Gaśnie na zimnym podczas parkowania

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 05 sty 2017 05:59 am

dźwignia, dźwignię, wybierak, wybierak biegów......... jak to zwykłym biegowciepywaczem jest :)
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

Makabra
Posty: 170
Rejestracja: 24 lut 2016 12:29 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Makabra » 05 sty 2017 08:33 pm

Kurde, jak ja pisałem w moim temacie o jakichś istotnych rzeczach to zostało to edytowane i wydzielone jako osobne tematy, a tu spam i spam, i spam, i nic :rolf:
Anyway, dotarł już do mua olej i zakupiłem w obi wężyk do dolania owego oleju. Na razie doleję tak trochę i na zgaszonym będę mierzył poziom odnosząc się do podpowiedzi kolegów którzy też na zgaszonym mierzyli. Jak przyjdzie termometr to użyję patentu z pancerzem od roweru i pomierzę dokładnie :light: Dziś na przykład ani razu mi nie zgasło a cofałem sporo razy :O

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 05 sty 2017 09:16 pm

Makabra pisze:a tu spam i spam, i spam, i nic
Czytaj ze zrozumieniem czytanego tekstu.
Generalną zasadą jest pomiar poziomu oleju w ASB na pracującym silniku. Dotyczy to absolutnie każdego auta. Ty natomiast uparłeś się, że chcesz wiedzieć ile jest oleju na zgaszonym silniku.
Nie będę oceniał ale szczerze nie rozumiem po co tak kombinować, skoro robota ta sama, czas ten sam, koszty te same. Po co upierać się na robienie czegoś wbrew skoro można zrobić wedle zasady.
Twój pomiar dokonany wbrew nie powie nic konkretnego, choć narobisz się dokładnie tak samo.
Skoro nie można Cię naprowadzić na właściwą drogę na poważnie, to może na wesoło trafi?
Ale jeśli i ta metoda zawodzi to serdecznie przepraszam. Czas około WOŚP więc może obowiązują inne zasady: "Róbta co chceta"
Pozdrawiam i sukcesów życzę.
M.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Makabra
Posty: 170
Rejestracja: 24 lut 2016 12:29 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Makabra » 06 sty 2017 08:45 am

Sprawdzę na włączonym jak będę miał możliwość sprawdzenia temperatury, czyli jak przyjdzie kupiony na allegro termometr. Bez temperatury na włączonym to jak mam się odnieść do wykresu na którym jest temperatura? Dziś jeszcze raz spróbuję z tym moim termometrem, który raczej źle pokazuje, chyba że to była kwestia rozładowującej się baterii. Jak się nie da zmierzyć temp to na czuja trochę doleję i w drogę. Muszę to dziś dolać dla świętego spokoju, już wczoraj jak jechałem po tę rurkę do dolewania, to ta świadomość że oleju może być za mało mnie wykańczała.

lisu11
Posty: 144
Rejestracja: 05 lis 2016 11:22 pm
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Samochód: Pacifica '04 3.5L AWD (lpg)
Postawił flaszek: 3
Dostał flaszek: 5

Post autor: lisu11 » 06 sty 2017 09:46 am

Temat dla ciebie chyba pilny a ty zamawiasz termometr za pare zł na allegro i czekasz na dostawę. Dla mnie nie logiczne. Po rurkę do dolania oleju pojechałeś do OBI więc po termometr trzeba było wejść do sklepu z częściami elektronicznymi i na pewno byś taki termometr kupił od ręki.

Sam się łapie na tym że zamawiam/czekam/płace za przesyłkę a wiele rzeczy mam w sklepie obok i to od ręki. Takie mamy czasy że internet uważamy za jedyne źródło wszystkiego :)

Makabra
Posty: 170
Rejestracja: 24 lut 2016 12:29 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Makabra » 06 sty 2017 12:14 pm

A nie wiem gdzie takie sklepy są w okolicy, po 18 i tak raczej zamknięte :) Dziś święto to też pewnie zamknięte.

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 06 sty 2017 06:18 pm

Makabra,
Chłopie ale komplikujesz sobie życie. Wsiadaj w samochód, pojeździj normalnie 15-20min, znajdź równe miejsce, zaparkuj, NIE WYŁĄCZAJ SILNIKA, przewachluj kilka razy biegi, otwórz maskę i zmierz poziom oleju. Olej w skrzyni będzie mieć 50-60stopni.
Tutaj masz jeszcze skan z manuala serwisowego tej skrzyni jak mierzyć olej, zwróć uwagę że piszę żeby dokonywać tego na chodzącym silniku.

