Świece do 4.0l

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Re: Świece do 4.0l

Post autor: lutek34 » 26 sty 2018 08:49 pm

abes2162 pisze:
26 sty 2018 07:49 pm
Panowie o co chodzi z tymi tulejami/prowadnicami świec i ich uszczelnianiem ?
Może ktoś wrzucić jakąś fotkę ?
to tak, żebyś miał pojęcie o co chodzi
https://www.youtube.com/watch?v=1_op0gb6Me8
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

abes2162
Posty: 210
Rejestracja: 15 maja 2017 02:52 pm
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Samochód: Pacifica 2007 AWD
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 10

Re: Świece do 4.0l

Post autor: abes2162 » 26 sty 2018 08:58 pm

lutek34 - mądrego aż miło posłuchać... a "pojęcie" będą mieli już wszyscy czytający ten wątek.

Awatar użytkownika
głodźillaryki
Posty: 1072
Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
Lokalizacja: Ryki
Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 18

Re: Świece do 4.0l

Post autor: głodźillaryki » 27 sty 2018 06:03 am

Wili co do świec podobnie jak Lutek jestem ciekawy Twojego zdania....
Ja od lat kupuje do wszystkiego Ngk.... Ale.... Z doswiadczenia możesz stwierdzic że Champion platynowe są lepsze....? Tzn na starcie juz bywa roznica ,czy może że dłużej wytrzymują ?
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)

wili
Posty: 340
Rejestracja: 23 wrz 2014 10:58 am
Lokalizacja: Kraków
Samochód:
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 9

Re: Świece do 4.0l

Post autor: wili » 27 sty 2018 09:23 am

lutet ja napisałem że takie zakładam , co do ENG to mam mieszane uczucia , jak były jakieś problemy z pracą silnika ,a ktoś nie umiał określić jak długo ma świece , to po wymianie na championy problem znikał , raz kolega z 300m przyjechał , z problemami a z nowymi cewkami ENG i jak się okazało to 5 miało przebicia, lutek fajnie napisał o nieznanym symbolu,
CONCORDE 3.2 LPG TOWN&CONTRY 3.8 LPG
tel. 669422757 REMONTY SILNIKÓW CHRYSLERA 2.7,3.2,3.3,3.5,3.7,4.7,3.8,4.0,5.7

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Re: Świece do 4.0l

Post autor: lutek34 » 27 sty 2018 09:53 am

wili pisze:
27 sty 2018 09:23 am
lutet ja napisałem że takie zakładam , co do ENG to mam mieszane uczucia , jak były jakieś problemy z pracą silnika ,a ktoś nie umiał określić jak długo ma świece , to po wymianie na championy problem znikał , raz kolega z 300m przyjechał , z problemami a z nowymi cewkami ENG i jak się okazało to 5 miało przebicia, lutek fajnie napisał o nieznanym symbolu,
Nie wiem jak inni, ale ja nie znam produktów firmy ENG, może tu był powód problemów. :lol:
Co to świec Champion, to nie twierdzę że to są złe świece, ale do każdego silnika są świece o odpowiednim symbolu, którego nie podajesz. Ja oczywiście umiem sobie znaleźć odpowiedni zamiennik świec Champion, jakbym był zainteresowany ich zastosowaniem, ale niektórym kolegom możesz ułatwić.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

dexus
Posty: 412
Rejestracja: 08 sty 2015 02:00 pm
Lokalizacja: Czchów
Samochód: 300C 5,7 HEMI LPG
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 2

Re: Świece do 4.0l

Post autor: dexus » 27 sty 2018 11:28 am

Ja szukając problemów z LPG przerobiłem Autolite, NGK i Champion. Morał z całej historii taki że różnicy nie widziałem. Niestety nie jestem w stanie stwierdzić wytrzymałości tych świec.
Sumienie nie powstrzymuje od grzechów, przeszkadza tylko cieszyć się nimi.

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Re: Świece do 4.0l

Post autor: lutek34 » 27 sty 2018 05:28 pm

dexus pisze:
27 sty 2018 11:28 am
Ja szukając problemów z LPG przerobiłem Autolite, NGK i Champion.
i co się okazało problemem? Co cię skłoniło żeby zamieniać świeże świece następnymi? Przecież ewidentnie świece nie były problemem.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Re: Świece do 4.0l

