Zużycie oleju 1l/1000km ???

symt
Posty: 224
Rejestracja: 20 wrz 2015 03:29 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz
Samochód: Pacifica 2006, 3,5 LPG
Dostał flaszek: 1

Zużycie oleju 1l/1000km ???

Post autor: symt » 12 gru 2018 05:51 pm

Witam,
jestem w trakcie poszukiwania Pacyficy i dziś rozmawiałem ze sprzedającym, który twierdzi, iż silnik bierze litr/1000km (tysiąc). Czy w związku z ww. silnik jest do remontu?

Awatar użytkownika
głodźillaryki
Posty: 1072
Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
Lokalizacja: Ryki
Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 18

Re: zużycie oleju

Post autor: głodźillaryki » 12 gru 2018 08:31 pm

Chyba cieknie z niego bo spalanie oleju litr na tysiąc to... Masakra... Chociaż... Z drugiej strony.... O okresowej wymianie ileju mozna zapomnieć 😄
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)

Carl
Posty: 490
Rejestracja: 03 lip 2017 09:52 am
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Pacifica 4.0 AWD 2008 SS LPG Prins 2
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 21

Re: Zużycie oleju 1l/1000km ???

Post autor: Carl » 13 gru 2018 10:29 am

Ja bym taki samochód omijał szerokim łukiem. Chyba, że chcesz zainwestować w jego uszczelnienie, a być może nawet w remont silnika :lol:
Gdyby to było 1/10000, to ok. ale na 1000, to masakra :rolf:
Piotr

west26
Posty: 951
Rejestracja: 19 lip 2015 12:06 am
Lokalizacja: Milicz
Samochód: Hyundai Santa Fe 2.7 AWD aut.
Postawił flaszek: 15
Dostał flaszek: 16

Re: Zużycie oleju 1l/1000km ???

Post autor: west26 » 13 gru 2018 12:14 pm

Jak ma pierścionki od TSI to bym się wcale nie dziwił ;)
Nie każdy facet z widłami to Posejdon : )

Baranek
Posty: 80
Rejestracja: 02 lip 2018 08:07 am
Lokalizacja: Dobroszyce
Samochód: Chrysler pacifica

Re: Zużycie oleju 1l/1000km ???

Post autor: Baranek » 07 sty 2019 08:51 pm

Moja zre olej ale mam najechane
ponad 300 tyś km. Po prostu dolewam i tyle. Nie muszę wymieniać co 10000😀
Była Mazda Xedos 2.3 Miller , T&C 96 3.8 , Grand voyager 2.8 crd. Jest Pacifica '04 3.5 AWD

Awatar użytkownika
głodźillaryki
Posty: 1072
Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
Lokalizacja: Ryki
Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 18

Re: Zużycie oleju 1l/1000km ???

Post autor: głodźillaryki » 07 sty 2019 08:55 pm

300 tyś to juz tak dużo,ze usprawiedliwia taki pobór?☺
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Re: Zużycie oleju 1l/1000km ???

Post autor: M. » 07 sty 2019 09:01 pm

głodźillaryki pisze:
07 sty 2019 08:55 pm
300 tyś to juz tak dużo,ze usprawiedliwia taki pobór?☺
Przy takim podejściu to po 500 kkm można zmienić zasilanie z benzynowego na olejowe?
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Baranek
Posty: 80
Rejestracja: 02 lip 2018 08:07 am
Lokalizacja: Dobroszyce
Samochód: Chrysler pacifica

Re: Zużycie oleju 1l/1000km ???

Post autor: Baranek » 08 sty 2019 05:20 am

Nie sprawdzam co ile tylko dolewam bo zaraz się klawiatura odzywa. Auto kupiłem już zaniedbane i teraz muszę je wyprowadzić na prostą. Dobra rada nie kupujcie samochodu od kobiety😱
Była Mazda Xedos 2.3 Miller , T&C 96 3.8 , Grand voyager 2.8 crd. Jest Pacifica '04 3.5 AWD

Awatar użytkownika
głodźillaryki
Posty: 1072
Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
Lokalizacja: Ryki
Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 18

Re: Zużycie oleju 1l/1000km ???

