Witajcie,
Wymieniałem dzisiaj świece platynowe (145 tys. przebiegu) na irydowe razem z "fajkami" cewek. Po założeniu ponownym przepustnicy z plastikowymi dolotami i odpaleniu silnika wszystko wydawało się ok. Silnik nawet ciszej i równiej pracuje, ale przy raptownym dodaniu gazu pojawia się głośne metaliczne stuknięcie z okolicy przedniej części plastikowego dolotu, mniej więcej na wysokości na lewo od miarki oleju. Wszystko (w sensie elektroniki)jest pozapinane a silnik chodzi nadwyraz spokojnie. Przy normalnym zwiększaniu obrotów jest w porządku. Także szybsze wciśniecie pedału gazu nie powoduje stuknięcia (odcina przy 3 tys. obr. - tak jak powinno być). Pojawia się to stuknięcie dopiero przy natychmiastowym "udzerzeniu" w gaz. Dzieje się to tylko przy pracy silnika na postoju (P). Podczas jazdy jest wszystko w normie.
Trochę czytałem o stukaniu wywołanym obróceniem panewki, ale moje uderzenie dochodzi tak jakby z tego plastikowego labiryntu kanałów dolotowych (chociaż brzmi metalicznie).
Pomóżcie, bo nie wiem czy czegoś w dolocie nie podłączyłem (ewentualnie przypadkowo rozłączyłem) czy to już początki końca silnika?
Dodaje zdjęcie z zaznaczoną okolicą stuknięcia.
Pozdrawiam.
Stuki w okolicy góry dolotu silnika
-
- Posty: 31
- Rejestracja: 25 cze 2014 02:05 pm
- Lokalizacja: Hrubieszów
- Samochód: Chrysler Pacifica 3,5 Touring 2005r
Stuki w okolicy góry dolotu silnika
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970 01:00 am przez Ares, łącznie zmieniany 1 raz.
Sometimes silent ..., sometimes Tsunami - Pacifica Team
-
- Posty: 206
- Rejestracja: 08 cze 2011 11:40 pm
- Lokalizacja: Siewierz
- Samochód: Opel Insignia
Ares, miałem podobne stukanie ale przy odpalaniu auta.
Zdejmij plastikową osłonę, i zdemontuj (zaznaczone na czerwono) urządzenie do którego jest wpinana szara wtyczka z wiązką elektryczną. Następnie przeczyść blaszkę benzyną ekstrakcyjną, wtyczke przelej jakimś preparatem do elektryki i zamontuj.
U mnie odgłos stukania znikł.
Zdejmij plastikową osłonę, i zdemontuj (zaznaczone na czerwono) urządzenie do którego jest wpinana szara wtyczka z wiązką elektryczną. Następnie przeczyść blaszkę benzyną ekstrakcyjną, wtyczke przelej jakimś preparatem do elektryki i zamontuj.
U mnie odgłos stukania znikł.
U mnie ta klapa wcale nie działała, silniczek krokowy był zapieczony, a auto chodziło normalnie... po wymianie silniczka z klapką na sprawny nic się w sumie nie zmieniło... no przedmiotowe "puknięcie" doszło przy szybkim dodaniu gazupawel1980 pisze:po umyciu auto odpala od strzała
O tym mowa, żeby jasność była: