Strona 1 z 1

Wyciek płynu chłodniczego - uszczelka

: 09 kwie 2011 08:32 pm
autor: konekt5
Witam dzisiaj wyprzedzałem samochód i na światłach zobaczyłem że temperatura silnika jest prawie na maxie zatrzymałemsię patrze i niema płynu chłodniczego i jest mokry cały pojemnik na płyn chłodniczy i leje sie w okolicy lewego koła od kierowcy dolałem wody i dojechałem do domu pozim jest ten sam jak zalałem po zatrzymaniu sie co morze być przyczyną ze ten płyn mi sie wylał mam sie czym martwić.

: 09 kwie 2011 09:47 pm
autor: M.
Jak raz cieknąć zaczęło to i będzie dalej.
(Ze skeczu "Ucz się Jasiu") ...Dana woda podlegająca ciśnieniu, napotykając na otwór czyli szczelinę wycieka. Praw fizyki Pan nie zmienisz i nie bądź Pan rura..."
W mojej z 2007 wyciekało z dolnego przewodu chłodniczego bo sie zrobiła dziura. A przy okazji odkryłem, że napełniając po naprawie układ chłodniczy (chwilowo do wymiany węża na nowy) wodą, można - i należy odpowietrzyć chłodnicę. Jest korek w okolicy prawego górnego narożnika od strony silnika - taki sam jak korek spustowy na dole. Sama chłodnica raczej sie nie poodpowietrza. Noe mam pojęcia czy analogocznie jest we wczesniejszych wersjach - innych niz silnik 4,0.

: 13 kwie 2011 09:09 am
autor: Si
Już nie mówiac o tym, że wodą można sobie zalać awaryjnie, a teraz najlepiej wylej i po sprawdzeniu szczelności nalej płynu chłodniczego. Szkoda chłodnicy...

: 13 kwie 2011 09:15 am
autor: M.
Właśnie wczoraj odebrałem wąż dolny chłodnicy + baniuszke koncentratu MOPARa i w sobote zanosi się że będę miał ciekawą robótkę.
Dla zainteresowanych wąż gumowy PLN 104,33
Koncentrat PLN 97,23
Źródło - ASO Skaczkowski - uwzględniono rabat 7% (mój osobisty rabat)

: 21 kwie 2011 07:24 pm
autor: b-jacek
A ta baniuszka to jaką ma pojemność? Wczoraj pytałem o płyn chłodniczy w Zabrzu w salonie Chryslera i mi zaśpiewali 350 zł za 5L koncentratu (olej Mopar ATF +4 99 zł za litr). Trochę chyba drogo mają.

: 21 kwie 2011 07:45 pm
autor: M.
Płyn 3-letni w standardowej bańce bodaj 4 litry lub 1 galon nie pamiętam.
Proporca z wodą 1:1 załatwia sprawę podobno.
Rzecz jasna MOPAR.
Może Ci policzyli z wymianą według stosownych stawek.....

ATF-a lepiej kupować też w galonowej bańce. Wychodzi zdecydowanie taniej

: 21 wrz 2014 02:42 pm
autor: lutek34
Panowie po tygodniu posiadania Pacy zaobserwowałem mały wyciek płynu uzewnętrzniający się w okolicy sprężarki klimy. Od góry patrząc teraz tak pobieżnie niczego nie widać, ale chyba to nie będzie wyciek z pompy wody? Wyciek z pompy wody chyba uzewnętrznia się gdzieś w okolicy koła zamachowego, prawda?

