Klimatyzacja nie działa poprawnie - wentylatory nie pracują
Klimatyzacja nie działa poprawnie - wentylatory nie pracują
Witam użytkowników forum
Mam problem z klimatyzacją a historia wygląda następująco
po włączeniu klimatyzacji przyciskiem sprzęgło klimy zaskakuję sprężarka się kręci i w efekcie powinna chłodzić ale niestety nie brak efektywności klimatyzacji
- co zauważyłem nie włączają się wentylatory przy chłodnicach po włączeniu przyciskiem poczytałem podmieniłem dwa "jeże" ale to nie pomogło bez zmian
- podmieniłem czujnik ciśnienia klimatyzacji i nadal nic sprężarka cały czas chodzi (zasprzęgla się) aż nie wyłączę przycisku na kokpicie.
dotykając rurek podczas pracy sprężarki nie widać zbytnio różnicy w temperaturze rurek
u gościa od nabijania klimatyzacji wychodziło że wysokie ciśnienie było prawidłowe koło 15 bar a niskie 10 bar lecz to niskie nie chciało spaść twierdzi że nie ma chłodzenia w układzie - brak wycieków, szczelność układu dobra.
czytałem w innych tematach że wentylatory przy chłodnicy powinny się włączyć po wduszeniu przycisku śnieżynki a tu nic.
zasadniczo wentylatory włączają się dopiero gdy silnik osiągnie temperaturę 93 -95 stopni C i wyłączają się po schłodzeniu do 92 stopni
ale czy te wentylatory mają w ogóle jakieś powiązanie z brakiem efektywności chłodzenia klimatyzatora ?
może spotkał się ktoś z tym problemem co tu jeszcze podmienić lub sprawdzić
ręce opadają a tu lato się zbliża
proszę o radę, pomoc
Mam problem z klimatyzacją a historia wygląda następująco
po włączeniu klimatyzacji przyciskiem sprzęgło klimy zaskakuję sprężarka się kręci i w efekcie powinna chłodzić ale niestety nie brak efektywności klimatyzacji
- co zauważyłem nie włączają się wentylatory przy chłodnicach po włączeniu przyciskiem poczytałem podmieniłem dwa "jeże" ale to nie pomogło bez zmian
- podmieniłem czujnik ciśnienia klimatyzacji i nadal nic sprężarka cały czas chodzi (zasprzęgla się) aż nie wyłączę przycisku na kokpicie.
dotykając rurek podczas pracy sprężarki nie widać zbytnio różnicy w temperaturze rurek
u gościa od nabijania klimatyzacji wychodziło że wysokie ciśnienie było prawidłowe koło 15 bar a niskie 10 bar lecz to niskie nie chciało spaść twierdzi że nie ma chłodzenia w układzie - brak wycieków, szczelność układu dobra.
czytałem w innych tematach że wentylatory przy chłodnicy powinny się włączyć po wduszeniu przycisku śnieżynki a tu nic.
zasadniczo wentylatory włączają się dopiero gdy silnik osiągnie temperaturę 93 -95 stopni C i wyłączają się po schłodzeniu do 92 stopni
ale czy te wentylatory mają w ogóle jakieś powiązanie z brakiem efektywności chłodzenia klimatyzatora ?
może spotkał się ktoś z tym problemem co tu jeszcze podmienić lub sprawdzić
ręce opadają a tu lato się zbliża
proszę o radę, pomoc
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970 01:00 am przez kanar111, łącznie zmieniany 2 razy.
wyciągnąłem przekaźnik zmostkowałem sterowanie wentylatorami i cisza nie chodzą
a mówisz że powinny a dokąd idzie przewód od tego przekaźnika może jest gdzieś przerwany albo zaśniedziały bo jak wyciągnę jeża i zewrę dwa grube przewody to obydwa wentylatory ruszają może to jakiś ślad ktoś pisał że skrzynka gdzie umiejscowiony jest przekaźnik nr 34 lubi płatać figle może kolor tego przewodu
a mówisz że powinny a dokąd idzie przewód od tego przekaźnika może jest gdzieś przerwany albo zaśniedziały bo jak wyciągnę jeża i zewrę dwa grube przewody to obydwa wentylatory ruszają może to jakiś ślad ktoś pisał że skrzynka gdzie umiejscowiony jest przekaźnik nr 34 lubi płatać figle może kolor tego przewodu
Jak pisałem wcześniej przekaźnik który widać w górnej części schematu odpowiedzialny za wentylatory przy chłodnicy zwarłem na krótko i zamiast przednich wentylatorów przy chłodnicy słychać dmuchawę w kabinie.
po przekręceniu stacyjki na tym przekaźniku pojawia się sterownie nim i przekaźnik jest włączony od samego początku lecz zamiast wentylatorów chłodnicy załącza się dmuchawa w kabinie przednia.
