Zapytanie o rezystancje na cewce - bo obroty falują

morgal1
Posty: 89
Rejestracja: 22 mar 2015 08:26 am
Lokalizacja: podlasie
Samochód: Paca 2007 touring/lpg
Dostał flaszek: 1

Zapytanie o rezystancje na cewce - bo obroty falują

Post autor: morgal1 » 21 kwie 2017 09:47 pm

Witam. Proszę podajcie prawidłowa wartość - opór na cewce zapłonowej. Silnik 4.0. W cewce są 3 piny - miedzy którymi trzeba mierzyć? Ewentualnie da się po kablach dojść i w jakiejś kostce pomierzy cewki bez zdejmowania kolektora? Dziękuję
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970 01:00 am przez morgal1, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 22 kwie 2017 11:35 pm

morgal1,
Rezystancji nie znam. Nie mam jak zmierzyć.
Co do przewodów to chciał czy nie chciał muszą iść tam skąd cewki mają sterowanie czyli do PCM a zatem lewe nadkole przy podłużnicy. Miejsce czułe. (Chrysler nie zaleca wtykania czegokolwiek innego w piny wtyczek PCM niż narzędzie specjalne)
Gdybyś tam chciał to trzeba by mieć schemat właściwy dla auta (przed- lub polift). Z tego co znam ciut konstruktorów nie będzie to jedna wtyczka.
Ponadto pamiętaj by robić tego rodzaju operacje na odłączonej klemie i wygaszeniu napięć resztowych. Ja gdybym miał takie zadanie prędzej zdejmowałbym kolektor.

A może powiedz przyjacielu co Cię boli i co skłania cię do takich zabiegów...
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

morgal1
Posty: 89
Rejestracja: 22 mar 2015 08:26 am
Lokalizacja: podlasie
Samochód: Paca 2007 touring/lpg
Dostał flaszek: 1

Post autor: morgal1 » 23 kwie 2017 05:39 pm

A więc od początku. Auto przebieg 155 tys km. W półtora roku prawie 10 tys zrobiłem ;-). Dlatego tak ociągam się z zrobieniem. Sporadycznie pojawiają się szarpnięcia na gazie jak i benzynie. Mowa o jeździe na 5 i 6 biegu. Początkowo zakładałem niedomaganie z strony skrzyni – konwerter lub elektrozawory. Szarpnięcia pojawiają się na 6 tce po załączeniu konwertera ok. 80km/h i przy przyspieszaniu. Na 5 tym biegu również przy przyspieszaniu – stad myślałem ze to konwerter przepuszcza. Czyli generalnie w chwili kiedy auto przyspiesza lub pod górkę i trzeba dodać ciut gazu. Zacząłem wiec jeździć na auto sticku tak aby 6 bieg zarzucać powyżej 100 km/h aby unikać szarpnięć – doraźne rozwiązanie. Dalej przez przypadek zobaczyłem ze na 4 jest to samo przyspieszenie pod górkę – obroty ok. 2,5 i tez są szarpnięcia , obroty ok. 100obr potrafią zafalować. Przy zapiętym konwerterze pewnie od razu rozłącza i odbiera jako wciśniecie gazu. wiec wykluczyłem konwerter i stawiam na ogólne szarpnięcia silnika. W moim innym aucie z tym też walczę mazda 626 gf. Przy obciążeniu coś szarpie. Olej w skrzyni 10 tyś, filtr, też, błędów check nie wyświetla. Kolega lutek34 z forum podpowiadał aby egr zaślepić – odkręciłem – prawie czysty był , zaślepiłem na próbę i tak samo. Obroty wolne ciut falują czasem. W czasie jazdy powiedzmy na 5 biegu załączy się konwerter ok. 55 – bardzo wolna stała jazda da się zaobserwować takie falowanie chwilowe ok. 50/100 obrotów. Jak przyspieszę do 65 problem znika. Analogicznie przy 6 tce i prędkości ok. 80. Myślałem że to nie domaganie z strony konwertera ale teraz skłaniam się ku układzie zapłonowym – wypadanie zapłonu. I tak pytałem o cewki – może któraś niedomaga, Świece maja 10 tyś Autolite. Może zmiana przerwy w świecach z lpg zalecana? Jeśli nie wyświetla check engine możliwe ze i tak jest błąd wypadania zapłonu? Inna ewentualność nieszczelność – np. na uszczelce kolektora. Tak to rozumuję.
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2017 08:37 pm przez morgal1, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
głodźillaryki
Posty: 1072
Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
Lokalizacja: Ryki
Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 18