Obrazek

: 21 wrz 2014 05:07 pm
autor: M.
lutek34, Jak sądzę nie popełnię błędu mówiąc że w wersji 3,5 pompa wody (tak jak w po-lifcie) napędzana jest paskiem rozrządu - a zatem jej umiejscowienie jest pod deklem rozrządu.
Zatem raczej teza o ujawnieniu ewentualnego wycieku płynu spod pompy w rejonie koła zamachowego należy uznać za chybione.
Dla porządku - jaki przebieg?, czy (raczej tak) wymieniany rozrząd i pompa? jak dawno i na co?
MOPAR-owska pompa na spokojnie powinna wytrzymać przebieg ca' 160 kkm+

: 21 wrz 2014 09:31 pm
autor: lutek34
Maur w 3.5l pompa wody jest napędzana od rozrządu, ale zwróć uwagę na to zdjęcie i zobaczysz że odpływ znajduje się pod korbą.
Obrazek

Rozrząd według poprzedniego sprzedawcy i naklejki pod maską był wymieniany 5kkm temu, ale nie wiem czy z pompą czy bez. Poprzednik nie mógł znaleźć faktury jak go kupowałem tydzień temu.
Jutro będę do niego dzwonił i się dopytywał co z pompą i fakturą.
Samochód w tym momencie ma przelatane 280kkm

: 22 wrz 2014 01:07 pm
autor: widlak
lutek34, moim zdaniem oczywiście to moje zdanie problem leży w uszczelce króćca który jest przykręcony do bloku silnika i na to nakładany jest wąż ja u siebie miałem podobnie ciekło (to dużo powiedziane) i nie wiadomo było skąd dopiero jak gruntownie zaglądnąłem pod spód i z góry to się objawił moim oczom ten króciec, ale ale czy to nie Ty pisałeś że dziwne dźwięki słyszysz w obrębie klimy ? może wcale pompa nie była wymieniana?

: 22 wrz 2014 05:25 pm
autor: lutek34
Byłem dziś pod samochodem i akuratnie krople nie wisiały, ale strasznie ciasno tam jest i ciężko dostrzec skąd ten wyciek. Jeśli tam tuż nad sprężarką jest jakiś króciec od chłodzenia przykręcony, to może być on, albo wąż. Następnym razem jak będę miał więcej czasu i będę pod samochodem, to się temu przyjże.

Co do rozrządu i pompy, to poprzednik zapewnił mnie przez telefon że kompletny rozrząd z pompą wody był wymieniony.

: 22 wrz 2014 08:43 pm
autor: widlak
lutek34, jeżeli wierzyć poprzednikowi, a nie ma co nie wierzyć to na 100% ten kruciec a dokładnie jego uszczelka metalowo gumowa o numerze 04792239ab poniżej link jak ona wygląda
https://www.google.pl/search?&q=0479223 ... %3B74%3B90
pierwsze trzy fotki

: 23 wrz 2014 05:59 pm
autor: lutek34
Widlak jesteś pewien że uszczelka pod króciec dolnego węża chłodnicy wygląda tak?
Obrazek

Chce się tylko upewnić, bo w PL jakoś nie mogę tego znaleźć, a na rockauto i ebay to ta uszczelka jest opisana jako thermostat seal.
Będę wdzięczny za szybką weryfikacje, bo muszę to jak najszybciej zamówić bo zaczyna cieknąć coraz mocniej.

: 23 wrz 2014 06:30 pm
autor: mpspycha
lutek34
z tego co zrozumiałem z opisu widlaka to ten "króciec" jest właśnie obudową termostatu
więc to będzie właśnie ta uszczelka (nr 3)

: 23 wrz 2014 07:44 pm
autor: lutek34
Czegoś tutaj nie rozumiem, myślałem że termostat jest w górnej części silnika, na górnym wężu z chłodnicy i ta instrukcja mnie w tym jakby upewniała
autozone
Ponadto szukając w PL uszczelki termostatu, znajduje mi tylko taką uszczelkę
sklep

Poleciałem jeszcze raz do garażu z aparatem i oto jak wygląda u mnie górny króciec
Obrazek

dolny króciec
Obrazek

I wygląda na to że Widlak postawił trafną diagnozę, że to uszczelka.
Teraz tylko ją szybko znaleźć.

