Pacifica ciągle powracające błędy pomocy
Pacifica ciągle powracające błędy pomocy
Witam jak w temacie po skasowaniu powracają po paru km następujące błędy, packa 2004 rok 3,5 PB LPG, co ją boli?
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
AdamMmadA,
W związku z pytaniem jak w temacie mam pytanie:
czy tylko skasowałeś błędy wyświetlone na ekranie czy też coś próbowałeś działać z autem technicznie?
Mam na myśli odkręcenie czegoś, sprawdzenie, poprawienie jakiejś wiązki czy kostki itd itp.
W związku z pytaniem jak w temacie mam pytanie:
czy tylko skasowałeś błędy wyświetlone na ekranie czy też coś próbowałeś działać z autem technicznie?
Mam na myśli odkręcenie czegoś, sprawdzenie, poprawienie jakiejś wiązki czy kostki itd itp.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
-
- Posty: 2534
- Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
- Lokalizacja: Poznań-okolica
- Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
- Postawił flaszek: 14
- Dostał flaszek: 16
pytanie dotyczyło moim zdaniem czy przed skasowaniem błędów próbowałeś coś naprawiać w kierunku na jakie one wskazują. Jeżeli nie to jest oczywiste że będą nadal się pojawiaćmaur pisze:skasowałeś błędy wyświetlone na ekranie czy też coś próbowałeś działać
pozdrawiam Piotr
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
P0171 - zbyt uboga mieszanka
P0440 - błąd z ukłądu EVAP
P0456 - Też EVAP - nieszczelność układu
P2096 - kłopot z sondą za katalizatorem (choć stawiam na efekt dodatkowy wynikający z P0171).
Tak więc przypuszczam, że przeprowadzone prace zakończyły się albo nie podłączeniem albo nieszczelnym podłączeniem rurki EVAP do kolektora, a po wymianie wtrysków nie przeprowadzono rzetelnej kalibracji instalacji. Niewykluczone też że nie było resetu ECU co z kolei miało wpływ na aktualna kalibrację LPG.
Samo usunięcie błędu bez usunięcia przyczyny nie załatwia sprawy. Masz kod błędu szukaj przyczyny i ją usuń i dopiero wtedy kasuj błąd.
Recepta najbardziej prawdopodobna - podłącz nie podłączony wężyk EVAP, zrób reset ECU, pojeździj na Pb żeby się zbudowały mapy benzynowe i dopiero wówczas zrób kalibrację LPG warsztatowo i na drodze. Obstawiam że problemy znikną.
Dlaczego stawiam na wężyk EVAP? Bo robiąc rozrząd (z prawej strony auta) trochę trzeba było porozłączać, zdjąć to i owo i pewnie ktoś o czymś zapomniał, czegoś nie zauważył i czegoś nie podłączył. A przewody EVAP są właśnie w tym rejonie
P0440 - błąd z ukłądu EVAP
P0456 - Też EVAP - nieszczelność układu
P2096 - kłopot z sondą za katalizatorem (choć stawiam na efekt dodatkowy wynikający z P0171).
Tak więc przypuszczam, że przeprowadzone prace zakończyły się albo nie podłączeniem albo nieszczelnym podłączeniem rurki EVAP do kolektora, a po wymianie wtrysków nie przeprowadzono rzetelnej kalibracji instalacji. Niewykluczone też że nie było resetu ECU co z kolei miało wpływ na aktualna kalibrację LPG.
Samo usunięcie błędu bez usunięcia przyczyny nie załatwia sprawy. Masz kod błędu szukaj przyczyny i ją usuń i dopiero wtedy kasuj błąd.
Recepta najbardziej prawdopodobna - podłącz nie podłączony wężyk EVAP, zrób reset ECU, pojeździj na Pb żeby się zbudowały mapy benzynowe i dopiero wówczas zrób kalibrację LPG warsztatowo i na drodze. Obstawiam że problemy znikną.
Dlaczego stawiam na wężyk EVAP? Bo robiąc rozrząd (z prawej strony auta) trochę trzeba było porozłączać, zdjąć to i owo i pewnie ktoś o czymś zapomniał, czegoś nie zauważył i czegoś nie podłączył. A przewody EVAP są właśnie w tym rejonie
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
Nie pamiętam jaki błąd mi wyskakiwał ale też był związany z recyrkulacją spalin czy z evape,. A czy kolega nie wymieniał ostatnio opon przed wyskoczeniem takiego błędu. U mnie okazało się że przy wymianie opon mechanik jak podnosił packę zagiął czy ścisną jedną z rurek która idzie pod autem od recyrkulacji spalin, po wymianie kawałka rurki problem minął.