Brak ogrzewania - możliwa przyczyna?
Brak ogrzewania - możliwa przyczyna?
Witam
posiadam moją Pacifice już prawie dwa lata i chyba przestaje mnie kochać.
Zaczęło się od awarii skrzynki rozdzielczej dającej napęd na tylną oś
Autko stało u mechanika miesiąc niczym sprowadziłem PTU z USA
Po naprawie i wymianie wszystkich olejów wyjechałem od mechanika i co ...???
Brak ogrzewania pomyślałem ze to jakiś drobny problem i pojechałem do gazownika na wymianę wtrysków LPG.
Po wymianie przy większej prędkości autko zaczyna szarpać silnik gaśnie itp
gazownik twierdzi ze brak ogrzewania miksera powodem ma być zatkana chłodnica wody ponieważ przewód między termostatem i chłodnicą spłaszcza się całkowicie.
Po wymianie PTU budżet domowy mocno nadszarpnięty
więc postanowiłem sam wymienić chłodnice, po jej wyjęciu stwierdzam brak zabrudzeń i po włożeniu węża ogrodowego następuje swobodny przepływ wody więc płuczę instalacje i montuje z powrotem chłodnicę
jednak to nie rozwiązuje problemu nadal brak ogrzewania i problem z lpg
kolejny krok to uszkodzone klapy nawiewu
więc najgorsze, żeby to sprawdzić rozbieram całą deskę rozdzielczą (strasznie dużo pracy, części i okropny widok) widać mechanizmy i rurki nagrzewnicy
wszystkie silniczki i klapy od strony kierowcy pracują jednak w nagrzewnicy jedna rurka gorąca a druga zimna
czasami również zimny jest powrót na małym obiegu koło silnika tak jak by nie było przepływu (powrotu ) na małym obiegu
Wynik taki ze samochód rozkopany a ja nie wiem co jest grane, kończą się pomysły
Pomocy !!
posiadam moją Pacifice już prawie dwa lata i chyba przestaje mnie kochać.
Zaczęło się od awarii skrzynki rozdzielczej dającej napęd na tylną oś
Autko stało u mechanika miesiąc niczym sprowadziłem PTU z USA
Po naprawie i wymianie wszystkich olejów wyjechałem od mechanika i co ...???
Brak ogrzewania pomyślałem ze to jakiś drobny problem i pojechałem do gazownika na wymianę wtrysków LPG.
Po wymianie przy większej prędkości autko zaczyna szarpać silnik gaśnie itp
gazownik twierdzi ze brak ogrzewania miksera powodem ma być zatkana chłodnica wody ponieważ przewód między termostatem i chłodnicą spłaszcza się całkowicie.
Po wymianie PTU budżet domowy mocno nadszarpnięty
więc postanowiłem sam wymienić chłodnice, po jej wyjęciu stwierdzam brak zabrudzeń i po włożeniu węża ogrodowego następuje swobodny przepływ wody więc płuczę instalacje i montuje z powrotem chłodnicę
jednak to nie rozwiązuje problemu nadal brak ogrzewania i problem z lpg
kolejny krok to uszkodzone klapy nawiewu
więc najgorsze, żeby to sprawdzić rozbieram całą deskę rozdzielczą (strasznie dużo pracy, części i okropny widok) widać mechanizmy i rurki nagrzewnicy
wszystkie silniczki i klapy od strony kierowcy pracują jednak w nagrzewnicy jedna rurka gorąca a druga zimna
czasami również zimny jest powrót na małym obiegu koło silnika tak jak by nie było przepływu (powrotu ) na małym obiegu
Wynik taki ze samochód rozkopany a ja nie wiem co jest grane, kończą się pomysły
Pomocy !!
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970 01:00 am przez przemopam, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeżeli przelew to ten cienki wężyk od termostatu do zbiorniczka to on jest najcieplejszy i chyba nie jest zatkany a i węże nie robią się twarde
moze to jakaś klapka która nie otwiera powietrza na nagrzewnice tyle ze w przypadku jak długo popracuje silnik na postoju i włączę ogrzewanie to otwiera się klapka,
która reaguje na max hi lub max lo powieje letnie powietrze przez 15 sec a później zimne
czasem jest tak ze górna rurka od nagrzewnicy jest gorąca a dolna tylko letnia tak jak by nie było przepływu ale czasem obie są gorące a i tak brak ogrzewania
mi to wygląda jak by nie było przepływu na małym obiegu, przed tą awarią mechanik zmieniał olej i filtr a powrót z małego obiegu wchodzi koło filtra i czasem jest on zimny możne tu jest problem
tracę już nadzieje nie mówiąc o tym ze jeszcze parę dni i nie będę umiał złożyć wnętrza
moze to jakaś klapka która nie otwiera powietrza na nagrzewnice tyle ze w przypadku jak długo popracuje silnik na postoju i włączę ogrzewanie to otwiera się klapka,
która reaguje na max hi lub max lo powieje letnie powietrze przez 15 sec a później zimne
czasem jest tak ze górna rurka od nagrzewnicy jest gorąca a dolna tylko letnia tak jak by nie było przepływu ale czasem obie są gorące a i tak brak ogrzewania
mi to wygląda jak by nie było przepływu na małym obiegu, przed tą awarią mechanik zmieniał olej i filtr a powrót z małego obiegu wchodzi koło filtra i czasem jest on zimny możne tu jest problem
tracę już nadzieje nie mówiąc o tym ze jeszcze parę dni i nie będę umiał złożyć wnętrza
- tedi
- Posty: 2951
- Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
- Lokalizacja: .
- Samochód:
- Postawił flaszek: 7
- Dostał flaszek: 4
Wymianą filtra oleju nie można zepsuć układu chłodzenie to po pierwsze.przemopam pisze:mi to wygląda jak by nie było przepływu na małym obiegu, przed tą awarią mechanik zmieniał olej i filtr a powrót z małego obiegu wchodzi koło filtra i czasem jest on zimny możne tu jest problem
Dwa bardziej bym się przyjrzał połączeniom węży które biegną do reduktora LPG
One mogą powodować problem z odpowietrzeniem całego układu chłodzenia.
pozdrawiam. tedi
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
- tedi
- Posty: 2951
- Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
- Lokalizacja: .
- Samochód:
- Postawił flaszek: 7
- Dostał flaszek: 4
Tego dokładnie nie da się wytłumaczyć nie znam twojego auta. Ale wiem że mechanicy instalujący LPG maja różne pomysły wpinają się gdzie im łatwiej Co gorsze często reduktory mocują w miejscach gdzie zazwyczaj przeszkadzają innemu mechanikowi w różnego rodzaju naprawach czy przeglądach.co dokładnie sprawdzić ???
Czy wcześniej po zamontowaniu trucizny do auta ogrzewanie chodziło czy to pierwsza zima
pozdrawiam. tedi
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
- tedi
- Posty: 2951
- Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
- Lokalizacja: .
- Samochód:
- Postawił flaszek: 7
- Dostał flaszek: 4
Tu masz temat o kalibracji panelu klimatyzacji http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?t=804przemopam pisze:a ma ktoś może wiedzę, doświadczenie z nagrzewnicą i całym układem sterującym klapkami ???
czyli które klapy za co odpowiadają??
Choć wątpię by kalibracja coś pomogła
pozdrawiam. tedi
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
- tedi
- Posty: 2951
- Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
- Lokalizacja: .
- Samochód:
- Postawił flaszek: 7
- Dostał flaszek: 4
Najpierw trzeba dobrze odpowietrzyć układ chłodzenie.przemopam pisze:myśle ze tu jest jakaś wada techniczna
A tak z czystej ciekawości przed zmiana PTU było dobrze ?
Piszesz że wtryski od LPG zmieniałeś no i ten olej silnikowy.
Dla mnie wszystkie te trzy operacje nie mają wpływu na ogrzewanie.
pozdrawiam. tedi
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
Tak przed zmianą PTU wszystko było ok autko stało ko miesiąca i po tym przestoju brak ogrzewania
rozmawiałem z mechanikiem mówił ze dolewał jeszcze płynu ok 2 l, więc może faktycznie zapowietrzony
ok wylałem płyn, napełniłem układ wodą odpowietrzając na chłodnicy i przy termostacie dodatkowo poluzowałem węże przy nagrzewnicy i mikserze lpg i przelałem cały układ wodą z węża zobaczymy jakie efekty teraz autko się grzeje
i mam jeszcze pytanie
ile dolać teraz koncentratu i jak, żeby nie spuszczać wody ????
rozmawiałem z mechanikiem mówił ze dolewał jeszcze płynu ok 2 l, więc może faktycznie zapowietrzony
ok wylałem płyn, napełniłem układ wodą odpowietrzając na chłodnicy i przy termostacie dodatkowo poluzowałem węże przy nagrzewnicy i mikserze lpg i przelałem cały układ wodą z węża zobaczymy jakie efekty teraz autko się grzeje
i mam jeszcze pytanie
ile dolać teraz koncentratu i jak, żeby nie spuszczać wody ????