Post autor: M. » 27 sty 2018 06:35 pm

Pozwolicie, że wtrącę,
Jeździłem swoim poliftem (w sumie ponad 3 lata i ponad 150kkm przejechałem).
Rzecz jasna zacząłem na świecach fabrycznych - tu NGK o jakimś tam symbolu.
W jakimś momencie licznik pokazał coś koło 120.000 km i nie dlatego, że coś było nie halo, a z rozsądku i doświadczeń z innymi samochodami jakimi jeździłem wymieniłem wszystkie 6 szt (a jakże by inaczej) na nowe też NGK zapakowane w pudełka MOPAR.
W zakresie kultury pracy absolutnie nic się nie zmieniło, jak było dobrze tak było też dalej.
Nigdy nie gmerałem przy elektrodach - ile przewidział producent tyle też było w komorze spalania.
Z tego co wiem auto dalej jeździ sobie (acz mniej intensywnie) na założonych przeze mnie świecach i nic nie wskazuje na potrzeby serwisowe w tym zakresie.
Dla jasności dodam, że krótko po sprowadzeniu auta zostało profesjonalnie zagazowane. Późniejsze serwisy okresowe LPG robiłem sobie sam.
Wyjęte z auta fabryczne świece nie miały żadnych oznak wskazujących na niewłaściwą pracę - formalnie mogły służyć dalej - być może kolejne 120.000km. Ale skoro na wszelki wypadek kupiłem nowe, skoro już zdjąłem to i owo żeby dostać się do świec, to i na wszelki wypadek wymieniłem.
Z pełną odpowiedzialnością mogę potwierdzić, że w moim aucie świece NGK nie powodowały jakichkolwiek problemów technicznych i mogę je śmiało rekomendować.
Być może są świece tańsze. Być może. Jeśli nawet o kilka lub kilkanaście złotych na sztuce, to przy 6 sztukach daje różnicę PLN 100, No dobra, niech by nawet 200, a nawet 300 (to chyba przy porównaniu z używkami). 300 złotych przy przebiegu 120.000 km to koszt na kilometr - zresztą sami sobie policzcie. Można kopie kruszyć, te lepsze a te gorsze, że to droższe a to tańsze.
Różnica w cenie na dystrybutorze paliwa wygeneruje zdecydowanie większe różnice w ciągu kwartału jeśli nie miesiąca.
I po co kombinować nad zastosowaniem zamiennika w stosunku do dobrego fabrycznie montowanego elementu? Chyba tylko z racji aktualnej czasowo i lokalnie dostępności. To jestem w stanie zrozumieć.
Chcesz taniej niż u dealera (MOPAR opakowanie, NGK zawartość) to wybierz ten sam NGK sprzedawany poza siecią dealerską.
Tyle z mojej strony w tym temacie
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Re: Świece do 4.0l

Post autor: lutek34 » 27 sty 2018 08:33 pm

Tak wyglądały świece z polifta zaraz po sprowadzeniu do PL z przebiegiem 200kkm, nie wiadomo jak dużo miały nalatane, ale wyglądały OK. Tak samo jak M. profilaktycznie przy montażu LPG wymieniłem na takie same NGK, oczywiście silnik pracował idealnie.
20171007_172551.jpg
20171007_172605.jpg
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Re: Świece do 4.0l

Post autor: M. » 27 sty 2018 10:23 pm

Wyglądają jak bliźniacza rodzina moich.
Jaki ten świat jest mały
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

mpspycha
Posty: 2534
Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
Lokalizacja: Poznań-okolica
Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
Postawił flaszek: 14
Dostał flaszek: 16

Re: Świece do 4.0l

Post autor: mpspycha » 28 sty 2018 03:17 pm

Moje doświadczenia są dokładnie takie same jak przedmówców
wymiana zaraz po zakupie na NGK (od MOPARA) i żadnych problemów przez 3 lata eksploatacji (ok 60 tyś km)
pozdrawiam Piotr

http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty

dexus
Posty: 412
Rejestracja: 08 sty 2015 02:00 pm
Lokalizacja: Czchów
Samochód: 300C 5,7 HEMI LPG
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 2

Re: Świece do 4.0l

Post autor: dexus » 29 sty 2018 10:51 am

lutek34 pisze:
27 sty 2018 05:28 pm
dexus pisze:
27 sty 2018 11:28 am
Ja szukając problemów z LPG przerobiłem Autolite, NGK i Champion.
i co się okazało problemem? Co cię skłoniło żeby zamieniać świeże świece następnymi? Przecież ewidentnie świece nie były problemem.
Pierwsze świece wymieniłem po zakupie auta (bodaj autolite). Miałem problemy z szarpaniem na LPG i PB (okazał się konwerter skrzyni), wymieniłem na NGK, ponowne szarpanie zmieniłem na Champion i wymieniłem cewki. Po jakimś czasie szarpanie wróciło, zmniejszyłem przerwy i nic. Wróciłem do NGK (okazała się chyba cewka ale wymieniłem z jedną nową świecą). Tonący brzytwy się chwyta. Ważne że auto zostało ogarnięte (przy okazji poprawa całego zasilania LPG)
Sumienie nie powstrzymuje od grzechów, przeszkadza tylko cieszyć się nimi.

