Olej w cylnndrze po wykręceniu świecy

slawexx
Posty: 95
Rejestracja: 30 cze 2010 10:33 am
Lokalizacja:
Samochód:

Olej w cylnndrze po wykręceniu świecy

Post autor: slawexx » 05 mar 2014 01:30 pm

Witama przenoszę temat tutaj może mi ktoś odpowie albo doradzi:) . Problem opisałem w : Błąd P0300 :
Witam, ostatnio w mojej wystąpiła seria błędów i dziwne objawy.
Wracałem z dłuższej trasy i samochód w takcie wyprzedzania stracił moc.
Walczyłem wcześniej z błędem P0131 do którego chyba już się przyzwyczaiłem. a teraz wywala w trakcie jazdy co 10 sek błąd z gongiem dodatkowo szarpie silnikiem przy dodawaniu gazu oraz na niskich obrotach. Błędy które wyskoczyły w trakcie straty mocy P0131 następnie P0141 ,P0300 , P2008 , P2066 i dziwny U101C. Wprawiło mnie to w osłupienie. Odstawiłem packę bo chodzi jak traktor i silnik wibruje na niskich obrotach. Ale jak obroty dam na 2000 tys obr. niby chodzi normalnie , znowu jak w takcie jazdy chcę przyspieszyć to nie da rady maksymalnie wchodzi na 4tys obr i koniec mocy. Ten sam objaw na PBi LPG bez znaczenia. Dodam ,że w Niemczech przez przypadek zatankowałem paliwo na Shellu o symbolu E10 może to ma jakieś znaczenia?

odpowiedz od MAUR a:

slawexx,
P0131 - błąd sondy lambda bank 1 sonda 1 - niskie napięcie
P0141 - błąd grałki sondy lambda bank 1 sonda 2
P0300 - wypadanie zapłonów na różnych cylindrach
P2008 - ???
P2066 - czujnik poziomu paliwa
U101C - ???

Sprawdziłbym jak pracują wtryski benzynowe na I i na II banku - na mój nos na bank oba banki maja istotnie różne czasy wtrysku a zatem jedna połowa silnika ma jakieś parametry pracy a druga całkowicie inne. Owocuje coś takiego pracą jaką opisujesz.
Co do 131 to weryfikacja drutów i ewentualna wymiana sondy na nową MOPAR!!!
141 na dwoje babka wróżyła druty lub wadliwa grzałka.
Weryfikacja czy walnięta sonda czy druty najprościej i bez inwestycji poprzez zamianę sond z uwzględnieniem jaka sonda gdzie - patrz http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?t=2066. Tyle że po zamianie sond pokusiłbym się o reset ECU i bawiłbym się wyłącznie na benzynie. Po likwidacji kłopotu z sondami kłopot z P0300 moim zdaniem sam ustąpi.
Pozostałe błędy nie mam fioletowego pojęcia a szukać nie mam póki co czasu niestety.

co do E10:

"W ramach zalecanego przez rząd Angeli Merkel promowania biopaliw niemiecki oddział Royal Dutch Shell wprowadza do swej oferty specjalny, bezpłatny plan ubezpieczeniowy chroniący przed skutkami ewentualnego uszkodzenia silnika po zastosowaniu E10.

Ubezpieczony samochód musi mieć potwierdzenie producenta, że jest przystosowany do spalana E10 – nowego biopaliwa, które ostatnio zastąpiło na niemieckich stacjach popularną benzynę bezołowiową. Kierowca musi kupować paliwo przynajmniej w 80 proc. na stacjach Shella. Ponadto musi być udowodnione, że ewentualna szkoda powstała w wyniku zastosowania E10.

– Rzeczywiście taki produkt ubezpieczeniowy oferujemy w Niemczech. Jako że w Polsce proces legislacyjny wprowadzenia E10 jeszcze nie został rozpoczęty, więc na razie nie rozważamy wprowadzenia tego paliwa, ani tym samym takiego produktu ubezpieczeniowego – potwierdza Marek Gawroński, rzecznik polskiego oddziału Shella.

Wprawdzie eksperci oceniają, że obecnie tylko 7 proc. samochodów na niemieckich drogach nie spełnia warunków do stosowania E10, ale nieufność wobec nowego paliwa jest tak wielka, że jego tankowania zakazała swym funkcjonariuszom nawet niemiecka policja federalna."

[ Dodano: 05 Mar 2014 01:31 pm ]
sprostowanie : U110C wcześniej źle podałem (u101c) . Dziś sprawdzę świece , sami wiecie ile to roboty.....

Co do E10 , na autobanie nie było wyboru . Na Shellu zawsze mają dziwne nazwy paliw. Było V-power , Vpover diesel i na zielonej tabliczce E10 , wydedukowałem że to PB i wlałem . Z gazem w Niemczech jest różnie . Przy autostradach raczej go nie ma , a na czymś trzeba jechać .

wczoraj sprawdziłem świece . KURANA!!! 5 świec okopconych a na jednej w środku cylindra OLEJ!!!!

Świece mają jakieś 30 tys po wymianie , przerwy są OK . Po wyczyszczeniu i wkręceniu obiawy są te same ..... czy ktoś miał takie cuda u siebie????
Może te paliwo E10 zrobiło jakiś bałagan w układzie zasilania??? Biopaliwo z 10% zawartością spirytusu , bioetanol.

slawexx
Posty: 95
Rejestracja: 30 cze 2010 10:33 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: slawexx » 13 lut 2015 05:41 pm

Sprawa zakończyła się usunięciem usterki i wszystko wrócił do normy.
Przyczyna tkwiła w pękniętej sprężynie na zaworze ssącym.

Sorry że dopiero teraz odpisuję

ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik 3,5”