Stuki (cykanie) na zimnym silniku 4.0 2007

Rafikk7769
Posty: 8
Rejestracja: 13 sty 2016 03:40 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Stuki (cykanie) na zimnym silniku 4.0 2007

Post autor: Rafikk7769 » 13 sty 2016 03:58 pm

Witam. W mojej Pacifice 4.0 po odpaleniu zimnego zilnika slychac niepojace stukanie moze raczej cykanie jakby zawor. Przypomina szybkie cykanie zegarka wskazowkowego. Gdy silnik popracuje i rozgrzeje sie troszke stukanie znika. Czasem nawet na zimnym wystarczy zgasic silnik i odpalic ponownie i tez sie uspokaja. Czy ktos mial moze cos takiego? W wakacje takie cos bywalo to bardzo zadko jednak zima jest to nagminne.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970 01:00 am przez Rafikk7769, łącznie zmieniany 1 raz.

west26
Posty: 951
Rejestracja: 19 lip 2015 12:06 am
Lokalizacja: Milicz
Samochód: Hyundai Santa Fe 2.7 AWD aut.
Postawił flaszek: 15
Dostał flaszek: 16

[ ] Stuki (cykanie) na zimnym silniku Pacifica 4.0 2007

Post autor: west26 » 13 sty 2016 04:11 pm

Posłuchaj przy rozrządzie. Jeżeli to tam cyka to prawdopodobnie zużyty napinacz hydrauliczny paska rozrządu. Takie są objawy. Olej silnikowy musi wytworzyć tam większe ciśnienie. Następuje to po kilkunastu sekundach lub gdy olej osiągnie wyższą temperaturę i stanie się rzadszy.

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 13 sty 2016 05:48 pm

Olej oczywiście masz zalany 10w30 sądząc że jesteś z USA, a tam leją to co jest napisane na korku.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

Rafikk7769
Posty: 8
Rejestracja: 13 sty 2016 03:40 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Rafikk7769 » 13 sty 2016 06:11 pm

Tak olej mam 10W/30 sam zmieniam olej. Kolego a w nich jest rozrzad na pasku?

macias920
Posty: 250
Rejestracja: 16 lip 2013 05:16 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: macias920 » 13 sty 2016 06:13 pm

Równie dobrze może cykac szklnka zaworowa w zime moze sie zdarzyć jak auto dłużej stoi.
Pacyfica piękne auto!

macias920
Posty: 250
Rejestracja: 16 lip 2013 05:16 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: macias920 » 13 sty 2016 06:16 pm

Kolego a w nich jest rozrzad na pasku?

Tak masz pasek rozrządu łańcuch mialy tylko silniki 3.8l
Pacyfica piękne auto!

west26
Posty: 951
Rejestracja: 19 lip 2015 12:06 am
Lokalizacja: Milicz
Samochód: Hyundai Santa Fe 2.7 AWD aut.
Postawił flaszek: 15
Dostał flaszek: 16

Stuki (cykanie) na zimnym silniku 4.0 2007

Post autor: west26 » 13 sty 2016 07:26 pm

Szklanka zaworowa będzie pukać także po rozgrzaniu silnika tylko troszkę ciszej. Ale zawsze będzie ją słychać. W poprzednim aucie tak miałem. Cena za nowy była niska 45 zł. do bmw ale nie można było zlokalizować która to sztuka więc do wymiany poszły wszystkie ( 24 szt. ). Więc koszty były dosyć pokażne za części. Dobrze ,że mechanik znajomy robił to w ramach odpoczynku od pracy.

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 13 sty 2016 07:49 pm

west26 pisze:zużyty napinacz hydrauliczny paska rozrządu. Takie są objawy. Olej silnikowy musi wytworzyć tam większe ciśnienie. Następuje to po kilkunastu sekundach
Kolego nie wprowadzaj w błąd ciśnienie oleju nie ma nic wspólnego z napinaczem hydraulicznym paska rozrządu. Tego typu patenty występują w silnikach gdy mamy łańcuch rozrządu.
pozdrawiam. tedi

Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl

west26
Posty: 951
Rejestracja: 19 lip 2015 12:06 am
Lokalizacja: Milicz
Samochód: Hyundai Santa Fe 2.7 AWD aut.
Postawił flaszek: 15
Dostał flaszek: 16

AmericanCarsMania zlot

Post autor: west26 » 13 sty 2016 09:03 pm

Kolego tedi. Przepraszam za złe sformułowanie zdania odnośnie ciśnienia oleju. Hydrauliczny napinacz występuje także w rozrządach z paskiem zębatym. Jeżeli napinacz jest zużyty pasek rozrządu drga do chwili, aż napinacz zacznie poprawnie pracować. Można to sprawdzić przy zdjętej obudowie . W międzyczasie występują dziwne odgłosy. Niekoniecznie może to być sam napinacz , ale także rolka napinająca. W chwili gdy rolka nie ma obciążenia może nawet do nas śpiewać do chwili uzyskania przez napinacz odpowiedniego ciśnienia który naciągnie pasek. Silnik pod wpływem temperatury się rozgrzewa a co za tym idzie rozgrzewa się sam napinacz ułatwiając mu pracę. Znając życie ludzie przy wymianie rozrządu chcąc zaoszczędzić nie wymieniają napinacza bo jest drogi. Znam przypadki gdzie nie wymienia się nawet pompy wody bo nie cieknie. Czasami jest to tylko wymiana SAMEGO paska w celu oszczędności. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 13 sty 2016 09:08 pm

west26 pisze: Hydrauliczny napinacz występuje także w rozrządach z paskiem zębatym.
Tak hydrauliczny napinacze występuje przy rozrządach na pasku. Mało tego nawet Pacifica 3,5 jak i 4,0 posiada tak owy napinacz. Tylko ty wprowadziłeś kolegę w błąd bo napinacz w Packach nie jest w żaden sposób połączony z układem oleju w silniku.

