Pokrywa zaworów - uszczelnienia świec ?

pankot
Posty: 69
Rejestracja: 21 maja 2015 02:49 pm
Lokalizacja: Łódź
Samochód: 4.0 AWD->FWD Ltd 2007

Pokrywa zaworów - uszczelnienia świec ?

Post autor: pankot » 08 lip 2016 11:20 am

Cześć,

czy w wersja 4.0 poliftowa oprócz dużej uszczelki pod pokrywą zaworów ma jeszcze trzy oringi? Jeśli tak to gdzie dokładnie są założone?

Pozdrawiam
F
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970 01:00 am przez pankot, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4794
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 29
Dostał flaszek: 50

Post autor: M. » 08 lip 2016 01:55 pm

pankot pisze:gdzie dokładnie są założone
A nie przypadkiem na tuleje świec zapłonowych?
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

pankot
Posty: 69
Rejestracja: 21 maja 2015 02:49 pm
Lokalizacja: Łódź
Samochód: 4.0 AWD->FWD Ltd 2007

Post autor: pankot » 08 lip 2016 02:54 pm

No pytam, bo przy wymianie świec okazało się, że jedna cały gwint w oleju ma, zerkam w środek tulei a tam olej... No i tak się zastanawiam skąd się tam wziął, napłynął od dołu czy z góry :)
patrzę na tuleje z góry to nie widzę żadnej uszczelki między pokrywą a tuleją.
Zdjąłem więc pokrywę i też żadnych oringów nie ma. Ani na tulejach ani w pokrywie. Więc pytam bom głupi :)
Załączniki
IMG_20160707_203959.jpg

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4794
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 29
Dostał flaszek: 50

Post autor: M. » 08 lip 2016 05:10 pm

pankot,
A proszę bardzo
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

pankot
Posty: 69
Rejestracja: 21 maja 2015 02:49 pm
Lokalizacja: Łódź
Samochód: 4.0 AWD->FWD Ltd 2007

Post autor: pankot » 08 lip 2016 06:45 pm

Dziękuję bardzo. O to chodziło :)
Jak widać moja jeździła bez, ciekawe czy to celowy zabieg czy ktoś zapomniał :(

M. Czy instrukcja przewiduje jakąś kolejność dokręcania śrub pokrywy?

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4794
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 29
Dostał flaszek: 50

Post autor: M. » 08 lip 2016 07:23 pm

pankot pisze:ciekawe czy to celowy zabieg czy ktoś zapomniał
Na obydwa pytania odpwiedź: ta... Pewno wyceciały jak zdejmował, upaprały się w piachu albo w błocie, nie miał nowych to i poskładał do kupy i tak spuścił. Niech się świeżak buja jak problem się pojawi.
Może też z innej beczki - stare się rozpadły, a nowe były drogie... No a ile oleju może się wychlapać przez taką malutką szczelinkę...
pankot pisze: Czy instrukcja przewiduje jakąś kolejność dokręcania śrub pokrywy
Może tak a może nie. Szczerze to szukać mi sie nie chce. Gdybym był na Twoim miejscu zrobiłbym to na logikę. Od środka na zewnątrz.
Z pewnością instrukcja przewiduje też moment dokręcenia śrób, ale nie uwierzę jak mi powiesz, że użyjesz legalizowanego klucza dynamometrycznego.

A tak poza odpowiedzią to dla mnie ciekawe jest po co ktoś zdejmował pokrywę zaworów. Z ciekawości jak tam jest? Bo pokręcić śróbek pod spodem chyba nie pokręcił sobie. A roboty troszkę jest więc cel jakiś być musiał - też jak dla mnie na logikę.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

pankot
Posty: 69
Rejestracja: 21 maja 2015 02:49 pm
Lokalizacja: Łódź
Samochód: 4.0 AWD->FWD Ltd 2007

Post autor: pankot » 09 lip 2016 10:03 am

M. Dzięki! - Coś w tym jest, bo w drugiej pokrywie były,
natomiast nie wyobrażam sobie, że mogły wypaść
siedzą tak mocno, że sam nie wiem jak je wyciągnąć aby włożyć nowe.

Pytanie drugie, na tej tulei, w której stała świeca w oleju nie widać aby olej napływał od góry,
byłby ślad na cewce lub samej tulei. Czyli podchodzi chyba raczej od dołu??

Tam od dołu jest jeszcze jakieś uszczelnienie?

Pozdrawiam
F
Ostatnio zmieniony 09 lip 2016 10:54 am przez pankot, łącznie zmieniany 2 razy.