Post autor: głodźillaryki » 24 kwie 2017 05:49 am

Dobrze kombinujesz z cewkami ale.... najpierw swiece.
Tak właśnie zachowuję się silnik gdy jest coś nie tak z ukladem zapłonowym.... choć przyczyna nie musi być na sto procent w tym.
Najpierw przyjrzyj sie swiecom zanim zabrniesz za daleko :D
cewki ....niestety nie pomoge... mam co prawda mozliwosc zmierzenia ale 2 pinowych... ;)
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)

dexus
Posty: 412
Rejestracja: 08 sty 2015 02:00 pm
Lokalizacja: Czchów
Samochód: 300C 5,7 HEMI LPG
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 2

Post autor: dexus » 24 kwie 2017 08:14 am

Ja robiłem konwerter, regulowałem gaz, zmieniałem cewki i świece i chyba pomogło. Najbardziej wymiana konwertera ;)
Sumienie nie powstrzymuje od grzechów, przeszkadza tylko cieszyć się nimi.

morgal1
Posty: 89
Rejestracja: 22 mar 2015 08:26 am
Lokalizacja: podlasie
Samochód: Paca 2007 touring/lpg
Dostał flaszek: 1

Post autor: morgal1 » 24 kwie 2017 09:38 am

Przed zmianą świec było tak samo. Nowe świece maja 10 tys przebiegu. Na wolnych obrotach też ciutke faluję. Jaki skaner potrzebny aby sprawdzić wypadanie zapłonu, bądź inne anomalie z zapłonem?

Awatar użytkownika
głodźillaryki
Posty: 1072
Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
Lokalizacja: Ryki
Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 18

Post autor: głodźillaryki » 24 kwie 2017 10:21 am

skaner porządny da informacje o pracy czujników co by pomogło bardzo w ustaleniu co jest nie tak... ale... to chyba droga zabawa .... lepiej podjechać do porządnego warsztatu.... moim zdaniem.... Ale najpierw sprawdzic czy szczelny dolot.
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)

dexus
Posty: 412
Rejestracja: 08 sty 2015 02:00 pm
Lokalizacja: Czchów
Samochód: 300C 5,7 HEMI LPG
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 2

Post autor: dexus » 24 kwie 2017 11:12 am

morgal1 pisze:Przed zmianą świec było tak samo. Nowe świece maja 10 tys przebiegu. Na wolnych obrotach też ciutke faluję. Jaki skaner potrzebny aby sprawdzić wypadanie zapłonu, bądź inne anomalie z zapłonem?
Sprawdź jeszcze czy nie masz rozjechanych banków? (ja to sprawdzałem poprzez program do instalacji gazowej)
Sumienie nie powstrzymuje od grzechów, przeszkadza tylko cieszyć się nimi.