Obrazek
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

Makabra
Posty: 170
Rejestracja: 24 lut 2016 12:29 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Makabra » 07 sty 2017 05:49 pm

Dobra jestem po wstępnych czynnościach. Mrozy teraz się nasiliły, co za tym idzie nasiliło się gaśnięcie. Wczoraj zanim zacząłem z olejem robić to musiałem najpierw odpalić inne auto na kable. Packa przy manewrowaniu na parkingu gasła przy każdym zatrzymaniu, chyba z 8 razy zgasła w przeciągu paru minut. Tym razem jednak bardziej przy zatrzymywaniu się, niż przy ruszaniu.

A teraz do sedna. Starałem się sprawdzić olej na zapalonym w pozycji N. Auto rozgrzane na tyle że na gaz się przełączyło. Wyniki są dziwne, albo ja nie umiem tego poprawnie zrobić. Raz jest ledwo 1cm, raz jest nie wiadomo ile, bo się rozmazuje przy wyciąganiu o szyjkę wlewu, innym razem nie ma kompletnie nic na miarce. (Patrząc na konstrukcję miarki serwisowej to jest ona bardziej przemyślana bo jest owalna z wycięciem na miarkę więc część z oznaczeniami w mm nie powinna dotknąć szyjki przy wyciąganiu. Będę musiał popracować nad dodaniem jakiegoś dinksa który w górnej części roboczej zapobiegnie dotknięciu szyjki macicy przy wyciąganiu :evil: )

Znalazłem w domu miarkę silnikowa od innego auta. Co prawda krótsza od silnikowej z packi, ale daje radę. Naniosłem na szybko prawie równą pseudo skalę do 6cm. Czyli tyle ile na wykresie:mrgreen:
Takie mam wyniki po 40 minutach jazdy przed chwilą. Czyli temperatura w powinna być normie i taka sama przy obu odczytach. Są to pomiary robione po dolaniu około 700ml oleju.
Na włączonym:
Obrazek
Na wyłączonym:
Obrazek


*EDIT*
Zrobiłem jeszcze raz te samą trasę. Naładowałem baterię do termometru, ale z temperaturą wyszła lipa. Pomimo złego odczytu temperatury zmierzyłem jednak poziom oleju w skrzyni na pracującym silniku i nie ma nawet 1cm.
Obrazek

Jestem za to dumny z mojej nowej miarki ze skalą :)
Obrazek [/list]

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 07 sty 2017 09:39 pm

Makabra, jeszcze raz, pomiar robisz na rozgrzanej skrzyni, pracującym silniku, w pozycji P, wpychasz bagnet do rurki do momentu aż dotkniesz ogranicznik, który znajduje się w skrzyni. Bagnet powinien się wsunąć około 424mm, tak więc też sprawdź, czy czasem nie za mało go wpychasz. Jeśli bagnet zanurza się w oleju, to nie ma siły żeby nie było widać wskazania na bagnecie, z jednej albo drugiej strony. Jeśli robisz to w nocy, to włącz światła i obracaj bagnet przed reflektorem, musi być widać poziom.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

Makabra
Posty: 170
Rejestracja: 24 lut 2016 12:29 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Makabra » 07 sty 2017 09:43 pm

No robiłem dokładnie tak: rozgrzana skrzynia po przejechaniu jakichś 12km, silnik pracuje i skrzynia w pozycji N. Chyba że jest to jakaś znaczna różnica między N a P. Czuję jak bagnet dotyka ogranicznika w skrzyni. Olej zaznacza się na miarce, ale nawet nie ma 1cm. Analogicznie jeśli na zgaszonym zimnym silniku mam na miarce o wiele mniej niż koledzy, którzy mają prawidłową ilość oleju, to zgodnie z procedurą też tego oleju powinienem mieć za mało na miarce odnosząc się do wykresu. Zgadza się?
Jutro będę znowu próbował sprawdzać, nie poddam się :P

arturhhh
Posty: 425
Rejestracja: 12 kwie 2011 11:31 am
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: arturhhh » 07 sty 2017 10:15 pm

kolego poczytaj o hydrokinetycznej przekładni
dowiesz się gdzie ginie olej
i gdzie może być problem
Życie trzeba przeżyć tak
żeby wstyd było opowiadać,
ale przyjemnie wspominać

Makabra
Posty: 170
Rejestracja: 24 lut 2016 12:29 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Makabra » 07 sty 2017 10:24 pm

Coś tam popatrywalem. Ale nie znając zasady działania, powinienem mieć poprawny wynik przy sprawdzaniu jeśli oleju w skrzyni jest tył ile ma być.

