Dymi na biało - EGR czy uszczelka pod głowicą?

BorysLG
Posty: 35
Rejestracja: 04 maja 2015 06:18 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Dymi na biało - EGR czy uszczelka pod głowicą?

Post autor: BorysLG » 23 mar 2017 10:49 am

Chłopaki, mam pytanie. Zawór egr w pacuni 3,5l jest chłodzony wodą? Pytam ponieważ packa zaczęła mi dymić na biało i ubywa płynu chłodniczego. Stawiam że płyn dostaje się do komory spalania, tylko pytanie czy głowicą, czy może zaworem. Wolałbym to drugie. Dajcie znać proszę. Może Wasze Packi też kiedyś kopciły na biało.
PS. Oto filmik zaraz po odpaleniu, później nie jest lepiej.

[youtube]https://youtu.be/IpMer_X9CRA[/youtube]
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970 01:00 am przez BorysLG, łącznie zmieniany 2 razy.

mpspycha
Posty: 2534
Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
Lokalizacja: Poznań-okolica
Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
Postawił flaszek: 14
Dostał flaszek: 16

Post autor: mpspycha » 23 mar 2017 01:42 pm

stawiam na uszczelkę pod głowicą
miałem tak w jednym z pierwszych Voyków
pozdrawiam Piotr

http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 23 mar 2017 07:10 pm

EGR nie jest chłodzony. Jeśli jest nieszczelność pomiędzy cylindrem a układem chłodzenia, to próba na zawartość CO2 płynie chłodzącym powinna wykazać czy to uszczelka pod głowicą.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

BorysLG
Posty: 35
Rejestracja: 04 maja 2015 06:18 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: BorysLG » 23 mar 2017 10:07 pm

Dzięki. Właśnie zamówiłem tester CO2. Zobaczymy co pokaże. Koszt na początek niewielki.

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 24 mar 2017 01:57 am

BorysLG,
Z prawdopodobieństwem graniczącym z pewnością rozeznaj temat obróbki głowic oraz dostępności uszczelek góry silnika.
Tobiąc taką robotę zastanowiłbym się czy nie sprawdzić dołu silnika z pierścieniami włącznie.
Na mój gust taka diagnoza (uszczelka pod głowicą) jest strzałem w dziesiątkę.

BTW
Odradzam podejście oszczędnościowe i zrobienie tylko jednej głowicy - z takimi pomysłami spotykałem się w przeszłości stąd sugestia.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

wili
Posty: 340
Rejestracja: 23 wrz 2014 10:58 am
Lokalizacja: Kraków
Samochód:
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 9

Post autor: wili » 25 mar 2017 10:02 am

boryslg, ile przejechane ma twoje autko , koszt wyjęcia głowic i remont ( planowanie, docieranie zaworów, sprawdzanie szczelności, wymiana uszczelniaczy zaworowych, wymiana zimeringów wałków rozrządu,regeneracja hydro popychaczy klawiatur i ewentualna regeneracja krzywek wałków) to na pewno 50 do 60 procent całego remontu silnika , z praktyki wiem, że jeśli masz przejechane ponad 200000 km (a byli inni właściciele , to nie masz gwarancji czy dbali o silnik)to prędzej czy póżniej czeka cię robota dołu , ostatnio miałem 300m i pacificę gdzie był problem z uszczelkami , ale nieszczelności olejowe , po rozmowie i wyjaśnieniu okoliczności, właściciele zgodzili się na remont całości , okazało się oba silniki pracowały już na panewkach bez stopu łożyskowego, a dodatkowo szlamu w misce były ogromne ilości , po umyciu szczotka druciana na wiertarce do zdarcia twardego nagaru
CONCORDE 3.2 LPG TOWN&CONTRY 3.8 LPG
tel. 669422757 REMONTY SILNIKÓW CHRYSLERA 2.7,3.2,3.3,3.5,3.7,4.7,3.8,4.0,5.7

BorysLG
Posty: 35
Rejestracja: 04 maja 2015 06:18 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: BorysLG » 25 mar 2017 05:10 pm

Teraz już nic nie wiem. Mam tester. Zrobiłem dwa razy na rozgrzanym silniku i nic. Koloru nie zmienił. Przejechałem wcześniej jakieś 40km. Podjechałem pod dom i..... ani dymeczka nie puszcza. Nie wiem, czy jakbym miał uszkodzoną uszczelkę to tak by było? Nie powinno kopcić cały czas?