-
- Posty: 2534
- Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
- Lokalizacja: Poznań-okolica
- Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
- Postawił flaszek: 14
- Dostał flaszek: 16
pojemność układu chłodzenia to 10.1 litra przy silniku 4.0 i 11.2 litra przy silniku 3.8ile dolać teraz koncentratu i jak, żeby nie spuszczać wody ????
w zależności jaki masz koncentrat i jaką temperaturę zamarzania chcesz uzyskać musisz odpowiednio przeliczyć ilości
pozdrawiam Piotr
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
- pach
- Posty: 1570
- Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
- Lokalizacja: KS m.KR
- Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
- Postawił flaszek: 10
- Dostał flaszek: 11
przemopam, poniżej masz info o uzupełnianniu
i dane płynu do chłodnicy z instr.obsługi PAC 2007.
Nie wiem czy koncentrat rekomendowany do PAC ma tę samą charakterystykę,
ale dla orientacji: np. Glaceol-RX-D używany np. w Renówkach
ma taki wykres temp. zamarzania - jak poniżej.
Co ciekawe sam czysty (100%) koncentrat tego Glaceol-u
zamarza (juz) w temp. 18 st.
Do koncentratu do PAC znajdziesz zapewne łatwo analogiczny wykres w necie.
i dane płynu do chłodnicy z instr.obsługi PAC 2007.
Nie wiem czy koncentrat rekomendowany do PAC ma tę samą charakterystykę,
ale dla orientacji: np. Glaceol-RX-D używany np. w Renówkach
ma taki wykres temp. zamarzania - jak poniżej.
Co ciekawe sam czysty (100%) koncentrat tego Glaceol-u
zamarza (juz) w temp. 18 st.
Do koncentratu do PAC znajdziesz zapewne łatwo analogiczny wykres w necie.
- Załączniki
-
- proporcje-koncentrat-woda_Glaceol-RX-D_(Renault).gif (9.26 KiB) Przejrzano 18959 razy
-
- Adding-Engine-Coolant_2007-b.JPG (26.12 KiB) Przejrzano 18959 razy
-
- Adding-Engine-Coolant_2007-a.JPG (44.4 KiB) Przejrzano 18959 razy
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR
Race fast, safe caR
dzięki za info
co do braku ogrzewania, przyprowadziłem mechanika po przelewaliśmy cały układ wodą, posprawdzaliśmy wszystko i jakie wnioski
po pierwsze wygląda to tak jak by pompa wody cisła ją ale nie odbierała ponieważ silnik się prawie gotuje a rurka od powrotu zimna
po odkreceniu węża powrotnego z nagrzewnicy i przelewaniu tylko z zasilania powróciło ogrzewanie
mechanik twierdzi ze pompa nie odbiera wody ponieważ tworzy się w układzie poduszka powietrzna wywołana uszkodzeniem uszczelki pod głowicą lub uszkodzeniem samej głowicy
macie jakieś pomysły co i jak można posprawdzać żeby potwierdzić lub obalić teorie mechanika ??
co do braku ogrzewania, przyprowadziłem mechanika po przelewaliśmy cały układ wodą, posprawdzaliśmy wszystko i jakie wnioski
po pierwsze wygląda to tak jak by pompa wody cisła ją ale nie odbierała ponieważ silnik się prawie gotuje a rurka od powrotu zimna
po odkreceniu węża powrotnego z nagrzewnicy i przelewaniu tylko z zasilania powróciło ogrzewanie
mechanik twierdzi ze pompa nie odbiera wody ponieważ tworzy się w układzie poduszka powietrzna wywołana uszkodzeniem uszczelki pod głowicą lub uszkodzeniem samej głowicy
macie jakieś pomysły co i jak można posprawdzać żeby potwierdzić lub obalić teorie mechanika ??