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 24 kwie 2017 11:48 am

Jak widać dobrze jest opisać problem. Jak wiadomo o co chodzi zawsze znajdą się chętni do pomocy.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

morgal1
Posty: 89
Rejestracja: 22 mar 2015 08:26 am
Lokalizacja: podlasie
Samochód: Paca 2007 touring/lpg
Dostał flaszek: 1

Post autor: morgal1 » 24 kwie 2017 01:38 pm

Odłączyłem wtyczkę od cewki 5 lub 6 tej - licząc od strony rozrządu od strony szyby - do tej jest dostęp bez ściągania kolektora. Wtyczka wygląda dziwnie w jakiś żółtym - kleju , laku - wtyka jest tylko na 2 piny - a w cewce są 3 = tak na zdjęciach nowe mają. Po odkręceniu rury z egra do kolektora powinno się chyba cewkę wyciągnąć i pomierzyć rezystancje.
Załączniki
Obraz 358.jpg
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2017 08:42 pm przez morgal1, łącznie zmieniany 1 raz.

dexus
Posty: 412
Rejestracja: 08 sty 2015 02:00 pm
Lokalizacja: Czchów
Samochód: 300C 5,7 HEMI LPG
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 2

Post autor: dexus » 24 kwie 2017 02:48 pm

Jak będę w domu to sprawdzę cewki ale wydaje mi się że mają po dwa piny.
Sumienie nie powstrzymuje od grzechów, przeszkadza tylko cieszyć się nimi.

morgal1
Posty: 89
Rejestracja: 22 mar 2015 08:26 am
Lokalizacja: podlasie
Samochód: Paca 2007 touring/lpg
Dostał flaszek: 1

Post autor: morgal1 » 24 kwie 2017 08:35 pm

W cewce są 3 piny, ale w wtyczce tylko dwa piny maja styki. Dwa kable też dochodzą do cewki. Odkręciłem cewkę i trzymała sie tylko na śrubce 10mm była luzna !!! Nie wiem jak ma być - normalnie powinna być chyba wciśnięta na świecę aby mieć dobry styk - dobrze to rozumuję, a ona tak sobie bez śrubki to na wybojach by podskakiwała. Jutro przysiądę i odkręcę rurę z egra i chyba powinna wyjść cała.
Załączniki
Obraz 360.jpg

Awatar użytkownika
głodźillaryki
Posty: 1072
Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
Lokalizacja: Ryki
Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 18

Post autor: głodźillaryki » 25 kwie 2017 05:36 am

To mierzysz opór na pinach idących na kable... to będzie 1ohm z kawałkiem moze półtora
Ta guma cewki powinna scisło trzymac swiece ,a poza tym samo połączenie kabla i swiecy powinno byc bez luzow.... oczywiscie cewka musi byc przykrecona jak należy zeby to sie wszystko nie rozbabrało do takiego stanu jak masz teraz ;)
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)

morgal1
Posty: 89
Rejestracja: 22 mar 2015 08:26 am
Lokalizacja: podlasie
Samochód: Paca 2007 touring/lpg
Dostał flaszek: 1

Post autor: morgal1 » 25 kwie 2017 09:36 am

Niestety cewki nie da się wyciągnąć bez odkręcania kolektora. Plan taki kolektor odkręcam, sprawdzam rezystancje cewek i ich wcisku w świecę. Zmniejszam do 1mm przerwę na świecach i dobrze składam.

Awatar użytkownika
głodźillaryki
Posty: 1072
Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
Lokalizacja: Ryki
Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 18

Post autor: głodźillaryki » 25 kwie 2017 10:04 am

zapomniałeś jeszcze dodac cos....najwazniejszego...
i wszystko działa :mrgreen:
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)

morgal1
Posty: 89
Rejestracja: 22 mar 2015 08:26 am
Lokalizacja: podlasie
Samochód: Paca 2007 touring/lpg
Dostał flaszek: 1

Post autor: morgal1 » 26 kwie 2017 09:27 pm

Zanim kolektor rozbiorę to chyba nowe ngk zakupię. Cały czas chodzi mi po głowie - jeśli pamiętacie cewka bez oporu wychodzi z świecy? Jest cewka nie jest w właściwym położeniu to tak z 2mm sama odchodzi. Jak jest to ok żadnego oporu dochodzi. Cewka nr 1 lub 2 tak samo.

dexus
Posty: 412
Rejestracja: 08 sty 2015 02:00 pm
Lokalizacja: Czchów
Samochód: 300C 5,7 HEMI LPG
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 2