https://youtu.be/MncMs4J5crc

GPC
Posty: 85
Rejestracja: 30 lis 2008 04:59 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: GPC » 25 mar 2017 05:23 pm

Witam kolegów, jeżeli wodę gubi gdzieś np z króćca wlotu wody do bloku a nie na uszczelce pod głowicą to jest również duże prawdopodobieństwo, że biały dym to para wodna z tłumików. U mnie od kąd wymieniłem tłumik na nieorgginalny bez dziurki na dole też tak jest. Ewentualnie dziurki dolne w tłumikach są zatkane i gromadzi się skraplajaca się wodą.
Paweł G
Chrysler Pacifica 2004 3,5 250kM LPG

BorysLG
Posty: 35
Rejestracja: 04 maja 2015 06:18 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: BorysLG » 25 mar 2017 06:14 pm

Właśnie jakis czas temu wymieniałem na tłumik od Peugota. To mówisz, żeby wywiercić dziurę na dole tłumika?

Awatar użytkownika
głodźillaryki
Posty: 1072
Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
Lokalizacja: Ryki
Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 18

Post autor: głodźillaryki » 25 mar 2017 08:01 pm

tester trzeba umiejetnie użyć bo to nie jest tak ze wkladamy troche pochodzi i mamy pewny wynik...
co do tego dymka.... to zaleznie od temperatury i warunkow pogodowych ma to rozne nasilenie i mozna czesto dojsc do w niosku ze jest ok choc wcale nie jest...

BorysLG
Posty: 35
Rejestracja: 04 maja 2015 06:18 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: BorysLG » 25 mar 2017 10:25 pm

Tak masz rację. Żeby zrobić test mudzę najpierw zadzwonić do Kreta i zapytać o pogodę. Jutro może odbierze.

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 25 mar 2017 10:49 pm

BorysLG,
No dobra.
Zakładając, że to para wodna będąca efektem spalania paliwa - to jak to jest z ubywającym płynem chłodniczym?
Może zatem jeśli ubywa nie z powodu uszczelki pod głowicą najpierw spróbuj zlokalizować miejsce wycieku. Znajdziesz to prawdopodobnie uszczelkę wyeliminujesz.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Awatar użytkownika
głodźillaryki
Posty: 1072
Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
Lokalizacja: Ryki
Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 18

Post autor: głodźillaryki » 26 mar 2017 06:16 am

BorysLG, zrobisz jak tam sobie chcesz :P
teraz ja ci odpowiem do rzeczy na podstawie filmiku i ze ubywa plynu... tak bierze ci płyn....i jak juz pisalem widac to bardziej lub mniej co zalezy wlasnie od pogody ... tzn temperatury i wilgotnosci powietrza... zwykle jest to przez uszczelke pod głowicą... oszukiwac sie mozna ale sie samo nie naprawi... jesli nie ma innych wyciekow diagnoza jest oczywista...
co do testera w plynie.... jest wiarygodny jesli zakonczymy test z chwila gdy juz plyn chlodniczy bedzie sie podnosil w zbiorniczku wyrownawczym... ... wtedy jest prawidlowy wynik.
nagrzanie że jakis tam cieply plyn i poczekanie x czasu nic nie wykaże... no chyba ze mamy wielką nieszczelnosc przy ktorej ow test jest zbyteczny.
to tyle co mialem do powiedzenia.... moze komus sie przyda. :P

GPC
Posty: 85
Rejestracja: 30 lis 2008 04:59 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: GPC » 26 mar 2017 12:50 pm

Jeszcze zobacz czy po jakiejś długiej podróży najlepiej nie za bardzo zamulonej czy dym nadal leci, jeżeli jest to efekt nagromadzonej skraplającej się wody w tłumikach to po porządnym wygrzaniu układu wydechowego powinno ustąpić. Jeżeli uszczelka pod głowicą to oczywiście nie pomoże. Ja bardzo mało jeżdżę i to jeszcze na małych dystansach i od kiedy nie mam dziur odpływowych w tłumikach też mnie ten dym irytuje, w szczególności w wilgotne dni. Zobacz rano czy nie masz mokrej małej plamy pod samochodem. W szczególności w okolicy pompy wody. Na tej wysokości a dokładnie nad klimą jest króciec z którego już kilku osobom ciekła delikatnie wodą.
Ostatnio zmieniony 26 mar 2017 05:52 pm przez GPC, łącznie zmieniany 1 raz.
Paweł G
Chrysler Pacifica 2004 3,5 250kM LPG

