Tempomat się zaciął (przed-lift)
Tempomat się zaciął (przed-lift)
Opis sytuacji: Po zjechaniu z autostrady wpadłem w korek z 10 minut. Nagle dym spod maski i Paca wkręca się samoczynnie na 4000 obrotów. okazuje się, że powodem dymu był zsunięty przewód między chłodnicą a silnikiem (już po raz któryś z kolei). Po mozolnym założeniu owego przewodu (opaska zaciskowa- koszmar)i uzupełnieniu płynu samochód nadal trzyma 4000 obr. Szukam informacji wszystko wskazuje, że auto zapowietrzone i ten efekt to ssanie automatyczne. Suma sumarum p 3 godzinach nerwów na drodze okazało się, że przyczyną był tempomat który się zaciął. Dziwne bo podczas podróży w ogóle go nie używałem. Po zdjęciu linki wszystko wróciło do normy. Czy przyczyną mogło być zalanie jakiegoś elementu od tempomatu? Jak to naprawić?[/quote]
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970 01:00 am przez Kaniur, łącznie zmieniany 1 raz.
- głodźillaryki
- Posty: 1072
- Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
- Lokalizacja: Ryki
- Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 18
Zakładając że w pozycji został takiej jak opisujesz i po wyłączeniu silnika nic się nie zmienia ... Zostaje raczej tylko uszkodzenie mechaniczne np linki....
Można by założyć że zaworek nadal trzyma ale mało prawdopodobne..albo któryś właśnie nie trzyma i podciśnienie ciągnie linkę,ale po wyłączeniu silnika lub odłączeniu podciśnienia puścili by linke. Sama konstrukcja nie jest podatna na jakieś zatarcie. I zalanie .. Co więc zrobić? Wyjąć ,sprawdzić linkę i zaworki... To się w dużej mierze rozkreca...
Można by założyć że zaworek nadal trzyma ale mało prawdopodobne..albo któryś właśnie nie trzyma i podciśnienie ciągnie linkę,ale po wyłączeniu silnika lub odłączeniu podciśnienia puścili by linke. Sama konstrukcja nie jest podatna na jakieś zatarcie. I zalanie .. Co więc zrobić? Wyjąć ,sprawdzić linkę i zaworki... To się w dużej mierze rozkreca...
- głodźillaryki
- Posty: 1072
- Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
- Lokalizacja: Ryki
- Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 18
A u mnie jest jeszcze inaczej . Oczywiście tempomat nie działa. Przyciskając przyciski wszystkie komunikaty wyświetlają się na desce ale tempomat nie reaguje. Sprawdziłem wężyk , siedzi na swoim miejscu. Po włączeniu tempomatu nie trzyma prędkości. Jest taka reakcja, że jak jadę przykładowo 100 km /h i przyciskiem + tak jakbym chciał zwiększyć prędkość w pewnym momencie wzrastają obroty silnika z 3tys na 4tys. Oczywiście tempomat nie trzyma pedału gazu , a obroty silnika cały czas zwiększone do momentu przyciśnięcia kasowania . Sprawdziłem linkę , wężyk , podciśnienie , niby wszystko OK , a nie działa . Uszkodzona membrana? Ale jak to sprawdzić ? Może z was ktoś ma jakiś pomysł w tym temacie.
- głodźillaryki
- Posty: 1072
- Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
- Lokalizacja: Ryki
- Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 18
- głodźillaryki
- Posty: 1072
- Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
- Lokalizacja: Ryki
- Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 18
Linka jest połączona z dyskiem z plachy a ten z drugiej strony do gumy,która to tworzy,,, powiedzmy. Balon,,, który ma w środku sprężynę
Ciut to inaczej wygląda niż w wspomaganiu hamulców. Ale mniej więcej o to samo chodzi,,,,
Zważywszy na to że masz te 4 tyś a linka powinna być całkiem luźno. To zacznijmy od tego ze ustal co jest tu winne,,, masz puszke,zdejmujesz osłonę i ,,, jest zaczep na linkę który wychodzi ze srodka,,,, możesz linkę odpiac. Czy linka wchodzi głębiej? Mocowanie powinno być przy obudowie a nie gdzieś w środku i bez roblemu powinno dac się odczepic linkę
Oczywiście o sprawdzeniu samej linki chyba nie trzeba tu mowic
Ciut to inaczej wygląda niż w wspomaganiu hamulców. Ale mniej więcej o to samo chodzi,,,,
Zważywszy na to że masz te 4 tyś a linka powinna być całkiem luźno. To zacznijmy od tego ze ustal co jest tu winne,,, masz puszke,zdejmujesz osłonę i ,,, jest zaczep na linkę który wychodzi ze srodka,,,, możesz linkę odpiac. Czy linka wchodzi głębiej? Mocowanie powinno być przy obudowie a nie gdzieś w środku i bez roblemu powinno dac się odczepic linkę
Oczywiście o sprawdzeniu samej linki chyba nie trzeba tu mowic