Strona 1 z 1

P0108

: 20 sie 2020 02:44 pm
autor: Richard
Witam wszystkich.Mam problem, podłączyłem pod interfejs mojego Chrysler 300M i wyskoczył mi błąd P0108, w czasie jazdy gdy zatrzymuje się to silnik mi gasnie, nieraz obroty falują, także światła falują i na kontrolkach widać jak światło faluje, proszę o radę, co trzeba zrobić, naprawić lub wymienić, z góry dziękuję za radę, odpowiedź. Pozdrawiam wszystkich.

Re: P0108

: 20 sie 2020 05:54 pm
autor: M.
Mapsensor nie daje prawidłowych odczytów

Re: P0108

: 20 sie 2020 09:45 pm
autor: Richard
Ale jest jakiś problem z moją emką, dojeżdżam do skrzyżowania to nieraz mi gasnie, lub falują obroty, gdy odpalam silnik to na kontrolkach widać miganie, jaśniej i ciemniej, sprawdzałem na różnych interfejsach diagnostycznych i pokazuje ten kod P0108 oraz kontrolka pali check

Re: P0108

: 20 sie 2020 11:01 pm
autor: M.
P0108 to problem z mapsensorem.
jak masz mieć prawidłowy skład mieszaniny paliwowo-powietrznej skoro jeden z elementów sterujących procesem ustalania czasu wtrysków jest od czapy.
A jak masz sterowanie procesem ustalania czasu wtrysku zjechane, to i mieszanka jest uboga lub bogata i w efekcie palić się nie chce.
Kontrolka MIL świeci właśnie z tego powodu, skaner pokazuje co jest uwalone, z racji uwalenia silnik nie pracuje.
Co mam jeszcze napisać?
OK
SPRAWDŹ MAPSENSOR

Re: P0108

: 21 sie 2020 08:03 am
autor: Richard
Dziękuję bardzo za informację

Re: P0108

: 21 sie 2020 07:46 pm
autor: andrzej sdl
Tutaj po prostu trzeba kupić i wymienić map sensor. To mini pudełeczko jest nienaprawialne.
poniżej nawet filmik gdzie on jest

https://www.700r4transmissionhq.com/p01 ... sler-300m/

Re: P0108

: 21 sie 2020 09:48 pm
autor: Richard
Serdecznie dziękuję za odpowiedź, pozdrawiam

Re: P0108

: 01 mar 2021 03:25 pm
autor: Kris1976
Panowie gdzie jeszcze szukać problemu z tym P0108 w pacyfice. Serwis rozklada ręce. Map sensor wymieniony i dalej to samo.

Re: P0108

: 02 mar 2021 05:45 am
autor: głodźillaryki
Najpierw sprawdza się czy komputer silnika ma sygnał z map... wystarczy elm i patrzymy czy odczyt się zmienia gdy jest zgaszony,uruchomiony silnik i przy zwiększaniu obrotów, a także jakie to wartości. W ten sposób eliminujemy sam czujnik i np zwarcie w instalacji.
Oczywiscie poza czujnikiem będzie taki efekt jak opisujesz w przypadku dużej nieszczelności w podćisnieniu.

Re: P0108

: 02 mar 2021 06:31 am
autor: Kris1976
Dzięki. Podciśnienia sprawdzałem ale zrobię to jeszcze raz. Ale że serwis nie jest w stanie opanować to ręce opadaja.

Re: P0108

: 02 mar 2021 09:16 am
autor: kampus77777
Sprawdź czy to nie zapchany/stopiony katalizator.

Wysłane z mojego JSN-L21 przy użyciu Tapatalka


Re: P0108

: 02 mar 2021 12:38 pm
autor: Kris1976
Ta opcja odpada gdyż go brak. Ale też trafna diagnoza gdyby był zapchany. Dzięki.