- tedi
- Posty: 2951
- Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
- Lokalizacja: .
- Samochód:
- Postawił flaszek: 7
- Dostał flaszek: 4
A pytałem ci się czy węże nie robią się twarde też mi po głowie chodziła uwalona uszczelka głowicy.przemopam pisze: mechanik twierdzi ze pompa nie odbiera wody ponieważ tworzy się w układzie poduszka powietrzna wywołana uszkodzeniem uszczelki pod głowicą lub uszkodzeniem samej głowicy
macie jakieś pomysły co i jak można posprawdzać żeby potwierdzić lub obalić teorie mechanika ??
Nie wspominałem nic o tym bo o jest ostatnia z rzeczy jaką bym ci życzył.
Niestety tak się dzieje jak uszczelka głowicy walnie robi się ciśnienie w układzie chłodzenia i płyn przestaje swobodnie przepływać.
Moja rada jak już będziesz robił uszczelkę to obowiązkowo planowanie głowic.
pozdrawiam. tedi
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
nie ma problemu twardych węży
Pan Mechanik :) twierdzi ze uszkodzenie jest bardzo małe i po odpowietrzeniu układu przez parę minut jest ok a po chwili brak krążenia
jak by tego było mało to koło świecy zauważyliśmy ja prysło lekko olejem i poczułem zapach spalonego czegoś i tak jak by na ten gar nie palił
to jest jakaś masakra, moje ukochane autko daje mi nieźle po głowie
może ktoś poleci dobrego mechanika od aut usa w okolicy nysa opole wrocław
Pan Mechanik :) twierdzi ze uszkodzenie jest bardzo małe i po odpowietrzeniu układu przez parę minut jest ok a po chwili brak krążenia
jak by tego było mało to koło świecy zauważyliśmy ja prysło lekko olejem i poczułem zapach spalonego czegoś i tak jak by na ten gar nie palił
to jest jakaś masakra, moje ukochane autko daje mi nieźle po głowie
może ktoś poleci dobrego mechanika od aut usa w okolicy nysa opole wrocław
- tedi
- Posty: 2951
- Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
- Lokalizacja: .
- Samochód:
- Postawił flaszek: 7
- Dostał flaszek: 4
I ta teoria jest jak najbardziej trafna i całkowicie słuszna.przemopam pisze:Pan Mechanik twierdzi ze uszkodzenie jest bardzo małe i po odpowietrzeniu układu przez parę minut jest ok a po chwili brak krążenia
Po odpowietrzeniu przez chwilę grzeje powiadasz. To ja ci powiem że na bank węże po jakiejś tam przejażdżce zrobią się twarde. Bo gazy z komory spalania pompują ci ciśnienie w układzie chłodzenia.
pozdrawiam. tedi
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
Poczekaj z tym remontem.
Postanowiłem zacząć udzielać się na forum, bo na pewno tak jak i mi przydają się Wasze porady, to i pewnie Wam przydadzą się moje.
Dwa tygodnie walki z pseudo mechanikami do których siły już nie mam. Zaczęło się od tego, że zabrakło mi ciepłego powietrza czyli ogrzewania.
Termostat otwiera, chłodnica się załącza, płyn jest, korek zbiorniczka wyrównawczego nowy, układ odpowietrzony, nagrzewnica gorąca, dmuchawa chodzi jak należy mrozi, chłodzi, ale... NIE GRZEJE.
I mechanik - cyt.: "Panie instalacja gazowa źle założona" - być może pozazdrościł pięknie zamontowanej instalacji i nie zapytał czy rok temu ona też była i czy ogrzewanie działało, ale nie dyskutując zabrałem autko i wyjechałem. (instalacja działa bezawaryjnie od 3 lat i ogrzewanie też)
II mechanik - cyt.: "Panie trzeba rozebrać całą deskę, aby dostac się do nagrzewnicy" - zabrałem autko, bo przecież dostęp do nagrzewnicy jest przepiękny od strony kierowcy przy pedale gazu.
III mechanik - cyt.: "Panie komputer nie wskazał żadnych błędów, grubsza sprawa, proszę zostawić samochód na dwa dni, będziemy kombinować z instalacją gazową i zmieniać przepływy, aż w końcu trafimy na usterkę". Dziękuję bardzo - wyjechałem.
