Koło pasowe wału - jak wymontować ?

coolpi
Posty: 19
Rejestracja: 18 paź 2015 12:41 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Koło pasowe wału - jak wymontować ?

Post autor: coolpi » 31 lip 2016 07:05 pm

Witam. Chcę dostać się do rozrządu gdyż serwis wymienił wszystko prócz napinacza twierdząc że jest ok a ja z kolei nie mogę spać po nocach jeżdżąc ze świadomością że ta część została po prostu stara lub jak kto woli mam kaprys i chcę go wymienić. Generalnie mam jedynie problem z kołem pasowym. Jest mocno dokręcone i za bardzo nie mam pomysłu jak je odkręcić. Czy jest jakaś blokada wału bądź też inne miejsce które pozwoli mi to koło zablokować i ręcznie odkręcić a następnie dokręcić czy należy użyć klucza pneumatycznego. I czy mogę to zrobić bezpiecznie bez ryzyka że przestawię rozrząd? Koło zębate jest na sstożku czy klinie? Serdeczna prośbą o pomoc . Pozdr
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970 01:00 am przez coolpi, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 31 lip 2016 09:36 pm

coolpi,
Jak nie masz porządnego i profesjonalnego ściągacza to lepiej daj zarobić fachowcom niż sam się baw.
Koło jest pasowane na wałku bez klina.
A że masz problem to szczerze się nie dziwię. Ja zniszczyłem jakieś 2 ściągacze uniwersalne zanim zmądrzałem.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

coolpi
Posty: 19
Rejestracja: 18 paź 2015 12:41 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Koło pasowe wału

Post autor: coolpi » 31 lip 2016 10:07 pm

Nie chodzi mi o zdjęcie koła bo z tym nie powinno być większego problemu - po pierwsze dlatego że parę dni temu było ściągane a po drugie że dysponuje kilkoma różnymi porządnymi ściągaczami. Chodzi bardziej o to jak odkręcić śrubę trzymająca koło....

A pytałem o klin czy stożek dot koła zębatego czyli tego za pasowym czy jeżeli bym traktował pasowe pneumatem czy nie ma ryzyka przestawienia rozrządu lub uszkodzenia czegoś...
Ostatnio zmieniony 31 lip 2016 10:15 pm przez coolpi, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 31 lip 2016 10:36 pm

coolpi pisze: jeżeli bym traktował pasowe pneumatem
Dobry klucz udarowy i po sprawie,nic nie przestawisz.
A kolo jak Kolega M. pisze jak nie masz ściągacza to polegniesz.
pozdrawiam. tedi

Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 01 sie 2016 12:43 am

coolpi pisze:pytałem o klin czy stożek dot koła zębatego czyli tego za pasowym
Nie sądzę by istniała jakakolwiek potrzeba ruszania tego koła. Ja przynajmniej nie znam takowej.

A przy okazji koła pasowego... Zważ, że to po czym lata pasek wielorowkowy osadzone jest na gumie - tłumik drgań skrętnych. Upewnij się, że przy demoncie koła pasowego zewnętrzny pierścień z tej gumy ci nie zjedzie - bo będzie spory kłopot. Podpowiem zatem - nigdy nie ciągnij ściągaczem od zewnątrz koła - no chyba, że łapy ściągacza na 100% wejdą głęboko w kierunku wału i z tej pozycji nie zjadą.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

coolpi
Posty: 19
Rejestracja: 18 paź 2015 12:41 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Koło pasowe wału

Post autor: coolpi » 01 sie 2016 08:15 am

Koła zębatego nie mam zamiaru ruszać. Pytam o nie dlatego że w niektórych autach jeśli się nie zablokuje wału np od strony koła zamachowego i odkręci koło pasowe może dojść do przestawienia rozrządu. To w sytuacji kiedy koło rozrządu leży na stożku bez klina.

coolpi
Posty: 19
Rejestracja: 18 paź 2015 12:41 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Koło pasowe wału

