)
nie ma patentu trzeba się pomęczyć
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

ostry187
Posty: 318
Rejestracja: 26 maja 2012 11:55 am
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Pacifica 3,5 AWD+LPG
Postawił flaszek: 6
Dostał flaszek: 4

Post autor: ostry187 » 03 paź 2012 04:26 pm

Siemka,chcę wymienić rozrząd w Pacifice 3,5,na liczniku jest 170.tyś km. Nie wiem czy ten przebieg jest autentyczny,nie wiem nawet którym jestem właścicielem (dlatego wymieniam). Wiem,że trzeba wymienić pasek,rolkę i pompę wodną ale co z tym hydronapinaczem?Co on w ogóle napina?. Pytałem się w ASO i cena takiego napinacza(ok.800.-) przekroczyła wartość pozostałych części! (paska,rolki,pompy) Chce pojechać do mechanika Pacyficą już ze swoimi gratami,żeby wymienił rozrząd w jeden dzień,dlatego chce mieć wszystkie części w garści.Będę miał pasek,rolkę i pompę wodną(coś jeszcze?),i w związku z tym,czy koniecznie mam zdobyć jeszcze ten napinacz,jeśli tak to czy jest jakiś dobry zamiennik?Gdzie można go zdobyć? Mam zamiar kupić pasek rozrz. GATES,rolkę i pompę INA i GMB,czy dobrze kombinuję czy są jeszcze lepsze i tańsze?(może coś japońskiego?)
Ostatnio zmieniony 03 paź 2012 11:31 pm przez ostry187, łącznie zmieniany 1 raz.

Artekkkk
Posty: 279
Rejestracja: 18 maja 2009 12:16 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Artekkkk » 03 paź 2012 05:41 pm

Co do napinacza to sa rozne szkoly. Ja wymienialem rozrzad przy 120.000 km i wymienilem tez napinacz. Jak dla mnie to powinno sie go wymieniac bez wzgledu na przebieg zawsze przy wymianie paska. Moj mechanik nawet nie chcial slyszec o tej robocie bez wymiany napinacza. Zapytaj pod tym adresem prouniversal@yahoo.com
Ten czlowiek handluje czesciami prosto z Ameryki i ma dobre ceny. Kupilem juz u niego duzo czesci i naprawde polecam. Caly rozrzad tj. pasek, rolka, pompa wody, napinacz dostalem za 1000 zl z wysylka, ale to bylo 2 lata temu.
Teraz to nie wiem jak z cenami stoi.

ostry187
Posty: 318
Rejestracja: 26 maja 2012 11:55 am
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Pacifica 3,5 AWD+LPG
Postawił flaszek: 6
Dostał flaszek: 4

Post autor: ostry187 » 03 paź 2012 08:29 pm

Dzięki,coraz bardziej przychylam się do wymiany tego napinacza.Tylko jak pomyślę ile on kosztuje(w stosunku do innych części) to mnie straszna nerwa bierze! :x .Trzeba będzie żreć same serki topione przez co najmniej pół roku ;(

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 03 paź 2012 08:57 pm

ostry187,
Nie jest tak źle. Pomyśl tylko, że napinacz za jak to mówisz PLN 800 kupujesz na ca' 160.000 km a zatem koszt na 1 km to pół grosza, a z innymi gratami na poziomie 1 gorsza a dokładając drogi montaż 2 grosze.
Dla porównania policz sobie 4 opony dowolnej marki na jak dobrze pójdzie 50.000km. Do tego warto mieć i zimowe i letnie (z grubsza podwójny koszt - ale wówczas 2 razy większy przebieg)
Humor powinien Ci się poprawić.
Na wszystko można patrzec pozytywnie lub negatywnie. Kwestia wyboru.
Pozdrawiam
Mariusz
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 03 paź 2012 11:35 pm

Mariusz dzięki za urwanie wątku bo wiesz w czym rzecz.
pozdrawiam. tedi

Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl

marekhans
Posty: 265
Rejestracja: 06 lis 2011 07:24 am
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: marekhans » 09 mar 2013 06:21 pm

Troszkę odgrzębię temat, ale z innej mańki. Mierzę się z zamiarem wymiany rozrządu. I teraz mam pytanie, jakie części polecacie? Celować w oryginały czy może nie ma to specjalnego znaczenia? W ASO zaśpiewali ok 1500pln za komplet, a zamienniki znacznie tańsze... Na co zwrócić uwagę?