I tak jak pisałem wcześniej hydrauliczne napinacze które wspomaga układ smarowania silnika. Występują jedynie w połączeniu z rozrządem łańcuchowym gdzie wszystko pływa w oleju.
pozdrawiam. tedi

Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl

Rafikk7769
Posty: 8
Rejestracja: 13 sty 2016 03:40 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Rafikk7769 » 14 sty 2016 02:20 am

Dzieki Panowie bede musial to zlokalizowac z jakims mechanikiem. Musze tez zerknac skrzynie bo szarpie przy wrzucaniu 3 biegu. Jak bede wiedzial co to stuka napisze.

west26
Posty: 951
Rejestracja: 19 lip 2015 12:06 am
Lokalizacja: Milicz
Samochód: Hyundai Santa Fe 2.7 AWD aut.
Postawił flaszek: 15
Dostał flaszek: 16

Stuki (cykanie) na zimnym silniku 4.0 2007

Post autor: west26 » 14 sty 2016 08:28 am

Dzięki za uwagi. Dlatego się poprawiłem. Pozdrawiam.

Dariusz
Posty: 39
Rejestracja: 15 maja 2015 10:28 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Dariusz » 19 sty 2016 08:05 pm

Stuka tak samo na benzynie? Bo może też być tak, że słychać wtryskiwacze gazowe przy pracy na lpg.

Rafikk7769
Posty: 8
Rejestracja: 13 sty 2016 03:40 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Rafikk7769 » 26 sty 2016 03:12 am

Stuka zawor/zawory zaraz po odpaleniu chwilke pochodzi i cisza. Sprawdzone i zrobione.

Stuka tylko na benzynie kolego bo nie jest otruta😉

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 26 sty 2016 09:23 am

Rafikk7769 pisze:Sprawdzone i zrobione.
Tzn. co jest zrobione?
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 26 sty 2016 02:04 pm

lutek34 pisze:Tzn. co jest zrobione?
Czy jest zrobione tego nie wiemy bo kolega nie raczył nam napisać.
Na mój gust i raczej pewne jest że przez chwilę po odpaleniu stukał bądź stukały. Popychacze hydrauliczne regulujące luz zaworowy. Stukot cichnie chwilę po odpaleniu dlatego że ciśnienie oleju wypełnia je i luz robi się zerowy.
pozdrawiam. tedi

Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl

wili
Posty: 340
Rejestracja: 23 wrz 2014 10:58 am
Lokalizacja: Kraków
Samochód:
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 9

Post autor: wili » 25 lut 2016 11:24 am

co najważniejsze że autko nie jest pod trute ja na takich podtrutych przejechałem kilka milionów kilometrów na nubirze zrobiłem 465000 i jej nie zdechła i jeszcze kilka lat służyła
CONCORDE 3.2 LPG TOWN&CONTRY 3.8 LPG
tel. 669422757 REMONTY SILNIKÓW CHRYSLERA 2.7,3.2,3.3,3.5,3.7,4.7,3.8,4.0,5.7

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 25 lut 2016 08:03 pm

wili, ???
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

Kawaliero
Posty: 22
Rejestracja: 26 maja 2016 09:42 am
Lokalizacja: Bolesławiec
Samochód: Pacifica 4.0 AWD

tyrkotanie

Post autor: Kawaliero » 20 mar 2017 05:56 pm

U mnie też występuje od kilku dni takie tyrkotanie jak odpale na zimnym silniku i znika jak sie rozgrzeje tylko ze ja wymieniałem kompletny rozrząd czyli wszystkie elementy razem z napinaczem jakies 11500 km wczesniej a z tego co wiem to taki rozrząd może przelatać jakieś pare razy więcej kilometrów i tez nie wiem co to może być. Silnik pracuje równo i żadne błędy nie wyskakują chyba ze na gazie jade jak emeryt wtedy wyskakuje bład kata ze niby nie usuwa należycie spali czy cos błąd P430 bodajże

Kawaliero
Posty: 22
Rejestracja: 26 maja 2016 09:42 am
Lokalizacja: Bolesławiec
Samochód: Pacifica 4.0 AWD

rozwiazałem problem

Post autor: Kawaliero » 23 mar 2017 07:08 pm

U mnie powodem grzechotania był napinacz tak jak obstawiałem w dodatku pasek na jednym wałku o 2 zeby przestawiony w pore ustawiłem spowrotem.Teraz sie zastanawiam czy od poczatku nie był przestawiony ale na szczescie mam fakture za robote i dokładnie opisane i ile km było jak zakładał.Bedzie kara bo raczej po 11500 km od wymiany to dziwne zeby tak sie działo.Teraz bede chyba sam wymieniał bo na mechaników z Bolesławca to raczej nie ma co liczyc ze nie [hide]spierdziela [/hide]jak oni mi to powiedzieli wynalazków?
Ostatnio zmieniony 24 mar 2017 02:13 am przez Kawaliero, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 24 mar 2017 02:15 am

Kawaliero,
W ilu jeszcze miejscach forum chcesz zamieścić ten post?
Rozumiem stan ducha ale wierz mi - taz napisany tekst czyta się z zainteresowaniem. Wielokrotnie powtarzany ten sam komunikat staje się nudny.

Do tego prośba o zwrócenie uwagi na kulturę słowa i język ojczysty..
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik 4,0”