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 26 mar 2017 02:41 pm

Przy uwalonej UPG między cylindrem a kanałem chłodzenia jest tak że kompresja nabija nam układ chłodzenia, przez to węże stają się twarde i pojawiają się bąble w zbiorniczku wyrównawczym.
Sprawdź też czy nie przybywa Ci oleju w silniku i co masz pod korkiem oleju.
Podjedz gdzieś gdzie zrobią próbę ciśnieniową w cylindrach i będziesz wiedział na 100% czy to UPG
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=uVn-IDi7da8&t=78s[/youtube]
Ostatnio zmieniony 27 mar 2017 07:40 pm przez lutek34, łącznie zmieniany 1 raz.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

GPC
Posty: 85
Rejestracja: 30 lis 2008 04:59 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: GPC » 26 mar 2017 04:11 pm

U mnie dziś nie dymi ale jest ładna pogoda i mała wilgotność. Sprawdź u siebie, jeżeli też masz ładną pogodę a dymi zastosuj się koniecznie do wskazówek przedmówców.
Ostatnio zmieniony 26 mar 2017 05:50 pm przez GPC, łącznie zmieniany 1 raz.
Paweł G
Chrysler Pacifica 2004 3,5 250kM LPG

BorysLG
Posty: 35
Rejestracja: 04 maja 2015 06:18 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: BorysLG » 27 mar 2017 07:37 pm

Pod korkiem jest spoko. Może też dlatego, że korek jest wysoko ma wlewie oleju.
Testy na zawartość CO2 robiłem na gorącym silniku, w tym czasie poziom płynu mocno się podniusł.
Tak spytam nieśmiało bo się aż tak nie znam... Co to jest UPG?

mpspycha
Posty: 2534
Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
Lokalizacja: Poznań-okolica
Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
Postawił flaszek: 14
Dostał flaszek: 16

Post autor: mpspycha » 27 mar 2017 07:39 pm

BorysLG pisze:Co to jest UPG?
Uszczelka Pod Głowicą :mrgreen: :mrgreen:
pozdrawiam Piotr

http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 27 mar 2017 08:01 pm

BorysLG pisze:poziom płynu mocno się podniusł
Skoro jak piszesz poziom płynu mocno się podniósł, to może wskazywać, że Twoje pierwotne przypuszczenie jest w pełni uzasadnione.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

pawel1980
Posty: 206
Rejestracja: 08 cze 2011 11:40 pm
Lokalizacja: Siewierz
Samochód: Opel Insignia

Post autor: pawel1980 » 27 mar 2017 08:24 pm

BorysLG, sprawdź czy kolano z dołu reduktora nie jest mokre. U mnie tam gubi się płyn ze zbiorniczka.

Awatar użytkownika
głodźillaryki
Posty: 1072
Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
Lokalizacja: Ryki
Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 18

Post autor: głodźillaryki » 27 mar 2017 08:50 pm

M., bez korka zawsze się przecież podniesie poziom płynu ,aż w końcu wywali połowę...
BorysLG, Sprawdzałeś czy tester jest sprawny?
Mysle, ze najbardziej wiarygodny wynik jest jak go sie kończy tuż przed tym, jak nam zacznie wywalac płyn....
ponieważ przy małej nieszczelności nie wystarczy stosunkowo krótkie trzymanie testera ....
Nie jest to tylko jakieś moje gdybanie i domysły ,ale wiem to z praktyki.... skromnej, ale jednak....
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)

dexus
Posty: 412
Rejestracja: 08 sty 2015 02:00 pm
Lokalizacja: Czchów
Samochód: 300C 5,7 HEMI LPG
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 2

Post autor: dexus » 29 mar 2017 07:35 am

To ja tak celem "pocieszenia".
Lat temu parę posiadałem Lancie Kappa 2,4jtd. W aucie od zakupu ubywało płynu chłodniczego (raczej mało tak około 1,5l na 10000km), robiłem wszystkie możliwe testy, oleju nie przybywało, dymiła raz na jakiś czas na biało (płyn nie olej). Mechanicy odradzali wymianę uszczelki i kazali klasycznie czekać aż coś pierdyknie porządnie. Po 5 latach (całe szczęście pod domem) przydymiła porządnie z wydechu i spod maski. Mechanik już nie miał wątpliwości, pęknięty blok.
Sumienie nie powstrzymuje od grzechów, przeszkadza tylko cieszyć się nimi.

Awatar użytkownika
głodźillaryki
Posty: 1072
Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
Lokalizacja: Ryki
Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 18

Post autor: głodźillaryki » 29 mar 2017 08:00 am

a to pocieszyłeś :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik 3,5”