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 09 mar 2013 06:43 pm

marekhans,

Moje podejście do tematu powinieneś znać z postów powyżej.
A tym razem powiem w taki sposób.
Kij ma dwa końce - a proca trzy. Gdzie dwóch będzie dyskutować tam będą co najmniej trzy stanowiska.
Każdy zatem będzie miał swoje zdanie - a Ty powinieneś mieć swoje.

Na ten przykład - ja swoją Pacusię przeznaczam do sprzedaży. Ma najechane około 155.000 km. Czas już niebawem wymienić rozrząd. Czy powinienem to zrobić na 5 przed dwunastą (tuż przed sprzedażą)? Według różnych teorii każda złotówka włożona w auto tuż przed sprzedażą jest stracona. Ja jednak kupiłem rozrząd kompletny pod kątem wymiany. Kompletny a zatem tak pasek (produkcja 04/22012) jak rolkę, nie zapomniałem o nowej pompie wody rzecz jasna z uszczelką, a to o czym koledzy często dyskutują tzn. napinacz - w mojej opinii jak 2x2=4 należy wymienić i też mam nowy. Nie wiem jeszcze czy to ja wymienię czy też oddam te części nabywcy wraz z autem. Szczerze - nie bardzo mam czas to zrobić.
I na koniec najciekawsze - acz niejako odpowiadające na Twoje pytanie.
Części te mogłem kupić jako aftermarkety dedykowane do mojego auta. Jakieś markowe produkty albo no-name. Wszak i tak to nie dla mnie a dla kogoś tam....
Poszedłem inną drogą. Kupiłem oryginały MOPAR-a - od A do Z. Kosztowało? I owszem. Ale to auto zasługuje na rzetelny serwis i właściwe części. Stosując np. pasek rozrządu MOPAR-a mam pewność, że kolejne 160.000 km (lub 5 lat) pojeździ bez kłopotu. Wszak taki sam pasek mam w tej chwili.
Stosując części inne - może być różnie. Tutaj zaś mówimy o elementach, które jak pierdną w niespodziewanym momencie to nie tylko czeka Cię holownik (to zaboli akurat najmniej) ale i wymiana silnika - bo na naprawę w takiej sytuacji nie licz.
Zatem masz wybór i powinieneś mieć swoje zdanie.
Opcja pierwsza - płacisz więcej ale masz prawdopodobieństwo graniczące z pewnością że masz spokój na długi okres.
Opcja druga - oszczędzasz w tej chwili z ryzykiem że to co teraz zaoszczędzisz zapłacisz w przyszłości z nawiązką.

Popatrz na tę kwestię nie przez pryzmat kosztu do poniesienia a jak pisałem 3 posty wyżej przez koszt na kilometr. Czy jest naprawdę sens dzielić włos na czworo?

Decyzję podejmiesz sam - ufam że racjonalną.
Powodzenia
M
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

orzeł
Posty: 482
Rejestracja: 30 mar 2009 11:36 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: orzeł » 09 mar 2013 06:43 pm

marekhans, pasek Dayco,rolka ruville,pompa i napinacz w/g uznania
tzn trzeba pompę zmienić,tylko nie wiem na jaką
są samochody i była pacifica

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 09 mar 2013 06:47 pm

Jak oryginał wiadoma rzecz Mopar a jeśli pójdziesz w zamienniki to najważniejsze by pasek rozrządu był firmy Gates a reszta to i tak ma de in china czyli odpowiedz sobie sam.
Ja w swojej firmie zakładałem już do paru Pacific rozrządy jako zamienniku obowiązkowo z paskiem Gates i nikomu się nie rozpadł jeszcze. Czyli wniosek jest jeden aż tak źle nie jest z tymi zamiennikami.
Z tym że jak zamienniki to klient sam kupuje i dostarcza mi wszystkie części potrzebne bo z Chinolami tak jest że nie ma pewności na co się trafi, jak by się komuś rozsypał czyli padła pompa wody rolka czy napinacz hydrauliczny to nie odpowiadam za nic jedynie za jakość montażu a tego jestem pewien.
ps. Napinacze hydrauliczne nie istnieje jako zamiennik tylko oryginał Mopara