Post autor: dexus » 18 maja 2017 07:38 am

morgal1 i jak tam poradziłeś sobie?
Sumienie nie powstrzymuje od grzechów, przeszkadza tylko cieszyć się nimi.

karol_alasz
Posty: 3
Rejestracja: 06 cze 2017 04:54 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: karol_alasz » 06 cze 2017 09:22 pm

Nie wiem jeszcze jak to pomierzyć, a chciałbym, ale z mojej instrukcji na 4.0 wynika że Primary Resistance at 21-27 deg C = 0.495 to 0.605 ohms, Secondary resistance 21-27 deg C = 5.13K to 6.27K ohms . Świeczki zalecane to NGK ZFR5LP-13G (platynowe). Przerwa zalecana (dla PB rzecz jasna) 1.27mm

Edyta:
Tak sobie myślę ,że pomiar jednego będzie pomiędzy pierwszym pinem a biegunem który styka sie ze świeczką (ten ze spręzynką) a drugi pomiedzy drugim pinem a tym biegunem od świecy...tak na chłopski rozum. Ale może być też tak,że pierwsze uzwojenie to pomiędzy pinami a drugie to pomiędzy jednym pinem a biegunem stykającym się ze świecą.

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 06 cze 2017 09:36 pm

karol_alasz,
Tak na chłopski rozum to cewka działa jak transformator.
A w transformatorze jest strona niskiego napięcia i druga strona napięcia wysokiego. Nie są one ze sobą połączone. Między nimi jest pole elektromagnetyczne. Skoro strony nie są ze sobą połączone to rezystancja pomiędzy stronami wynosi nieskończoność. Nie potrzebny nawet miernik.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

karol_alasz
Posty: 3
Rejestracja: 06 cze 2017 04:54 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: karol_alasz » 06 cze 2017 09:58 pm

To o co chodzi z tymi wartościami z manuala?
Na nowych cewkach mierzyłem i otrzmałem nieskonczoność -tyle że zakres na mierniku włączyłem w Mega... Na tych co wyciagnałem z silnika na jednym pinie było ok 11M ohm ...
Widze na przekrojach że jest uzwojenie pierwotne i wtórne, między nimi nie ma połączenia galwanicznego, ale nam chyba chodzi o sprawdzenie poprawności parametrów cewki ( bo skoro trafo to przekładnik to jak jedno uzwojenie będzie do D to drugie nie uzyska tego co ma uzyskać , i vice Wersal) aby zmierzyć rezystancje tych dwóch uzwojeń... To gdzie przyłożyć przyrząd, milordzie?

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 06 cze 2017 10:07 pm

karol_alasz pisze:milordzie
Czy Ty mi jeszcze nie ubliżasz??? hihihi. Słowo arcy rzadkie więc mogę się pogubić w znaczeniach.
No dobra.
Jak ma Ci się zamienić niskie napięcie (powiedzmy 12V) w wysokie, to zmierz na kostce rezystancję obwodu pierwotnego.
Uzwojenie wtórne mierzysz pomiędzy tym co wchodzi na końcówkę świecy a masą.
Nie wiem tylko czy to coś powie, bo w magnetyźmie chyba jest tak, że uwzględnia się jeszcze jakąś indukcyjność - jakoś tak (dawno chodziłem do szkół, a z magnetyzmu pamiętam tylko opiłki stalowe jak się ładnie układały pod działaniem różnych pól)
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

morgal1
Posty: 89
Rejestracja: 22 mar 2015 08:26 am
Lokalizacja: podlasie
Samochód: Paca 2007 touring/lpg
Dostał flaszek: 1

Post autor: morgal1 » 12 sie 2017 10:46 am

dexus pisze:morgal1 i jak tam poradziłeś sobie?
Temat odłożyłem z braku czasu, a teraz skrzynia mi padła.

ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik 4,0”