Świece w oleju...

przemy_slav
Posty: 449
Rejestracja: 14 maja 2014 12:46 pm
Lokalizacja: Pruszków
Samochód: 2007 Pacifica 4.0 FWD LPG, 2008 Sebring 2.4
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 6

Świece w oleju...

Post autor: przemy_slav » 15 wrz 2014 11:24 am

Witam,
zmieniłem świece w mojej Paci. Dobrze że to zrobiłem, bo poprzednie chyba nigdy nie były wymieniane - przerwa między elektrodami powyżej 2mm :O Ale ja nie o tym chciałem.

Podczas wymiany zauważyłem, że jedne - nazwę to - kanały, w które wkłada się świecę ,a na nią cewkę, wystają bardziej niż drugie. Te które nie wystawały były czyste. W tych które wystawały świeca była w oleju.
1. Co trzeba zrobić, żeby pozbyć się stamtąd oleju i czy zabierać się za to jak najszybciej - czy czymś grozi jazda w takim stanie?
2. Dlaczego jedne kanały wystawały, a drugie nie? Co mogło to spowodować?
3. Robić samemu czy dać komuś kto się zna? Innymi słowy - trudna to robota? Dodam że sama wymiana świec napędziła mi stracha (dużo trzeba demontować), a tu chyba trzeba będzie dostać się jeszcze głębiej? :)
W załączeniu foty, żeby było wiadomo o co mi chodzi.

Przemek
Załączniki
Dwa kanały - lewy - nie wystający, prawy - wystający.
Dwa kanały - lewy - nie wystający, prawy - wystający.
Kanał nie wystający.
Kanał nie wystający.
Kanał wystający.
Kanał wystający.

tabalugaaa
Posty: 73
Rejestracja: 26 lis 2011 10:27 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: tabalugaaa » 16 wrz 2014 01:58 pm

Olej silnikowy dostaje się do metalowej tuby osłaniającej świece zapłonową, moim zdaniem od dołu jest "wciskany" nadciśnieniem panującym w układzie smarowania. Po pierwsze trzeba wcisnąć metalowe tuby tak żeby nie wystawały poza obrys dekla od klawiatury (ja robiłem to pobijając delikatnie młotkiem przez kawałek klocka drewnianego), po drugie zmieniłbym zawór PVC, który jest odpowiedzialny za odprowadzanie nadmiernego nadciśnienia ze skrzyni korbowej, zawór oryginalny nie kosztuje dużo około kilkudziesięciu zł w ASO.

pawel1980
Posty: 206
Rejestracja: 08 cze 2011 11:40 pm
Lokalizacja: Siewierz
Samochód: Opel Insignia

Post autor: pawel1980 » 16 wrz 2014 10:16 pm

dokładnie 54 zł

Vojciu
Posty: 448
Rejestracja: 02 mar 2010 09:05 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Vojciu » 17 wrz 2014 11:08 am

.. a ja wymieniłbym uszczelki pod i nad tymi tubami ( w klawiaturze ) roboty sporo koszt uszczelek niewielki ale jest ich sporo, po 2szt. na każdy cylinder. No i warto wymienić wszystkie.
Lubię te kanapy na kółkach :). Coraz bardziej....

przemy_slav
Posty: 449
Rejestracja: 14 maja 2014 12:46 pm
Lokalizacja: Pruszków
Samochód: 2007 Pacifica 4.0 FWD LPG, 2008 Sebring 2.4
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 6

Post autor: przemy_slav » 18 wrz 2014 09:01 pm

Hej,
Dzięki za wszystkie odpowiedzi.
Czy dysponuje ktoś rysunkiem technicznym, zdjęciem lub czymś w tym rodzaju, co przedstawiałoby te tuleje i uszczelki pod nimi? Generalnie zanim się za to zabiorę chciałbym wiedzieć czego się spodziewać pod pokrywą zaworów.
Chciałbym również wiedzieć jak nazwać te uszczelki podczas zamawiania ich w sklepie lub ASO...
Aha, czy pod pokrywami zaworów są normalne gumowe uszczelki?

Pozdrawiam,
Przemek
Moja Pacifica http://forum.chryslerforum.pl/viewtopic.php?f=123&t=4808

Vojciu
Posty: 448
Rejestracja: 02 mar 2010 09:05 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Vojciu » 19 wrz 2014 11:04 am

Poszukam fiszki i podeślę ci ale trochę później.
Lubię te kanapy na kółkach :). Coraz bardziej....

przemy_slav
Posty: 449
Rejestracja: 14 maja 2014 12:46 pm
Lokalizacja: Pruszków
Samochód: 2007 Pacifica 4.0 FWD LPG, 2008 Sebring 2.4
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 6

Post autor: przemy_slav » 23 wrz 2014 03:59 pm

Coś temat ucichł, więc chciałbym się upomnieć o te fiszki... Z góry dzięki!