He he ja tu się produkuję piszę a Orzeł mnie wyprzedził :P
pozdrawiam. tedi

Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl

orzeł
Posty: 482
Rejestracja: 30 mar 2009 11:36 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: orzeł » 10 mar 2013 01:16 pm

tedi, ta zaraz wyprzedził,to przypadek,a o pasku napisałem dayco tylko dlatego,że w pudełku mopara wkładają dayco ale oczywiście gates jest bardzo ok
są samochody i była pacifica

marekhans
Posty: 265
Rejestracja: 06 lis 2011 07:24 am
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: marekhans » 10 mar 2013 02:26 pm

Dziękuję za info Panowie :)
Ja nigdy nie oszczędzałem na aucie i tym razem też nie zamierzam. Wybór więc najpewniej padnie na oryginały, choć jak widać po postach wyżej, Mopar wcale nie musi być tożsamy z Moparem, a może być np z Dayco :) Dlatego też napisałem tego posta.
Zresztą jeśli popatrzy się na ceny kompletnego rozrządu wraz z napinaczem hydraulicznym, to wychodzi nieco mniej niż powiedzieli mi w serwisie. Wezmę więc chyba tam bo i gwarancja na miejscu i zobaczyć można co się kupuje.

Reasumując, aby wymienić kompletny rozrząd potrzeba:
1.Pasek rozrządu
2.napinacz hydrauliczny
3.pompa wody wraz z uszczelką
4.rolka prowadząca (w necie piszą, że są podobno dwie; czy to prawda?)

Jak rozumiem, przy tej okazji można wymienić pasek wielorowkowy wraz z napinaczem?

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 10 mar 2013 02:52 pm

marekhans,

Import prywatny z USA od dystrybutora MOPAR'a na Florydzie to koszty (~30% poniżej rynku tamtejszego):

1. Pulley Make: Chrysler Model: Pacifica Model Year(s): 2006 $45.71 $45.71
2. Timing belt Make: Chrysler Model: Pacifica Model Year(s): 2006 $127.65 $127.65
3. Tensioner Make: Chrysler Model: Pacifica Model Year(s): 2006 $100.05 $100.05
4. Water pump 3.5 liter Make: Chrysler Model: Pacifica Model Year(s): 2006 $77.57 $77.57

Sub Total: $350.98
(+)Estimated Shipping Ground [$35.10]International Shipping [$63.18]: $63.18

Estimated Shipping Shipping is estimated by a percentage of the order because the weight and dimensions are not available. If shipping is more than estimated you will be contacted for approval.

ESTIMATED ORDER TOTAL:

$414.16
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

marekhans
Posty: 265
Rejestracja: 06 lis 2011 07:24 am
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: marekhans » 10 mar 2013 03:41 pm

No cena faktycznie ok. Ale wszystko powyżej 100$ to zaraz cło i jak znam służby w Poznaniu to doliczyć trzeba co najmniej 200-300pln. Wychodzi więc tak samo jak w ASO...

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 10 mar 2013 03:47 pm

marekhans,
Nie chce mi się teraz szukać moich kwitów z odprawy, ale cło to cos poniżej 10% (chyba na poziomie 5% ale pewien nie jestem) a VAT to standard 23% - więc koszty importowe określiłeś na prawdopodobnym poziomie. Zostaje porównanie z oferta jaką posiadasz.
Jeśli odliczanie VATu Cię nie interesuje to odprawa uproszczona na osobę fizyczną, a jak chcesz SAD to jeszcze jakiś nie za duży koszt agencji celnej co robi taki kwit.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

marekhans
Posty: 265
Rejestracja: 06 lis 2011 07:24 am
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: marekhans » 10 mar 2013 03:49 pm

No dokładnie. Dzięki za info ;)

orzeł
Posty: 482
Rejestracja: 30 mar 2009 11:36 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: orzeł » 10 mar 2013 05:58 pm

marekhans, Jak Chcesz To Ci zrobię kosztorys na PW po koleżeńsku
są samochody i była pacifica

marekhans
Posty: 265
Rejestracja: 06 lis 2011 07:24 am
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: marekhans » 10 mar 2013 06:08 pm

Ok, to dawaj :)

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 10 mar 2013 06:24 pm

marekhans, orzeł,

po uzgodnieniu stanowisk wyniki na ogólny proszę!!!
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

ostry187
Posty: 318
Rejestracja: 26 maja 2012 11:55 am
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Pacifica 3,5 AWD+LPG
Postawił flaszek: 6
Dostał flaszek: 4