Czy przypadkiem nie jest zepsuta ta skrzynka z bezpiecznikami? strasznie droga ale nic nie zrobię chyba przyjdzie mi ją kupić lecz przed zakupem chciałbym sie upewnić czy trafna diagnoza może ma ktoś schemat elektryczny dla Pacynki 4.0
po przekręceniu stacyjki na tym przekaźniku pojawia się sterownie nim i przekaźnik jest włączony od samego początku lecz zamiast wentylatorów chłodnicy załącza się dmuchawa w kabinie przednia.
Czy przypadkiem nie jest zepsuta ta skrzynka z bezpiecznikami? strasznie droga ale nic nie zrobię chyba przyjdzie mi ją kupić lecz przed zakupem chciałbym sie upewnić czy trafna diagnoza może ma ktoś schemat elektryczny dla Pacynki 4.0
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
kanar111,
Są dwie drogi dojścia do celu:
1 dotychczasowa jaką podążasz czyli z lekka po omacku - łącząca naukę z próbowaniem tego i owego - możesz wydać sporo kasy i tak na dwoje babka wróżyła albo cel osiągnąć albo nie. Przy okazji może coś innego się pokazać i może to być never-ending-story.
2 możesz oddać auto do fachowca, który sprawdzi co i jak i wyeliminuje przypadłość skutecznie. Do tego będziesz miał taką czy inną gwarancję na otrzymaną usługę.
Wszystko zależy na ile kumaty jesteś w te klocki, na ile masz możliwości oraz co chcesz osiągnąć i jakim kosztem.
Sugeruję byś na poważnie rozważył opcję drugą - może okazać się i szybsza i w efekcie tańsza. Tylko staraj się nic nie sugerować fachowcowi - to tak w Twoim interesie.
Są dwie drogi dojścia do celu:
1 dotychczasowa jaką podążasz czyli z lekka po omacku - łącząca naukę z próbowaniem tego i owego - możesz wydać sporo kasy i tak na dwoje babka wróżyła albo cel osiągnąć albo nie. Przy okazji może coś innego się pokazać i może to być never-ending-story.
2 możesz oddać auto do fachowca, który sprawdzi co i jak i wyeliminuje przypadłość skutecznie. Do tego będziesz miał taką czy inną gwarancję na otrzymaną usługę.
Wszystko zależy na ile kumaty jesteś w te klocki, na ile masz możliwości oraz co chcesz osiągnąć i jakim kosztem.
Sugeruję byś na poważnie rozważył opcję drugą - może okazać się i szybsza i w efekcie tańsza. Tylko staraj się nic nie sugerować fachowcowi - to tak w Twoim interesie.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
Wybrałem drogę drugą była kosztowna ale trafna diagnoza przez mechanika
wymienił uszczelniacze w kompresorze ale usterka która była tkwiła wewnątrz kompresora jak on to tłumaczył i mi pokazał zaworek wewnątrz był przesunięty w osi i nie pracował poprawnie i dlatego kompresor pompował ale niskie nie spadało czy coś w tym kierunku jak mi to tłumaczył to i tak magia dla mnie ale najważniejsze że działa
temat zamknięty
wymienił uszczelniacze w kompresorze ale usterka która była tkwiła wewnątrz kompresora jak on to tłumaczył i mi pokazał zaworek wewnątrz był przesunięty w osi i nie pracował poprawnie i dlatego kompresor pompował ale niskie nie spadało czy coś w tym kierunku jak mi to tłumaczył to i tak magia dla mnie ale najważniejsze że działa
temat zamknięty
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 25 kwie 2016 09:09 am
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Pacifica 2007, 4.0 AWD
Re: Klimatyzacja nie działa poprawnie - wentylatory nie pracują
Panowie dawajcie opisy swoich hulajnóg bo wtedy łatwiej jest sprawdzać czy warto czytać - zgodność pojazdów.
Pozdrawiam
Rob
Pozdrawiam
Rob
Robert Stefaniak
Chrysler Pacifica 2007 4.0 AWD TOURING, bez gazu...bo ten jest dobry do kuchenek i zapalniczek.
Jeśli nie robisz w życiu tego, co kochasz tracisz czas…
Chrysler Pacifica 2007 4.0 AWD TOURING, bez gazu...bo ten jest dobry do kuchenek i zapalniczek.
Jeśli nie robisz w życiu tego, co kochasz tracisz czas…