Post autor: głodźillaryki » 08 sty 2019 02:03 pm

Od kobity ,to powinno być... Chyba zadbane... raczej😉
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)

Baranek
Posty: 80
Rejestracja: 02 lip 2018 08:07 am
Lokalizacja: Dobroszyce
Samochód: Chrysler pacifica

Re: Zużycie oleju 1l/1000km ???

Post autor: Baranek » 08 sty 2019 06:29 pm

Raczej nie. Oleju było ledwo co, do tego czarny, świece nie wymienione chyba jeszcze oryginalne. Już trochę ogarnąłem. Czekają mnie uszczelniacze zaworowe dolot jest zaolejony, właśnie skończyłem myć przepustnice. Trochę szkoda tak zaniedbac samochód. Pozdrawiam.Robert
Była Mazda Xedos 2.3 Miller , T&C 96 3.8 , Grand voyager 2.8 crd. Jest Pacifica '04 3.5 AWD

Awatar użytkownika
głodźillaryki
Posty: 1072
Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
Lokalizacja: Ryki
Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 18

Re: Zużycie oleju 1l/1000km ???

Post autor: głodźillaryki » 08 sty 2019 08:02 pm

No cóż... Jednemu wystarczy by jeździł,dla drugiegu musi być jeszcze ładny itd ☺
Grunt by chęci były i wytrwałości nie zabrakło w dążeniu do celu ☺
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)

symt
Posty: 224
Rejestracja: 20 wrz 2015 03:29 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz
Samochód: Pacifica 2006, 3,5 LPG
Dostał flaszek: 1

Re: Zużycie oleju 1l/1000km ???

Post autor: symt » 09 sty 2019 02:20 pm

mój ma 210 tys. - jestem w trakcie testowania, ale widzę, że chyba jednak wyjdzie z 1,5/1000. Po przejechaniu ok. 600 km zeszło z 1 cm na bagnecie. Zalany był Mobilem 1 10w40, teraz dam PetroCanada 10W30.
Napisz jaki jest szacunkowy koszt wymiany uszczelniaczy i prowadnic zaworowych?

Awatar użytkownika
głodźillaryki
Posty: 1072
Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
Lokalizacja: Ryki
Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 18

Re: Zużycie oleju 1l/1000km ???

Post autor: głodźillaryki » 09 sty 2019 02:50 pm

Dlaczego sądzicie,że trzeba wymienić prowadnice zaworowe i uszczelniacze???? ,że.... Coś to zmieni?
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)

symt
Posty: 224
Rejestracja: 20 wrz 2015 03:29 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz
Samochód: Pacifica 2006, 3,5 LPG
Dostał flaszek: 1

Re: Zużycie oleju 1l/1000km ???

Post autor: symt » 09 sty 2019 03:49 pm

W jednym z wątków na tym forum podnoszono, iż wymiana uszczelniaczy bez prowadnic mija się z celem. Cześć oleju dostaje się właśnie tędy do komory spalania, chyba, że się mylę.

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Re: Zużycie oleju 1l/1000km ???