Post autor: ostry187 » 12 mar 2013 12:13 pm

W październiku wymieniałem rozrząd i poradziłem sobie w taki oto sposób: Pasek rozrządu "Gates"-202.- Pasek klinowy "Gates"-80.- Rolka napinacza "Ina"-171,- pompa wodna "Airtex"-207,- Napinacz hydrauliczny "Mopar"-675,- Robocizna-350,- (kolega mechanik u siebie w garażu). Tak to wyglądało u mnie.Paski kupiłem sobie sam w sklepie,a resztę gratów zamówiłem przez internet w Amerykany.pl

orzeł
Posty: 482
Rejestracja: 30 mar 2009 11:36 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: orzeł » 12 mar 2013 03:11 pm

maur, figa z makiem tajemnica handlowa
są samochody i była pacifica

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 12 mar 2013 03:28 pm

orzeł,

Oj ty........
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

mgrabek
Posty: 22
Rejestracja: 20 lis 2010 11:19 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: mgrabek » 23 cze 2013 11:41 am

Witam mam pytanie czysto techniczne. Czy mieliście problem z ustawieniem znaków przy zakładaniu nowego paska. Ja zakładając pasek geates nie mogłem ustawić idealnie znaków. Znak na wale i na wałku od strony atrapy pokrywają się idealnie natomiast znak na wałku od strony kabiny jest przesunięty o pół ząbka w prawo albo w lewo, nie można go ustawić idealnie. Ktoś może ma jakiś pomysł bo efekt jest taki że po gwałtownym przyspieszaniu wywala błąd P0300 - wielokrotne wypadanie zapłonu ( tak jakby zapłon był za wczesny)

qba
Posty: 118
Rejestracja: 11 cze 2012 08:38 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: qba » 23 cze 2013 06:51 pm

Musisz kółko przestawić do przodu (w kierunku atrapy).
I będzie na 100 % dobrze.
Później jak złożysz to obróć wałem i sprawdź czy znaki się pokrywają.
Kółko lewe będzie minimalnie do przodu przesunięte a reszta będzie ok.

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 23 cze 2013 10:23 pm

qba pisze:Kółko lewe będzie minimalnie do przodu przesunięte a reszta będzie ok.
Tak to bywa Amerykańska :lol: trzeba samemu wypośrodkować czasami zgadza się znaki nie są idealnie.
pozdrawiam. tedi

Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 23 cze 2013 11:17 pm

Dobrą praktyką jest ustawić znaki na małym kółku i jednym dużym idealnie przed demontem. Drugie kółko duże może mieć znak ciut przed lub za znakiem na korpusie - warto zaznaczyć gdzie jest i montując ustawić dokładnie tak samo.
Nie ma potrzeby później zastanawiać się czy te pół ząbka było po której stronie....
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

qba
Posty: 118
Rejestracja: 11 cze 2012 08:38 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: qba » 29 cze 2013 02:54 pm

Przed znakiem będzie generować błędy.
Sprawdzone w praktyce.
Koło rozrządu bank 1 nie ma czujnika rozrządu.

juliuszcezar
Posty: 77
Rejestracja: 10 paź 2013 11:27 pm
Lokalizacja:
Samochód:

rozrząd

Post autor: juliuszcezar » 15 paź 2013 12:14 pm

Witam. Zakupiłem PACYFICE . Przy sprzedaży sprzedający oświadczył, że wymienił rozrząd około 10 tyś km przed sprzedażą. Okazał mi stary pasek oraz paragon jego zakupu.
Teraz nie pamiętam czy mówił że wymieniał wszystko czy tylko może pasek. Jeżeli tylko pasek to jak to wygląda z wymianą reszty i co bym musiał wymienić, czy może nie wymieniać nic i jak się nic się nie dzieje to jeździć ( w razie czego jak długo mogę jeździć na wymienionym tylko pasku ). Byłem u mechanika który powiedział, że wymiana całego rozrządu (komplet ) to 2,5 tyś zł (bo w silnikach 3,5 to taki koszt) Podobno trzeba wymienić pompę wody i chyba jak zrozumiałem to olejową.
Może ktoś podpowie co najlepiej zrobić w tej sytuacji.

qba
Posty: 118
Rejestracja: 11 cze 2012 08:38 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: qba » 15 paź 2013 05:38 pm

Zmień mechanika , teraz wymieniam klientowi i koszt na 80 000 kilometrów rozrządu z wymianą to 750,00.
Wymieniasz pasek , rolkę napinacza i pompę wody.

ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik 3,5”