: 23 wrz 2014 08:23 pm
autor: widlak
Panowie to co napisałem to jest uszczelka króćca który kolega lutek34, pokazał na drugim zdjęciu i jest ona do dostania w serwisie za jakieś niewielkie pieniądze nie pamiętam kwoty ale na 100% nie przekroczyła brutto 100 zł. Opisy na stronach USA rzeczywiście kierują na termostat ale to jest błąd.

: 23 wrz 2014 08:38 pm
autor: tedi
lutek34 pisze:Czegoś tutaj nie rozumiem, myślałem że termostat jest w górnej części silnika, na górnym wężu z chłodnicy i ta instrukcja mnie w tym jakby upewniała
Dobrze rozumiesz tam jest właśnie termostat przy głowicy silnika górny wąż chłodnicy.

A tobie prawdo podobnie cieknie uszczelką z dolnego króćca który jest zlokalizowany w okolicy sprężarki klimatyzacji na dole silnika.

He he za długo miałem otwarte okno posta i zanim się wziąłem za napisanie posta Widlak mnie wyprzedził na pierwszym zakręcie :(

: 23 wrz 2014 09:33 pm
autor: lutek34
Znalazłem tą uszczelkę w tym sklepie za 14zł plus wysyłka
Dzięki wszystkim za zainteresowanie i pomoc

flaszeczka dla widlaka za trafną diagnozę.

: 23 wrz 2014 10:02 pm
autor: tedi
lutek34 pisze:Znalazłem tą uszczelkę w tym sklepie za 14zł plus wysyłka
Czyli można kupić w PL po co sięgać od razy za duża wodę. Wielu tu na forum szuka daleko sporo rzeczy a mamy to wszystko pod nosem.

: 08 gru 2014 05:19 pm
autor: lutek34
Dziś skręcając Pace po wymianie poduszki zauważyłem że pod termostatem też jest lekko przypocone, tak więc ta uszczelka też do wymiany. Zastanawiam się czy kupować tą uszczelkę w aluminium czy wyciąć nową. Na rockauto mają uszczelki w aluminium, ale też takie jakby korkowe, co Waszym zdaniem użyć, żeby było dobrze?
Obrazek
Obrazek

: 10 paź 2015 07:27 pm
autor: zyga
jak to jakiś prosty kształt to sobie sam wytnij przecież to tylko plyn

: 12 paź 2015 06:52 pm
autor: Martin
Witam serdecznie.
Chciałbym prosić o pomoc ,mam problem z wyciekiem płynu chłodniczego i nie wiem jak dostać się do tej uszczelki dolnego króćca(strasznie tam ciasno), bo to najprawdopodobniej tam leży problem.. Objawy są identyczne jak te opisane powyżej.. Mógłby ktoś mi pomóc i wytłumaczyć co trzeba zdemontować i jak się do tergo dostać ..
Z góry bardzo dziękuję .
Pozdrawiam

: 27 paź 2015 12:22 am
autor: mpspycha
Martin pisze:Chciałbym prosić o pomoc
Martin
zapraszam najpierw do zapoznania się z zasadami

http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?t=2331

a później tutaj

http://www.pacificaforum.pl/viewforum.php?f=15

i dalej korzystamy z zasobów wiedzy użytkowników ;)

: 21 lut 2016 08:28 pm
autor: mikip1111
Dla uzupełnienia (u mnie 2005 r. 3,5 l) przesyłam foto z numerami katalogowymi, robione w styczniu 2016, króciec był jakiś taki niewyraźny na spawach, upocona była sprężarka od klimy
rzeczywiście według fiszek króciec to obudowa, a uszczelka nazwana jest uszczelką termostatu,
jakby ktoś zamawiał to trzeba się upierać przy tych numerach, niestety te części są tylko do Packi, nie pasuje nic z 300m ani z Voyka

