Miska olejowa

lisu11
Posty: 144
Rejestracja: 05 lis 2016 11:22 pm
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Samochód: Pacifica '04 3.5L AWD (lpg)
Postawił flaszek: 3
Dostał flaszek: 5

Miska olejowa

Post autor: lisu11 » 14 maja 2019 08:27 pm

Próbowałem odkręcić miskę olejową pod silnikiem ale pokonały mnie śruby na wysokości sprężarki klimatyzacji. :|
Czy jest jakiś sposób aby ją zdemontować bez wyciągania sprężarki?
Jeżeli już będę musiał ją odkręcić to znowu nie wiem jak się dostać do jednej z śrub od góry. Wygląda to tak że będzie trzeba zdjąć zderzak i chłodnicę. No i czy dam radę zdjąć sprężarkę i nie rozszczelnić przy tym układu klimy?

Pomóżcie bo zaraz do wymiany uszczelki pod miska rozbiorę cały przód auta :mrgreen: Naprawdę nie ma innej metody?

wili
Posty: 340
Rejestracja: 23 wrz 2014 10:58 am
Lokalizacja: Kraków
Samochód:
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 9

Re: Miska olejowa

Post autor: wili » 14 maja 2019 09:13 pm

kolego dobrze rozumujesz , nie da się włożyć buta od strony podeszwy , niestety nie wszędzie jest dostęp , musisz mieć miejsce od przodu , w tedy możesz uratować czynnik klimatyzacji i dasz radę ściągnąć miskę
CONCORDE 3.2 LPG TOWN&CONTRY 3.8 LPG
tel. 669422757 REMONTY SILNIKÓW CHRYSLERA 2.7,3.2,3.3,3.5,3.7,4.7,3.8,4.0,5.7

Awatar użytkownika
głodźillaryki
Posty: 1072
Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
Lokalizacja: Ryki
Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 18

Re: Miska olejowa

Post autor: głodźillaryki » 15 maja 2019 05:20 am

Na 100 procent da się zdjąć miche bez rozszczelnienia klimy . Co do odkręcania zderzaka. .... Nie pamiętam......,ale zdaje się... i tego jestem prawie pewien🤔 że nie trzeba go ruszac.Oczywiście sprężarkę trzeba odkręcić ,ale tylko tyle. Nie pamiętam dokładnie jak i co,ale pewnie to kwestia doboru odpowiednich kluczy i cierpliwości....
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)

lisu11
Posty: 144
Rejestracja: 05 lis 2016 11:22 pm
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Samochód: Pacifica '04 3.5L AWD (lpg)
Postawił flaszek: 3
Dostał flaszek: 5

Re: Miska olejowa

Post autor: lisu11 » 15 maja 2019 07:18 am

po pierwszym podejściu nie widziałem mozliwości zdjęcia sprężarki bez ruszania zderzaka :( Jak to często bywa przy pracach we własnym garażu. Musze się zorientowac ile by za taką robote chcieli w warsztacie :(

Awatar użytkownika
głodźillaryki
Posty: 1072
Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
Lokalizacja: Ryki
Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 18

Re: Miska olejowa

Post autor: głodźillaryki » 15 maja 2019 10:11 am

Dasz radę😁
A nawet jakby... Bo mogę nie pamiętać i trzeba zderzak zdjąć... Czy to takie straszne? To tylko parę "śrubek"
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)

andrzej sdl
Posty: 271
Rejestracja: 29 mar 2018 05:49 pm
Lokalizacja: Siedlce
Samochód: Chrysler Pacifica
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 8

Re: Miska olejowa

Post autor: andrzej sdl » 15 maja 2019 10:48 am

W kwestii wymiany chłodnicy ktoś kiedyś pisał że trzeba również zdjąć zderzak, a okazuje się ze wcale nie trzeba.
Może i w tym przypadku nie będzie potrzeby go wyrywać.
Chrysler Pacifica 4,0 AWD,2007 r
LPG Stag 300 ISA II

lisu11
Posty: 144
Rejestracja: 05 lis 2016 11:22 pm
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Samochód: Pacifica '04 3.5L AWD (lpg)
Postawił flaszek: 3
Dostał flaszek: 5

Re: Miska olejowa

Post autor: lisu11 » 24 cze 2019 08:45 am

OK, jestem juz po :D
zdjąłem zderzak (banalnie proste) i górną belkę trzymająca chłodnicę. Ułatwiło to bardzo prace bo miałem lepszy dostęp do sprężarki przez prawe nadkole i pod lampą.
Aby zdjąc miskę oleju w 3.5L trzeba zdjąć mocowanie sprężarki 4 śruby klucz 15, problem sprawia jedna która jest przykryta sprężarką (lewa góra patrząc od przodu auta), ale nie trzeba jej do końca wykręcac bo jest zrobiona fasolka z powiększonym otworem przez który po przesunięciu da się wyjąć cały wspornik. Tak więc musimy odkręcić sprężarkę 4 śruby klucz 13. Znowu problem sprawia jedna (lewa góra patrząc od przodu auta), da się ją odkręcic ale robiłem to po 1-2 ząbki na grzechotce :D Jak już odkręcimy sprężarkę wystarczy ją odsunąć (ja dodatkowo podnisłem silnik choć można i bez tego) i poluzować ostatnią śrubę wspornika i go wyjmujemy. Teraz juz mamy dostep do całej miski (oczywiście z drugiej strony też jest parę elementów do zdemontowania ale to już nic skomplikowanego).

PS. bardzo pomogły mi klucze płasko-oczkowe z grzechotką 10,13,15. Do tego zestaw kluczy nasadowych z grzechotką, ręczny klucz imbusowy długi 5 (nie nasadka) i klucz dynamometryczny przy dokręcaniu miski.

ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik 3,5”