Rob.Bob
Posty: 27
Rejestracja: 25 kwie 2016 09:09 am
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Pacifica 2007, 4.0 AWD

Re: Świece do 4.0l

Post autor: Rob.Bob » 18 kwie 2018 04:28 pm

Robert Stefaniak

Chrysler Pacifica 2007 4.0 AWD TOURING, bez gazu...bo ten jest dobry do kuchenek i zapalniczek.
Jeśli nie robisz w życiu tego, co kochasz tracisz czas…

Awatar użytkownika
Jędrek
Posty: 1009
Rejestracja: 11 lip 2015 04:21 pm
Lokalizacja: Dęblin
Samochód: Pacifica 4,0 z 2008r.
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 5

Re: Świece do 4.0l

Post autor: Jędrek » 06 maja 2018 10:30 am

Pytanie : na czym polega różnica pomiędzy świecami do 3,8l a 4,0l ? Na opakowaniu świec Autolite jest indeks APP 5426 o do 4,0 l AP 5405 .
Paca 4,0l SS z 2008r Pb + Lpg .

wili
Posty: 340
Rejestracja: 23 wrz 2014 10:58 am
Lokalizacja: Kraków
Samochód:
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 9

Re: Świece do 4.0l

Post autor: wili » 06 maja 2018 11:05 am

różnica jest taka jak pacifica do mercedesa
CONCORDE 3.2 LPG TOWN&CONTRY 3.8 LPG
tel. 669422757 REMONTY SILNIKÓW CHRYSLERA 2.7,3.2,3.3,3.5,3.7,4.7,3.8,4.0,5.7

Awatar użytkownika
Jędrek
Posty: 1009
Rejestracja: 11 lip 2015 04:21 pm
Lokalizacja: Dęblin
Samochód: Pacifica 4,0 z 2008r.
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 5

Re: Świece do 4.0l

Post autor: Jędrek » 06 maja 2018 02:13 pm

wili pisze:
06 maja 2018 11:05 am
różnica jest taka jak pacifica do mercedesa
Czyli te pierwsze są gorsze ?
Paca 4,0l SS z 2008r Pb + Lpg .

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Re: Świece do 4.0l

Post autor: lutek34 » 06 maja 2018 04:25 pm

Jędrek pisze:
06 maja 2018 02:13 pm
wili pisze:
06 maja 2018 11:05 am
różnica jest taka jak pacifica do mercedesa
Czyli te pierwsze są gorsze ?
taka jest róznica że producent dedykuje je do róznych silników.

Obrazek Obrazek
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

Awatar użytkownika
Jędrek
Posty: 1009
Rejestracja: 11 lip 2015 04:21 pm
Lokalizacja: Dęblin
Samochód: Pacifica 4,0 z 2008r.
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 5

Re: Świece do 4.0l

Post autor: Jędrek » 06 maja 2018 04:46 pm

Dzięki lutek 34 , aluzju poniał !!!
Paca 4,0l SS z 2008r Pb + Lpg .

wili
Posty: 340
Rejestracja: 23 wrz 2014 10:58 am
Lokalizacja: Kraków
Samochód:
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 9

Re: Świece do 4.0l

Post autor: wili » 07 maja 2018 08:38 am

nie chodzi tylko o średnicę , długość gwintu , ale najważniejsza jest ciepłota świec kształt izolatora , wystawanie , schowanie izolatora , każdy silnik ma swoją specyfikę , i tu jest też duży problem doboru zamienników , nie każda świeca tak samo wyglądająca ma tą samą ciepłotę , a to wpływa na pracę silnika i ma duży wpływ przy rozruchu , już nie jeden raz się spotkałem z tym problemem dla nie których długość i średnica jest taka sama i to wystarcza , nie zwraca uwagę na kształt izolatora z elektrodą , niedawno rozebrałem silnik do remontu i okazało się że świece były założone krótsze na gwincie , które wraz z izolatorem z elektrodą były całkowicie schowane w głowicy , oryginalnie i właściwie w silnikach 3.5 i 4.0 elektroda wraz z izolatorem wystaje poz głowicę, to chyba były engine jak pamiętam
CONCORDE 3.2 LPG TOWN&CONTRY 3.8 LPG
tel. 669422757 REMONTY SILNIKÓW CHRYSLERA 2.7,3.2,3.3,3.5,3.7,4.7,3.8,4.0,5.7

ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik 4,0”