: 22 lut 2016 11:44 pm
autor: lutek34
mikip1111, pisałem wyżej, uszczelke dolnego króćca węża który znajduje się nad sprzężąrką można kupić np tutaj http://www.usauta.pl/index.php?cPath=1: ... CHKyhbUdBo

: 16 mar 2017 11:17 pm
autor: saqmd
To ja dodam jeszcze swoją przygodę.
Wyciekał mi płyn - niewiele bo w ciągu miesiąca musiałem dolać około 0,2l do wyrównawczego.
Jednak postanowiłem to sprawdzić. Pacyfix (dla mnie to jest on :D ) na kanał i tam wyszło, że cieknie pompa. Niestety. Jak już się ściąga pompę no to od razu rozrząd najlepiej zrobić - robota ta sama (mało miejsca straszny kat żeby to dobrze zrobić). Jak się okazało mój rozrząd był mega OK - pasek, napinacz, rolki wszystko wyglądało jak po ok 10K przebiegu - dość świeżo, ALE uszczelka owej pompy ma taką budowę jak uszczelki na zdjęciach powyżej - tak jakby wchodzi na te śrubki (nie jestem mechanikiem i tak bym to opisał, mam zdjęcia gdzieś) no i walił płyn z tych miejsc gdzie uszczelka wchodzi na otwór śruby mocującej do bloku.

ERGO: albo ktoś sknocił montaż przy poprzedniej wymianie rozrządu, albo to tak, powiedzmy "nieprzemyślanie" zaprojektowali. W każdym razie przy wymianie rozrządu - bo w końcu go wymieniłem kompletnie na OEM żeby mieć spokój, mechanicy specjalnie wzmocnili czymś uszczelkę w tych słabszych miejscach. Teraz zrobiłem 1K km i zero wycieków.

: 17 mar 2017 08:43 am
autor: lutek34
saqmd, dlatego przy każdej wymianie rozrządu zaleca się wymianę pompy wraz z uszczelką i to nie tylko ze względu na uszczelnienie ale również na możliwą awarię łożyska/wirnika pompy.

Re: Wyciek płynu chłodniczego - uszczelka

: 29 gru 2017 11:59 pm
autor: pedros_85
Hej, tez mam wyciek w tej okolicy, ale mi to wygląda na pompę wody ponieważ cała osłona rozrządu na łączeniu jest mokra, pompa wymieniana wraz z rozrządem ok 60 tys temu, ew może ktoś podpowiedzieć jak się do tego krudźca dostać ze by sprawidzć ??

Re: Wyciek płynu chłodniczego - uszczelka

: 18 sty 2019 03:01 pm
autor: Jędrek
Miałem dziś Pacę na podnośniku i obejrzałem podwozie . Całe czarne ale .. . Ale pojawił się zaciek z chłodnicy . i tu pytanie : czy w miejscu zaznaczonym (pod chłodnicą os strony lewego koła ) jest jakiś kranik czy zawór ?? Tam pojawia się płyn chłodzący ale to jest fabryczny otwór i tylko z lewej strony . Nie wiem czy chłodnica cieknie czy ten element jest zepsuty .

Re: Wyciek płynu chłodniczego - uszczelka

: 18 sty 2019 06:19 pm
autor: głodźillaryki
Jest kranik do spuszczania płynu-właśnie nad tą dziurą...
Pewnie wystarczy dokręcić.

Re: Wyciek płynu chłodniczego - uszczelka

: 18 sty 2019 07:13 pm
autor: Jędrek
głodźillaryki pisze:
18 sty 2019 06:19 pm
Jest kranik do spuszczania płynu-właśnie nad tą dziurą...
Pewnie wystarczy dokręcić.
Czy ten kranik jest dokręcany czy ma położenie lewo-prawo ?

Re: Wyciek płynu chłodniczego - uszczelka

: 18 sty 2019 07:38 pm
autor: west26
Odkręcany ;)