Marekjanusz
Posty: 80
Rejestracja: 24 lis 2015 11:35 am
Lokalizacja: Polska
Samochód: Chrysler Pacifica 4.0 2007 LPG
Postawił flaszek: 7

Post autor: Marekjanusz » 09 lip 2016 10:50 am

Czytam ten interesujący dla mnie wątek, bo własnie sie także dowiedziałem, że mam mokre świece, zwłaszcza w jednym cylindrze. Już raz uszczelniałem w warsztacie [uczącym się Pacifici] niektóre tuleje (te które udało się wyciagnąć; uszczelenienie na silikon, bo uszczelka była OK). Jednej nie dało się, ale rok nie było żadnych wycieków tylko zmaganie z wypadaniem zapłonów, zwłaszcza na tym nieuszczelnionym cylindrze. Zauważyłem także, że tuleje aluminiowe prowadzace cewki nie stoją równo, tylko jedne wyżej a drugie niżej (mniej lub bardziej wystają z gniazd). Czy tak ma być? Czy to nie jest przyczyna problemu z wypadaniem zapłonu? Prosiłbym o pomoc. Pozdrawiam

pankot
Posty: 69
Rejestracja: 21 maja 2015 02:49 pm
Lokalizacja: Łódź
Samochód: 4.0 AWD->FWD Ltd 2007

Post autor: pankot » 13 lip 2016 11:40 pm

pankot pisze:Tam od dołu jest jeszcze jakieś uszczelnienie?
Odpowiem sobie sam - nie ma :) Uszczelki są tylko w pokrywie.

W jednej pokrywie nie miałem wcale natomiast w drugiej były bardzo twarde i sztywne,
a patrząc na pokrywę od góry było widać olej. Brakujące uzupełniłem a stare wymieniłem.

Trochę kiepsko się je wyciąga, mają w środku metalowy pierścień, więc raczej same nie wypadły.
Marekjanusz pisze:Zauważyłem także, że tuleje aluminiowe prowadzace cewki nie stoją równo, tylko jedne wyżej a drugie niżej (mniej lub bardziej wystają z gniazd). Czy tak ma być?


Nie wiem, czy tak może być, ale u mnie też były nierówno,
wkładając je na miejsce, posłużyłem się drewnianym kołek i młotekiem i teraz w miarę równo stoją :)
Marekjanusz pisze: Czy to nie jest przyczyna problemu z wypadaniem zapłonu?
Nie wiem ile oleju masz w tej tulei, u mnie było troszeczkę więc nie sądzę aby to była przyczyna ale niech wypowiedzą się mądrzejsi.
Natomiast skoro minął rok to może pora wymienić świece?

Marekjanusz
Posty: 80
Rejestracja: 24 lis 2015 11:35 am
Lokalizacja: Polska
Samochód: Chrysler Pacifica 4.0 2007 LPG
Postawił flaszek: 7

Post autor: Marekjanusz » 15 lip 2016 06:08 pm

Dzięki Pankot, świece wymieniłem, teraz przerabiam to uszczelnienie tulei. Wiem,że na dole była przyklejona. Ale wciąż dla mnie nie jest jasne, jaki jest skutek braku oringów trzymających tuleje od góry. W ASO Lublin mówiono mi, że to nie mogło być przyczyną wypadania zapłonu. Dlaczego zająłeś się tym uszczelnianiem? Czy była jakaś usterka pracy silnika?

Awatar użytkownika
Szymon
Posty: 170
Rejestracja: 23 lip 2016 08:31 pm
Lokalizacja: Reszel
Samochód: Pacifica 2007 4.0L + Stag 300-6 QMAX PLUS
Postawił flaszek: 1

Re: Pokrywa zaworów - uszczelnienia świec ?

Post autor: Szymon » 08 sie 2018 08:09 am

Zapożyczyłem zdjęcie, nie zrobiłem zdjęcia swojego przypadku przy wymianie świec. U mnie świece były mokre, tak jak opisałem na zdjęciu, ale olej raczej lał się od góry, tak jak pokazałem na zdjęciu, był widoczny przez tą szczelinę oznaczoną strzałką. Co należałoby wymienić, żeby ten problem wyeliminować?
Załączniki
świece.jpg
2.jpg
2.jpg (27.99 KiB) Przejrzano 1400 razy
Aktualnie szukam zderzaka przedniego do polifta.

west26
Posty: 946
Rejestracja: 19 lip 2015 12:06 am
Lokalizacja: Milicz
Samochód: Hyundai Santa Fe 2.7 AWD aut.
Postawił flaszek: 14
Dostał flaszek: 12

Re: Pokrywa zaworów - uszczelnienia świec ?

Post autor: west26 » 08 sie 2018 10:11 am

Prawdopodobnie gumowe oringi wokół uszczelnienia świec zrobiły się twarde i przepuszczają. Do wymiany uszczelki pokryw zaworowych. Uszczelki okrągłe powinny być w komplecie.
Nie każdy facet z widłami to Posejdon : )

Awatar użytkownika
głodźillaryki
Posty: 866
Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
Lokalizacja: Ryki
Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
Postawił flaszek: 8
Dostał flaszek: 12

Re: Pokrywa zaworów - uszczelnienia świec ?

