pękający wlew oleju

mikip1111
Posty: 35
Rejestracja: 31 lip 2013 09:24 pm
Lokalizacja:
Samochód:

pękający wlew oleju

Post autor: mikip1111 » 18 sty 2015 09:19 am

Pół roku temu coś zaczęło mi pocić silnik, okazało się, że w dolnej część, przy mocowaniu śruby pękł wlew oleju, myślałem, że może za mocno dokręcony i coś prężyło, wymieniłem na nowy mopar..... minęło 30.000 km wjechałem wczoraj do garażu... zapach palonego oleju.... znowu kapanie na kolektor z tego samego miejsca: dolna część wlewu oleju przy śrubie, jak na foto. Teraz kupię na zapas dwie sztuki..
Czy ktoś miał podobny problem? co było przyczyną? zbyt mocne dokręcenie górnej śruby?
pozdrawiam
Załączniki
WP_006486.jpg
WP_006484.jpg

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 18 sty 2015 06:00 pm

może jak lejesz to za bardzo napierasz na wlew
w środku jest chyba tulejka mosiężna i nie da się tego za mocno dokręcić raczej
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 18 sty 2015 06:03 pm

górne mocowanie tego wlewu jest przykręcone do dolotu?
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

mikip1111
Posty: 35
Rejestracja: 31 lip 2013 09:24 pm
Lokalizacja:
Samochód:

pękający wlew oleju

Post autor: mikip1111 » 18 sty 2015 07:11 pm

Górna część wlewu przy korku mocowana jest do górnej obudowy na silniku, jak na foto,
we wlewie jest powiększony poszerzony otwór na tą górną śrubę.
Tulejki są mosiężne, ale całość wlewu to tworzywo.
Jedyna siła z mojej strony to odkręcanie i zakręcanie korka, ale przecież ze smakiem i bez przesady, przy wlewaniu oleju nie dotykam w ogóle wlewu, najwyżej lejek włożę.
Moja na szczęście jest mało olejożerna, między wymianami, które robię max co 6.000, leję łącznie nie więcej niż 1l, więc nie jest to zbyt częsta czynność i nie powinna nadwyrężać wlewu.
Załączniki
WP_006501.jpg

pisk
Posty: 366
Rejestracja: 31 lip 2010 09:51 pm
Lokalizacja: Wrocław
Samochód: Pacifica 3.5l 2005 LPG
Dostał flaszek: 1

Post autor: pisk » 20 sty 2015 10:54 am

Kolektor wpada w wibracje i szarpie wlewem?

czarny góra
Posty: 595
Rejestracja: 28 sie 2010 03:57 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: czarny góra » 20 sty 2015 02:27 pm

jak masz często z tym problem to niech ktoś uspawa ci metalowy i po sprawie .
Przecież akurat ta część w samochodzie nie musi być oryginalna .

oczywiście to jest wersja ostateczna - lepiej poszukać usterki i powodu tych pęknięć .

ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik 3,5”