IV mechanik ostatni - cyt.: "Panie, no rzeczywiście komputer nie wskazuje błędów, ale proszę zobaczyć: temp. silnika - ok, temp. parownika - ok, a temperatura odbierana przez czujnik podczerwieni z wnętrza samochodu wskazuje 40 stopni celsjusza".
Właśnie dlatego po ustawieniu 28 stopni wieje chłodem, bo czujnik wykrywa 40 stopni a ja chcę 28.
Problem rozwiązany. Zakup nowego panelu, bo czujnika samego się nie da kupić. Cena na allegro 250,00 zł (nowy oryginał - 1580,00 zł) i po problemie.
Także rada dla wszystkich z problemem braku ogrzewania: JECHAĆ DO SERWISU I POWIEDZIEĆ MECHANIKOWI ŻEBY SPRAWDZIŁ JAKĄ TEMPERATURĘ ODBIERA CZUJNIK PODCZERWIENI !!!!.
Oby się przydało wszystkim z podobnym problemem. Ja się naszukałem tego tyle że szok.
Ale przynajmniej znalazłem serwis z konkretnym gościem.
Postanowiłem zacząć udzielać się na forum, bo na pewno tak jak i mi przydają się Wasze porady, to i pewnie Wam przydadzą się moje.
Dwa tygodnie walki z pseudo mechanikami do których siły już nie mam. Zaczęło się od tego, że zabrakło mi ciepłego powietrza czyli ogrzewania.
Termostat otwiera, chłodnica się załącza, płyn jest, korek zbiorniczka wyrównawczego nowy, układ odpowietrzony, nagrzewnica gorąca, dmuchawa chodzi jak należy mrozi, chłodzi, ale... NIE GRZEJE.
I mechanik - cyt.: "Panie instalacja gazowa źle założona" - być może pozazdrościł pięknie zamontowanej instalacji i nie zapytał czy rok temu ona też była i czy ogrzewanie działało, ale nie dyskutując zabrałem autko i wyjechałem. (instalacja działa bezawaryjnie od 3 lat i ogrzewanie też)
II mechanik - cyt.: "Panie trzeba rozebrać całą deskę, aby dostac się do nagrzewnicy" - zabrałem autko, bo przecież dostęp do nagrzewnicy jest przepiękny od strony kierowcy przy pedale gazu.
III mechanik - cyt.: "Panie komputer nie wskazał żadnych błędów, grubsza sprawa, proszę zostawić samochód na dwa dni, będziemy kombinować z instalacją gazową i zmieniać przepływy, aż w końcu trafimy na usterkę". Dziękuję bardzo - wyjechałem.
IV mechanik ostatni - cyt.: "Panie, no rzeczywiście komputer nie wskazuje błędów, ale proszę zobaczyć: temp. silnika - ok, temp. parownika - ok, a temperatura odbierana przez czujnik podczerwieni z wnętrza samochodu wskazuje 40 stopni celsjusza".
Właśnie dlatego po ustawieniu 28 stopni wieje chłodem, bo czujnik wykrywa 40 stopni a ja chcę 28.
Problem rozwiązany. Zakup nowego panelu, bo czujnika samego się nie da kupić. Cena na allegro 250,00 zł (nowy oryginał - 1580,00 zł) i po problemie.
Także rada dla wszystkich z problemem braku ogrzewania: JECHAĆ DO SERWISU I POWIEDZIEĆ MECHANIKOWI ŻEBY SPRAWDZIŁ JAKĄ TEMPERATURĘ ODBIERA CZUJNIK PODCZERWIENI !!!!.
Oby się przydało wszystkim z podobnym problemem. Ja się naszukałem tego tyle że szok.
Ale przynajmniej znalazłem serwis z konkretnym gościem.
Dzięki Master za podpowiedź
Sorrki ze tak późno ale 2 miesiące byłem wyautowany zdrowotnie
napisze jak sprawa ma się w chwili obecnej
dziś mechanik skończył wymieniać uszczelki pod głowicami i rozrząd
dobra wiadomość taka ze po tych zabiegach czujnik nie wskazuje na obecność co2 w układzie
zła wiadomość to taka ze nadal brak ogrzewania
i tutaj teoria i czujniku podczerwonym jest jak najbardziej prawdopodobna tylko
zanim wydam kolejne stówki za diagnoze lub panel klimy
zastanawiam się dlaczego rurki wchodzące przez ścianę grodziową do nagrzewnicy jedna jest gorąca a druga zimna, przecież przepływ przez nagrzewnice jest swobodny i niema tam żadnego zaworu którym mógłby sterować panel klimy (bo on steruje chyba tylko klapami nadmuchu powietrza)
tak więc problem pozostał a mi pojawiają się pierwsze siwe włosy
może ktoś ma jakieś pomysły ???