Post autor: głodźillaryki » 08 sie 2018 10:14 am

Od góry idą uszczelki ... Są osadzone w pokrywie . Muszą być w fatalnym stanie ,żeby tam przedostawal sie olej... Równie dobrze może tez przeciekac dołem...
West26.. To nie są oringi ,ale mniejsza o nazwe 😀
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)

west26
Posty: 946
Rejestracja: 19 lip 2015 12:06 am
Lokalizacja: Milicz
Samochód: Hyundai Santa Fe 2.7 AWD aut.
Postawił flaszek: 14
Dostał flaszek: 12

Re: Pokrywa zaworów - uszczelnienia świec ?

Post autor: west26 » 08 sie 2018 11:27 am

głodźillaryki pisze:
08 sie 2018 10:14 am
West26.. To nie są oringi ,ale mniejsza o nazwe 😀
Wiem. Nazwałem potocznie, ale chyba każdy wie o co kaman. No chyba, że nie :mrgreen: :mrgreen:
Nie każdy facet z widłami to Posejdon : )

Awatar użytkownika
Szymon
Posty: 170
Rejestracja: 23 lip 2016 08:31 pm
Lokalizacja: Reszel
Samochód: Pacifica 2007 4.0L + Stag 300-6 QMAX PLUS
Postawił flaszek: 1

Re: Pokrywa zaworów - uszczelnienia świec ?

Post autor: Szymon » 27 lip 2019 05:38 pm

Czy wysunięta metalowa tuleja tak ją nazwijmy może być przyczyną wypadania zapłonu na cylindrze? Dziś tam zaglądałem, bo myślałem, że cewka, ale patrzę, że na 5 cylindrze jest wysunięta ta tuleja z 5 mm, na pozostałych świecach wszystkie w prawidłowym położeniu, chłopaki z Morskiej robili rok temu te tuleje. Świece NGK takie jakie powinny być, 20 tysi przejechały. Cewki oryginalne, auto ma 225 tysi nalatane.
Aktualnie szukam zderzaka przedniego do polifta.

Awatar użytkownika
głodźillaryki
Posty: 866
Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
Lokalizacja: Ryki
Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
Postawił flaszek: 8
Dostał flaszek: 12

Re: Pokrywa zaworów - uszczelnienia świec ?

Post autor: głodźillaryki » 27 lip 2019 06:24 pm

Jesli po wyciągnięciu cewki zauważyłeś, że jest upaciana w oleju to tak.
Jesli sucho to jest ok
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)

Carl
Posty: 437
Rejestracja: 03 lip 2017 09:52 am
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Pacifica 4.0 AWD 2008 SS LPG
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 16

Re: Pokrywa zaworów - uszczelnienia świec ?

Post autor: Carl » 01 sie 2019 03:47 pm

Koledzy,
na czym najlepiej zamontować te tuleje?
Zaglądnąłem do świec i w jednej mam troszkę oleju i zastanawiam się czy zostawić czy ruszać, a jak wyciągnąć, to na czym "wkleić"?

W kilku wątkach pojawia się słowo "silikon". Zapewne chodzi motoryzacyjny, wysokotemperaturowy.
Na tym filmiku gość również używa czegoś, co przypomina silikon, ale na przykład na na innym filmiku użyty został jakiś klej.
Piotr

abes2162
Posty: 167
Rejestracja: 15 maja 2017 02:52 pm
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Samochód: Pacifica 2007 AWD
Postawił flaszek: 3
Dostał flaszek: 9

Re: Pokrywa zaworów - uszczelnienia świec ?

Post autor: abes2162 » 01 sie 2019 04:56 pm

Próbowałeś delikatnie dobić tą tulejkę ? Ja też miałem trochę oleju na 1 cylindrze, tak zrobiłem i się polepszyło, poci się delikatnie ale nie jest tam mokro.

Carl
Posty: 437
Rejestracja: 03 lip 2017 09:52 am
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Pacifica 4.0 AWD 2008 SS LPG
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 16

Re: Pokrywa zaworów - uszczelnienia świec ?

Post autor: Carl » 01 sie 2019 05:06 pm

Nie, nie próbowałem, ale tak na logikę jeśli jest ona wklejona na silikon/klej, to dobijając ją można zerwać resztki połączenia i może nie być lepiej, a wręcz przeciwnie. Skoro jednak piszesz, że podziałało, to może warto spróbować :S Trzeba byłoby jednak za czas jakiś zaglądnąć i sprawdzić efekty
Piotr

przemy_slav
Posty: 435
Rejestracja: 14 maja 2014 12:46 pm
Lokalizacja: Pruszków
Samochód: 2007 Pacifica 4.0 FWD LPG, 2008 Sebring 2.4
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 4

Re: Pokrywa zaworów - uszczelnienia świec ?

Post autor: przemy_slav » 01 sie 2019 09:50 pm

Myślę, że do osadzenia tulei można pokusić się o użycie któregoś kleju Locktite. Numeru nie pomnę.
Moja Pacifica http://forum.chryslerforum.pl/viewtopic.php?f=123&t=4808

ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik 4,0”