P0108

Richard
Posty: 20
Rejestracja: 25 sty 2019 04:29 am
Lokalizacja: Francja
Samochód: Chrysler 300c 3.5 awd touring + Chrysler 300m 3.5

P0108

Post autor: Richard » 20 sie 2020 02:44 pm

Witam wszystkich.Mam problem, podłączyłem pod interfejs mojego Chrysler 300M i wyskoczył mi błąd P0108, w czasie jazdy gdy zatrzymuje się to silnik mi gasnie, nieraz obroty falują, także światła falują i na kontrolkach widać jak światło faluje, proszę o radę, co trzeba zrobić, naprawić lub wymienić, z góry dziękuję za radę, odpowiedź. Pozdrawiam wszystkich.
Richard

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Re: P0108

Post autor: M. » 20 sie 2020 05:54 pm

Mapsensor nie daje prawidłowych odczytów
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Richard
Posty: 20
Rejestracja: 25 sty 2019 04:29 am
Lokalizacja: Francja
Samochód: Chrysler 300c 3.5 awd touring + Chrysler 300m 3.5

Re: P0108

Post autor: Richard » 20 sie 2020 09:45 pm

Ale jest jakiś problem z moją emką, dojeżdżam do skrzyżowania to nieraz mi gasnie, lub falują obroty, gdy odpalam silnik to na kontrolkach widać miganie, jaśniej i ciemniej, sprawdzałem na różnych interfejsach diagnostycznych i pokazuje ten kod P0108 oraz kontrolka pali check
Richard

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Re: P0108

Post autor: M. » 20 sie 2020 11:01 pm

P0108 to problem z mapsensorem.
jak masz mieć prawidłowy skład mieszaniny paliwowo-powietrznej skoro jeden z elementów sterujących procesem ustalania czasu wtrysków jest od czapy.
A jak masz sterowanie procesem ustalania czasu wtrysku zjechane, to i mieszanka jest uboga lub bogata i w efekcie palić się nie chce.
Kontrolka MIL świeci właśnie z tego powodu, skaner pokazuje co jest uwalone, z racji uwalenia silnik nie pracuje.
Co mam jeszcze napisać?
OK
SPRAWDŹ MAPSENSOR
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Richard
Posty: 20
Rejestracja: 25 sty 2019 04:29 am
Lokalizacja: Francja
Samochód: Chrysler 300c 3.5 awd touring + Chrysler 300m 3.5

Re: P0108

Post autor: Richard » 21 sie 2020 08:03 am

Dziękuję bardzo za informację
Richard

andrzej sdl
Posty: 271
Rejestracja: 29 mar 2018 05:49 pm
Lokalizacja: Siedlce
Samochód: Chrysler Pacifica
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 8

Re: P0108

Post autor: andrzej sdl » 21 sie 2020 07:46 pm

Tutaj po prostu trzeba kupić i wymienić map sensor. To mini pudełeczko jest nienaprawialne.
poniżej nawet filmik gdzie on jest

https://www.700r4transmissionhq.com/p01 ... sler-300m/
Chrysler Pacifica 4,0 AWD,2007 r
LPG Stag 300 ISA II

Richard
Posty: 20
Rejestracja: 25 sty 2019 04:29 am
Lokalizacja: Francja
Samochód: Chrysler 300c 3.5 awd touring + Chrysler 300m 3.5

Re: P0108

Post autor: Richard » 21 sie 2020 09:48 pm

Serdecznie dziękuję za odpowiedź, pozdrawiam
Richard

Kris1976
Posty: 79
Rejestracja: 14 cze 2020 05:37 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska
Samochód: Pacifica 3.5 AWD
Postawił flaszek: 1

Re: P0108

Post autor: Kris1976 » 01 mar 2021 03:25 pm

Panowie gdzie jeszcze szukać problemu z tym P0108 w pacyfice. Serwis rozklada ręce. Map sensor wymieniony i dalej to samo.

Awatar użytkownika
głodźillaryki
Posty: 1072
Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
Lokalizacja: Ryki
Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 18

Re: P0108

Post autor: głodźillaryki » 02 mar 2021 05:45 am

Najpierw sprawdza się czy komputer silnika ma sygnał z map... wystarczy elm i patrzymy czy odczyt się zmienia gdy jest zgaszony,uruchomiony silnik i przy zwiększaniu obrotów, a także jakie to wartości. W ten sposób eliminujemy sam czujnik i np zwarcie w instalacji.
Oczywiscie poza czujnikiem będzie taki efekt jak opisujesz w przypadku dużej nieszczelności w podćisnieniu.
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)

Kris1976
Posty: 79
Rejestracja: 14 cze 2020 05:37 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska
Samochód: Pacifica 3.5 AWD
Postawił flaszek: 1

Re: P0108

Post autor: Kris1976 » 02 mar 2021 06:31 am

Dzięki. Podciśnienia sprawdzałem ale zrobię to jeszcze raz. Ale że serwis nie jest w stanie opanować to ręce opadaja.

Awatar użytkownika
kampus77777
Posty: 6
Rejestracja: 10 sie 2020 10:02 pm
Lokalizacja: Bytom
Samochód: Chrysler Pacifica 4.0 2008 Limited (FWD, LPG)

Re: P0108

Post autor: kampus77777 » 02 mar 2021 09:16 am

Sprawdź czy to nie zapchany/stopiony katalizator.

Wysłane z mojego JSN-L21 przy użyciu Tapatalka


Kris1976
Posty: 79
Rejestracja: 14 cze 2020 05:37 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska
Samochód: Pacifica 3.5 AWD
Postawił flaszek: 1

Re: P0108

Post autor: Kris1976 » 02 mar 2021 12:38 pm

Ta opcja odpada gdyż go brak. Ale też trafna diagnoza gdyby był zapchany. Dzięki.

ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik 3,5”