Przemek
Moja Pacifica http://forum.chryslerforum.pl/viewtopic.php?f=123&t=4808

Vojciu
Posty: 448
Rejestracja: 02 mar 2010 09:05 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Vojciu » 23 wrz 2014 11:06 pm

przemy_slav pisze:Coś temat ucichł, więc chciałbym się upomnieć o te fiszki... Z góry dzięki!

Przemek
Zaraz ucichł. Czas-brak.
Załączniki
Klawiatura-fiszka 1
Klawiatura-fiszka 1
Klawiatura-fiszka 2
Klawiatura-fiszka 2
Lubię te kanapy na kółkach :). Coraz bardziej....

przemy_slav
Posty: 449
Rejestracja: 14 maja 2014 12:46 pm
Lokalizacja: Pruszków
Samochód: 2007 Pacifica 4.0 FWD LPG, 2008 Sebring 2.4
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 6

Post autor: przemy_slav » 23 wrz 2014 11:22 pm

Dzięki Vojciu,
Przyznam szczerze, że nie wiele mi mówią te screeny, więc będę drążył temat dalej. Niemniej dziękuję Ci za niesienie pomocy!

1. Na fiszce klawiatura.jpg widnieje spark plug tube (nr.4 ) - rozumiem że są to te tuby, w które wkłada się świece, a na nie cewki? 3 z nich mi wystają bardziej niż reszta i w nich znalazłem olej. Nadal zastanawia mnie co mogło spowodować ich wypchnięcie? I jak one są zamocowane w 'klawiaturze'? Czy to bezpieczne by bić je młotkiem?
2. Na fiszce klawiatura2.jpg widnieje uszczelnienie tych tub (nr.6) - napisane jest prawa i lewa... Co to znaczy? A może chodzi o - górna i dolna?

PS.
Vojciu - bynajmniej nie poganiam, rozumiem czas-brak, mam tak samo. Bałem się, że temat umrze śmiercią naturalną, więc postanowiłem go (jak to się mówi językiem forumowym) podbić ;)

Pozdrawiam,
Przemek
Moja Pacifica http://forum.chryslerforum.pl/viewtopic.php?f=123&t=4808

mpspycha
Posty: 2534
Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
Lokalizacja: Poznań-okolica
Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
Postawił flaszek: 14
Dostał flaszek: 16

Post autor: mpspycha » 23 wrz 2014 11:54 pm

przemy_slav pisze:(nr.4 ) - rozumiem że są to te tuby, w które wkłada się świece,
może to coś rozjaśni
Załączniki
Zainstaluj koniec uszczelniającej rury (1) w głowicy cylindrów. Następnie starannie zainstalować rurę (1) przy użyciu bloku z twardego drewna i młotka. Zainstalować rurki (1), aż zostanie prawidłowo osadzona w dolnej części otworu.
Zainstaluj koniec uszczelniającej rury (1) w głowicy cylindrów. Następnie starannie zainstalować rurę (1) przy użyciu bloku z twardego drewna i młotka. Zainstalować rurki (1), aż zostanie prawidłowo osadzona w dolnej części otworu.
głowica montaż tulei świecy.jpg (47.24 KiB) Przejrzano 9940 razy
Stosując odpowiednie szczypce zaciskowe, wyjąć rurę z głowicy cylindra i wyrzucić rurę. (taki opis sugeruje że po wyjęciu tuba nadaje się do wyrzucenia)
Stosując odpowiednie szczypce zaciskowe, wyjąć rurę z głowicy cylindra i wyrzucić rurę. (taki opis sugeruje że po wyjęciu tuba nadaje się do wyrzucenia)
głowica demontaż tulei świecy.jpg (43.49 KiB) Przejrzano 9940 razy
głowica.jpg
pozdrawiam Piotr

http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty

przemy_slav
Posty: 449
Rejestracja: 14 maja 2014 12:46 pm
Lokalizacja: Pruszków
Samochód: 2007 Pacifica 4.0 FWD LPG, 2008 Sebring 2.4
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 6

Post autor: przemy_slav » 24 wrz 2014 08:25 am

mpspycha,
Wielkie dzięki! Teraz już raczej wszystko jest jasne.
Jeszcze raz dzięki wszystkim za pomoc!

Przemek
Moja Pacifica http://forum.chryslerforum.pl/viewtopic.php?f=123&t=4808

wujas
Posty: 37
Rejestracja: 05 kwie 2013 11:35 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: wujas » 30 paź 2014 11:24 pm

przemy_slav, miałem to samo. 4 świece dosłownie pływały w oleju tam gdzie tuleje były wysunięte. Miałem je wyciągnięte I okazuje się ze są one wklejone jak by jakimś żywicznym klejem(no chyba że to jakis osad). Oczyscilem i wbiłem je z powrotem na silikon. Jednak jak ostatnio tam zaglądałem to zauważyłem ze olej dalej sączy.
czyżby wysuwające się tuleje to jakaś wada fabryczna?

ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik 4,0”