Sorrki ze tak późno ale 2 miesiące byłem wyautowany zdrowotnie
napisze jak sprawa ma się w chwili obecnej
dziś mechanik skończył wymieniać uszczelki pod głowicami i rozrząd
dobra wiadomość taka ze po tych zabiegach czujnik nie wskazuje na obecność co2 w układzie
zła wiadomość to taka ze nadal brak ogrzewania
i tutaj teoria i czujniku podczerwonym jest jak najbardziej prawdopodobna tylko
zanim wydam kolejne stówki za diagnoze lub panel klimy
zastanawiam się dlaczego rurki wchodzące przez ścianę grodziową do nagrzewnicy jedna jest gorąca a druga zimna, przecież przepływ przez nagrzewnice jest swobodny i niema tam żadnego zaworu którym mógłby sterować panel klimy (bo on steruje chyba tylko klapami nadmuchu powietrza)
tak więc problem pozostał a mi pojawiają się pierwsze siwe włosy
może ktoś ma jakieś pomysły ???
- pach
- Posty: 1570
- Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
- Lokalizacja: KS m.KR
- Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
- Postawił flaszek: 10
- Dostał flaszek: 11
Skoro tak, no to może właśnie - sama nagrzewnica się przytkała ?przemopam pisze:... dlaczego rurki wchodzące przez ścianę grodziową do nagrzewnicy jedna jest gorąca a druga zimna, przecież przepływ przez nagrzewnice jest swobodny i niema tam żadnego zaworu ...
Najlepiej byłoby zdjąć obie rurki i spróbować ją przedmuchać - czy drożna.
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR
Race fast, safe caR
- lutek34
- Posty: 1317
- Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
- Lokalizacja: Krosno
- Samochód:
- Dostał flaszek: 7
Jak masz sekwencje, to nie masz miksera a reduktor to nie mikser.
zorientuj się jak masz wpięty reduktor do układu grzewczego samochodu, może być równolegle inaczej trojnikokwo, może latwiejszy przepływ plynu jest przez reduktor i przez nagrzewnice nie przepływa wystarczająca ilość płynu, jeśli tak jest trzeba przydławić obieg do redultora. Inny sposób wpiecia reduktora to szeregowo i tutaj może być tak że reduktor dławi przepływ.
zorientuj się jak masz wpięty reduktor do układu grzewczego samochodu, może być równolegle inaczej trojnikokwo, może latwiejszy przepływ plynu jest przez reduktor i przez nagrzewnice nie przepływa wystarczająca ilość płynu, jeśli tak jest trzeba przydławić obieg do redultora. Inny sposób wpiecia reduktora to szeregowo i tutaj może być tak że reduktor dławi przepływ.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
cześć
no i po prawie pół roku problem rozwiązany, szkoda tylko ze z tak opłakanymi skutkami.
Przyczyną braku ogrzewania a co za tym idzie braku dobrego obiegu płynu chłodzącego co za skutkowało wydmuchaniem uszczelki pod głowicą i remontem silnika była
uwaga
uszkodzona chłodnica oleju silnika która znajduje się koło filtra oleju.
jak na razie mechanik zastosował obejście tej chłodnicy ale ja szukam takiej części
moze ktos ma ????? bo serwis żąda prawie 600 zł
pozdrawiam
no i po prawie pół roku problem rozwiązany, szkoda tylko ze z tak opłakanymi skutkami.
Przyczyną braku ogrzewania a co za tym idzie braku dobrego obiegu płynu chłodzącego co za skutkowało wydmuchaniem uszczelki pod głowicą i remontem silnika była
uwaga
uszkodzona chłodnica oleju silnika która znajduje się koło filtra oleju.
jak na razie mechanik zastosował obejście tej chłodnicy ale ja szukam takiej części
moze ktos ma ????? bo serwis żąda prawie 600 zł
pozdrawiam