Post autor: coolpi » 01 sie 2016 07:30 pm

To jeszcze tylko potanko czy jest tam standardowy gwint czy przypadkiem lewy ... Jutro mam zamiar się za to zabrać. Z góry dzięki za info

wili
Posty: 340
Rejestracja: 23 wrz 2014 10:58 am
Lokalizacja: Kraków
Samochód:
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 9

Post autor: wili » 01 sie 2016 08:46 pm

daj znać jak uruchomisz ponownie,czy przyjemna robótka
CONCORDE 3.2 LPG TOWN&CONTRY 3.8 LPG
tel. 669422757 REMONTY SILNIKÓW CHRYSLERA 2.7,3.2,3.3,3.5,3.7,4.7,3.8,4.0,5.7

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 01 sie 2016 11:05 pm

wili pisze:czy przyjemna robótka
W Pacifica nie jest aż tak tragicznie jeśli się dysponuje podnośnikiem i odpowiednie narzędzia to robota nawet znośna. Są samochody gdzie dużo tragiczniej się wymienia rozrząd.
pozdrawiam. tedi

Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl

coolpi
Posty: 19
Rejestracja: 18 paź 2015 12:41 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Koło pasowe wału

Post autor: coolpi » 03 sie 2016 12:36 pm

No to ja już jestem "po". Lewym kołem najechałem na najazd a prawe odkręciłem i podniosłem podnośnikiem. Część nadkola trzeba było odpiac aby był dostęp do koła pasowego. Następnie pneumat ciach i śruba odkręcona. Dalej wyjęcie obudowy filtra powietrza , demontaż paska wielorowkowego klucz oczko 15 plus przedłużka, demontaż napinacza klucz oczko 16. Ściągacz trójramienny solidny i uwaga tu trzeba znaleźć śrubę o takim samym gwincie jak oryginalna do koła pasowego ale dłuższa i wkręcić aby wystawała ze dwa centymetry minimum. O nią zaprzec ściągacz (koło pasowe nachodzi na wal i nie ma innej możliwości)i do dzieła. Koło powinno bez problemu dać się ściągnąć ale pod warunkiem dobrego ściągacza. W 4.0l obudowa rozrządu jest dwu częściowa więc do tego co ja potrzebowałem zrobić niezbędne było zdjęcie tylko lewej strony tak więc odkręcenie ok 10szt śrub na klucz 10 i jednej nakrętki klucz 14. Osłona schodzi bez problemu z stronę nadkola. Mamy przed sobą rozrząd. Ja chciałem wymienić sam napinacz więc co dalej: aby rozrząd wręcz nie drgnął tuż koło napinacza bliżej bloku postawiłem śrubę m8x 30 z nakrętka na górze którą lekko odkręciłem aby oparła się o kowadełko rolki . Następnie włożyłem zawleczkę w napinacz i powoli go odkręcałem. Kiedy miałem pewność że śruba którą podparłem rolkę stoi solidnie odkręciłem napinacz włożyłem nowy dokręciłem i wyjąłem zawleczkę oraz śrubę którą pełniła funkcje zabezpieczenia.
Kolejno wszystko jak przy demontażu z tym że koło pasowe przed montażem podgrzałem i najpierw dokręciłem je dłuższą śruba pneumatem gdyż oryginalna jest za krótka oraz nałożyłem odrobinę kleju do gwintów na śrubę oryginalną. Dłuższą śruba dokręciłem koło aż doszło do wału a następnie przykręciłem ręcznie do oporu śrubę oryginalną plus pneumat i na wyczucie jakieś 40 stopni. Zrobiłem to tak jak uważałem więc jeśli ktoś będzie się za coś takiego zabierał to oczywiście na swoje własne ryzyko ;)

morgal1
Posty: 89
Rejestracja: 22 mar 2015 08:26 am
Lokalizacja: podlasie
Samochód: Paca 2007 touring/lpg
Dostał flaszek: 1