arturhhh
Posty: 425
Rejestracja: 12 kwie 2011 11:31 am
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: arturhhh » 07 sty 2017 10:33 pm

ważne aby nie było za mało ,sprzęgło hydrokinetyczne pobiera olej i musi go wystarczyć do skrzyni biegów
na tej zasadzie działają wszystkie koparko ładowarki
sprzęgło hydrokinetyczne
Życie trzeba przeżyć tak
żeby wstyd było opowiadać,
ale przyjemnie wspominać

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 07 sty 2017 11:06 pm

Makabra pisze:Czuję jak bagnet dotyka ogranicznika w skrzyni. Olej zaznacza się na miarce, ale nawet nie ma 1cm.
No to masz za mało oleju, co tu tyle piany bić. Dolewaj po 200ml i sprawdzaj aż będziesz miał poziom w połowie tego co wskazuje wykres.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

Makabra
Posty: 170
Rejestracja: 24 lut 2016 12:29 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Makabra » 08 sty 2017 02:46 pm

Po dolaniu w sumie 1,3 litra dziś przy -8 spora poprawa. Pomanewrowałem trochę na parkingu na zimnym i ani raz nie zgasło.

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 08 sty 2017 05:49 pm

Oleju nie może być za mało. Warto pamiętać, że powiedzenie "Od przybytku głowa nie boli" absolutnie się nie sprawdza w odniesieniu do poziomu oleju w ASB. Nadmiar oleju (ponad górny dopuszczalny poziom) jest nie mniej szkodliwy niż stan za niski.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Makabra
Posty: 170
Rejestracja: 24 lut 2016 12:29 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Makabra » 10 sty 2017 11:38 am

Wczoraj pogonilem auto za miastem i sprawdzilem olej po powrocie. Na dobrze rozgrzanym mam teraz te 30mm oleju, czyli pi razy drzwi, nie wiedząc jaka temperatura, by się z wykresem zgadzało. No i najważniejsze, już nie gaśnie na zimno. Ani raz nie zgasło od dolewki. Jak przyjdzie termometr to zmierse jeszcze poziom zgodnie z wykresem i ewentualnie dodam/ujme oleju.

mpspycha
Posty: 2534
Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
Lokalizacja: Poznań-okolica
Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
Postawił flaszek: 14
Dostał flaszek: 16

Post autor: mpspycha » 10 sty 2017 12:13 pm

Zadałbym jeszcze sobie pytanie dlaczego oleju było tak mało?... :/
pozdrawiam Piotr

http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty

Makabra
Posty: 170
Rejestracja: 24 lut 2016 12:29 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Makabra » 10 sty 2017 12:22 pm

Też sobie to pytanie zadaje, tylko o odpowiedź ciężko. Wycieków nie zarejestrowałem jak na razie, ale teraz przypatrz się bardziej. Moja teoria jest taka, że oleju mogło być już za mało przez poprzedniego właściciela. Jak dałem do wymiany oleju to spuscili, wlali to co im dalem i nie sprawdzili poziomu.

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 10 sty 2017 06:46 pm

Makabra pisze: Jak dałem do wymiany oleju to spuscili, wlali to co im dalem i nie sprawdzili poziomu.
to komu to zleciłeś? Pan Rysio z baraków czy konkretny warsztat?
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

Makabra
Posty: 170
Rejestracja: 24 lut 2016 12:29 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Makabra » 11 sty 2017 09:24 pm

Serwis który się zajmuje amerykanami... Nie pamiętam nazwy. Na forum był polecony :P

bywalec
Posty: 184
Rejestracja: 01 paź 2012 02:18 pm
Lokalizacja: Lublin
Samochód: była: 2005/Pacifica 3.5 Touring AWD/LPG BRC

Post autor: bywalec » 12 sty 2017 08:46 am

Sprawdź poziom i kolor oleju w PTU. Miałem kiedyś uszkodzony uszczelniacz między skrzynią, a PTU i pomieszały się oleje. Może olej ze skrzyni uciekł do PTU.

karzina
Posty: 12
Rejestracja: 10 kwie 2016 09:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: karzina » 14 sty 2017 10:22 pm

No Makabra widzę że naprawiłeś swoją usterkę. Niech zgadnę że po uzupełnieniu oleju, oprócz tego że Packa nie gaśnie to zmienia biegi płynniej i po wrzuceniu biegu ładnie ciągnie na wolnych obrotach bez dodawania gazu (tak jak powinno być) no i oczywiście nie szarpie przy zmianie D i R.
Ostatnio zmieniony 16 sty 2017 11:17 am przez karzina, łącznie zmieniany 1 raz.

Zablokowany

Wróć do „silnik 4,0”