Post autor: M. » 09 sty 2019 04:18 pm

A nie sądzisz że może lepiej zabrać się za diagnozę po kolei? Ot tak od rzeczy najprostszych kończąc gdzie trzeba?
Co powiesz by w pierwszej kolejności sprawdzić ciśnienie sprężania na wszystkich cylindrach?
Da to jakiś obraz stanu pierścieni i tulei cylindrowych i/lub szczelności zaworów. Ten co takie rzeczy robi postawi Ci diagnozę.
Pomijając kwestię wycieków zewnętrznych, oleju będzie ubywać z racji takiej a nie innej konstrukcji silników spalinowych.
Zatem jednym z miejsc gdzie olej będzie się przedostawał do komory spalania to styk tuleja cylindrowa/pierścień tłokowy. W Pacce-e razy 6
Drugim miejscem jest styk trzonek zaworowy/prowadnica. Tutaj ponadto masz uszczelniacz gumowy, a że stary to może z pewnością być w konsystencji zbliżonej do bakielitu. A sztywny materiał uszczelnia hipotetycznie.
Zanim będziesz cokolwiek kupować pod kątem wymiany wpierw zdiagnozuj.
Przebieg auta podany przez Ciebie niekoniecznie wskazuje na konieczność przeprowadzania remontu kapitalnego silnika. To nie czasy Warszawy 224 czy syreny sto-ileśtam czy nawet Bosto.
Nigdy nie próbowałem bawić się z zaworami bez zdejmowania głowicy. Na mój gust albo się nie da, albo jeśli się da to będzie ciężko.
A jak już zdejmiesz głowice OBIE!!! (pewnie trzeba będzie) to dasz je do obróbki (planowanie, obróbka gniazd zaworowych, obsługa prowadnic) pomierzycie prowadnice i okaże się co ma nadmierne luzy. Ci co robią obróbkę głowic dadzą sobie radę. A po wszystkim nowe uszczelki i montaż technologiczny z odpowiednią kolejnością dokręcania śrub i momentami. Jest na to stosowna procedura.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Awatar użytkownika
głodźillaryki
Posty: 1072
Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
Lokalizacja: Ryki
Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 18

Re: Zużycie oleju 1l/1000km ???

Post autor: głodźillaryki » 09 sty 2019 04:36 pm

Tak łopatologicznie... Trzeba ustalic co jest zużyte,a nie zakładać ,że jak ubywa bardzo oleju,to uszczelniacze...
Uszczelniacze. Jako takie da sie zmienic w Pacy bez zdjeca głowic(jesli jest pewność,że to cos da to jest to do wykonania) i nie jest jakaś regułą by wymieniac odrazu z prowadnicami...raczej prowadnice wymienia się wraz z uszczelniaczami ☺
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)

symt
Posty: 224
Rejestracja: 20 wrz 2015 03:29 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz
Samochód: Pacifica 2006, 3,5 LPG
Dostał flaszek: 1

Re: Zużycie oleju 1l/1000km ???

Post autor: symt » 09 sty 2019 05:04 pm

Wycieków nie mam, więc korzystając z rady oddam auto na pomiar ciśnienia. Czy trzeba zdejmować kolektor?
Czy błąd P0420 (katalizator) może mieć jakiś wpływ?

Awatar użytkownika
głodźillaryki
Posty: 1072
Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
Lokalizacja: Ryki
Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 18

Re: Zużycie oleju 1l/1000km ???

Post autor: głodźillaryki » 09 sty 2019 05:34 pm

Pomiar cisnienia i próba olejowa ,to trzeba dostac sie do świec,a co za tym idzie ... Kolektor trzeba ściągać....
Widać może że po odpaleniu bardziej dymi na niebiesko niz później? Czy im wiecej obrotów tym wiecej dymienia?
Katalizator i jego wydolnosc nie ma nic do tego
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)

symt
Posty: 224
Rejestracja: 20 wrz 2015 03:29 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz
Samochód: Pacifica 2006, 3,5 LPG
Dostał flaszek: 1

Re: Zużycie oleju 1l/1000km ???

Post autor: symt » 09 sty 2019 07:30 pm

dymienie trudno ocenić przy dzisiejszej pogodzie.

wili
Posty: 340
Rejestracja: 23 wrz 2014 10:58 am
Lokalizacja: Kraków
Samochód:
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 9

Re: Zużycie oleju 1l/1000km ???