Post autor: morgal1 » 28 paź 2016 12:33 pm

Mam ten sam problem z kołem pasowym. Już drugi mechanik skapitulował. 2 ściągacze połamane. Koło uszkodzone - na tłumiku puściło trochę - liczę ze po zdjęciu uda sie wcisnąć na miejsce. Czy śruba oryginalna która przykręca kolo - w 100 % wykorzystuje gwint w wale? muszę dobrać jak coś dłuższa inną - taką co wszystkie zwoje gwintu wykorzysta i oddali prawdopodobieństwo zerwania gwintu w wale.

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 28 paź 2016 01:01 pm

Co to znaczy się poddał :)
zainwestuj w mechanika niech się nie poddaje
http://www.narzedziaspecjalistyczne.pl/ ... p-790.html
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

west26
Posty: 951
Rejestracja: 19 lip 2015 12:06 am
Lokalizacja: Milicz
Samochód: Hyundai Santa Fe 2.7 AWD aut.
Postawił flaszek: 15
Dostał flaszek: 16

Post autor: west26 » 28 paź 2016 01:04 pm

morgal1 pisze:Mam ten sam problem z kołem pasowym. Już drugi mechanik
Ja walczyłem z kołem pasowym 2 popołudnia. Różnych ściągaczy miałem ze 6 sztuk. W końcu kupiłem niewielki ścisk z trzema ramionami za 80 zł. podszlifowałem łapki od dołu i kręcąc uderzałem w śrubę od ściągacza młotkiem.
morgal1 pisze:Koło uszkodzone - na tłumiku puściło trochę - liczę ze po zdjęciu uda sie wcisnąć na miejsce
Najprawdopodobniej uszkodziłeś tłumik drgań i koło będzie do wymiany. Ono nie jest wciskane na gumę tylko wulkanizowane razem z obiema częściami koła na stałe. Nie możesz ciągnąć za zewnętrzną część koła :!: . Musisz je złapać za wewnętrzną część między ramionami jak najbliżej wału. Nie ma tam za wiele miejsca ale koło ma specjalne wycięcia więc łapa o grubości 7-8 mm od ściągacza musi tam wejść ( dlatego swój przeszlifowałem do odpowiedniej grubości ).
morgal1 pisze:Czy śruba oryginalna która przykręca kolo - w 100 % wykorzystuje gwint w wale?

Nie wykorzystuje go w pełni, zostaje jakiś tam zapas. Możesz zmierzyć suwmiarką.
Nie każdy facet z widłami to Posejdon : )

Awatar użytkownika
malyslazak
Posty: 86
Rejestracja: 21 lis 2008 09:21 pm
Lokalizacja: Imielin
Samochód: 3.5 AWD 2005

Re: Koło pasowe wału - jak wymontować ?

Post autor: malyslazak » 30 lip 2018 12:04 pm

Witam szacowne grono,
muszę wymienić koło pasowe (bicie na boki) i moje pytanie jakim momentem ma być dokręcone owe koło, silnik 3,5
pozdrawiam

Awatar użytkownika
głodźillaryki
Posty: 1072
Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
Lokalizacja: Ryki
Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 18

Re: Koło pasowe wału - jak wymontować ?

Post autor: głodźillaryki » 30 lip 2018 02:30 pm

Jak dokręcisz wedle tabeli będzie ok.
Nie wymaga to strasznie dokręcenia ponieważ siedzi ciasno,że trudno to ruszyć ze swego miejsca ;)
Załączniki
Screenshot_2018-07-30-14-27-04-768x1365.png
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)

Awatar użytkownika
malyslazak
Posty: 86
Rejestracja: 21 lis 2008 09:21 pm
Lokalizacja: Imielin
Samochód: 3.5 AWD 2005

Re: Koło pasowe wału - jak wymontować ?

Post autor: malyslazak » 30 lip 2018 10:45 pm

Wielkie dzięki :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik 4,0”