Post autor: wili » 09 sty 2019 07:37 pm

dymienie a odparowanie to nie to samo nie uciekaj od tego auta jeśli dobrze wygląda , jeśli rzeczywiście tyle traci oleju i ma przejechane ponad 200000 km nie ma wycieków to góra do roboty , a co do dołu to obowiązkowo do sprawdzenia ,silnik do remontu i tu pomiary już nic nie dadzą na pewno nie będzie lepiej a gorzej na pewno ,negocjuj cenę i zrób remont i nie będziesz miał niespodzianek , jeden z kolegów mnie nie posłuchał przykład z 300m taka sama sytuacja , zrobił tylko górę i po wyjezdzie z warsztatu odezwały się panewki , teraz czeka jak odkupię autko bo nie będzie naprawiał kasa poszła sie rypać , a za tą cenę zrobił bym mu cały remont , tak nie ma lepszego wariantu aby mieć spokój
CONCORDE 3.2 LPG TOWN&CONTRY 3.8 LPG
tel. 669422757 REMONTY SILNIKÓW CHRYSLERA 2.7,3.2,3.3,3.5,3.7,4.7,3.8,4.0,5.7

symt
Posty: 224
Rejestracja: 20 wrz 2015 03:29 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz
Samochód: Pacifica 2006, 3,5 LPG
Dostał flaszek: 1

Re: Zużycie oleju 1l/1000km ???

Post autor: symt » 09 sty 2019 09:08 pm

nie zamierzam uciekać, gdyż już je kupiłem. Silnik pracuje cicho i równo, jest suchy (podobnie jak PTU i mosty), a u większości Pacek, jakie oglądałem, olej rzygał z każdej szpary, maglownicy nie wyłączając.

Awatar użytkownika
głodźillaryki
Posty: 1072
Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
Lokalizacja: Ryki
Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 18

Re: Zużycie oleju 1l/1000km ???

Post autor: głodźillaryki » 10 sty 2019 05:38 am

Ja obstawiam dół... Nie górę...
No chyba..... Że nie ma 200 tys najechane tylko 400... Co nie powinno dziwić..

Przy takim zużyciu jest dosyc wyrazny niebieski dym... Gdy po długim postoju odpalasz i zaraz potem jest pełno dymu.... Którego jest nastepnie coraz mniej to jest w miare pewne ,że uszczelniacze... Gdy zaczyna dymic powiedzmy pół min po włączeniu ,a ilosc dymu bardzo rosnie wraz z obrotami i temperaturą silnika to też i pierścienie nie spełniają swojej roli....
Oczywiscie ważne jest ,by rozpoznac ,czy to para, czy dym z oleju i... Okres zimowy nie sprzyja szybkiej i trafnej diagnozie...(oczywiscie taka metoda obserwacyjna nie daje stu procentowej pewnosci czym należy się zająć)
Tak czy inaczej to remont,ale z głową -no chyba ,że masz kasy,wtedy można isc odrazu na całość i... Wszystko za jednym podejsciem zweryfikować.
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)

symt
Posty: 224
Rejestracja: 20 wrz 2015 03:29 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz
Samochód: Pacifica 2006, 3,5 LPG
Dostał flaszek: 1

Re: Zużycie oleju 1l/1000km ???

Post autor: symt » 17 lut 2019 06:42 pm

a remont 3,5 ile może wynieść?
wili pisze:
09 sty 2019 07:37 pm
dymienie a odparowanie to nie to samo nie uciekaj od tego auta jeśli dobrze wygląda , jeśli rzeczywiście tyle traci oleju i ma przejechane ponad 200000 km nie ma wycieków to góra do roboty , a co do dołu to obowiązkowo do sprawdzenia ,silnik do remontu i tu pomiary już nic nie dadzą na pewno nie będzie lepiej a gorzej na pewno ,negocjuj cenę i zrób remont i nie będziesz miał niespodzianek , jeden z kolegów mnie nie posłuchał przykład z 300m taka sama sytuacja , zrobił tylko górę i po wyjezdzie z warsztatu odezwały się panewki , teraz czeka jak odkupię autko bo nie będzie naprawiał kasa poszła sie rypać , a za tą cenę zrobił bym mu cały remont , tak nie ma lepszego wariantu aby mieć spokój

ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik 3,5”